Volkswagen Passat B9 este o evoluție modernă a gamei Passat, lansată oficial în 2023. Este bazat pe platforma MQB Evo, fiind disponibil exclusiv în versiunea break, cu accent pe tehnologii avansate și electrificare. Designul exterior păstrează linia clasică Volkswagen, cu accente moderne și un interior dotat cu un ecran central mare, control tactil, și tehnologie de conducere semi-autonomă. Portbagajul său spațios până la 1920 litri cu scaunele pliate îl face potrivit pentru familii și călătorii lungi.
Motorizări recomandate Volkswagen Passat B9 2023-Prezent
1.5 TSI Volkswagen Passat B9 cu tehnologie mild-hybrid (150 CP), eficient și potrivit pentru utilizarea zilnică.
2.0 TDI Volkswagen Passat B9 în diverse variante de putere (150 CP și 193 CP), apreciate pentru consum redus și performanță în călătorii lungi.
1.5 TSI Volkswagen Passat B9 combinat cu un motor electric, oferind o autonomie electrică de până la 100 km.
Probleme Volkswagen Passat B9 2023-Prezent
Probleme electrice și software.
Sistemele complexe de infotainment pot întâmpina erori sau blocaje.
Soluție: Actualizări software oferite de service-urile autorizate Volkswagen.
Uzura sistemului de frânare.
Frânele se pot uza rapid, mai ales la utilizarea intensivă.
Soluție: Verificări periodice și înlocuirea plăcuțelor/frânelor în timp util.
Defecțiuni la sistemul mild-hybrid pentru motoare 1.5 TSI.
Erori la sistemul de regenerare a bateriei.
Soluție: Diagnostic și reparație sub garanție.
Particule diesel și filtrul DPF.
Motoarele diesel pot întâmpina probleme la regenerarea filtrului de particule, mai ales la utilizarea predominant urbană.
Soluție: Conducere pe distanțe mai lungi pentru regenerare sau curățare în service.
Probleme cu sistemele de asistență. Unele modele au raportat disfuncționalități ale sistemelor precum ACC, Front Assist sau Lane Assist. În multe cazuri, aceste probleme pot fi rezolvate prin actualizări software.
Probleme cu sistemul infotainment. Unii utilizatori s-au plâns de blocaje ale sistemului sau de funcționare lentă. Actualizările software și resetarea sistemului pot ajuta în aceste situații.
Zgomote la suspensie. Unele modele pot prezenta zgomote la suspensie, în special pe drumuri denivelate. În acest caz, este recomandat să contactezi un service autorizat pentru verificare și eventuală înlocuire a unor componente.
Probleme cu climatizarea. Au fost raportate cazuri de funcționare necorespunzătoare a sistemului de climatizare. Verificarea nivelului de freon și curățarea filtrelor de polen pot rezolva problema.
Păreri ale șoferilor de Volkswagen Passat B9 2023-Prezent
Proprietarii Passat B9 apreciază confortul, spațiul interior generos, tehnologiile de siguranță și economia motoarelor diesel. Criticile sunt legate de complexitatea electronicii și de prețurile ridicate ale pieselor de schimb și mentenanței.
Midav86 despre Volkswagen Passat B9
Am privit ieri multe reviuri cu prezentare Passat B9 din UE…
Toate B9 fie Rline fie Elegance erau in culori picante si dotate bine…
Comparatie B9 PLUG in hybrid unde in salon nu se auzia mai nimic in comparatoe cu B9 disel care hoho zgomot intern de la motor.
Ma bucur ca a iesti asa masina frumoasa…seaman leit cu Audi 6 din 2015…
Ma bucur ca au scos schimbatorul DSG de pe consola si lau montat lingă volan ,e o ideie bună,asa ar trebui sa fie toate masinle cu cutia automată…imi place si torpedoul cu acel ecran pe mijloc cu dimesiuni decente,ce numi place la interior este cotiera,as prefera ca la B8.
@mihaid82 despre Volkswagen Passat B9
Pentru mine personal, acest Passat este o mare dezamagire. Am deținut B7 Variant, acum dețin B8 Variant deci, cred eu, sunt în deplină cunoștință de cauză. Volkswagen vrea, cu acest Passat, ca și cu Golf, să facă o combinație tip japcă, pentru a finanța imensa gaură financiară numită mașinile electrice. Treaba lor, dar să vedem ce zice și piața. Mi se pare efectiv că acest B9 este o involuție față de B8, la un preț aproape dublu. Nici nu are rost să explic de ce este o prostie să integrezi totul pe o tabletă doar pentru a economisi niste butoane, punând șoferul în poziția de a apăsa haotic pe tabletă în timpul mersului. Absența cutiei manuale este iarăși un mare minus, mai ales că în planul lor de service la DSG se schimbă uleiul la 100.000 km iar Getrag recomanda la 60.000 km…când s-o strica nu mai e în garanție, nu? Sunt curios să explice cineva ce dotari suplimentare sau ce inovații adăugate la B9 față de B8 justifică un preț aproape dublu față de B8. De ce să cumpăr acest Passat care, dotat decent ajunge la la 45-50.000 euro în loc să cumpăr unul SH cu 4-5 ani vechime sub 100.000 km (bine întreținut, aproape nou) la aproximativ 20.000 euro +/- 1-2.000 euro? Din păcate, trăim vremuri triste, iar viitorul nu ne dă prea multe semne de optimism. Multă sănătate tuturor!
l.e.i.4111 despre Volkswagen Passat B9
Cine spune ca aceasta generatie de Passat (B9) este urata si e un Golf mai mare sigur nu l-a vazut si fizic.
Masina chiar e reusita. Se vede treaba ca sunt multe idei Simply Clever si asta bine pentru ca sunt practice.
Nu sunt eu fan al tabletelor si al comenzilor tactile cu glisare dar macar iconitele sunt mari, scrisul e mai mare deci mai usor lizibil iar tableta de infotainment e la nivelul bordului nu iesita in afara ca la ID-uri.
Spatiul e pur si simplu: Gârlă. Mult frate. Enorm. Si in fata si in spate si ce sa mai zic de portbagaj: Imens.
Pretul…e mare. Masina din showroom era 48k. Un rosu visiniu frumos.
In ciuda pretului, apreciez insa munca facuta si chiar e o imbunatatire. Asamblarea e buna si materialele arata bine. Plastic? Pardon. Ce ati vrea? Piele, lemn si metal?! Le gasiti la RR sau Bentley pe alti bani.
Daca as cumpara-o? Da. Dar nu am nevoie de o masina atat de mare. Si nu ma incadrez nici la pretul cerut.
Nu pot sa nu apreciez ceea ce e fain asa ca ii dau mai mult de nota 8. Un 9. O depuncteaza pretul.
dimitriasimov2140 despre Volkswagen Passat B9
Anost design interior, sincer. Prefer mult mai mult Superb-ul pe care l-ai filmat in urma cu un an, in special plansa de bord a Skodei (plus ca arata si mai bine exterior). Aici ai doua tablete puse aiurea, nelalocul lor, estetic aratand oribil (sa nu mai vorbesc de integrarea climatizarii in tableta). La exterior, nu stiu ce sa spun. Parca tot un B8 imi place mai mult. Pacat. Pe vremuri, pana la B6 (inclusiv B6), VW chiar a tinut la Passat. Trebuia sa-l pensioneze si sa lase doar Skoda. Alta buba in ochii mei e lipsa unor spalatoare de faruri. Nu mi se pare deloc scuzabil in anul 2024 sa n-ai niste spalatoare de faruri in standard, in special la acel buget.
Consum VW Passat B9 Volkswagen Passat B9 2023-Prezent
- 1.5 eTSI 150 CP DSG Mild Hybrid – 5.4 l
- 1.55 TSI 204 CP eHybrid DSG – 0.4 l
- 1.55 TSI 272 CP eHybrid DSG – 04. l
- 2.0 TDI 122 CP DSG – 4.9 l
- 2.0 TDI 150 CP DSG – 4.9 l
- 2.0 TDI 193 CP 4Motion DSG – 5.8 l
Motoare populare VW Passat B9 Volkswagen Passat B9 2023-Prezent
- 2.0 TDI BlueMotion 4Motion 190 CP. Consum 4.9 l
- GTE 218 CP. Consum 1.6 l
- 1.4 TSI 150 CP. Consum 4.9 l
- 2.0 TDI 150 CP. Consum 4.1 l
- 2.0 TDI 190 CP. Consum 4.1 l
- 2.0 TDI 240 CP. Consum 5.3 l
- 2.0 TDI 150 CP.Consum 4.5 l
- 1.5 TSI 150 CP. Consum 5.1 l
- 1.6 TDI 120 CP. Consum 4 l
Motoare populare în Europa și România ale Volkswagen Passat B9 2023-Prezent și problemele lor.
1.6 TDI Volkswagen Passat B9 – Probleme
- Probleme cu DPF-ul.
- Probleme cu turbina.
- Probleme cu injectoarele.
- Scurgeri de ulei.
- Defecțiune supara EGR.Unele probleme și simptome obișnuite includ: înfundarea supapei EGR, care poate cauza mersul în gol sau blocarea; ne deschiderea sau închiderea corectă a supapei EGR, ceea ce poate cauza probleme de performanță cu lipsa puterii și ar putea crește emisiile autovehiculelor;
- Defecțiunea bujiilor incandescente. Mai ales pe vreme rece.
- Probleme cu pornirea la rece sau cald. Se manifestă prin pornire greoaie la rece iar la cald nu mai pornește. Se datorează în general bujiilor incandescente sau întreținere necorespunzătoare.
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-6-tdi-problems.php
2.0 TDI Volkswagen Passat B9 – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
1.4 TFSI-TSI Volkswagen Passat B9 – Probleme:
- Probleme de încălzire lentă
- Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
directă pură. - Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
- Inițiale Valve de deviere slabe
- Scurgeri de PCV din carter
- Uzură excesivă a suporturilor de came
1.5 TSI Volkswagen Passat B9
Probleme de „turbo lag” și sacadare la turații mici.
- Simptom. Sacadări și ezitări ale motorului la turații joase, mai ales la viteze constante sau accelerări ușoare, în special în treapta a 2-a sau a 3-a.
- Cauză. Problema este legată de calibrarea software-ului motorului și de managementul amestecului aer-combustibil. Sistemul încearcă să reducă emisiile, dar rezultă un comportament neplăcut.
- Rezolvare.
- Actualizarea software-ului motorului de către dealer. VW a lansat mai multe update-uri software care atenuează această problemă.
- Uneori, trecerea pe combustibil de calitate superioară poate reduce sacadările.
Depuneri de carbon pe supapele de admisie.
- Simptom. Pierdere de putere, funcționare neuniformă a motorului și consum crescut de combustibil.
- Cauză. Motorul 1.5 TSI folosește injecția directă de combustibil, ceea ce înseamnă că supapele de admisie nu sunt spălate de combustibil, favorizând depunerile de carbon.
- Rezolvare.
- Curățarea supapelor de admisie folosind proceduri de walnut blasting (curățare cu coji de nucă) sau alte metode profesionale.
- Utilizarea aditivilor pentru combustibil poate ajuta la prevenirea acumulării depunerilor.
Probleme la sistemul de distribuție lanț sau curea.
- Simptom. Zgomote neobișnuite la pornire sau în timpul funcționării și erori de sincronizare.
- Cauză. Deși motorul 1.5 TSI utilizează o curea de distribuție imersată în ulei, există cazuri în care cureaua poate începe să se degradeze prematur.
- Rezolvare.
- Verificarea și schimbarea curelei conform recomandărilor din manual (de obicei între 120.000 și 150.000 km).
- Inspecții regulate ale curelei în timpul reviziilor.
Probleme cu turbocharger-ul.
- Simptom. Pierdere de putere, zgomote de la turbo sau eroare pe bord legată de presiunea de supraalimentare.
- Cauză. Posibile defecte la actuatorul electronic al turbinei sau probleme cu supapa de descărcare.
- Rezolvare.
- Verificarea actuatorului și a sistemului de evacuare a gazelor.
- Înlocuirea turbocharger-ului sau a componentelor defecte, dacă este cazul.
Consum de ulei crescut.
- Simptom. Necesitatea frecventă de completare a uleiului între revizii.
- Cauză. Garniturile de etanșare ale segmentelor pistonului pot fi uneori defectuoase sau neetanșe.
- Rezolvare.
- Monitorizarea frecventă a nivelului de ulei și completarea când este necesar.
- Dacă problema persistă, poate fi necesară reparația motorului sau înlocuirea segmentelor.
Probleme cu sistemul de răcire.
- Simptom. Supraîncălzirea motorului sau pierderi de lichid de răcire.
- Cauză. Posibile scurgeri la pompa de apă sau probleme la termostat.
- Rezolvare.
- Verificarea sistemului de răcire pentru scurgeri și înlocuirea componentelor defecte (pompa de apă sau termostatul).
- Schimbarea regulată a lichidului de răcire conform specificațiilor.
- Vibrații și zgomote la ralanti.
- Cauze: Bobine de aprindere defecte, injectoare înfundate, suporturi motor uzate.
- Soluții: Înlocuirea pieselor defecte, curățarea injectoarelor, verificarea și înlocuirea suporturilor motor.
- Pierdere de putere.
- Cauze: Filtru de particule înfundat, senzor de debit masic defect, turbocompresor cu probleme.
- Soluții: Regenerarea sau înlocuirea filtrului de particule, înlocuirea senzorului defect, repararea sau înlocuirea turbocompresorului.
- Probleme cu sistemul de distribuție.
- Cauze: Întinderea sau ruperea curelei de distribuție, uzura rolelor sau a pompei de apă.
- Soluții: Înlocuirea la timp a curelei de distribuție și a componentelor aferente, respectarea intervalelor de service recomandate.
2.0 TFSI Volkswagen Passat B7 2010-2015 – Probleme
- Consum excesiv de ulei
- Turbina are pierdere de presiune și ezitare (coduri de eroare)
- Uzura discului de came Acumulare și acumulare de carbon în supapele de admisie
- Defecțiuni ale supapei de control turbo N75 și N249
- Defecțiunile pompei de apă sunt frecvente
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0-tfsi-problems.php
Prezentare Video Volkswagen Passat B9
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.