Volkswagen Passat B8 2015-2023 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 19 decembrie 2024

Volkswagen Passat B8, produs din 2014, este o mașină de clasă medie bine apreciată pentru calitatea construcției, confort, tehnologie avansată și performanță. Disponibilă în versiuni sedan și break, Passat B8 impresionează prin interiorul spațios și materialele de calitate, oferind o experiență premium. Tehnologiile de siguranță, cum ar fi Lane Assist sau Adaptive Cruise Control, sunt frecvent apreciate de utilizatori. A devenit rapid una dintre cele mai populare opțiuni în segmentul său. Passat B8 oferă o gamă largă de motorizări, atât pe benzină, cât și diesel, precum și versiuni hibride plug-in.


Motorizări bune Volkswagen Passat B8 2015-2023

2.0 TDI de 150 CP și 190 CP. Aceste motoare sunt cele mai populare datorită echilibrului între performanță și eficiență. Versiunea de 190 CP, împreună cu cutia DSG, oferă o experiență de condus plăcută și răspuns rapid.

1.5 TSI de 150 CP. Motor pe benzină modern, ideal pentru cei care conduc predominant urban și doresc un consum optimizat.

GTE Plug-in Hybrid de 218 CP. O opțiune eco-friendly pentru șoferii care doresc un mix între electric și combustibil.


Probleme Volkswagen Passat B8 2015-2023

EGR și DPF la diesel. Motoarele diesel, mai ales cele 2.0 TDI, pot întâmpina probleme cu sistemele EGR și filtrul de particule. În special când mașina este condusă în oraș. Curățarea regulată sau înlocuirea acestor componente poate fi necesară.

Cutia de viteze DSG. Deși performantă, cutia DSG poate avea probleme legate de software sau ambreiaj. Este recomandată întreținerea regulată și schimbarea uleiului conform specificațiilor.

Defecțiuni la sistemul electric. Unele modele au raportat probleme cu sistemele electrice, cum ar fi erori în unitatea multimedia sau disfuncționalități la farurile LED. Probleme în general la majoritatea mașinilor de generație nouă.

Pompa de apă și distribuția. Motoarele TSI au raportat ocazional scurgeri de lichid de răcire la pompa de apă. Schimbarea distribuției împreună cu pompa de apă poate rezolva această problemă.

1.5 TSI. Unele exemplare au raportat probleme legate de sistemul de injecție directă și bobine de aprindere.

2.0 TSI. Pot apărea probleme cu distribuția, în special la motoarele cu kilometraj mare.

2.0 TDI. Problemele frecvente includ filtrul de particule, pompa de injecție și volantul cu dubă masă.

Rugină. În unele cazuri, pot apărea puncte de rugină, în special în zonele ascunse ale caroseriei.

Suspensie. Uzura prematură a amortizoarelor și bușiilor poate afecta confortul la rulare.

Climatizare. Probleme cu compresorul, senzori sau actuatori pot duce la funcționarea defectuoasă a sistemului de climatizare.


Păreri ale șoferilor despre Volkswagen Passat B8 2015-2023

Șoferii apreciază Passat B8 pentru confortul interior, performanța și spațiul oferit. Motoarele diesel sunt preferate pentru consumul redus și fiabilitatea generală. Totuși, unele critici se leagă de costurile mari de întreținere și de complexitatea tehnologică, care poate duce la reparații costisitoare. Passat B8 este văzut ca o alegere solidă pentru cei care doresc o mașină premium, fiabilă și confortabilă.

adrianpopa5559 despre Volkswagen Passat B8 2015-2023
Am Passat B8 …puteam sa am BMW sau Audi dar am preferat Vw, e puțin mai fiabil ,am varianta 150hp, nu e nevoie de mai mult, nu te lasă la greu. Cred că e maşina perfectă pentru mine…bineânțeles am Passat variant care arată mult mai bine devât berlina

SummerVibes-ii1nb despre Volkswagen Passat B8 2015-2023
Eu am VW passat 1,4 tsi din 2018 si in mare parte sunt mulțumit de ea mai puțin ca farurile nu sunt led si nici oglinzile nu sunt automate plus ca nu are gps…in rest e spatioasa si design e frumos si materiale de calitate.

doricsoftware7622 despre Volkswagen Passat B8 2015-2023
Dupa 4 ani cu un Megane 4 Grandtour 1.5dci, am trecut la un B8 Variant 2.0tdi DSG7 150 cai 2018….chiar e o masina de familie foarte confortabila si cu mult spatiu la interior

gabrielhodorogea2881 despre Volkswagen Passat B8
Din totdeauna am avut passat.. Acum conduc un b8 din 2019
Sunt foarte mulțumit


Consum Volkswagen Passat B8 2015-2023

  • 1.4 TSI 125 CP – 5.4 l
  • 1.5 TSI 150 CP – 5.3 l
  • 1.6 TDI 120 CP – 4.2 l
  • 1.8 TSI 180 CP – 5.9 l
  • 2.0 TDI 150 CP – 4.1 l
  • 2.0 TDI 190 CP – 4.1 l
  • 2.0 TSI 220 CP – 6.2 l
  • 2.0 TSI DSG 4 Motion 272 CP – 7 l

Alte probleme Volkswagen Passat B8 2015-2023

  • Probleme cu spătarul scaunului, modele din 2015/2016.
  • Defecțiuni ale volantei cu masă duble.
  • Probleme cu DPF-ul specifice motoarelor diesel.
  • Probleme legate de ESP pentru modelele din 2015.
  • Defecțiuni la frâna electronică.

Motoare populare Volkswagen Passat B8 2015-2023

  • 2.0 TDI BlueMotion 4Motion 190 CP. Consum 4.9 l
  • GTE 218 CP. Consum 1.6 l
  • 4 TSI 150 CP. Consum 4.9 l
  • 2.0 TDI 150 CP. Consum 4.1 l
  • 2.0 TDI 190 CP. Consum 4.1 l
  • 2.0 TDI 240 CP. Consum 5.3 l
  • 2.0 TDI 150 CP.Consum 4.5 l
  • 1.5 TSI 150 CP. Consum 5.1 l
  • 1.6 TDI 120 CP. Consum 4 l

Motoare populare în Europa și România ale Volkswagen Passat Bb 2015-2023 și problemele lor.

1.6 TDI – Probleme

  • Probleme cu DPF-ul.
  • Probleme cu turbina.
  • Probleme cu injectoarele.
  • Scurgeri de ulei.
  • Defecțiune supara EGR.Unele probleme și simptome obișnuite includ: înfundarea supapei EGR, care poate cauza mersul în gol sau blocarea; ne deschiderea sau închiderea corectă a supapei EGR, ceea ce poate cauza probleme de performanță cu lipsa puterii și ar putea crește emisiile autovehiculelor;
  • Defecțiunea bujiilor incandescente. Mai ales pe vreme rece.
  • Probleme cu pornirea la rece sau cald. Se manifestă prin pornire greoaie la rece iar la cald nu mai pornește. Se datorează în general bujiilor incandescente sau întreținere necorespunzătoare.

sursă: torquecars.com/volkswagen/1-6-tdi-problems.php

1.9 TDI Volkswagen Passat B7 2010-2015 – Probleme

  • Scurgeri de ulei
  • Defecțiunea injectorului
  • Supapa EGR înfundată
  • Defecțiunea curelei de distribuție
  • Zgomote cu volantă dublă (DMF).
  • Defecțiune a garniturii capului

sursă: vwtuning.co/vw-1-9-tdi-engine-problems/

2.0 TDI Volkswagen Passat B7 2010-2015 – Probleme:

  • Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
  • Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
  • Defecțiuni ale injectorului
  • Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
  • Probleme și probleme cu DPF
  • Probleme cu controlerul ventilatorului
  • Probleme la volantă și ralanti
  • Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
  • Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
  • Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.

sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.

1.4 TFSI-TSI Volkswagen Passat B7 2010-2015 – Probleme:

  • Probleme de încălzire lentă
  • Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
    directă pură.
  • Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
  • Inițiale Valve de deviere slabe
  • Scurgeri de PCV din carter
  • Uzură excesivă a suporturilor de came

sursă: torquecars.com/volkswagen/1-4-tfsi-tsi-problems.php

1.5 TSI Volkswagen Passat B8

Probleme de „turbo lag” și sacadare la turații mici.

  • Simptom. Sacadări și ezitări ale motorului la turații joase, mai ales la viteze constante sau accelerări ușoare, în special în treapta a 2-a sau a 3-a.
  • Cauză. Problema este legată de calibrarea software-ului motorului și de managementul amestecului aer-combustibil. Sistemul încearcă să reducă emisiile, dar rezultă un comportament neplăcut.
  • Rezolvare.
    • Actualizarea software-ului motorului de către dealer. VW a lansat mai multe update-uri software care atenuează această problemă.
    • Uneori, trecerea pe combustibil de calitate superioară poate reduce sacadările.

Depuneri de carbon pe supapele de admisie.

  • Simptom. Pierdere de putere, funcționare neuniformă a motorului și consum crescut de combustibil.
  • Cauză. Motorul 1.5 TSI folosește injecția directă de combustibil, ceea ce înseamnă că supapele de admisie nu sunt spălate de combustibil, favorizând depunerile de carbon.
  • Rezolvare.
    • Curățarea supapelor de admisie folosind proceduri de walnut blasting (curățare cu coji de nucă) sau alte metode profesionale.
    • Utilizarea aditivilor pentru combustibil poate ajuta la prevenirea acumulării depunerilor.

Probleme la sistemul de distribuție lanț sau curea.

  • Simptom. Zgomote neobișnuite la pornire sau în timpul funcționării și erori de sincronizare.
  • Cauză. Deși motorul 1.5 TSI utilizează o curea de distribuție imersată în ulei, există cazuri în care cureaua poate începe să se degradeze prematur.
  • Rezolvare.
    • Verificarea și schimbarea curelei conform recomandărilor din manual (de obicei între 120.000 și 150.000 km).
    • Inspecții regulate ale curelei în timpul reviziilor.

Probleme cu turbocharger-ul.

  • Simptom. Pierdere de putere, zgomote de la turbo sau eroare pe bord legată de presiunea de supraalimentare.
  • Cauză. Posibile defecte la actuatorul electronic al turbinei sau probleme cu supapa de descărcare.
  • Rezolvare.
    • Verificarea actuatorului și a sistemului de evacuare a gazelor.
    • Înlocuirea turbocharger-ului sau a componentelor defecte, dacă este cazul.

Consum de ulei crescut.

  • Simptom. Necesitatea frecventă de completare a uleiului între revizii.
  • Cauză. Garniturile de etanșare ale segmentelor pistonului pot fi uneori defectuoase sau neetanșe.
  • Rezolvare.
    • Monitorizarea frecventă a nivelului de ulei și completarea când este necesar.
    • Dacă problema persistă, poate fi necesară reparația motorului sau înlocuirea segmentelor.

Probleme cu sistemul de răcire.

  • Simptom. Supraîncălzirea motorului sau pierderi de lichid de răcire.
  • Cauză. Posibile scurgeri la pompa de apă sau probleme la termostat.
  • Rezolvare.
    • Verificarea sistemului de răcire pentru scurgeri și înlocuirea componentelor defecte (pompa de apă sau termostatul).
    • Schimbarea regulată a lichidului de răcire conform specificațiilor.
  • Vibrații și zgomote la ralanti.
  • Cauze: Bobine de aprindere defecte, injectoare înfundate, suporturi motor uzate.
  • Soluții: Înlocuirea pieselor defecte, curățarea injectoarelor, verificarea și înlocuirea suporturilor motor.
  • Pierdere de putere.
  • Cauze: Filtru de particule înfundat, senzor de debit masic defect, turbocompresor cu probleme.
  • Soluții: Regenerarea sau înlocuirea filtrului de particule, înlocuirea senzorului defect, repararea sau înlocuirea turbocompresorului.
  • Probleme cu sistemul de distribuție.
  • Cauze: Întinderea sau ruperea curelei de distribuție, uzura rolelor sau a pompei de apă.
  • Soluții: Înlocuirea la timp a curelei de distribuție și a componentelor aferente, respectarea intervalelor de service recomandate.

2.0 TFSI Volkswagen Passat B7 2010-2015 – Probleme:

  • Consum excesiv de ulei
  • Turbina are pierdere de presiune și ezitare (coduri de eroare)
  • Uzura discului de came Acumulare și acumulare de carbon în supapele de admisie
  • Defecțiuni ale supapei de control turbo N75 și N249
  • Defecțiunile pompei de apă sunt frecvente

sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0-tfsi-problems.php


Prezentare Video Volkswagen Passat B8

Galerie Foto Volkswagen Passat B8

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *