Info și istoric:
Ford Focus este o mașină populară în țara noastră, fiind printre cele mai bine vândute. Modelul a fost lansat în anul 1998 și se fabrică și în prezent. Primul model s-a fabricat din anul 1998 până în anul 2004, Focus 2 s-a fabrica din 2004 pănă în 2010, Focus 3 s-a fabricat din anul 2011 până în 2018 iar Focus 4 se fabrica din anul 2019. În Octombrie 2021, Focus a beneficiat de un Facelift pentru piața auto Europeană.
Ford Focus se remarcă prin prețul redus de achiziție și dimensiunile sale compacte fiind optimă pentru mediul urban dar și rural. Costurile de întreținere sunt reduse iar consumul de combustibil mic datorită motoarelor de mici dimensiuni. Noile generații de Focus beneficiază de asemenea de dotări de ultimă generație. Ford Focus este unul dintre cele mai accesibile hatchback-uri de pe piața auto cu vănzări bune.
Versiunile de Ford Focus disponibile sunt: Focus Trend, Focus Connected, Focus Titanium, Focus ST-Line , Focus Activ și Focus ST3. Motorizările pentru modelele noi pot fi de tip EcoBoost Benzonă, EcoBlue Diesel sau EcoBoost Hybrid. Ford Focus se comercialziează cu succes pe continentul European, China și SUA.
Este Ford Focus o mașină fiabilă? Ford Focus a obținut un scor de 4 din 5 puncte și s-a clasat pe locul 27 din 36 de mașini compacte.
Este Ford focus o mașină sigură? Focus a obținut 5 stele la testele din 2018 EuroNCAP. Modelul testat fiind Ford Focus 1.0 ‘Trend’, LHD.
Ford Focus 1 – Apărut pe piața europeană în anul 1998 și a înlocuit modelul Ford Escort. Focus a câștigat titlul de mașina anului în Europa în anul 1999. Versiunea de performanță a fost lansată în anul 2002 și s-a numit Focus RS, cu motor de 2.0 litri pe benzină.
A doua generație de Focus s-a lansat în anul 2004. S-a păstrat construcția suspensiei de bază care a contribuit la succesul primei generații și a primit o caroserie un pic mai rigidă pentru a oferi o călătorie mai bună. Anumiți utilizatori au afirmat însă că prima generație avea o manevrabilitate mai bună. Focus MK2 este mai greu și mai mare ca prima generație. Interiorul și portbagajul fiind acum mai încăpătoare. În 2005 s-a lansat versiunea de Focus sT ce era dotată cu un motor de 2.5 litri pe benzină cu 225 de cai putere. În anul 2008, Focus 2 a primit un facelift.
Ford Focus 3 s-a lansat în anul 2010 iar acum este același model atât în Europa cât și în Statele Unite ale Americi. Facelift-ul celei de-a treia generație a fost lansat în anul 2014.
Ford Focus 4 s-a lansat în anul 2018 și este disponibil sub formă de hatchbak, sedan și estate. Interiorul are acum un design mai sportiv și noi tehnologii integrate. Facelift-ul celei de-a 4 generație a fost lansat în anul 2021.
În anul 2022, Ford a anunțat că modelulFocus nu se va mai produce începând cu anul 2025. Ford își va concentra atenția pe vehicule de tip SUV și electrice.
Probleme semnalate Ford Focus I / MK1
- Capacul de ulei. Se poate slăbi și uleiul să se prelingă.
- Scăderea puterii motorului. Datorate unor probleme sofware a modului de control al grupului de transmisie. Ar putea cauza și oprirea motorului.
- Probleme cu cutiile de viteze automate.
- Probleme cu furtunele de frână.
- Probleme cu reugina. Îndeosebi sub praguri.
- Probleme cu termostatul. Carcasa se poate sparge.
Probleme semnalate Ford Focus II / MK2
- Probleme legate de un martor legat de frână. El se aprinde eronat.
- Utilizatorii au relatat scurgeri de combustibil.
- Probleme cu Turbo la motoarele disel îndeosebi cele de 1.6 TDCI.
- Probleme legate de arborele de transmisie. Zgomote din față.
- Scurgeri de ulei din transmisie/cutie de viteze. Îndeosebi la motoarele pe benzină de 1.4 sau 1.6 litri. De obicei cauza este un arbore de transmisie din dreapta montat incorect.
- Pierderi de combustil la motorul de 2.0 TDCI. Printr-o conductă de retur a injectorului instalată incorect. Pot apărea și coduri de eroare precum P00087 etc.
- Probleme cu supapa EGR.
- Mașinile cu motoare 1.6 TDCi Focus construite între februarie și iunie 2004 ar putea avea probleme cu motoarele lor, cauzând oprirea acestora. Din cauza chiuloasei, rulmenților arborelui cu came și fluxul redus de ulei.
- Pornire grea la rece la motorul 2.0 TDCI.
- Probleme cu brațul suspensiei.
- Probleme cu rulmentul roții.
- Probleme cu motorul ștergătorului.
- Pornire grea a motorului 1.6 TDCI. Din cauza senzorului de poziție a arborelui cu came.
- Probleme cu pedala de frână la rece. Din cauza Supapei pompei începe să se blocheze.
- Probleme cu servo direcția la modelel 2004-2011. Din cauza unor furtunuri și degraderea lor.
- Infiltrații de apă la modelele din 2004-2011. Pe la trapa sau geamuri.
- Rugina la arcade. Unde bumber-ul se unește cu aripile.
- Probleme cu termostatul și uzura acestuia. Apar scurgeri pe la carcasă.
- Probleme cu cutia de viteze Powershift.
- Probleme cu transmisia CVT.
- Garnituri ale cilindrilor fisurate/cropate.
- Defecțiuni la diafragma separatorului de ulei.
Probleme semnalate Ford Focus III / MK3
- Probleme legate de etanșarea ușilor.
- Probleme legate de pompa de răcire la modelele Ecobosot de 1.6 litri. Apar scurgeri.
- Probleme cu conducta de combustibil din spate din cauza frecării.
- Rechemări din cauza că chiuloasa se putea fisura.
- Scurgeri de ulei din cutia de viteze.
- Probleme la schimbarea vitezelor la motorul de 2.0 litri Duratorq.
- Scurgeri ale lichidului de răcire din termostat.
- Probleme cu DPF, EGR și injectoare la modelele diesel.
- Anumite probleme legate de partea electrică.
Probleme semnalate Ford Focus IV / MK4
- Probleme legate de șurubul balamalei pedalei de frână. La modelul din 2018.
- Probleme cu filtrele de particule la motoarele pe benzină de 1.0 și 1.5 litri.
- Probleme cu încuietoarele pentru copii.
- Probleme cu suspensia față. Modelele din 2018, nu ar fi fost strânse corect din față anumite șuruburi.
- Probleme cu cablajul motorului.
- Au fost raportate probleme electrice.
- Probleme legate de cutiile automate Powershift.
Consum Ford Focus I / MK1
- 1.4 75 CP – Consum 6.7 l
- 1.6 100 CP – Consum 8 l
- 1.6 98 CP – Consum 7 l
- 1.8 115 CP – Consum 7.6 l
- 1.8 DI 75 CP – Consum 5.1 l
- 1.8 TDCI 115 CP – Consum 5.4 l
- 2.0 16V 130 CP – Consum 8.7 l
Consum Ford Focus II / MK2
- 1.4 80 CP – Consum 6.6 l
- 1.6 10 CP – Consum 6.7 l
- 1.6 115 CP – Consum 6.4 l
- 1.6 TCI 90 CP – Consum 5 l
- 1.6 TCI 109 CP – Consum 5.2 l
- 1.8 TDCI 116 CP – Consum 5.2 l
- 2.0 145 CP – Consum 7.1 l
- 2.0 TDCI 136 CP – Consum 6 l
Consum Ford Focus III / MK3
- 1.0 Ecoboost 100 CP – Consum 4.7 l
- 1.0 Ecoboost 125 CP – Consum 5 l
- 1.6 Ecoboost 150 CP – Consum 5.9 l
- 1.6 Ecoboost 182 CP – Consum 5.9 l
- 1.6 TDCI 95 CP – Consum 4.5 l
- 1.6 TDCI 105 CP – Consum 3.7 l
- 1.6 TDCI 115 CP – Consum 4.5 l
- 2.0 TDCI 140 CP – Consum 4.9 l
- 2.0 TDCI 163 CP – Consum 4.9 l
- 2.0 Ecobosot 250 CP – Consum 7.2 l
Consum Ford Focus IV / MK4
- 1.0 Ecoboost 85 CP – Consum 4.8 l
- 1.0 Ecoboost 100 CP – Consum 4.9 l
- 1.0 Ecoboost 125 CP – Consum 5.1 l
- 1.0 Ecobosot 155 CP – Consum 5.1 l
- 1.5 EcoBlue 95 CP – Consum 3.6 l
- 1.5 Ecoblue 120 CP – Consum 3.7 l
- 1.5 Ecoboost 150 CP – Consum 5.5 l
- 1.5 Ecobosot 182 CP – Consum 6.1 l
- 2.0 Ecoblue 150 CP – Consum 4.5 l
- 2.0 Ecoblue 190 CP – Consum 4.6 l
Motoare populare/recomandate Ford Focus I / MK1
- 1.6 – 100 CP
- 2.0 – 130 CP
- 1.8 TDCI 115 CP
- 1.8 TDDI – 90 CP
- 1.8 115 CP
Motoare populare/recomandate Ford Focus II / MK2
- 1.6 115 CP
- 1.6 TDCI 109 CP
- 1.8 125 CP
- 2.0 TDCI 136 CP
- 1.6 TDCI 90 CP
Motoare populare/recomandate Ford Focus III / MK3
- 1.0 Ecoboost 100 CP
- 1.0 Ecoboost 125 CP
- 1.6 TDCI 115 CP
- 1.6 TDCI 95 CP
- 1.6 TDCI 105 CP
- 2.0 TDCI 115 CP
- 2.0 TDCI 136 CP
- 2.0 TDCI 140 CP
- 1.6 Ecobosot 150 CP
- 1.6 Ecoboost 120 CP
Motoare populare/recomandate Ford Focus IV / MK4
- 1.0 Ecoboost Hybrid 125 CP
- 1.0 Ecoboost 125 CP
- 1.5 Ecoblue 116 CP
- 1.5 Ecoblue 120 CP
- 1.5 Ecoblue 95 CP
Motoare populare în Europa și România ale Ford Focus – și problemele lor.
2.0 TDCI – Ford Focus – Probleme
- Pierderi de combustil la motorul de 2.0 TDCI. Printr-o conductă de retur a injectorului instalată incorect. Pot apărea și coduri de eroare precum P00087 etc.
- Probleme cu DPF.
- Pornire grea la rece la motorul 2.0 TDCI.
- Probleme cu EGR.
- Probleme cu injectoarele.
- Motorul se poate opri din senin. Din cauza ECU, este nevoie de o actualizare a ECU.
1.5 TDCI – Ford Focus – Probleme
- Probleme cu sistemul de injecție
- Probleme cu pompa de înaltă presiune.
- Probleme cu turbina.
- Probleme cu senzorul de temperatură a lichidului de răcire.
- Probleme cu DPF.
- Probleme cu EGR.
1.6 TDCI – Ford Focus – Probleme
- Probleme cu DPF.
- Pornire grea a motorului. Din cauza senzorului de poziție a arborelui cu came.
- Probleme cu EGR.
- Probleme cu injectoarele.
- Supapa de combustibil blocată.
- Oprirea motorului. Din cauza chiuloasei, rulmenților arborelui cu came și fluxul redus de ulei.
- Probleme electrică cu o siguranță de 50 amperi.
- Senzor cuplu de direcție defect.
1.0 Ecoboost – Ford Focus – Probleme
- Acumulare de carbon pe supape. Din cauza sistemului de injecție directă. Se va observa o accelerație slabă sau pornire mai grea mai ales la rece.
- Presiune mică a pompei combustibilului. Se va observa o pornire mai grea și alte probleme de funcționare.
- Probleme cu turbo din cauza uleiului.
- Probleme cu supraîncălzirea. Din cauza sistemului de răcire. Aceasta a fost și cauza rechemării în anul 2018 a motoarelor Ecoboost de către Ford.
- Probleme cu garnitura de chiuloasă. Poate apărea amestec de ulei și lichid de răcire.
- Trepidații din zona distribuției.
- S-au raportat scurgeri ale lichidului de răcire.
- Presiune scăzută a uleiului.
1.6 Ecoboost – Ford Focus – Probleme
- Probleme cu răcirea și supra încălzirea.
- Probleme cu turbo din cauza uleiului.
- Probleme cu cureaua de distribuție.
- Probleme cu bujiile și bobinele de aprindere.
1.5 Ecoboost – Ford Focus – Probleme
- Posibilitatea înfundării injectoarelor din cauza benzinei de proastă calitate.
- Depuneri pe spatele supapelor de admisie.
- Probleme cu turbo din cauza uleiului.
- Probleme cu bujiile și bobinele de aprindere.
sursă probleme: haynes.com/en-gb/tips-tutorials/ford-focus-mk2-2005-2011-problems
Producător | Ford Motors |
Dată începere producție: | 1998 |
Țări asamblare: | Germania, Spania, Filipine, Argentina, Rusia, China, Africa de Sud etc |
Clasă: | Compactă |
Modele: | Focus 1, Focus 2, Focus 3 și Focus 4 |
PRO:
- Preț de achiziție optim.
- Model popular.
- O compactă practică.
- Dotări și opțiuni variate.
Contra:
- Nu excelează la calitatea materialelor.
- Anumite probleme de fiabilitate și electrice.
- Probleme cu primele generații de motorizări ecoboost.
Probleme, în funcție de model:
Ambreiajul la motoarele ecoboost, anumite cutii automate au probleme de fiabilitate, injectoarele la modelele pe motorină, modelele 2012-2013 au avut probleme cu motorul 1.0 litri ecoboost. Probleme cu cutia de viteză și ambreiaj. Probleme cu vibrații și zgomote. Ambreiajul dublu nu schimbă prea bine după un timp. Probleme cu anumite modele ce au rezervorul de plastic. Modulul de control se supra-încălzea la modelele 1.6 tdci din perioada 2004-2006. Pedala de frână rigidă la modelele din 2005-2006. Scurgeri la conducta de combustibil la modelele 2004-2005. Probleme la motorul ștergătorului la modelele din 2003-2005. Probleme cu ambreiajul la cutia de viteze powershift din perioada 2015. Probleme cu direcția la modelele din 2008.
Date tehnice și modele:
Ford Focus IV Wagon (facelift 2022)
2022 – Combi
Putere : de la 95 la 280 CP | Dimensiuni: 4675 x 1825 x 1497 mm
Ford Focus IV Hatchback (facelift 2022)
2022 – Hatchback
Putere : de la 95 la 280 CP | Dimensiuni: 4393 x 1825 x 1471 mm
Ford Focus IV Active Wagon
2019-2021 – Crossover
Putere : de la 120 la 182 CP | Dimensiuni: 4693 x 1844 x 1532 mm
Ford Focus IV Active Hatchback
2019 – Crossover
Putere : de la 120 la 182 CP | Dimensiuni: 4397 x 1844 x 1502 mm
Ford Focus IV Wagon
2018 – Combi
Putere : de la 85 la 280 CP | Dimensiuni: 4668 x 1825 x 1492 mm
Ford Focus IV Hatchback
2018 – Hatchback
Putere : de la 85 la 280 CP | Dimensiuni: 4388 x 1825 x 1458 mm
Ford Focus IV Sedan
2018 – Sedan
Putere : de la 123 la 160 CP | Dimensiuni: 4539 x 1468 mm
Ford Focus III Wagon (facelift 2014)
2014 – 2018 Combi
Putere : de la 85 la 250 CP | Dimensiuni: 4563 x 1823 x 1505 mm
Ford Focus III Hatchback (facelift 2014)
2014 – 2018 Hatchback
Putere : de la 85 la 350 CP | Dimensiuni: 4392 x 1823 x 1484 mm
Ford Focus III Sedan (facelift 2014)
2014 – 2018 Sedan
Putere : de la 85 la 182 CP | Dimensiuni: 4534 x 1823 x 1484 mm
Ford Focus III Wagon
2010 – 2014 Combi
Putere : de la 95 la 250 CP | Dimensiuni: 4566 x 1823 x 1505 mm
Ford Focus III Hatchback
2010 – 2014 Hatchback
Putere : de la 95 la 250 CP | Dimensiuni: 4362 x 1823 x 1484 mm
Ford Focus III Sedan
2010 – 2014 Sedan
Putere : de la 95 la 182 CP
Ford Focus II Hatchback
2005 – 2012 Hatchback
Putere : de la 80 la 305 CP | Dimensiuni: 4402 x 1842 x 1497 mm
Ford Focus II Sedan
2005 – 2010 Sedan
Putere : de la 80 la 145 CP | Dimensiuni: 4488 x 1840 x 1497 mm
Ford Focus Cabriolet II
2006 – 2010 Decapotabila
Putere : de la 100 la 145 CP | Dimensiuni: 4509 x 1834 x 1456 mm
Ford Focus Turnier II
2005 – 2010 Combi
Putere : de la 80 la 145 CP | Dimensiuni: 4472 x 1840 x 1501 mm
Ford Focus I Sedan
1998 – 2005 Sedan
Putere : de la 75 la 131 CP | Dimensiuni: 4369 x 1702 x 1481 mm
Ford Focus Hatchback I
1999 – 2005 Hatchback
Putere : de la 75 la 215 CP | Dimensiuni: 4183 x 1772 x 1481 mm
Ford Focus Turnier I
1999 – 2005 Combi
Putere : de la 75 la 173 CP | Dimensiuni: 4465 x 1702 x 1535 mm
Ford Focus Hatchback (USA)
1999 – 2004 Hatchback
Putere : de la 110 la 172 CP | Dimensiuni: 4270 x 1699 x 1430 mm
Ford Focus Sedan (USA)
1999 – 2004 Sedan
Putere : de la 111 la 153 CP | Dimensiuni: 4450 x 1699 x 1430 mm
Ford Focus Turnier (USA)
1999 – 2004 Combi
Putere : de la 131 la 147 CP | Dimensiuni: 4526 x 1699 x 1448 mm
sursa date: auto-data.net
Consum Ford Focus:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 5.2 litri pentru motorul de 1.6 tdci 109 cp și ajungând la 9.3 litri la motorul de 2.5 20 V benzină.
Competitori și Alternative Ford Focus:
- Abarth 595
- Alfa Romeo Giulietta
- Audi A1
- Audi A3
- Audi S3
- BMW 1 series
- BMW 2 Series
- Citroen C3
- Ford Fiesta
- Ford Mondeo
- Holden Astra
- Holden Barina
- Holden Commodore
- Holden Spark
- Honda Accord
- Honda Civic
- Honda Jazz
- Hyundai Accent
- Hyundai Elantra
- Hyundai i20
- Hyundai i30
- Hyundai i40
- Hyundai Ioniq
- Hyundai Sonata
- Hyundai Veloster
- Infiniti Q30
- Kia Cerato
- Kia Optima
- Kia Picanto
- Kia Rio
- Kia Stinger
- Lexus CT
- Mazda 2
- Mazda 6
- Mazda3
- Mercedes-Benz A-Class
- MG 3
- Mini Cooper
- Peugeot 208
- Peugeot 308
- Renault Clio
- Renault Megane
- Skoda Fabia
- Skoda Octavia
- Skoda Superb
- Subaru Impreza
- Subaru levorg
- Subaru Liberty
- Subaru WRX
- Suzuki Baleno
- Suzuki Swift
- Toyota Camry
- Toyota Corolla
- Toyota Prius
- Toyota Prius V
- Toyota Yaris
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Polo
- Volvo V40
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Ford Focus.
Video – Prezentare Ford Focus 2
Video – Prezentare Ford Focus 3
Video – Prezentare Ford Focus 4
Eu detin un model mai vechi de Focus si pot afirma ca batranul Focus nu m-a dezamagit pana acum. Am mai schimbat una alta dar la motor/cutie de viteze sta foarte bine chiar daca este pe benzina. Am prieteni cu nemtesti care au avut mai multe probleme decat mine pe tema asta. Nu este o masina perfecta dar este o masina cu care sa iti faci treaba si pentru care platesti un pret de achizitie CORECT.
Ce parere aveti de motoarele 1.6 pe benzina pe un focus din 2013?