F22 Coupe și F23 Cabriolet sunt construite pe o platformă cu tracțiune spate sau xDrive opțional, fiind succesorii spirituali ai Seriei 1 Coupe/Cabrio. Acestea pun accent pe sportivitate și plăcerea de a conduce.
F45 Active Tourer și F46 Gran Tourer sunt construite pe o platformă cu tracțiune față UKL2, partajată cu Mini, BMW X1 F48 cu xDrive opțional. Acestea sunt monovolume MPV care prioritizează spațiul interior și caracterul practic, fiind primele BMW-uri cu tracțiune față cu excepția i3. F46 este o versiune alungită a lui F45 oferind până la 7 locuri.
BMW Seria 2 coduri F22, F23, F45, F46 este un coupe, cabrio, Active Tourer şi Gran Tourer de clasă compact/executiv, produs între 2014 şi 2021. Se remarcă prin echilibru şasiu‑suspensie sportiv, interior premium şi tehnologii BMW iDrive şi siguranţă Euro NCAP 4 stele pentru coupe. Motoarele variază de la 1.5 l 3‑cilindri până la 3.0 l I6 turbo, diesel de 2.0 l, toate euro 6.
Modelele coupe și cabriolet se bazează pe platformă RWD cu tracțiune spate, iar Active/Gran Tourer pe FWD sau AWD cu tracțiune față sau integrală.
Calități BMW Seria 2 F22, F23 2014-2021
Design sportiv și atrăgător specific BMW.
Dinamică excelentă datorită tracțiunii spate și distribuției echilibrate a greutății.
Manevrabilitate precisă și agilă. Interior de calitate, cu materiale bune și ergonomie tipică BMW.
Sistem infotainment iDrive performant în funcție de generație și opțiuni.
Gamă variată de motoare, de la economice la foarte puternice M235i/M240i.
Senzație premium compactă.
Calități BMW Seria 2 F45, F46 2014-2021
Spațiu interior generos, în special pentru pasagerii din spate și portbagaj (F46 excelează aici).
Modularitate bună banchetă spate culisantă și rabatabilă. Poziție la volan mai înaltă oferind vizibilitate bună. Acces facil în mașină.
Calitate bună a materialelor și finisajelor pentru un MPV.
Comportament rutier sigur și confortabil, chiar dacă mai puțin sportiv decât F22/F23. Opțiunea xDrive pentru tracțiune integrală.
Eficiență bună a motorizărilor, în special diesel și cele pe benzină cu 3 cilindri.
Motoare bune și fiabile BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
B38 de 1.5 litri, 3 cilindri precum 218i. Este un motor decent pentru utilizare normală, relativ economic.
B48 de 2.0 litri, 4 cilindri precum 220i LCI, 230i, 225i pe F45. Este considerat un motor robust și performant, un succesor bun pentru N20. Oferă un echilibru excelent între putere și consum.
B58 de 3.0 litri, 6 cilindri în linie – M240i. Este un motor excelent, foarte lăudat pentru performanțe, sunet și fiabilitate relativ bună în categoria sa.
B47 de 2.0 litri, 4 cilindri – ex: 218d, 220d, 225d. Est succesorul lui N47, cu îmbunătățiri semnificative la sistemul de distribuție. Este un motor puternic, rafinat și foarte economic.
B37 de 1.5 litri, 3 cilindri precum 214d, 216d. Este varianta diesel cu 3 cilindri, foarte economică, potrivită mai ales pentru F45/F46 în utilizare urbană și extraurbană nepretențioasă.
Motoare cu probleme BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
N47 de 2.0 litri, 4 cilindri Diesel precum 218d, 220d pre-LCI sau în primii ani de producție. Cel mai cunoscut pentru problemele lanțului de distribuție, care se poate rupe, cauzând daune majore motorului. Reparația este costisitoare. Dacă iei în considerare un model cu N47, verificarea sau înlocuirea preventivă a distribuției este esențială.
N20 de 2.0 litri, 4 cilindri Benzină precum 220i, 228i pre-LCI. Primele versiuni au avut probleme raportate cu ghidajele lanțului de distribuție (din plastic, se puteau rupe) și uneori cu lanțul pompei de ulei. Modelele ulterioare și în special motorul B48 sunt de preferat.
N55 de 3.0 litri, 6 cilindri Benzină – M235i. Estei un motor performant dar are câteva puncte slabe cunoscute: pompa de apă electrică poate ceda fără avertisment, garnitura de la carcasa filtrului de ulei tinde să curgă, probleme cu sistemul VANOS, iar conducta de admisie din plastic se poate fisura, mai ales pe mașinile modificate. B58 M240i este considerat o evoluție mai fiabilă. N55 3.0L Benzina 326 CP, M235i poate avea probleme cu turbina sau injectoarele la kilometraj ridicat.
Probleme BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
Probleme cu pompa de apă mai ales N55, dar și alte motoare pot fi afectate. Supraîncălzirea motorului, martor de avertizare temperatură lichid răcire. Pompele electrice pot ceda brusc.
Erori de senzori precum parcare sau presiune roți, funcționare defectuoasă temporară a sistemului iDrive.
Lanț de distribuție N47/N20. Înlocuire preventivă la 150.000–200.000 km.
EGR și DPF la diesel. Curățare periodică sau înlocuire la 120.000–150.000 km.
Probleme cu regjalul geamurilor electrice la F22 și F23.
Probleme cu mecanismul hidraulic la plafonul decapotabil. La F23 cabrio.
Consum de ulei la B38 și N20.
Probleme cu răcitorul EGR la N47 și B47.
Alte probleme raportate:
- Probleme cu pompa de combustibil. Poate apărea un martor de avertizare sau mesaj de eroare. La modelele de Seria 2 fabricate până în aprilie 2014.
- Sunete din zona coloanei de direcție la viteze reduse.
- Probleme cu răcitorul EGR, poate avea scurgeri. La modelele fabricate în perioada 2014-2017.
- Mecanism defect al centurilor de siguranță din partea șoferului. Face utilizarea mai grea pe vreme rece. Seria 2 2014-2015.
- Probleme cu senzorul arborelui cotit. Poate intra motorul în mod urgență, limitând puterea. Seria 2 2018.
- Defect șuruburi din puntea spate. Seria 2 2015-2016.
- Probleme cu servodirecția. Devine mai grea direcția. Seria 2 2015.
- Probleme cu modulele airbag. Nu se declanșează corect. Seria 2 2016.
- Probleme cu întinzătorul lanțului de distribuție. Pot apărea zgomote sau defecțiuni la motor.
- Defect la pompa de apă. Pot apărea scurgeri sau supraîncălzirea motorului.
- Probleme cu geamurile electrice. Se pot bloca.
- Probleme cu capota decapotabilă și mecanisum ei. Deschiderea prea lentă, incompletă sau nefuncționare.
- Probleme cu funcționarea iDrive.
- Uzură neuniformă a anvelopelor.
- Probleme cu cutiile de viteze DCT.
Păreri proprietari BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
M240i 2016
După ce am deținut 4 modele M3, am dorit ceva mai modern cu un consum mai bun, dar care să fie tot un coupé pentru stilul specific cu portierele mai lungi. De asemenea, trebuia să păstreze capacitatea de a accelera rapid atunci când era nevoie. Această mașină face toate acestea și chiar mai mult! Mulțumesc lui Ben Bracewell de la Soper of Lincoln, care a găsit această mașină pentru mine. Deși are aceleași calități ca un bun vânzător, se vede că îi pasă cu adevărat. Mașină fantastică!
M235i 2015
Cea mai bună mașină la condus pe care am avut-o. Dacă cumperi una second-hand, asigură-te că are istoric de service complet (FSH) și schimbă conducta de supraalimentare dacă este cea originală (am învățat pe pielea mea).În afară de asta, o mașină fantastică, cu o grămadă de putere. Posibilitățile de tuning sunt nelimitate, dar chiar și în stoc, este o experiență extraordinară să conduci una din astea. Chiar și după luni de zile, încă simt emoție când o iau la volan. Recomand cu siguranță!
220d 2018
Geamul triunghiular (quarterlight) trebuie scos pentru o vizibilitate mai bună. E un pic un unghi mort, dar m-am obișnuit. Mașina se comportă excelent la volan și e extrem de economică, deși stilul meu de condus nu e tipic pentru un posesor de BMW. Am fost mecanic la AA (Asociația Automobilistilor) timp de 10 ani, așa că știu care sunt mașinile fiabile și care nu. Rareori am intervenit la un BMW, doar pentru chestii minore: anvelope străpunse, curele de alternor defecte, parbrize sparte sau lipsă de combustibil. Niciodată pentru probleme la motor, cutie de viteze sau defecțiuni mecanice grave.Cât de fiabilă o consideri? Nu conduc ca un șofer clasic de BMW. Folosesc mereu cruise control-ul în mod economic. Soția mea (care stă pe locul pasagerului) are dizabilități, așa că accelerații bruște sau condus sportiv nu există. De asta obțin 6,3 L/100 km – dar când sunt singur, consumul crește la 5,4 L/100 km. Acesta este al doilea Seria 2 pe care îl am – ambele au fost fantastice. Nicio problemă până acum.
220i 2019
După ce am avut mai multe BMW-uri mari, acum, la pensie, am vrut ceva mai compact. Am găsit un Seria 2 Grantour ‘lux’ cu doar 19.000 de mile și l-am cumpărat. Partea bună? Conduce excepțional și are o accelerație fulminantă. Dar are atât de multe defecte de proiectare încât devine periculos!Pentru început: Trebuie să ții ochii de pe drum ca să operezi ecranul tactil sau să ajustezi micile butoane ale încălzirii. Comutatoarele pentru luminile de ceață sunt ascunse undeva în spatele volanului. Ștergătoarele automate nu merg niciodată la viteza potrivită pentru ploaia respectivă. Remorcile? Nu poți da cu spatele cu portiera deschisă să vezi – design-ul stupid al lunetei (dreptunghiulară) și al oglinzii retrovizoare (ovală) face ca vizibilitatea să fie extrem de limitată. Butonul de claxonat necesită degete de oțel ca să funcționeze.
Alte probleme enervante: Zgomotul de la drum e atât de ridicol încât distruge impresia unei mașini liniștite. Vântul șuieră prin garniturile ușilor, iar oglinzile nu se pot plia în situații strânse. Are butoane pentru lăsarea banchetelor din spate, dar apoi trebuie să deschizi ușile și să te lupti cu niște panglici ca să le ridici iar, fără să-ți rupi unghiile. Centura din mijloc trebuie reașezată manual cu forță. Cheia multifuncțională (care ar trebui să fie keyless) are butoane care, în loc să fie retrase, ies în afară – așa că dacă stai la cineva pe scaun, pantalonii apasă pe butonul de deschidere a portbagajului și-ți găsești mașina descuiată cu portbagajul deschis! Sistemul de cruise control are cinci butoane (pe când vechiul meu E-Class avea un singur manșon simplu). Nici măcar un jojă de ulei – când nivelul scade, sună un clopoțel și apare un bec. Dar cât ulei să adaugi când ești la kilometri de casă, noapte întunecată?
Alte “invenții” geniale: Start/Stop-ul se activează automat de fiecare dată și trebuie să-l opesc manual. Frana de mână electrică are doar “pornit” sau “oprit” – nici o poziție intermediară. Dacă stai pe pantă, sistemul de hill-hold ține mașina până când ridici piciorul de pe frână, apoi o lasă brusc să alunece înainte. Suspensia e atât de tare și anvelopele atât de subțiri încât conduci mai bine pe tractorul meu. Navigația e cea mai proastă din viața mea – am renunțat la ea și folosesc tableta cu Google Maps, pentru că nu se poate conecta la ecran.
P.S. Totuși, pentru drumuri lungi și confort (când nu plouă și nu trebuie să dai cu spatele), motorul și dinamica sunt excepționale. Dar trebuie să fii dispus să înghiti toate prostiile astea zilnic.
sursă păreri: parkers.co.uk
Avantaje BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
Confort la drum lung, agilitate, motoare economice, design atrăgător.
Dezavantaje BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
Vizibilitate redusă datorită stâlpilor laterali groși). Suspensie rigidă. Costuri de întreținere mai ridicată.
Consum BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
F22/F23/F45/F46: 1.5 litri, 102 CP (216i – doar F45/F46) – Consum 5.5-6.5 l/100km
F22/F23/F45/F46: 1.5 litri, 136 CP (218i B38) – Consum 5.1-6.8 l/100km
F22/F23/F45/F46: 1.5 litri, 140 CP (218i B38 TU – LCI) – Consum 5.4-6.5 l/100km
F22/F23: 2.0 litri, 184 CP (220i N20) – Consum 6.1-6.4 l/100km
F22/F23/F45/F46: 2.0 litri, 184 CP (220i B48) – Consum 5.5-6.5 l/100km
F45/F46: 2.0 litri, 192 CP (220i B48) – Consum 5.6-6.5 l/100km
F45/F46: 2.0 litri, 231 CP (225i B48) – Consum 5.8-6.6 l/100km (adesea cu xDrive)
F22/F23: 2.0 litri, 245 CP (228i N20) – Consum 6.3-6.8 l/100km
F22/F23: 2.0 litri, 252 CP (230i B48) – Consum 5.7-6.2 l/100km
F22/F23: 3.0 litri, 326 CP (M235i N55) – Consum 7.6-8.1 l/100km
F22/F23: 3.0 litri, 340 CP (M240i B58) – Consum 7.1-7.8 l/100km
F45/F46: 1.5 litri, 95 CP (214d B37) – Consum 3.8-4.2 l/100km
F22/F23/F45/F46: 1.5 litri, 116 CP (216d B37) – Consum 3.8-4.5 l/100km
F22/F23/F45/F46: 2.0 litri, 150 CP (218d N47/B47) – Consum 4.0-4.9 l/100km
F22/F23/F45/F46: 2.0 litri, 190 CP (220d N47/B47) – Consum 4.1-5.1 l/100km
F22/F23: 2.0 litri, 224 CP (225d B47) – Consum 4.3-4.9 l/100km
Alternative BMW Seria 2 F22, F23
Audi A3 / S3 Sedan & Cabriolet. Oferă tracțiune față sau quattro, interior de calitate, design elegant.
Mercedes-Benz CLA / A-Class Sedan. Are design distinctiv, tehnologie avansată, dar bazate pe platforme cu tracțiune față. CLA Coupe este un rival direct ca stil.
Toyota GR86 / Subaru BRZ. Sunt axate pur pe plăcerea condusului RWD, mai puțin premium.
Ford Mustang este mai mare, dar oferă opțiuni coupe/cabrio cu motoare puternice inclusiv Ecoboost.
Alternative BMW Seria 2 F45, F46
Mercedes-Benz B-Class este rivalul direct, oferă un interior premium și tehnologie similară.
Volkswagen Touran sau Golf Sportsvan oferă opțiuni foarte practice și spațioase, calitate bună specifică VW, dar mai puțin premium.
Ford C-Max sau S-Max sunt cunoscute pentru dinamica bună (pentru MPV-uri) și spațiu (S-Max).
Citroen C4 SpaceTourer sau Grand C4 SpaceTourer sunt foarte confortabile și spațioase, design avangardist.
Galerie Foto – BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
Prezentare Video – BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021
Se merită BMW Seria 2 F22, F23, F45, F46 2014-2021?
BMW Seria 2 F22/F23/F45/F46 este o alegere solidă pentru cei care caută un mix între sportivitate și utilitate. Modelele cu motoarele B47/B48/B58 sunt cele mai fiabile în timp ce Active/Gran Tourer sunt ideale pentru familii.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.