Info și istoric:
Audi A6 este o mașină de tip premium produsă de compania Audi AG. Modelul este fabricat încă din anul 1994 și a ajuns la a 9-a generație. Toate modelele au tracțiune față sau tracțiune integrală prin sistemul quattro. Audi A6 a beneficiat de o gamă variată de motorizări, majoritatea de peste 1.8 litri cu performanță optimă. Ultimele generații au beneficiat de motoare pe benzină de tip TFSI și motoare pe motorină de tip TDI. Ultima generație a oferit și posibilitatea unui motorizări hybride cu motor de 2.0 litri TFSI și unu motor electric. Ultima generație beneficiază doar de transmisie automată în 7 rapoarte S Tronic și 8 rapoarte tiptronic.
Generația C6 este cunoscută ca și 4F a fost produsă în perioada 2004-2011. C6 beneficiază de motoare variate începând de la o capacitate cilindrică de 2.0 litri și ajungând la 5.2 litri V10. Versiunile de performanță poartă denumirea de S6 și RS6. Audi A6 C6 s-a comercializat cu tracțiune față sau integrală iar cutiile de viteze disponibile au fost automate CVT în șase rapoarte sau manuale în șase rapoarte. Audi A6 C6 a beneficiat și de o versiune mai lungă pe nume A6L ce s-a produs în perioada 2005-2009. O versiune populară a acesti generație a fost cea de Allroad Quattro de 3.0 litri TDI. Versiune performantă și recunoscută pentru fiabilitatea sa. Facelift-ul generației C6 a fost prezentat publicului pe 12 August 2008 la salonul auto din Moscova.
Generația C7 cunoscută și sub numele de cod 4G s-a produs în perioada 2011-2018. C7 se asemănă destul de mult cu Audi A8 D4 la exterior și împarte multe alte elemente cu Audi A7 precum interior, platformă sau trenul de rulare. Ca motorizări pentru Audi A6 C7 regăsim 1.8 litri TFSI, 2.0 litri TFSI, 2.5 litri FSI V6, 2.8 litri FSI V6, 3.0 litri V6, 2.0 litri diesel și 3.0 litri diesel V6. Cutiile de viteză disponibile pe C7 sunt: manuală în șase poarte, automată în șapte rapoarte S Tronic DCT și automată în opt rapoarte Tiptronic ZF 8HP. Facelift-ul generației C7 s-a produs în perioada 2015-2018. C7 a beneficiat și de o versiune hibridă ce s-a produs între anii 2012 și 2014. Versiunea A6 Allroad Quattro s-a produs în perioada 2012-2015 iar cea long A6L în perioada 2012-2018. Versiunile de performanță disponibile sunt S6 și RS6.
Generația C8 cunoscută ca și 4K se fabrică din anul 2018. Se regăsește în următoarele versiuni: A6 Sedan, A6 Avant, S6 Sedan, A6 Allroad Quattro și RS6 Avant. Sunt disponibile diferite motorizări pe benzină, diesel dar și Mild hybrid. Pe benzină sunt disponibile motorizări de 2.0 litri TFSI, 3.0 litri V6 TFSI, 4.0 litri TFSI V8 iar pe motorină de 2.0 litri TDI și 3.0 litri V6 TDI. Versiunile hibrid beneficiază de motor pe benzină de 2.0 litri TFSI împreună cu unul electric. Cutiile de viteze disponibile sunt de tip automat și anume în șapte rapoarte S tronic sau în opt rapoarte Tiptronic.
Ce preț are Audi A6? De nou, Audi A6 are un preț de început de aproximativ 54.100 euro pentru varianta A6 lumuzină. Prețurile cresc în funcție de variantă și configurația dorită. Modelul cel mai performant este RS 6 Avant și are un preț de pornire de aproximativ 125.400 euro.
În ce variante se poate achiziționa Audi A6? Audi A6 se poate achiziționa în variante precum: A6 Limuzină, A6 Limuzină TFSI e, A6 Avant, A6 Avant 55 TFSI e, A6 Allroad Quattro, S6 Limuzinp, S6 Avant și RS 6 Avant.
Este Audi A6 o mașină fiabilă? Audi A6 a obținut un scor de fiabilitate de 3.5 din 5 puncte. Este o mașină fiabilă și s-a clasat pe locul 8 din 30 de mașini din clasa sa.
Este scump de întreținut Audi A6? Conform unui raport Audi A6 are costuri de întreținere mai mici în comparație cu competitorii săi.
Este Audi A6 o mașină sigură? La estele EuroNCAP din 2018, Audi A6 a obținut 5 stele. Oferă protecție ocupanților de 93%, protecție copiilor 85%, protecție pietenilor de 81% și asistentul de parcare 76%. Modelul testat a fost Audi A6 40 TDI Sportline 4×2, LHD.
Ce consum are Audi A6? Noile modele au un consum mixt de 5.5-5.8 litri pentru motorul de 231 cp.
Consum Audi A6 C6
- 2.0 TDI 136 CP – 5.8 l
- 2.0 TDI 140 CP – 6 l
- 2.0 TDI 170 CP – 5.7 l
- 2.0 TFSI 170 cP – 7.5 l
- 2.7 TDI V6 190 CP – 6.2 l
- 3.0 TDI 240 CP – 9 l
Consum Audi A6 C7
- 1.8 TFSI 190 CP – 6.1 l
- 2.0 TDI 136 CP – 4.9 l
- 2.0 TDI 150 CP – 4.3 l
- 2.0 TDI 177 CP – 4.9 l
- 2.0 TDI 190 CP – 4.4 l
- 2.0 TFSI 252 CP – 6.1 l
- 3.0 TDI 218 CP – 5.1 l
Consum Audi A6 C8
- 35 TDI 163 CP Mild Hybrid – 4.3 l
- 40 TDI 204 CP Mild Hybrid – 6.0 l
- 45 TDI 245 CP Mild Hybrid – 6.9 l
- 45 TFSI 245 CP – 6.5 l
- 50 TDI 286 CP Mild Hybrid – 7.3 l
Probleme semnalate la Audi A6 C6
- Acumulare de carbon pe supapa de admisie. Acumularea de carbon pe supapele de admisie este obișnuită la motoarele cu injecție directă și poate duce la rateuri de aprindere, ralanti brusc, pierderi de performanță și creșteri la opriri. Cel mai bun mod de a evita această problemă este să vă schimbați uleiul mai des.
- Probleme cutia de viteze CVT Multitronic. La modelele cu tracțiune față, non-Quattro A6, transmisia este o unitate variabilă continuu (CVT), despre care se știe că are probleme în timp.
- Uzură volantă. Ca și la alte modele din gama Vag, volanta se poate uza rapid.
- Probleme la întinzătorul lanțului de distribuție. O parte din modul în care motoarele V6 și V8 de la A6 fac toată puterea lină este cu camele lor duble în cap și patru supape pe cilindru, care necesită un sistem complex de lanțuri pentru a menține în timp. Aceste lanțuri au ghidaje din plastic și pistoane hidraulice pentru a le menține strânse, iar acestea se știe că nu. Dacă nu observați această problemă la timp, când începe să facă zgomot, ai putea avea nevoie de un motor complet nou.
- Vibrații ale motorului la motorizarea 2.0 TDI.
- Probleme la motoarele 2.0 TDI Pomp-Duse cu arborele ce acționează pompa de ulei. Axul se poate tocește și apoi rupe iar asta se traduce prin lipsa lubrifierii și distrugurea motorului. Este recomandat să fie schimbat setul de pompe de ulei.
- Bobine de inducție proaste. Pachetele de bobine proaste sunt de obicei doar rezultatul timpului.
- Motor defect al clapetei galeriei de admisie. Cel mai bun indiciu al unui motor defect al clapetei galeriei de admisie este un ralanti dur, mai ales când mașina este rece.
- Injectoarele Simens Peso sau Siemens piezo electrice ce sunt cunoscute pentru slaba lor calitate și defecțiune prematură. Aceste injectoare se regăsesc pe motoarele de 2.0 TDI.
- Regulator de geam prost. Se știe că regulatoarele de geam din A6 C6 se sparg. Singura ta opțiune este înlocuirea.
- Frâna de mână electronică. Se poate defecționa.
- Probleme cu supapele de admisie a aerului. În special la modele cu motoare de 2.7 TDI.
- Probleme cu turbina la majoritatea motoarelor diesel.
- Probleme generale legate de filtrul de particule pentru motoarele diesel. Motoarele 2.0 TDI au probleme frecvente cu DPF-ul.
- Probleme cu injectoarelele după 250.000-300.000 de kilometrii în special la motoarele diesel.
- Motoarele diesel de 2.0 TDI cu injectie de tip pomp-duse au avut probleme cu supapa egr.
sursă: audiworld.com/how-tos/a/audi-a6-c6-known-issues-and-reliability-423855 și autochelu.ro/blog/audi-a6-c6-2004-2011-experiente-si-probleme/
Probleme semnalate la Audi A6 C7
- Întinzător lanț de distribuție. La motoarele de 2.0 TSI.
- Acumularea de carbon. Acumularea de carbon este o problemă comună la motoarele cu injecție directă.
- Scurgeri lichid de răcire. La motoarele 3.0 TFSI.
- Probleme cu supapele la motorizarea de 2.8 FSI.
- Uzură lanț de distribuție la motorizările de 3.0 TDI.
- Probleme cu lanțul de distribuție și la motorizările 3.0 TFSI.
- Răcitor EGR defect la motorizările de 2.0 TDI până în anul 2014.
- Probleme cu lichiul de răcire și pompa sa la motorizările de 2.0 TFSI.
- Cutiile de viteze S-Tronic se uzează și au nevoie de schimbarea uleiului periodic.
- Utilizatorii au indicat consum de ulei la motorizările pe benzină de 2.0 TFSI și 3.0 TFSI.
- Frâna de mână electrică se poate defecta.
- Suspensia cu perne de aer defectă.
- Direcția electric asistată este pasibilă de defecțiuni.
- Probleme cu DPF–ul / Filtrul de particule la motorizările diesel.
Probleme semnalate la Audi A6 C8
- Utilizatorii au raportat probleme electrice. C8 poate fi susceptibil la erori software sau defecțiuni ale componentelor, ceea ce duce la probleme cu ecranele, conectivitate sau defecțiuni ale senzorului. De multe ori aceste probleme se rezolvă cu o actualizare de software.
- S-au raportat probleme legate de sitemul de infotainment.
- Probleme cu transmisia. Cutiile de viteză automate la Audi-urile moderne sunt complexe și pot apărea probleme precum schimbarea bruscă sau ezitarea la C8.
- Defecțiuni ale senzorilor. Au fost raportate defecțiuni ale senzorului, în special care implică senzorii de parcare și sistemele de asistență pentru șofer.
- Probleme la sistemul de frânare. Anumiși proprietari au raportat probleme cu sistemul de frânare, cum ar fi uzura prematură a plăcuțelor de frână și probleme cu frâna de parcare electronică.
- Defecțiuni ale sistemului Start-Stop. Unele modele de C8 s-au confruntat cu probleme cu sistemul automat start-stop, cum ar fi nerepornirea vehiculului după oprire, ceea ce ar putea reprezenta un pericol pentru siguranță în timpul conducerii.
- Funcționare anormală a motorului 2.0 TDI 205 CP la rece/frig.
Motoare populare Audi A6 C6
- 2.0 TFSI 170 CP. Consum 7.9 l
- 2.0 TDI 140 CP. Consum 6.3 l
- 2.0 TDI 170 CP. Consum 5.7 l
- 3.0 TDI 233 CP. Consum 8 l
- 3.2 FSI 255 CP. Consum 10.7 l
- 2.7 TDI V6 180 CP. Consum 7 l
- 2.8 FSI 220 CP. Consum 9 l
Motoare populare Audi A6 C7
- 2.0 TDI 177 CP. Consum 4.9 l
- 3.0 TDI 204 CP Quattro. Consum 5.7 l
- 2.0 TDI 190 CP. Consum 4.4 l
- 3.0 TDI Quattro 218 CP. Consum 5 l
- 2.0 TDI 190 CP. Consum 4.2 l
- 3.0 TDI 320 CP. Consum 6 l
- 3.0 TDI 272 CP. Consum 5.1 l
- 3.0 TDI 326 CP. Consum 6 l
- 3.0 TDI 313 CP. Consum 5.9 l
- 3.0 TDI 245 CP. Consum 5.9 l
- 2.0 TFSI 180 CP. Consum 6.4l
Motoare populare Audi A6 C8
- 40 TDI Quattro 204 CP. Consum 4.7 l
- 55 TFSI e Quattro 367 CP. Consum 1.5 l
- 45 TDI Quattro 231 CP. Consum 5.4 l
- 45 TFSI Quattro 245 CP. Consum 6.5 l
Motoare populare în Europa și România ale Audi A6 și problemele lor.
2.0 TDI – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
2.7 TDI – Probleme:
- Probleme cu injectoarele la fel ca la 3.0 TDI.
- Probleme cu uzura volantei.
- S-au raportat probleme cu debimetrul.
- S-au raportat probleme legate de pompa de injecție.
- S-au raportat probleme legate de suporții motorului și trepidații ale motorului.
- S-au raportat probleme legate de EGR.
3.0 TDI – Probleme:
- Întinzător lanț de distribuție (înainte de 2007)
- Defecțiuni injectoare
- Bujii incandescente
- Filtru de particule diesel (DPF) și senzori
- Miez de încălzire înfundat sau cu scurgeri
- Defecțiune la pompa de combustibil de înaltă presiune
sursă: vwtuning.co/vw-audi-30-tdi-engine-problems/
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42
Producător | Audi AG |
Dată începere producție: | 1994 |
Țări asamblare: | Germania, China, India |
Clasă: | Executiv |
Modele: | C4, C5, C6, C7, C8 |
PRO:
- Performanță
- Fiabilitate
- Confort
- Dotări
- Design
Contra:
- Preț de achiziție ridicat
Probleme în funcție de model:
Cutia de viteze multritronic poate avea probleme, versiunile diesel au probleme cu volanta, dpf și egr. La modelele mai noi cutia de viteze s-tronic și direcția asitată electronic. S-au mai relatat probleme pe partea electrică. Vechile modele erau mai fiabile decât cele noi.
Date tehnice și modele:
Audi A6 Avant (C8, facelift 2023)
2023 – Combi
Putere : de la 163 la 367 CP | Dimensiuni: 4939 x 1886 x 1494 mm
Audi A6 Limousine (C8, facelift 2023)
2023 – Sedan
Putere : de la 163 la 367 CP | Dimensiuni: 4939 x 1886 x 1459 mm
Audi A6 Long (C8)
2019 – Sedan
Putere: de la 190 până la 340 Cp | Dimensiuni: 5038 x 1886 x 1475 mm
Audi A6 Allroad quattro (C8)
2019 – Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 231 până la 349 Cp | Dimensiuni: 4951 x 1902 x 1497 mm
Audi A6 Limousine (C8)
2018 – Sedan
Putere: de la 163 până la 367 Cp | Dimensiuni: 4939 x 1886 x 1457 mm
Audi A6 Avant (C8)
2018 – Station wagon (estate)
Putere: de la 163 până la 367 Cp | Dimensiuni: 4939 x 1886 x 1494 mm
Audi A6 Allroad quattro (4G, C7 facelift 2016)
2016 – 2018 Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 190 până la 320 Cp | Dimensiuni: 4938 x 1898 x 1511 mm
Audi A6 Limousine (4G, C7 facelift 2016)
2016 – 2018 Sedan
Putere: de la 150 până la 326 Cp | Dimensiuni: 4932 x 1874 x 1455 mm
Audi A6 Avant (4G, C7 facelift 2016)
2016 – 2018 Station wagon (estate)
Putere: de la 150 până la 326 Cp | Dimensiuni: 4943 x 1874 x 1461 mm
Audi A6 Allroad quattro (4G, C7 facelift 2014)
2014 – 2018 Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 190 până la 333 Cp | Dimensiuni: 4938 x 1898 x 1452 mm
Audi A6 Limousine (4G, C7 facelift 2014)
2014 – 2018 Sedan
Putere: de la 150 până la 333 Cp | Dimensiuni: 4933 x 1874 x 1455 mm
Audi A6 Avant (4G, C7 facelift 2014)
2014 – 2018 Station wagon (estate)
Putere: de la 150 până la 333 Cp | Dimensiuni: 4943 x 1874 x 1461 mm
Audi A6 Allroad quattro (4G, C7)
2012 – 2014 Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 204 până la 313 Cp | Dimensiuni: 4938 x 1898 x 1452 mm
Audi A6 Limousine (4G, C7)
2011 – 2014 Sedan
Putere: de la 136 până la 313 Cp | Dimensiuni: 4915 x 1874 x 1468 mm
Audi A6 Avant (4G, C7)
2011 – 2014 Station wagon (estate)
Putere: de la 136 până la 313 Cp | Dimensiuni: 4926 x 1874 x 1468 mm
Audi A6 Allroad quattro (4F,C6 facelift 2008)
2008 – 2011 Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 190 până la 350 Cp | Dimensiuni: 4934 x 1862 x 1521 mm
Audi A6 (4F,C6 facelift 2008)
2008 – 2011 Sedan
Putere: de la 136 până la 350 Cp | Dimensiuni: 4927 x 1855 x 1459 mm
Audi A6 Avant (4F,C6 facelift 2008)
2008 – 2011 Station wagon (estate)
Putere: de la 136 până la 350 Cp | Dimensiuni: 4927 x 1855 x 1463 mm
Audi A6 Allroad quattro (4F,C6)
2006 – 2008 Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 180 până la 350 Cp | Dimensiuni: 4934 x 1862 x 1519 mm
Audi A6 (4F,C6)
2004 – 2008 Sedan
Putere: de la 140 până la 350 Cp | Dimensiuni: 4916 x 1855 x 1459 mm
Audi A6 Avant (4F,C6)
2004 – 2008 Station wagon (estate)
Putere: de la 140 până la 350 Cp | Dimensiuni: 4933 x 1855 x 1463 mm
Audi A6 (4B,C5, facelift 2001)
2001 – 2004 Sedan
Putere: de la 130 până la 300 Cp | Dimensiuni: 4833 x 1850 x 1453 mm
Audi A6 Avant (4B,C5, facelift 2001)
2001 – 2004 Station wagon (estate)
Putere: de la 130 până la 300 Cp | Dimensiuni: 4833 x 1850 x 1479 mm
Audi A6 Allroad quattro (4B,C5)
2000 – 2005 Station wagon (estate), Crossover
Putere: de la 163 până la 300 Cp | Dimensiuni: 4810 x 1852 x 1551 mm
Audi A6 (4B,C5)
1997 – 2001 Sedan
Putere: de la 110 până la 300 Cp | Dimensiuni: 4833 x 1850 x 1453 mm
Audi A6 Avant (4B,C5)
1997 – 2001 Station wagon (estate)
Putere: de la 110 până la 300 Cp | Dimensiuni: 4833 x 1850 x 1479 mm
Audi A6 (4A,C4)
1994 – 1997 Sedan
Putere: de la 90 până la 193 Cp | Dimensiuni: 4797 x 1783 x 1430 mm
Audi A6 Avant (4A,C4)
1994 – 1997 Station wagon (estate)
Putere: de la 90 până la 193 Cp | Dimensiuni: 4797 x 1783 x 1440 mm
sursă: autodata.net
Consum Audi A6:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 4.2 litri și poate ajunge la 13.8 litri la motoarele mari.
Competitori și Alternative Audi A6:
- Alfa Romeo Giulia
- Alpina B5
- Audi A8
- Audi RS4
- Audi RS6
- Audi S4
- Audi S6
- Audi S8
- BMW 3 Series
- BMW 5 Series
- BMW 6 Series
- BMW Alpina B7
- BMW M3
- BMW M5
- Hyundai Genesis
- Jaguar XE
- Jaguar XF
- Jaguar XJ
- Lexus GS
- Lexus IS
- Lexus LS
- Maserati Ghibli
- Maserati Quattroporte
- Mercedes-Benz C-Class
- Mercedes-Benz CLA-Class
- Mercedes-Benz CLS-Class
- Mercedes-Benz E-Class
- Mercedes-Benz E63
- Mercedes-Benz S-Class
- Porsche Panamera
- Rolls-Royce Ghost
- Volvo S60
- Volvo V60
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto Audi A6
Video Audi A6 C6
Video Audi A6 C7
Video Audi A6 C8
Este un model reușit din toate punctele de vedere.
Salutare pasionati de automobile, sunt fan Audi. Am detinut un Audi A3, Audi A4 si acum Audi A6. Este o masina interesanta, nu perfecta dar o alternativa la Seria 5 sau E Class.