BMW E90 Sedan și E91 Break fac parte din a cincea generație a Seriei 3. Lansat în 2005 și produs până în 2013. E90 și E91 este unul dintre cele mai bine comercializate modele ale companiei BMW. BMW E90/E91 a reprezentat un pas înainte față de predecesorul său E46 în termeni de tehnologie, siguranță și dimensiuni.
Calități BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Plăcerea de a conduce, este considerat de mulți ca fiind referința în clasa sa la vremea respectivă pentru manevrabilitate și plăcerea de a conduce, datorită distribuției echilibrate a greutății, direcției precise și suspensiei setate sportiv. Majoritatea modelelor vin cu tracțiune spate dar este disponibil și sistemul de tracțiune integrală xDrive.
Gama variată de motoare, E90 a oferit o selecție largă de motoare pe benzină și diesel cu 4 și 6 cilindri, aspirate natural și turbo.
Calitatea construcției, interiorul este bine finisat cu materiale de calitate și o ergonomie bună, orientată către șofer.
Siguranță ridicată, E90 a obținut rezultate bune la testele de siguranță Euro NCAP la momentul lansării.
Design atractiv, este considerat adesea ca fiind unul reușit și care îmbătrânește bine.
Motoare bune și fiabile BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Benzină aspirat natural cu 6 Cilindri N52. 325i 2.5L inițial, apoi 3.0L cu putere redusă, 330i 3.0L. Aceste motoare oferă o combinație excelentă de performanță lină, sunet plăcut și sunt considerate printre cele mai fiabile motoare pe benzină din generația E90, evitând complexitatea și problemele potențiale ale primelor motoare turbo N54.
Diesel 325d, 330d, 335d. Motoarele diesel cu 6 cilindri de la BMW sunt renumite pentru cuplul mare, performanțele solide și fiabilitatea generală bună dacă sunt întreținute corespunzător. Sunt motoare robuste și pot parcurge mulți kilometri.
320d 163 CP M47N2. Acest motor evită problema majoră a distribuției de la succesorul său, N47. Este un motor decent economic deși nu la fel de rafinat sau puternic ca cele cu 6 cilindri. 320d 163 CP pre-facelift și 177 CP facelift oferă echilibru perfect între consum, performanță și fiabilitate.
330d 231 CP pre-facelift și 245 CP facelift un alt motor excelent, extrem de fiabil și foarte performant.
Probleme BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Sistemul ABS/DSC, modulul ABS/DSC poate ceda, ducând la aprinderea martorilor în bord.
Blocatorul electric al volanului, mai ales la primele modele, poate apărea o eroare legată de blocatorul de volan martor galben sau roșu cu un volan și un lacăt.
Mecanismele geamurilor electrice, macaralele pot ceda.
Scurgeri de lichid de parbriz, rezervorul sau pompa pot dezvolta fisuri.
Furtunuri, termostat, radiator pot prezenta scurgeri odată cu vârsta.
Uzură accelerată suspensie față. Greutatea mașinii și stilul de condus sportiv agravează.
Probleme la cutiile automate ZF.
Suspensie/spate, brațe transversale uzate, apar zgomote la denivelări.
Rugina, la praguri/arcuri de portbagaj în special la E91.
Alte probleme raportate:
- Scurgeri de ulei. Aceste probleme afectează toate motoarele cu șase cilindri din această epocă. Vasele de ulei, carcasele filtrului de ulei și garniturile capacului supapelor vor avea scurgeri dacă mașina nu este întreținută corespunzător.
- Probleme cu bobinele de aprindere. Bobinele de aprindere, care stau deasupra bujiei, defectează frecvent la BMW-urile E90.
- Probleme cu solenoizii VANOS. VANOS este sistemul de sincronizare variabilă a supapelor BMW care este acționat de doi solenoizi. Depunerile de nămol de ulei pot inhiba funcționarea acestor solenoizi. Când sistemul VANOS nu funcționează corect este posibil să aveți o putere redusă a motorului și să primiți o lumină de verificare a motorului.
- Defecțiune injector de combustibil. Atunci când aceste injectoare se defectează, ele au ca rezultat o supraalimentare masivă, ceea ce duce la coduri de eroare bogate, rateuri de aprindere și, atunci când sunt lăsate necorectate, deteriorarea convertoarelor catalitice.
- Defecțiuni turbină. Mai ales la motoarele N54.
- Scurgeri pe la garnituri și semeringuri.
- Defecțiuni Pompă de combustibil de înaltă presiune. Când întâmpinați această problemă, vehiculul dvs. poate întâmpina probleme la pornire sau la funcționare, precum și scăderea economiei de combustibil.
Probleme Motor N52 BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Pompa de apă electrică poate ceda fără avertisment, adesea între 100.000 și 150.000 km. Se recomandă înlocuirea preventivă.
Scurgeri de ulei, garnitura capacului culbutorilor și garnitura carcasei filtrului de ulei sunt predispuse la scurgeri odată cu vârsta.
Sistemul VANOS. Solenoizii VANOS pot necesita curățare sau înlocuire cauzând funcționare neregulată sau pierderi de putere.
Probleme cu tachetii hidraulici. Unele motoare N52 pot dezvolta un ticăit specific mai ales la rece. Uneori se rezolvă cu ulei de calitate sau, în cazuri mai severe prin înlocuirea tachetilor.
Probleme Motor M57 BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Clapetele de admisie pot ceda și bucăți pot ajunge în motor cauzând daune majore. Mulți proprietari aleg să le elimine preventiv.
Turbina poate necesita recondiționare sau înlocuire la kilometraje mari mai ales dacă nu s-a respectat programul de schimb de ulei sau s-a folosit ulei de calitate inferioară. Modelul 335d are două turbine crescând complexitatea și costurile potențiale.
Probleme cu EGR-ul înfundat.
Fulie Vibrochen poate ceda și trebuie înlocuită.
Atât termostatul principal cât și cel EGR pot rămâne blocate pe deschis împiedicând motorul să ajungă la temperatura optimă și afectând regenerarea DPF.
Filtrul de particule se poate înfunda, mai ales la mașinile folosite preponderent în oraș. Necesită regenerare sau curățare/înlocuire.
Injectoarele pot dezvolta problem, necesitând recondiționare sau înlocuire.
Probleme Motor N47 BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
N47 dupa 2007 316d, 318d, 320d de 177/184 cp. Acest motor este cunoscut pentru problemele cu lanțul de distribuție. Lanțul este plasat în spatele motorului făcând înlocuirea foarte scumpă.
Clapete de admisie defectuoase la versiunile mai vechi.
Păreri proprietari BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Minimalistix20
Am.si eu 2.0 177 cp , cod motor n47 , are 200k km , nu am schimbat distributie dpf e clean , ruleaza impecabil consum 8-9 % in oraș bucuresti uniri piata romana piata sudului. Consum extern 140 kmph autostrada sau dn 5-6% , așa ca nu mai aberati consuma maxim 15% sa mergi numai in 5-6 mii ture !!..non stop racing. O masina superbă , frumoasă si cu dotarii specifice bmw. Restul masinilor sunt cazane pe langa acest model.comparativ pret si performanță , ce i urat la diesel se rupe fulia arbore cotit.. asta e singura problemă !! Iar daca mai apar altele bujii releu si dpf clean.
ciprianlazar7404
Si eu detin din 2012 un E 90 2.0 diesel 163 CP 6 trepte din 2005, dupa parerea mea e o masina buna pentru autostrada dar nu pentru oras. Consum in oras 10, 11%, pe autostrada 5,4%.
vladexe7881
Sincer si eu am un e90 din 2009, 320D 163 cp:)))), sunt extra multumit de ea, am scos consum de 5.0 la drum drept, sunt masini rezistente parerea mea, o ador, o am doar cu tractiune spate, dar asta nu ma deranjeaza.
gavrilagabriel5411
Am avut eu seria 3 2009 2 litri benzina doar ca nu era hidramat,fara xdrive si nu avea faruri cu xenon!!In rest cam aceleasi dotari!Super de condus,sta bine pe drum,sistem audio super(la cele cu navigatie) dar pe partea mecanica era praf,varza!Intre shimburi bagam 2 litrii de ulei,erori cu duiumul,senzori schimbati la greu!Intr-un an am bagat mai bine de 2000£ si tot nu am scapat de erori!Ultima care mi-a pus capac si am scapat de masina ca nu o mai suportam era cu presiunea la ulei!Am schimbat tot ce era posibil inclusiv pompa de ulei si eroarea revenea mereu!Cu distributia nu am avut probleme!Mi-a cam lasat un gust amar acest model de seria 3!
BMW Seria 3 2010
Model Efficient Dynamics – Scaune de piele foarte confortabile. Consumul este excelent, având în vedere că mașina are aproape 11 ani. Nu scade sub 58 mpg (4,07 L/100 km), iar dacă conduci predominant pe autostradă, rămâne în jur de 60 mpg (3,92 L/100 km). Am verificat nu doar pe computerul de bord, ci am calculat și manual. Sistemul DAB (radio digital) funcționează bine, iar senzorii de parcare spate sunt excepționali. Senzorii de uzură pentru plăcuțele de frână și avertizările pentru becuri arse sunt foarte utile. Semnalele LED spate par moderne chiar și astăzi. Fără preocupări legate de curea de distribuție! Mașina se simte destul de grea la condus. Am trecut de la un Mondeo hatchback din 2006 la acesta, și diferența de greutate se simte clar. În portbagaj încape un cărucior și un patut pentru copii, dar cu dificultate.
BMW Seria 3 2010
Până acum, sunt foarte mulțumit de mașină. Poziția de condus este excelentă pentru mine, iar interiorul dă impresia de foarte bine construit. Am avut în trecut un model MSport, dar prefer suspensia variantei SE pentru că oferă un confort mult mai bun. Cel mai bun consum înregistrat până acum este de 7,2 L/100 km pe distanțe lungi, iar media actuală este de 8,5 L/100 km. Aceasta este prima mașină cu motor pe benzină în 6 cilindri pe care o dețin, și funcționează extrem de fin, cu multă putere. Cutia automată este puțin învechită în comparație cu modelele mai moderne, dar rămâne plăcută de utilizat. De când am cumpărat mașina, a trebuit să înlocuiesc bateria – deși era cea originală, așa că consider că a rezistat destul de bine. De asemenea, am aflat din diverse forumuri că aceste motoare pot avea probleme cum ar fi: pompă de apă, bobine de aprindere, injectoare sau pompă de combustibil. Așadar, dacă – ca și mine – nu vă descurcați singur cu reparațiile, ar putea fi util să luați în considerare o garanție extinsă BMW pentru a reduce aceste riscuri. Mașina a avut un singur proprietar de la nou și istoric de service complet la BMW, așa că sper că unele dintre lucrările mai scumpe au fost deja făcute. Totuși, recunosc că are 12 ani, așa că reparațiile vor fi inevitabile.Pe scurt, aș recomanda aceste mașini, dar țineți cont că întreținerea poate fi costisitoare.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/bmw/3-series/saloon-2005/owner-reviews/
Pro BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Plăcere de condus extraordinară.
Motoare diesel și benzină foarte dinamice.
Interior bine finisat.
Raport bun performanță-consum la dieseluri.
Contra BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Costuri mari de întreținere.
Probleme tipice la distribuție diesel sau Vanos benzină.
Spațiu limitat pe locurile din spate comparativ cu alte berline medii.
Consum BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
316i N45B16/N43B16 – 116 CP/122 CP – Consum 6.0 – 7.5 l/100 km
318i N46B20/N43B20 – 129 CP/143 CP – Consum 6.3 – 7.8 l/100 km
320i N46B20/N43B20 – 150 CP/170 CP – Consum 6.7 – 8.0 l/100 km
320si N45B20S – 173 CP – Consum 8.9 l/100 km
323i N52B25 – 177 CP/190 CP – Consum 8.4 l/100 km
325i N52B25/N53B30 – 218 CP – Consum 7.1 – 9.0 l/100 km N53 are injecție directă, N52 e mai fiabil
328i N52B30 – 233 CP – Consum 9.0 l/100 km
330i N52B30/N53B30 – 258 CP/272 CP – Consum 7.2 – 9.6 l/100 km N53 are injecție directă
335i N54B30/N55B30 – 306 CP – Consum 9.1 – 9.9 l/100 km N54 biturbo, N55 single turbo twin-scroll
316d N47D20 – 116 CP – Consum 4.1 – 4.5 l/100 km
318d M47N2/N47D20 – 122 CP/143 CP – Consum 4.5 – 5.6 l/100 km
320d M47N2/N47D20 – 163 CP/177 CP/184 CP – Consum 4.7 – 5.9 l/100 km
320d EfficientDynamics Edition N47 – 163 CP – Consum 4.1 l/100 km
325d M57N2/N57D30 – 197 CP/204 CP – Consum 5.7 – 6.7 l/100 km
330d M57N2/N57D30 – 231 CP/245 CP – Consum 5.9 – 7.2 l/100 km
335d M57N2 – 286 CP – Consum 6.6 – 7.8 l/100 km
Alternative BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Audi A4 B7 2004-2008 sau B8 2008-2015 oferă tracțiune față sau integrală Quattro, un interior de calitate în special B8 și confort bun la rulare. Este considerat mai puțin sportiv decât BMW-ul.
Mercedes-Benz C-Class W204 2007-2014 pune accent mai mare pe confort și rafinament. Designul este mai conservator. Fiabilitatea este în general bună dar costurile de întreținere pot fi similare cu BMW.
Lexus IS XE20: 2005-2013 este renumit pentru fiabilitatea excelentă și calitatea construcției. Oferă o experiență mai lină și confortabilă dar mai puțin dinamică decât BMW. Gama de motoare este mai limitată în Europa.
Volvo S60 prima și a doua generație este o alternativă sigură și confortabilă cu un design distinctiv suedez. Motoarele cu 5 cilindri (benzină și diesel) sunt interesante.
Alfa Romeo 159 2004-2011 este o opțiune cu mult stil și caracter adesea lăudată pentru design și manevrabilitate. Fiabilitatea poate fi însă un punct sensibil comparativ cu rivalii germani sau japonezi.
Galerie Foto – BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Prezentare Video – BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013
Se merită BMW Seria 3 E90/E91 2005-2013?
BMW E90/E91 este o mașină care încă oferă multă satisfacție la condus și o imagine premium. Poate fi o achiziție bună însă este crucial să alegi o motorizare potrivită nevoilor tale și bugetului de întreținere. Să verifici cu atenție istoricul mașinii și să fii pregătit pentru costuri de întreținere potențial mai mari decât la mărci non-premium.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.