Volkswagen Passat B5 1996-2005 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 19 decembrie 2024

Volkswagen Passat B5 este o mașină de clasă medie, lansată în 1996, cu un facelift în 2001. Este cunoscută pentru confort, spațiu interior generos și o calitate bună a materialelor folosite. Este construită pe platforma PL45 la fel ca și Audi A4. Ceea ce oferă o suspensie bună și o ținută de drum stabilă. Este disponibilă atât în variantă sedan cât și break. Tracțiunea poate fi față sau integrală sau 4 motion.


Motorizări bune și fiabile Volkswagen Passat B5 1996-2005

1.9 TDI de 90, 110, 115, 130 CP Volkswagen Passat B5

    • Avantaje: Fiabilitate ridicată, consum redus de combustibil, performanțe bune pentru utilizarea zilnică.
    • Probleme 1.9 TDI Volkswagen Passat B5 
      • Sistemul EGR poate înfunda, ceea ce duce la pierdere de putere și fum negru.
      • Debitmetrul de aer MAF se poate defecta.
      • Turbina poate ceda la kilometri mari, mai ales dacă întreținerea este neglijată.
      • Probleme cu injectoarele la versiunile PD 115 și 130 CP.

1.8 Turbo de 150 CP Volkswagen Passat B5

        • Avantaje: Motor pe benzină fiabil, cu performanțe bune și potențial de tuning.
        • Probleme 1.8 Turbo Volkswagen Passat B5 
          • Consumul de ulei ridicat, mai ales la motoarele neîntreținute.
          • Garnitura de chiulasă poate ceda la kilometri mari.
          • Sistemul de răcire necesită monitorizare regulată, pompa de apă, termostat.
  1. 2.8 V6 de 193 CP cu tracțiune 4Motion
    • Avantaje: Motor puternic, rafinat, ideal pentru cei care preferă performanța și confortul.
    • Probleme 2.8 Volkswagen Passat B5 
      • Consumul ridicat de combustibil.
      • Probleme la lanțul de distribuție (la versiunile de după facelift).
      • Costuri mari de întreținere.

Probleme Generale Volkswagen Passat B5 1996-2005

Brațele suspensiei

    • Problemă. Uzură rapidă la brațele duble de aluminiu, mai ales pe drumuri proaste.
    • Rezolvare. Înlocuirea lor cu piese de calitate; se recomandă kit-uri de suspensie completă de la producători de renume TRW, Lemforder.

Infiltrații de apă în habitaclu

    • Problemă. Blocarea canalelor de scurgere de sub parbriz duce la acumularea apei, care poate afecta modulele electronice.
    • Rezolvare. Curățarea periodică a scurgerilor și verificarea garniturilor.

Probleme electrice

    • Problemă. Modulele electrice din portbagaj sau sub scaune pot fi afectate de umezeală.
    • Rezolvare. Repararea cablajului sau a modulelor; prevenirea umezelii prin verificarea garniturilor.

Cutia automată Tiptronic

    • Problemă. Uzură prematură la cutiile automate cu întreținere deficitară.
    • Rezolvare. Schimbarea regulată a uleiului și filtrului, la fiecare 60.000 km.

Probleme la motor

    • Problemă. Consumul de ulei. Mai ales la motoarele pe benzină 1.8 Turbo.
    • Rezolvare: Verificarea și completarea nivelului de ulei la fiecare 1.000 km; utilizarea unui ulei de calitate superioară.

Rugină

    • Problemă. Rugina apare pe marginea aripilor și a portierelor.
    • Rezolvare. Tratarea ruginii imediat ce apare și aplicarea unui strat protector de ceară.

Injectoare. La motoarele diesel, injectoarele pot fi o sursă de probleme după un anumit număr de kilometri.

Turbina. Uzura turbinei este o altă problemă întâlnită, mai ales la motoarele cu kilometraj mare.

Volanta bimasă. Aceasta se poate uza în timp, producând vibrații la demaraj.

EGR. Valva EGR se poate infunda, afectând performanțele motorului.


Păreri ale Șoferilor despre Volkswagen Passat B5

Păreri bune Volkswagen Passat B5

    • Mașina este confortabilă, spațioasă și potrivită pentru drumuri lungi.
    • Motoarele diesel sunt apreciate pentru consumul mic și fiabilitate.
    • Sistemul de tracțiune 4Motion oferă siguranță în condiții dificile.

Păreri contra Volkswagen Passat B5

    • Costuri ridicate de întreținere la anumite motorizări.
    • Problemele la suspensie și electrice sunt frecvente.
    • Modelele vechi pot necesita investiții semnificative pentru reparații.

romeoserban1757 despre VW Passat B5: Am un b5.5 2004.05, 131CP, tiptronic Full ,impecabila cumpărată din ger 2017 de la proprietar173000 km carte service de noua continuată de când am luat o ,actual 260000 o țin în garaj ,pt că este ceva foarte mișto . Daca avem ocazia s o prezentăm ,cu mare plăcere .

dariusdudi despre VW Passat B5: Am detinut un Passat 1.9 AWX din 2008 pana in 2018 impecabil de frumos si foarte bine pus la punct, imi aduc aminte cand am cumparato cu pretul de 9500 de euro si am vanduto cu 2400 dupa 10 ani in care mi-am petrecut tineretea. Pot zice ca este o masina extraordinara daca ai grija de ea nu te lasa la greu in nici o situatie. Dupa ce am vanduto mi-a parut extrem de rau ca imi luaseram un E61 2.5 si am dat sa zic de masini performante la care saptamanal sau lunar necesitau atentie, deabia atunci am inceput sa inteleg ce inseamna fiabilitatea si calitatea Passatului.. in prezent detin un w221 S350 si inca ma bate gandul cand ma mut inapoi in tara sa iau una de la un pasionat sau intro stare cat mai buna.

Danidani-jw7yr despre VW Passat B5: Dețin de 3ani un passat b5.5 1.9tdi 131cai 4motion.are 465000km reali. deși a avut 2 accidente frontale și mai mulți proprietari încă merge foarte bine, fara probleme la pornire la rece. Momentan pare să aibă o problema la injectoare, consumul fiind puțin cam mare….o folosesc că mașina de lucru și de familie. Foarte mulțumit de mașină. Cel mai probabil o sa moară la mine.

stefansilviufieraru1608 despre VW Passat B5: Am un PASAT B5,5 1.6 benzină 2004 LUNA 7.. Cu semnalizarea in oglinzi…E superbă la tablă e incomparabila cu cele noi de azi din 2024.. Fiabile eleganta, forte bine antifonata, consum 5.6 dacă mergi frumos in extern 6.7 .7 daca mergi sportiv.. 9 10 in oras… Dar ce am eu 1.6 scoate fum albastru cand merg prin oraș…Dar după ce se încălzește scoate fum.. Destul de rezistenta pentru ce vad la multe mașini noi.. Superbă nu o dau ai schimb motorul..E tanc rusesc

alexcatalin1006 despre VW Passat B5: Salut! Am o asemenea mașină 1.8t fabricație 2002, masina am luat-o la 174.000 km iar în prezent are 204.000km, are 4 ani de când este la mine iar în acești ani a văzut doar mers sportiv, cam ce ai făcut tu în video, masina nu afost în service de când a ajuns la mine, singura ei problemă în 4 ani a fost o fișă de la bujii în rest doar consumabile, în momentul de față masina stă în garaj, nu circula iarna iar perioadele astea de 2-3 luni mi se par triste fără ea, nu este un super bolid sau vre-o scumpitate de mașină, doar cei ce merg cu ea (cum trebuie) pot înțelege!

sursă păreri: youtube.com


Review Video Volkswagen Passat B5

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *