Păreri Ford EcoSport

Ultima actualizare la data de 24 iunie 2024

Info și istoric:

Ford EcoSport este un Suv din gama subcompactelor produs inițial în Brazilia începând cu anul 2003. A doua generație a fost lansată în 2012 și s-a produs în fabrici din țări precum Tailanda, Rusia și România. În piața din Statele Unite și-a făcut intrarea în anul 2018. EcoSport este o mașină optimă mai ales pentru traficul urban datorită dimensiunilor reduse și consumului redus de combustibil. Modelul poate face față și traficului rural datorită motorizărilor performante și gardei înalte. EcoSport are un preț de achiziție redus fiind unul dintre cele mai accesibile din gama Suv-urilor de mici dimensiuni. Mașina are costuri de întreținere reduse și consum redus de combustubil datorită motoarelor de mici dimensiunii și greutății reduse ale autovehiculului.

Prima generație a fost proiectată de către Centrul de Dezvoltare Ford Brazilia și s-a bazat ca platformă pe versiunea europeană de Ford Fiesta și Fusion MPV. Modelul a devenit unul dintre cele mai bine vândute modele din Brazilia, Argentina, Venezuela și Mexic. În 2011 a reușit să obțină vânzări de peste 700.000 de unități. Pe prima versiune regăsim motorizări precum 1.0 litri benzină, 1.6 litri benzină, 2.0 litri benzină ș 1.4 litri diesel. În anul 2007 Ecosport a primit un facelift ce aduce modificări ale aspectului.

A doua generație a fost dezvoltată în cadrul global de dezvoltare Ford în centrul din Brazilia. Are la bază modelul Ford Fiesta din anul 2011 sub platforma B2E. Conceptul a fost expus la salonul Auto la New Delhi în Ianuarie 2012. În 2015, Ford a reușit să comercializeze peste 200.000 de modele Ecosport, 112.000 fiind vândute doar în India iar restul au fost exporatte în Africa de Sud, Taiwan, Japonia, Australia și desigur Europa. Ca motorizări regăsim pe benzină motorul de 1.0 litri, 1.5 litri, 1.6 litri și 2.0 litri. Pe motorină regăsim motorul de 1.5 litri. Ca transmisie regăsim cutie în 5 rapoarte manuală, 6 rapoarte manuală, 4 rapoarte manuală și 6 rapoarte automată. În anul 2017 a primit un facelift iar în 2021 al doi-lea facelift. Din 2022 Ford nu se va mai comercializa în SUA și India. În total ca vânzări, modelul s-a comercializat cel mai bine în Europa.

Ford EcoSport nu se mai fabrică începând cu anul 2023.

  • În ce variante se poate comanda Ford EcoSport? Regăsim EcoSport în varianta Titanium, ST-Line și Active.
  • Ce preț are noul Ford EcoSport în anul 2022? Ford EcoSport pornește de la prețul de 20.300 euro în varianta Titanium iar cea Active și ST-Line pornesc de la 21.800 euro.
  • Este Ford EcoSport o mașină fiabilă? EcoSport s-a clasat pe locul 25 din 29 de competitori.
  • Ce costuri de întreținere are Ford EcoSport? Costurile lui EcoSport sunt medii în comparație cu alți concurenți.
  • Ce consum are noul EcoSport? Motorul de 1.0 EcoBoost de 125 cai putere pe benzină are un consum mixt de 6.2 litri la 100 km.
  • Este Ford EcoSport o mașină sigură? La testele de siguranță Euro NCAP din 2013, modelul a obținut 4 stele din 5. Modelul testat fiind Ford EcoSport Titanium, LHD.
  • Ce greutate are Ford Ecosport? EcoSport are o greutate de aproximativ 1370 kg. Greutatea poate să diferă în funcție de motorizare și dotări.

Probleme semnalate Ford EcoSport 2013-2023

  • Probleme cu supraîncălzirea motorului. Această problemă poate fi cauzată de un termostat defect, probleme sau defect la radiator sau pompă de apă defectă.
  • Defecțiunea pompei de ulei. La motorizările de 1.0 litri turbo. Presiunea uleiului scade atunci când cureaua cedează. Ecosport 2018-2019.
  • Funcționare incorectă a cilindrilor. Apar performanțe slabe. Se poate datora bobinelor de aprindere defecte, injectoarelor sau bujiilor defecte.
  • Scurgeri de ulei. Pot apărea di cauza unor garnituri uzate, filtre de ulei slăbite sau compoente ale motorului cu uzură.
  • Cutie de viteze ce agață sau alunecă vitezele. Se întâmplă de obicei în timpul accelerării sau decelerării. Poate fi de vină lichidul de transmisie sau un ambreiaj uzat.
  • Cuplare întârziată la schimbarea vitezelor. Poate fi de vină un solenoid defect.
  • Scurgeri de lichid de transmisie. Poate fi din cauza unor etanșări neconforme sau garnituri deteriorate.
  • Poate apărea scurgeri ale bateriei. Din cauza unei compoente eelctrice cu defect.
  • Probleme cu sistemul de infotainment. Probleme legate de ecranul tactil sau probleme cu radioul. De obicei se poate rezolva cu o actualizare de software.
  • Pot apărea zgomote din zona suspensiei.
  • Probleme cu cutiile de viteze Powershift DCT cu dumblu ambreiaj. Pot apărea zgomote, sunete, scad turațiile, apar martori etc.
  • Uzura conductei de evacuare flexibile.
  • Hayobul nu se mai deschide.
  • Probleme cu sincronizarea curelei. La motorizarea 1.0 turbo.
  • Probleme cu scaunele față. Sunt sudate incorect. Ecospot 2019.
  • Probleme cu turbina.
  • Direcție cu probleme.
  • Uzura prematură a anvelopelor.
  • Pedală de frână moale. Poate fi din cauza aerului din conductă sau plăcuțelor de frână tocite.
  • Scurgeri de lichid de frână.
  • Probleme cu compresorul AC.
  • Probleme cu ABS. Poate fi din cauza unor senzori defecți, cabluri deteriorate sau modulul ABS defect.
Producător Ford
Dată începere producție: 2003
Țări asamblare: Brazilia, India, România, Tailanda, China, Rusia, Vietnam
Clasă: Suv Sub-Compact
Modele: 1 2003, BK 2012

PRO:

Cost de achiziție redus.

Aspect modern.

Opțiuni și dotări optime având în vedere prețul.

Contra:

Necesită îmbunătățiri, a doua generație este deja de 10 ani.

Motorul în 3 cilindrii de 1.0 litri nu este cea mai bună idee pentru o caroserie de peste 1300 kg.

Probleme, în funcție de model:

S-au raportat probleme legate de: zgomot la frânare, probleme cu schimbarea vitezelor, probleme pe partea electrică cu scurt-circuituri aleatorii.

Date tehnice și modele:

Ford EcoSport II (facelift 2017)
2017 – SUV
Putere : de la 100 la 166 CP | Dimensiuni: 4273 x 1765 x 1653 mm
Ford EcoSport II
2013 – 2017 SUV
Putere : de la 90 la 140 CP | Dimensiuni: 4273 x 1765 x 1650 mm
Ford EcoSport I – 2003
SUV

sursă date: auto-data.net

Consum:

Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 6.2 litri la motor de 1.0 ecobosot cu 125 cp mixt.

Competitori și Alternative:

  • Fiat 500X
  • Ford Escape
  • Haval H2
  • Holden Captiva
  • Holden Equinox
  • Holden Trax
  • Honda CR-V
  • Honda HR-V
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Venue
  • Jeep Compass
  • Jeep Renegade
  • Kia Sportage
  • Mahindra XUV500
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-5
  • MG ZS
  • Mitsubishi ASX
  • Mitsubishi Outlander
  • Nissan Juke
  • Nissan Qashqai
  • Nissan X-Trail
  • Peugeot 2008
  • Renault Captur
  • Renault Koleos
  • Subaru XV
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Jimny
  • Suzuki S-Cross
  • Suzuki Vitara
  • Toyota C-HR
  • Toyota RAV4

Pagina oficială ,click aici.

Galerie Foto Ford Ecosport

Prezentare Video Ford Ecosport

4 comments

  1. O masina corecta, creata mai ales pentru traficul urban. Detin modelul din 2016 cu motor de 1 litru. Pentru distante scurte si fara sa o incarc este ok. Nu este un motor performant dar are consum rezonabil pentru un motor pe benzina,

  2. Nu este perfecta dar este o masina buna. Detin un Ecosport de aproximativ 2 ani, luat sh. In afara de benzina si schimburile de ulei nu a necesitat altceva.

  3. Super masina,o am de 3 ani zero probleme,folosesc ulei germam…bate multe masini la cur in confort,functionare si dotari,pe Transalpina se comporta peste asteptari,iar la 130km/h zgomotul este acceptabil,clar mai bine decat Golf…nota 10

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *