Info și istoric:
BMW seria 3 este o mașină compactă creată de către gupul BMW încă din anul 1975. Modelul este la a 7-ea generație. Modelul seria 3 este cel mai bine vândut model al companiei BMW cu aproape 30% din vînzări. Modelul sportiv este cunoscut ca și BMW M3 și a fost lansat în 1986. Este un model popular și se remarcă prin putere și manevrabilitate. Modelul seria 3 a primit numeroase premii de-a lungul timpului.
Modelul sport denumit M, unul dintre cele mai populare din lume, a fost lansat pentru prima data în 1986 prin modelul M3 E30. Prima generație E21 a fost un sedan cu 2 uși. A doua generație, E30 a fost lansată în 1982 și regăsim caroseria sedan, decapotabilă și break. Bazat pe platforma E30 a fost și modelul Bmw Z1. A treia generație, Bmw E36 a fost lansată în 1990 și a fost primul model seria 3 dotat cu o cutie de viteză în șase rapoarte. Modelul E36 a fost un adevărat succes. Generația a patra, Bmw E46 a fost disponbilă sub formă de sedan, coupe, break, decapotabilă dar și hatcback. Bmw E46 se evidențiază prin multe dotări și o nouă electronică precum navigație prin satelit, frâne electronice etc. A cincea generație E90, E91, E92 și E93 lansate în 2004 s-au produs până în anul 2013. Regăsim modele tip sedan, break, coupe și cabrio. A șasea geneție este denumită F și anume F30, F31, F34 și F35 s-a fabricat începând cu anul 2011. Regăsim modele de tip Sedan, coupe, decapotabilă, break și hatchback. În această generație s-a dezvoltat și primul model hibrid și anume modelul 330e. Producția seriei F s-a terminat în 2019. Ultima generație de BMW seria 3 denumită G vine cu modeul G20, un sedan luxos. Cel mai puternic M3 va fi din această generație și va fi lansat în anul 2021.
Ce consum are BMW Seria 3? Noul model are un consum mixt de: 6.3 – 7.2 litri la 100 km.
Este fiabil Seria 3? BMW Seria 3 a obținut un scor de fiabilitate de 31 din 75 de mașini din gama sa.
Este BMW Seria 3 scump de întreținut? BMW Seria 3 are costuri de întreținere peste media de mașini din clasa sa.
Cât costă BMW Seria 3? Prețul de pornire al unui BMW Seria 3 este de aproximativ 33.032 euro în funcție de configurația dorită.
Ce variante de Seria 3 există? Un Seria 3 poate fi achiziționat sub formă de: Seria 3 Sedan, Seria 3 M3, Seria 3 Sedan Plug-in Hybrid, Seria 3 Touring, Seria 3 xDrive Tourint și Seria 3 Touring Plug-in Hybrid. Cel mai scump model este M3 Sedan cu un preț de pornire de la aproximativ 87.000 euro.
Este sigur BMW Seria 3? La testele de siguranță Euro NCAP din 2019, a obținut 5 stele. Protecție ocupanți de 97%, protecție copii de 87%, protecție pietoni 87%, asistență de siguranță 76%.
Consum BMW Seria 3 E90
- Motor 316D 115 CP – Consum 4.5 litri/100 km
- Motor 318D 143 CP – Consum4.7 litri/100 km
- Motor 320d 177 CP – Consum 4.8 litri/100 km
- Motor 325d 204 CP – Consum 5.7 litri/100 km
Consum BMW Seria 3 F30
- Motor 316D 116 CP – Consum 4.3 litri/100 km
- Motor 318D 150 CP – Consum 4.4 litri/100 km
- Motor 320d 163 CP – Consum 4.1 litri/100 km
- Motor 320d 190 CP – Consum 4.4 litri/100 km
- Motor 325d 218 CP – Consum 5.0 litri/100 km
Consum BMW Seria 3 G20
- Motor 318D 150 CP – Consum 4.3 litri/100 km
- Motor 320d 190 CP – Consum 4.7 litri/100 km
- Motor 330d 265 CP – Consum 5.2 litri/100 km
- Motor 320i 184 CP – Consum 5.9 litri/100 km
sursă consum: www.auto-data.net
Probleme BMW Seria 3 E90
- Scurgeri de ulei. Aceste probleme afectează toate motoarele cu șase cilindri din această epocă. Vasele de ulei, carcasele filtrului de ulei și garniturile capacului supapelor vor avea scurgeri dacă mașina nu este întreținută corespunzător.
- Probleme cu bobinele de aprindere. Bobinele de aprindere, care stau deasupra bujiei, defectează frecvent la BMW-urile E90.
- Probleme cu solenoizii VANOS. VANOS este sistemul de sincronizare variabilă a supapelor BMW care este acționat de doi solenoizi. Depunerile de nămol de ulei pot inhiba funcționarea acestor solenoizi. Când sistemul VANOS nu funcționează corect, este posibil să aveți o putere redusă a motorului și să primiți o lumină de verificare a motorului.
- Defecțiune injector de combustibil. Atunci când aceste injectoare se defectează, ele au ca rezultat o supraalimentare masivă, ceea ce duce la coduri de eroare bogate, rateuri de aprindere și, atunci când sunt lăsate necorectate, deteriorarea convertoarelor catalitice.
- Defecțiuni turbină. Mai ales la motoarele N54.
- Scurgeri pe la garnituri și semeringuri.
- Defecțiuni Pompă de combustibil de înaltă presiune. Când întâmpinați această problemă, vehiculul dvs. poate întâmpina probleme la pornire sau la funcționare, precum și scăderea economiei de combustibil.
- Probleme Filtru DPF. Pentru filtrarea particulelor mari din evacuare, se pot înfunda. Acest lucru poate duce la simptome precum pierderea puterii, lumini pe bord și fum excesiv.
- Distribuția la motoarele N47/N57.
sursă: www.alexsautohaus.com/bmw-e90-common-problems/
Probleme BMW Seria 3 F30
- Garnitura capac supapă. Din cauza vârstei se deteriorează. Motorul este ușor înclinat spre spate și uneori scurgerea poate chiar deteriora motorul de pornire.
- Furtun PCV. Pe motoarele diesel N47 și presupus mai bune B47, în față se află furtunul PCV ce se deteriorează în timp.
- Kit de sincronizare. Este recomandat să fie schimbat.
- Răcitorul EGR și supapa. La motorul diesel, gazele de eșapament sunt redirecționate înapoi în motor pentru a reduce poluarea. Acum, toată această șaradă, de-a lungul timpului, lasă contaminanți pe tot traseul pe care îl parcurg gazele. Și cele mai afectate părți (deci provoacă probleme) sunt răcitorul EGR și supapa EGR asociată.
- Rolie arbore cotit. Fulia arborelui cotit ajută la atenuarea vibrațiilor care vin din motor. În acest scop, scripetele folosește 70% cauciuc și aproximativ 30% metal. Piesa de cauciuc, însă, nu durează foarte mult.
- Pompa de apă are scurgeri la fel ca și carcasa filtrului de ulei. Avertizare de supraîncălzire și nivel scăzut de lichid de răcire poate fi transmisă la iDrive și la bord.
- Senzor temperatură lichid de răcire. ECU va începe apoi să arunce un volum mai mare de combustibil. Acest lucru nu favorizează grupul motopropulsor și dispozitivele de emisie.
- Probleme modul FRM. Se arde după ani de service sau dacă cineva a condus mașina cu o baterie mai mică.
- Solenoid clapeta de combustibil.
- Probleme cu întinzătorul lanțului de distrubuție la motoarele pe motorină N47.
- Defecțiune prematură a termostatului.
- Defecțiune prematură a pompei de apă.
- Defecțiune cu servofrâna.
- Utilizatorii au raportat zgomote la interior de la panourile ușilor și sub bord.
- Probleme cu senzorul arborelui cotit la modelele din 2018.
- Probleme cu servodirecția la modelele fabricate pânâ la data de 12.2015.
- Probleme cu turbina și sistemul Valvetronic la motoarele pe benzină cu dublă turbină.
- S-au raportat vibrații la volan la anumite viteze datorate anvelopelor, plăcuțelor sau discurilor de frână.
- Deteriorarea prematură a condesatorului de la aparatul de climatizare.
- Probleme raportate la interfața multimedia. Necesită reactualizare.
sursă: reddit.com/r/carsfromthepast/comments/1bjdw6e/f30_bmw_3_series_common_problems/
Probleme BMW Seria 3 G20
- Scurtcircuit baterie.
- Tetiera centrala spate.
- Bucșă cu rulment pentru carter.
sursă probleme www.whatcar.com/bmw/3-series/saloon/used-review/n20393/reliability
Motoare populare BMW Seria 3 E90
- Motor 320d 177 CP. Consum 6.8 l.
- Motor 320d 163 CP. Consum 5.7 l.
- Motor 325i 218 CP. Consum 7.1 l.
- Motor 320i 150 CP. Consum 7.4 l.
- Motor 325d 197 CP. Consum 4.9 l.
- Motor 330d 231 CP. Consum 6.1 l.
Motoare populare BMW Seria 3 F30
- Motor 320d 184 CP. Consum 4.4 l.
- Motor 318d 143 CP. Consum 4.4 l.
- Motor 328i 245 CP. Consum 6.8 l.
- Motor 320d 190 CP. Consum 4.3 l.
- Motor 330d 258 CP. Consum 4.9 l.
- Motor 320i 184 CP. Consum 5.9 l.
Motoare populare BMW Seria 3 G20
- Motor 330e 292 CP. Consum 1.7 l.
- Motor 320d xDrive 190 CP. Consum 4.3 l.
- Motor 330i xDrive 258 CP. Consum 6.2 l.
- Motor 320i 184 CP. Consum 5.3 l.
- Motor 330d xDrive 265 CP. Consum 5.1 l.
sursă motoare populare și consum www.car.info
Motoare populare în Europa și România ale BMW Seria 3 și problemele lor.
2.0 litri Diesel probleme N47.
Motoarele BMW 320d 2.0 Diesel N47D20A și BMW 320d 2.0 Diesel N47D20C au probleme cu cu lanțul de distribuție, iar raportul dintre aceste motoare și problema de sincronizare a fost destul de mult. Pinionii arborelui cotit deteriorează lanțul de distribuție, ceea ce afectează performanța motorului.
Motorul cu cod N47 este folosit la BMW Seria 1,BMW Seria 3 și BMW Seria 5.
Probleme cod motor B47
- Blocaj de clapetă admisie
- Întinderea lanțului de distribuție
- Scurgere la răcitorul EGR
- DPF înfundat
- Defecțiune injector de combustibil
- Defecțiuni ale turbocompresorului
sursă: lifeonfour.co/engine-problems/bmw-b47-diesel-engine-reliability/#what-cars-have-the-b47-engine
Producător | BMW |
Dată începere producție: | 1975 |
Țări asamblare: | Germania |
Clasă: | Mașină executivă compactă |
Platformă: | – |
Modele: | E21, E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93, F30, F31, F34, F35, G20 |
PRO:
- Motoare puternice.
- Dotări și confort.
- Manevrabilitate și sportivitate.
- Design plăcut atât la interior cât și la exterior.
Contra:
- Costuri de întreținere ridicate.
Probleme în funcție de model:
S-au raportat probleme legate de: Probleme cu distribuția la anumite modele. Probleme cu garniturile și semeringuri.
Date tehnice și modele:
BMW 3 Series Sedan Lung (G20)
2019 – Sedan
Putere: 184 Cp | Dimensiuni: 4829 x 1827 x 1463 mm
BMW 3 Series Turism (G21)
2019 – Station wagon (estate)
Putere: de la 150 până la 374 Cp | Dimensiuni: 4713 x 1827 x 1445 mm
BMW 3 Series Sedan (G20)
2018 – Sedan
Putere: de la 150 până la 382 Cp | Dimensiuni: 4717 x 1827 x 1445 mm
BMW 3 Series Gran Turismo (F34 LCI, Facelift 2016)
2016 – Grand Tourer
Putere: de la 150 până la 326 Cp | Dimensiuni: 4824 x 1828 x 1508 mm
BMW 3 Series Sedan (F30 LCI, Facelift 2015)
2015 – 2018 Sedan
Putere: de la 116 până la 326 Cp | Dimensiuni: 4633 x 1811 x 1434 mm
BMW 3 Series Turism (F31 LCI, Facelift 2015)
2015 – 2019 Station wagon (estate)
Putere: de la 116 până la 326 Cp | Dimensiuni: 4633 x 1811 x 1434 mm
BMW 3 Series Gran Turismo (F34)
2013 – 2016 Grand Tourer
Putere: de la 143 până la 313 Cp | Dimensiuni: 4824 x 1828 x 1508 mm
BMW 3 Series Turism (F31)
2012 – 2015 Station wagon (estate)
Putere: de la 116 până la 313 Cp | Dimensiuni: 4624 x 1811 x 1434 mm
BMW 3 Series Sedan (F30)
2011 – 2015 Sedan
Putere: de la 116 până la 313 Cp | Dimensiuni: 4624 x 1811 x 1434 mm
BMW 3 Series Coupe (E92, facelift 2010)
2010 – 2013 Coupe
Putere: de la 143 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4612 x 1782 x 1395 mm
BMW 3 Series Convertible (E93, facelift 2010)
2010 – 2013 Cabriolet
Putere: de la 143 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4612 x 1782 x 1384 mm
BMW 3 Series Sedan (E90, facelift 2009)
2009 – 2012 Sedan
Putere: de la 115 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4531 x 1817 x 1421 mm
BMW 3 Series Turism (E91, facelift 2009)
2009 – 2012 Station wagon (estate)
Putere: de la 115 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4527 x 1817 x 1418 mm
BMW 3 Series Convertible (E93)
2007 – 2010 Cabriolet
Putere: de la 170 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4580 x 1982 x 1384 mm
BMW 3 Series Coupe (E92)
2006 – 2010 Coupe
Putere: de la 156 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4580 x 1782 x 1400 mm
BMW 3 Series Sedan (E90)
2005 – 2012 Sedan
Putere: de la 122 până la 306 Cp | Dimensiuni: 4520 x 1820 x 1421 mm
BMW 3 Series Turism (E91)
2005 – 2012 Station wagon (estate)
Putere: de la 122 până la 258 Cp | Dimensiuni: 4520 x 1820 x 1440 mm
BMW 3 Series Coupe (E46, facelift 2003)
2003 – 2006 Coupe
Putere: 204 Cp | Dimensiuni: 4488 x 1757 x 1369 mm
BMW 3 Series Sedan (E46, facelift 2001)
2001 – 2005 Sedan
Putere: de la 115 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4471 x 1740 x 1434 mm
BMW 3 Series Turism (E46, facelift 2001)
2001 – 2005 Station wagon (estate)
Putere: de la 115 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4480 x 1740 x 1429 mm
BMW 3 Series Compact (E46, facelift 2001)
2001 – 2005 Hatchback
Putere: de la 115 până la 192 Cp | Dimensiuni: 4262 x 1751 x 1408 mm
BMW 3 Series Convertible (E46, facelift 2001)
2003 – 2006 Cabriolet
Putere: de la 143 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4488 x 1757 x 1372 mm
BMW 3 Series Convertible (E46)
2000 – 2003 Cabriolet
Putere: de la 170 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4488 x 1757 x 1372 mm
BMW 3 Series Turism (E46)
1999 – 2001 Station wagon (estate)
Putere: de la 118 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4480 x 1740 x 1410 mm
BMW 3 Series Coupe (E46)
1999 – 2003 Coupe
Putere: de la 116 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4490 x 1757 x 1370 mm
BMW 3 Series Sedan (E46)
1998 – 2001 Sedan
Putere: de la 105 până la 231 Cp | Dimensiuni: 4471 x 1739 x 1434 mm
BMW 3 Series Turism (E36)
1993 – 2000 Station wagon (estate)
Putere: de la 90 până la 193 Cp | Dimensiuni: 4433 x 1698 x 1391 mm
BMW 3 Series Compact (E36)
1993 – 2000 Hatchback
Putere: de la 90 până la 170 Cp | Dimensiuni: 4210 x 1700 x 1393 mm
BMW 3 Series Convertible (E36)
1993 – 1999 Cabriolet
Putere: de la 115 până la 193 Cp | Dimensiuni: 4435 x 1710 x 1350 mm
BMW 3 Series Coupe (E36)
1991 – 1999 Coupe
Putere: de la 102 până la 193 Cp | Dimensiuni: 4433 x 1710 x 1366 mm
BMW 3 Series Sedan (E36)
1990 – 2000 Sedan
Putere: de la 90 până la 193 Cp | Dimensiuni: 4433 x 1843 x 1568 mm
BMW 3 Series Turism (E30)
1987 – 1994 Station wagon (estate)
Putere: de la 99 până la 170 Cp | Dimensiuni: 4325 x 1645 x 1380 mm
BMW 3 Series Sedan 2-door (E30, facelift 1987)
1987 – 1991 Sedan
Putere: de la 102 până la 170 Cp | Dimensiuni: 4325 x 1645 x 1380 mm
BMW 3 Series Convertible (E30)
1985 – 1993 Cabriolet
Putere: de la 113 până la 171 Cp | Dimensiuni: 4325 x 1645 x 1370 mm
BMW 3 Series Sedan 4-door (E30)
1982 – 1991 Sedan
Putere: de la 75 până la 171 Cp | Dimensiuni: 4325 x 1660 x 1400 mm
BMW 3 Series (E21)
1975 – 1984 Sedan
Putere: de la 75 până la 143 Cp | Dimensiuni: 4355 x 1610 x 1380 mm
sursa autodata.net
Consum BMW Seria 3:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 6.3 – 7.2 litri
Competitori și Alternative BMW Seria 3:
- Alfa Romeo Giulia
- Alpina B5
- Audi A3
- Audi A4
- Audi A5
- Audi A6
- Audi A8
- Audi RS3
- Audi RS4
- Audi RS6
- Audi S3
- Audi S4
- Audi S6
- Audi S8
- BMW 1 series
- BMW 4 series
- BMW 5 Series
- BMW 6 Series
- BMW Alpina B7
- BMW I3
- BMW M3
- BMW M5
- Chrysler 300
- Holden Calais
- Honda Accord
- Hyundai Genesis
- Infiniti Q50
- Jaguar XE
- Jaguar XF
- Jaguar XJ
- Kia Stinger
- Lexus ES
- Lexus GS
- Lexus IS
- Lexus LS
- Maserati Ghibli
- Maserati Quattroporte
- Mercedes-Benz A-Class
- Mercedes-Benz C-Class
- Mercedes-Benz CLA-Class
- Mercedes-Benz CLS-Class
- Mercedes-Benz E-Class
- Mercedes-Benz E63
- Mercedes-Benz S-Class
- Peugeot 508
- Porsche Panamera
- Rolls-Royce Ghost
- Subaru WRX
- Volkswagen ARTEON
- Volkswagen Passat
- Volvo S60
- Volvo V60
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto BMW Seria 3.
Video BMW Seria 3 E90
Video BMW Seria 3 F30
Video BMW Seria 3 G20

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.
Eu am reușit să achiziționez un model din 2014 după multe căutări. Dacă ai un buget bun și nu alegi cele mai ieftine modele de piață nu găsești mașini prea bune. Nu ai cum să dai puțin și să scapi de probleme. Eu am plătit prețul corect și pot spune că este aproape ca nouă. Este nervoasă dar și consumă, bine nu mă deranjează, nu ai cum să ai putere fără consum.
Ca proaspat posesor de Bmw Seria 3 din 2018 pot afirma urmatoarele. Arata forte bine atat la interior cat si la exterior. Se conduce placut si este confortabila. Este puternica si recomandata pentru drumuri lungi. Singurul inconvenient mi se pare la spatiul pasagerilor din spate, este un pic aglomerata dar plina de tehnologie.