Ford EcoSport II este un SUV subcompact produs de Ford începând cu anul 2013, cu un facelift semnificativ în 2017. Începând cu 2017, producția pentru piața europeană a fost realizată la uzina Ford din Craiova, România. EcoSport se remarcă prin dimensiunile sale compacte, potrivite pentru traficul urban, și prin poziția de condus înaltă, oferind o vizibilitate bună.
Ford EcoSport II este un SUV subcompact apreciat pentru manevrabilitatea sa urbană și dotările oferite, însă pot exista anumite probleme tehnice și diferențe în consumul de combustibil față de valorile oficiale. O întreținere regulată și atenția la semnele de uzură pot contribui la o experiență de condus satisfăcătoare.
Modelul se remarcă prin garda la sol ridicată, ceea ce îl face potrivit atât pentru oraș, cât și pentru drumuri mai puțin asfaltate.
Motoare bune și fiabile Ford EcoSport II 2013-2022
1.0 EcoBoost cu 125 CP.Acest motor pe benzină, premiat pentru eficiența sa, oferă un echilibru bun între performanță și consum.
1.5 TDCi cu 100 CP. Motorul diesel este apreciat pentru consumul redus de combustibil și cuplul adecvat pentru deplasări atât urbane, cât și extraurbane.
Probleme Ford EcoSport II 2013-2022
Defecțiuni ale pompei de ulei. La modelele echipate cu motorul 1.0 EcoBoost, au fost raportate probleme cu pompa de ulei, care pot duce la pierderea presiunii uleiului și, în cazuri extreme, la avarii ale motorului. Soluția constă în înlocuirea pompei de ulei defecte și verificarea periodică a sistemului de lubrifiere.
Probleme cu ambreiajul. Unele vehicule au prezentat uzură prematură a ambreiajului, necesitând înlocuirea acestuia la un număr relativ mic de kilometri. Este recomandată monitorizarea stării ambreiajului și înlocuirea lui la primele semne de patinare sau dificultăți la schimbarea treptelor de viteză.
Consum ridicat de combustibil la motorul 1.0 EcoBoost. Deși acest motor este promovat pentru eficiența sa, unii proprietari au raportat un consum real mai mare decât cel declarat de producător. Pentru a optimiza consumul, se recomandă un stil de condus economic și întreținerea regulată a vehiculului, inclusiv verificarea presiunii în pneuri și a stării filtrului de aer.
Probleme cu sistemul de infotainment. Au fost semnalate disfuncționalități ale ecranului tactil sau ale sistemului audio. Actualizarea software-ului sistemului de infotainment sau, în unele cazuri, înlocuirea componentelor defecte poate rezolva aceste probleme.
Zgomote la suspensie. Unii proprietari au observat zgomote neobișnuite provenind de la suspensie, posibil cauzate de uzura prematură a componentelor. Inspecția și înlocuirea pieselor uzate, cum ar fi bucșele sau amortizoarele, pot remedia aceste zgomote.
Pierderea puterii în mers. Verificați turbina.
Zgomote și vibrații ale motorului.
Alte probleme legate de Ford Ecosport 2:
- Probleme cu supraîncălzirea motorului. Această problemă poate fi cauzată de un termostat defect, probleme sau defect la radiator sau pompă de apă defectă.
- Defecțiunea pompei de ulei. La motorizările de 1.0 litri turbo. Presiunea uleiului scade atunci când cureaua cedează. Ecosport 2018-2019.
- Funcționare incorectă a cilindrilor. Apar performanțe slabe. Se poate datora bobinelor de aprindere defecte, injectoarelor sau bujiilor defecte.
- Scurgeri de ulei. Pot apărea di cauza unor garnituri uzate, filtre de ulei slăbite sau compoente ale motorului cu uzură.
- Cutie de viteze ce agață sau alunecă vitezele. Se întâmplă de obicei în timpul accelerării sau decelerării. Poate fi de vină lichidul de transmisie sau un ambreiaj uzat.
- Cuplare întârziată la schimbarea vitezelor. Poate fi de vină un solenoid defect.
- Scurgeri de lichid de transmisie. Poate fi din cauza unor etanșări neconforme sau garnituri deteriorate.
- Poate apărea scurgeri ale bateriei. Din cauza unei compoente eelctrice cu defect.
- Probleme cu sistemul de infotainment. Probleme legate de ecranul tactil sau probleme cu radioul. De obicei se poate rezolva cu o actualizare de software.
- Pot apărea zgomote din zona suspensiei.
- Probleme cu cutiile de viteze Powershift DCT cu dumblu ambreiaj. Pot apărea zgomote, sunete, scad turațiile, apar martori etc.
- Uzura conductei de evacuare flexibile.
- Hayobul nu se mai deschide.
- Probleme cu sincronizarea curelei. La motorizarea 1.0 turbo.
- Probleme cu scaunele față. Sunt sudate incorect. Ecospot 2019.
- Probleme cu turbina.
- Direcție cu probleme.
- Uzura prematură a anvelopelor.
- Pedală de frână moale. Poate fi din cauza aerului din conductă sau plăcuțelor de frână tocite.
- Scurgeri de lichid de frână.
- Probleme cu compresorul AC.
- Probleme cu ABS. Poate fi din cauza unor senzori defecți, cabluri deteriorate sau modulul ABS defect.
Păreri proprietari Ford EcoSport II 2013-2022
Proprietarii apreciază Ford EcoSport II pentru:
- Dimensiunile compacte: Facilitează manevrabilitatea în mediul urban și parcarea în spații restrânse.
- Poziția de condus înaltă: Oferă o vizibilitate bună și un sentiment de siguranță.
- Dotările standard: Chiar și versiunile de bază vin echipate cu caracteristici moderne, cum ar fi lumini de zi LED și sisteme de asistență la condus.
Critici legate de:
- Calitatea materialelor interioare: Unii proprietari consideră că materialele utilizate în habitaclu ar putea fi de o calitate superioară.
- Spațiul limitat în portbagaj: Capacitatea portbagajului poate fi insuficientă pentru nevoile unor utilizatori, în special în contextul călătoriilor lungi.
- Consum de combustibil mai mare decât cel declarat: Așa cum s-a menționat anterior, diferențele dintre consumul real și cel oficial pot fi o sursă de insatisfacție.
Riverwood_trader, părere despre Ford EcoSport
Am luat un ecosport model din august 2020 uzat, diesel 1.5 95 de cai cu 60 000km. Sunt multumit de ea, pentru mine e spatioasa nu sunt un tip inalt. Imi place la condus e inalta, un mic tank. E mica dar mare, cum sar zice. Dar acum doua zile am duso deja la service pentru doua becuri aprinse la bord, sensoru de presiune roata si sensoru de fap. (filtru antiparticulat pentru cei care nu stiu) Ma cam dezamagit asta. Mai si scartaie scaunul din spate, nu este bine asamblat se vede, scartaie ca naiba pe drumurile mai proaste, e zgomotoasa pe autostrada la peste 130 km/h, mai putin de atat daca merg è ok nu trebuie sa tip sa ma auda pasegeri cand vb cu ei. Consumul este de 5,6 considerand ca ultimii 100 de km iam facut pe autostrada la 120 km h in medie. Am fost cu ea in Romania, din Roma. Mia placut ca are cruise control, demaraj bun, motorul mi se pare ok pentru exigentele mele( vin de la un fiat punto 1.3 multijet 90 de cai) cam regret totusi ca am cumparato vazand calitatea si consumul, era mai bine un bmw, audi, mercedes second hand, chiar daca mai vechi si cu km mai multi( alea mi leas fi permis). Un sfat celor care cauta sasi schimbe masina? Luativa un bmw sau ceva similar, un 2.0 cu 150, 160 de cai. Consuma mai putin, sunt mai puternice mai comode, spatioase si calitate
pendek3255, părere despre Ford EcoSport
Eu dețin modelul Ecosport Titanium full.
1. Este confortabilă la drum lung
2. Eu am consum între 5,4 și 6,0
3. Da, este rapidă dar din cabină ți se pare că merge greu. Am mers prin țară cu ea, am dat la o parte cazanele românilor.
4. Modelul care îl dețin este mai frumos decât cel prezentat. Cel prezentat are interiorul și exteriorul mai urâțel și vă lipsește cotiera centrală
5. Cel mai dotat SUV la Cel mai mic preț.
traianmoldoveanu8694, părere despre Ford EcoSport
Conduc această mașină de 1 luna si am făcut deja 2000km. Consum de București 7,8%. Pe autostrada la peste 130km/h consuma destul de mult, însă acum este noua. Sta bine pe șosea si este bine antifonata. Se parchează usor si ai o poziție foarte bună la volan. În rest, da are mult plastic, dar la banii ăștia si la dotările pe care le are… sincer este foarte ok. Nu sunt de acord cu fază cu portbagaj mare, e destul de mic, dar te descurci. Apropos, are sub 2 tone, iar motorul isi face treaba foarte bine. Am mers 4 adulți la Poiana Bv si trage foarte bine.
iuliandrenea4871, părere despre Ford EcoSport
Am un ford ecosport din 2017 motor de 1.0 – 100 CP. Partea electrica varza a trebuit sa schimb la becuri de m-am saturat. Am mers chiar la ei si am pus becuri de la Ford si la 3- 4 luni se ardeau. Intretinere scumpa. Ulei de motor nu gasesti la liber trebuie sa mergi doar la ei. Un schimb de ulei plus filtru 1000 lei. Portbagaj mic. Daca ai de urcat pante mai mari ai probleme. Piese de schim gasesti doar la Ford si trebuie sa stai cel putin 7 zile pana primeste piesele. Monopera de intretinere foarte mare. Masina scumpa fata de ce ofera. Nu are scut la motor.
1.5 Titanium 2016, părere despre Ford EcoSport
Revizuire suplimentară la a mea din 5/12/21. Din păcate, aceasta este o recenzie total negativă. De la ultima revizuire la 11.000 de mile, am avut nevoie de o înlocuire completă a ambreiajului DCT, din fericire în garanție Ford, dar acum, la 35.000 de mile, mi s-a spus că este nevoie de o nouă cutie de viteze PowerShift la 6.000 de euro pentru o mașină în valoare de 9.000 de euro.
Problema cutia de viteze legată de DCT a fost o problemă a acestui PowerShift de la început și Ford nu își asumă nicio responsabilitate legală din cauza lipsei garanției și a faptului că bunăvoința nu intră în discuție. Încă încerc să găsesc o soluție la problemă, dar înainte de a decide să cumpărați un Ecosport cu cutie de viteze PowerShift DCT, gândiți-vă foarte, foarte atent. Vă voi ține la curent.
p.s. o altă recenzie de pe acest site rezumă într-o anumită măsură problema mea, așa că faceți-vă temele bine în avans înainte de a vă despărți de banii munciți din greu!
1.0 EcoBoost 2019, părere despre Ford EcoSport
Am deținut ambele generații ale Ford Ecosport (lansate în Marea Britanie), cea din 2016 a fost construită în India și calitatea finisajelor nu se apropia deloc de cea a modelului românesc din 2017. Acum dețin un St 140 din 2019. Deși, așa cum am menționat, finisajele acestui Ecosport sunt superbe și ar trebui să fie așa, deoarece se bazează pe actualul Fiesta, veți constata că aveți puțin mai mult spațiu pentru picioare și pentru cap în Ecosport, putând acomoda cu ușurință patru adulți de 1,80 m înălțime, iar portbagajul, deși nu este enorm, poate înghiți câteva bagaje de weekend. Problemele pe care le-am găsit sunt că, la versiunea St Line, suspensia este puțin prea fermă. Este excelentă pe drumurile virajate, deoarece există foarte puțin rostogolire/înclinare a caroseriei, dar când te deplasezi în oraș sau pe un asfalt ușor denivelat, vei observa că se leagănă destul de mult, ca și cum ar avea furnici în pantaloni. Micul motor ecoboost de 1.0 litri trebuie să fie solicitat destul de mult, vei observa că trebuie să schimbi destul de des treptele de viteză. Odată ajuns la viteza de croazieră pe autostradă, o găsesc minunată, nu prea mult zgomot al vântului sau al anvelopelor, chiar și cu jantele de 18” îmbunătățite. Cea mai mare dezamăgire pentru mine este că atunci când mă deplasez în oraș în trafic cu start-stop, obțin în medie un consum de aproximativ 6-5,7 l/100km. Dacă parcurg un traseu de 20 de mile cu condus mixt, mașina va avea un consum mediu de aproximativ 5,3-4,9 l/100km, iar pe un traseu mai lung pe autostradă va avea un consum mediu de aproximativ 4,7-4,4 l/100km, toate acestea cu un stil de condus economic. Trebuie să spun, totuși, că am vorbit cu mulți proprietari de modele 20/21 și aceștia au avut o creștere semnificativă a consumului, majoritatea obținând în medie 4,7 l/100km în oraș și sub 4 l/100km pe distanțe mai lungi, dar din păcate nu am văzut niciodată un astfel de consum cu Ecosport-ul meu. Ceea ce pot spune este că, dacă aveți nevoie de o mașină înaltă pentru accesibilitate ușoară, cu un nivel rezonabil de confort (mai confortabilă în versiunea Titanium, dar St Line vine cu un kit de caroserie mai bun) și sunteți mulțumit cu un consum mediu de aproximativ 5,7-4,9 l/100km, aș sugera Ecosport-ul.
1.5 Titanium 2016, părere despre Ford EcoSport
Am cumpărat mașina pentru înălțime, câmp vizual, ușurință de acces și pentru că este automată.
Aspectele pozitive ale mașinii sunt spațiul generos pentru patru persoane, ușurința în condus, confortul.
Aspectele negative sunt costul ridicat de întreținere, în special în oraș, spațiul limitat al portbagajului și accelerația lentă în situații de urgență.
Pentru o persoană care a suferit o operație de înlocuire a genunchiului sau a șoldului, este potrivită, deoarece accesibilitatea și vizibilitatea sunt excelente. Acesta a fost principalul motiv al achiziției, după ce am încercat multe mărci și modele.
Conducerea este ușoară, iar experiența generală de condus este bună, deoarece mașina este solidă și se manevrează foarte bine până la viteze de 112 km/h.
La viteze mai mari este nevoie de mai multă atenție, în special în viraje.
Nu este o mașină potrivită pentru cinci adulți și este puțin înghesuită în spate pentru 3 adolescenți.
Nu există roată de rezervă pe modelele 2016+.
Aș mai cumpăra-o? Dacă aș găsi o altă mașină care să răspundă nevoilor mele, aș încerca-o, dar pentru nevoile noastre actuale, își face treaba foarte bine.
Serviciile de întreținere sunt necesare la fiecare 16.000-19.000 km.
1.5 Titanium 2016, părere despre Ford EcoSport
Am cumpărat Ecosport-ul pentru că mi-a plăcut designul. A fost excelent în primul an de utilizare, însă la 30.000 km au început problemele! Prima a fost motorul de pornire care s-a defectat, lucru firesc, așa că l-am înlocuit. Câteva sute de kilometri mai târziu, cutia de viteze automată a cedat, aproape că m-a scos în traficul viitor la o intersecție unde încercam să opresc. Motorul a accelerat puternic fără niciun motiv. L-am dus la dealer-ul Ford de la care l-am cumpărat și, pentru 136 de lire sterline, au diagnosticat că are nevoie de o actualizare software și au făcut-o. Acest lucru nu a funcționat, așa că mi s-a spus apoi că este nevoie de un nou ambreiaj pentru 1476 de lire sterline. L-am montat și acest lucru nu l-a rezolvat problema. Acum mi s-a spus că este nevoie de un nou TCM (modul de control al transmisiei). Această piesă m-a costat alte 489 de lire sterline plus costurile de montaj. Am încercat să obțin de la Ford UK repararea tuturor acestor probleme în cadrul unei garanții extinse pe care o au pe această cutie de viteze PowerShift, deoarece este o problemă cunoscută de care ei știu, dar fără nicio șansă, nu au vrut să o ia în considerare. Fiți atenți, viitori cumpărători! Nu cădeți în capcană ca mine. Nu este potrivit pentru scopul propus.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/ford/ecosport/4×4-2014/owner-reviews/
Consum Ford EcoSport II 2013-2022
- 1.0 EcoBoost 125 CP – Consum 5.3 l
- 1.0 Ecoboost 140 CP – Consum 5.3 l
- 1.5 TDCi 90 CP – Consum 4.6 l
- 1.5 Duratec Ti-VCT 112 CP – Consum 6.3 l
- 1.5 TDCI 95 CP – Consum 4.4 l
- 1.0 EcoBoost 100 CP – Consum 5.9 l
- 1.5 EcoBlue 120 CP – Consum 5.3 l
- 1.5 TDCI 100 CP – Consum 4.1 l
Galerie Foto – Ford EcoSport II 2013-2022
Prezentare Video – Ford EcoSport II 2013-2022

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.