Volkswagen Passat B6, produs între 2005 și 2010, este un sedan mediu de clasă business apreciat pentru confort, spațiu interior generos și o gamă variată de motorizări. Este construit pe platforma PQ46 și oferă multiple variante de echipare, incluzând dotări precum climatizare automată, sistem de navigație, și opțiuni de transmisii manuale sau automate DSG.
Motorizări recomandate Volkswagen Passat B6 2005-2010
2.0 TDI PD și CR
Variantele PD Pompe-Duze de 140 CP coduri BKP și BMP sunt cele mai comune. Versiunile CR Common Rail, mai moderne, sunt mai silențioase și eficiente.
Probleme cunoscute: Uzura axului cu came la variantele PD în special codurile BMP și BKP. Pompa de ulei cu ax hexagonal predispus la uzură, care poate duce la defecțiuni severe ale motorului
Soluții: Înlocuirea axului hexagonal cu unul de dimensiuni mai mari de 77 mm sau 100 mm și întreținerea regulată a pompei de ulei.
1.9 TDI de 105 CP
Motorizare fiabilă și economică, dar mai puțin performantă decât 2.0 TDI.
Probleme rare, în principal legate de injectoare sau turbo după mulți kilometri
1.8 TSI de 160 CP
Benzinar performant, dar cu potențiale probleme la distribuția pe lanț și consum ridicat de ulei
2.0 TSI (200 CP):
O alegere pentru cei care preferă performanța, dar poate fi costisitor de întreținut.
Probleme Volkswagen Passat B6 2005-2010
Eroziunea axului pompei de ulei
- Cauză principală a lipsei de presiune a uleiului și, în cazuri severe, avarii ale turbinei și motorului.
- Rezolvare. Înlocuirea cu componente îmbunătățite sau reparații preventive
Injectoare defecte la 2.0 TDI PD)
- Acestea pot cauza rateuri sau pierderi de putere.
- Soluție. Înlocuire cu injectoare recondiționate sau noi.
Cutia de viteze DSG
- Probleme cu mecatronicul sau ambreiajul, mai ales la versiunile mai vechi.
- Soluție. Întreținere periodică și schimb de ulei DSG conform specificațiilor
Filtru de particule (DPF
- Poate cauza blocaje dacă vehiculul este utilizat frecvent în oraș.
- Rezolvare. Regenerări forțate sau curățare specializată.
Alte probleme Volkswagen Passat B6 2005-2010
- Probleme cu turbocompresorul: Passat-urile B6 echipate cu motoare turbo (cum ar fi 2.0T) ar putea avea probleme cu turbocompresorul.
- Probleme cu parcarea electronică: șoferii ar putea să nu poată cupla frâna de parcare, în special pe vreme rece.
- Probleme cu injectoarele 2.0 TDI de marcă Siemens.
- Injecție directă și acumulare de carbon: Unele modele cu motoare cu injecție directă ar putea prezenta acumularea de carbon pe supapele de admisie în timp, ceea ce duce la ralanti brusc, performanță scăzută și chiar rateuri de aprindere.
- Probleme la coloana de direcție: Anumiți șoferi au raportat mesaje de eroare privind direcția în Passat. Uneori, mașina nu pornește până când șoferul ține volanul într-o direcție și mișcă cheia.
- La motoarele 1.6 și 2.0 TDI există riscul pătrunderii apei în calculatorul pompei de injecție.
- La motorul 2.0 TDI se poate defecta pompa de ulei.
Alte Motoare populare VW Passat B6
- Motorul 2.0 FSI 150 CP. Consum 8.5 l
- Motorul 1.4 TGI 150 CP. Consum 6.8 l
- Motorul 2.0 TDI 140 CP. Consum 5 l
- Motorul 2.0 TDI 170 CP. Consum 6.4 l
- Motorul 1.6 TDI 105 CP. Consum 4.5 l
- Motorul 2.0 TFSI 200 CP. Consm 8.2 l
- Motorul 1.8 TSI 160 CP. Consum 7.2 l
- Motorul 1.9 TDI 105 CP. Consum 5.8 l
Păreri ale șoferilor despre VW Passat B6:
Majoritatea proprietarilor apreciază confortul, dotările și comportamentul rutier. Criticile sunt legate de costurile de întreținere ridicate pentru unele motorizări și de fiabilitatea anumitor componente, precum cele menționate mai sus.
c.p.652 despre VW Passat B6
Dețin Passat b6 2007 2.0 TDI BMP 330.000 km si am schimbat până acum doar consumabile.E un tanc de mașina.
andreiungureanu9524 despre VW Passat B6
11: 12 am Passat B6 break de 200.000 de km, in prezent are 320 de mii si inca nu mi-a pleznit fata de usa si nici volanul nu e distrus. Insa, pot spune ca e o masina fiabila, buna in tot sensul cuvantului. Mai detin 2 masini ceva mai premium insa la spatiu si fiabilitate nu se compara. Mai detin si o Corolla 2014, extra laudatele japoneze la fiabilitate. Intr-adevar, fiabila este dar confortul si calitatea materialelor nu se compara cu Passatul, in Passat simti ceva calitate fata de alte marci. Pana la urma, consider ca Passatul este o masina pentru oamenii care vor confort, vor spatiu si nu vor sa plateasca multi bani pe intretinere. Am 2.0 BMP si pot spune ca este destul de fiabil, inafara de pompa de motorina pe care am schimbat-o de 2 ori nu am schimbat nimic altceva inafara de consumabile.
Autor despre VW Passat B6
Am avut proasta inspirație să-mi iau un B6 break, din 2006, 2.0 – BMP. Mașina a costat 3000 de €. O duc la service pentru verificare, iar eu am mai pus 1500 €, cu 8 cauciucuri noi – de vară și iarnă. Total 4.500 de euro. Schimbat telescoape, arcuri și bucșe spate și filtrele + ulei. După vârsta sa, se prezenta normal, cu rugină pe ici colo, o portieră nu se deschide decât pe dinăuntru…. Bun, totul ok, până când după 10.000 de km a început volanta să bată că o troacă de porci răsturnară și plimbată cu picioarele! La primul schimb de ulei, hopa…. Șpan in filtru! Bun așa…. Apoi, a început să sune alarma din senin și să mă înjure vecini, cu toate că ea mieuna că o mâță în călduri…. Apoi un cap de planetară, fum la spate de parcă făceam ceafă la grătar… Și colac peste pupăză, după ce plătesc asigurarea și mă scobesc de 250 de euro, mi se rupe lanțul care antrenează pompa de ulei! Pompa, care fusese schimbata cu una de la dezmembrări, arată ok. Restul nu arătau! Supape, distribuție sărită de pe punct, zale de lanț prin baie și întinzătoare rupte! Parcă fusese bombardat motorul de concurență! Am luat 1000 de euro pe ea, pentru că nu mai vroiam sa pun bani în tigaie! Pe scurt, am pierdut 3.500 de euro în 8 luni! Bravo mie! 😂
se6175 despre VW Passat B6
Am passat 2.0 FSI -B6 din 2008 si s-a dovedit o masina foarte stricacioasa.Iarna cel putin ingheata usile toate.Le deschizi si nu se mai inchid.La portbagaj aceiasi treaba.Una peste alta am bagat in ea in afara de discuri ,placute,curele si uleiuri vreo 3500 euro in reparatii.Masina are 140 000 km.Mai am un caddy diesel 2007 tot achizitionata in 2008 .in aia am bagat in afara de placute,discuri,ulei si distributie un arc pe fata si un vacum electric situat deasupra motorului in 130 000km.
florinnyc6371 despre VW Passat B6
După multiple asiatice noi și Second am cumpărat cazan B6 2.0 tdi dsg de 8 ani vechime direct de la Neamț din curte cu 200k reali și istoric service. După 4 ani pot sa zic ca e o masina super confortabila , se conduce ok , calitate interioară premium, etc dar mi a mâncat peste 20000 lei in service in acești ani și încă mai cere iar in oraș pe trafic intens nu scoți sub 11-12 consum. Dacă luam un Avensis 2.2 diesel eram mai câștigat dar am vrut masina mare diesel cu AT și ceva putere iar grupul vag oferă chestia asta la un preț decent
djenigma18 despre VW Passat B6
Salut, Am un passat identic an 2008 , 1.9 motor BLS – am cu ea 320.000 km si nu am avut probleme cu ea si sper sa nu am. Ma surprinde mereu masina cu consumul bun si fiabilitatea ei.
Intradevar sunt cateva minusuri la acest model, de exemplu motorasele de clima care fac ca soriceii, blocatorul de volan(la mine s a rezolvat cu un simplu releu). O sa trec si eu probabil la un B8 dar momentan mai ma bucur de B6.
FilipBarbu despre VW Passat B6
Posesor de B6 Variant, 2.0 TDI CBAB, 320.000 km. Ce pot sa spun in fix 2 ani si aproape 60.000 km de cand utilizez masina? Avand in vedere ca o intretin si ii dau ce are nevoie ca si revizii/piese, nu am ce sa ii reprosez. Motorul, tinuta de drum si confortul sunt fara repros. De asemenea, totul functioneaza pe masina (accesorii, clima, scaune incalizte electrice, tot) si nu exista erori in bord. Nu stiu cum merg cele mai vechi Euro 4, insa recomand codurile de motor cu C. Sunt destul de refinate, iar la consum f ok. Consider ca sunt exact ce am eu unul nevoie (avand in vedere drumurile si conditiile de trafic in Romania). Ca si minusuri… anumite plastice la bord (cele gri) emit anumite zgomote din cand in cand pe drumuri mai denivelate si, cel mai enervant aparitia ruginii… Deja la aproape 12 ani cat are masina.. au inceput sa apara mai multe puncte de rugina prin diverse locuri binecunoscute… Cred ca o mai las pana la anul si o vopsesc toata. Merita sa fac asta, avand in vedere ca imi propun sa o mai tin 2-3 ani..
andreistanciu782 despre VW Passat B6
Passat b6, 2008 cbab 2 ani si 6 luni
86000 km cu usoare investiții ✌
Masina are in prezent 435.900 km cu dpf activ si toba curată !
TT-kw5dl despre VW Passat B6
Dețin un b6 1.9 tdi de șapte ani este model din 2006, cu aproape 400000 km. Nu pot să renunț la această mașină pentru că merge foarte bine
madalin5678 despre VW Passat B6
Recomand și in prezent , detin unul 2010 highline , este CBAB și cu intreținere corectă merge bine : silențios,putere suficientă ,consum foarte bun.
Concluzie:merită dacă cauți unul intreținut și nu vă zgârgiți la mentenanța lui . Dacă intretinerea este o problemă luați benzina aspirat și modele simple ( ex logan )
daaalv7718 despre VW Passat B6
Detin eu acest model cu 110 cai, CBDC. Este un tanc, l-am cumpărat acum 5 ani la 227k in prezent are 325k, peste 15 drumuri de Germania făcute cu ea, excursie in Austria,Ungaria, Franța,croatia,Italia….. niciodată nu m-a lasat in drum. Recent i-am făcut distribuția, mai duce mult si bine. Dar am avut grija de ea…uleiul la 10-12k il schimb ,mereu…cand isi face regenerare nu o opresc sau mai dau câteva ture cu ea pana isi face….după un drum lung las sa meargă motorul Putin pentru racire eficienta
sursă comentarii: youtube.com
Consum Volkswagen Passat B6 2005-2010
- Motor 1.4 TSI 122 CP – 7.5 l
- Motor 1.6 TDI 105 CP – 4.5 l
- Motor 1.9 TDI 105 CP – 5.4 l
- Motor 2.0 BlueTDI 143 CP – 5.2 l
- Motor 2.0 FSI 150 CP 8.2 l
- Motor 2.0 TDI 110 CP – 5.5 l
- Motor 2.0 TDI 140 CP – 6.4 l
- Motor 2.0 TDI 170 CP – 6.6 l
- Motor 2.0 TSI 200 CP – 7.9. l
Prezentare Video Volkswagen Passat B6
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.