Info și istoric:
Audi A3 este o mașină germană compactă produsă începând cu anul 1996 de către compania Audi parte a grupului Volkswagen. Primele două generații s-au bazat pe platforma A, una pe care o regăsim și la alte mașini precum VW Golf, Seat Leon etc. Este un model pe care îl regăsim în mare parte sub formă de hatchback în 3 sau 5 uși. Modelele mai noi de A3 sunt disponibile și sub formă de berlină de mică dimensiuni. A3 este o mașină populară și una dintre cele mai fiabile ale companiei. Modelul se află la a patra generație, regâsind și diferite facelift-uri. Modelul exclusivist este S3 iar cel sportiv RS3, ambele fiind superioare clasicului A3. Audi A3 se remarcă prin dimensiunile sale compacte fiind perfectă pentru oraș dar și pentru drumuri lungi datorită motoarelor sale performante. Este unul dintre cele mai frumoase hatchback-uri și se remarcă prin aspectul modern, interior calitativ, fiabilitate și consum redus de combustibil.
Noile generații de Audi A3 oferă și motorizări hybride precum motor de 1.4 litri pe benzină + motor electric. Ca dotări, noua generație poate fi configurată cu dotări precum: Faruri Matrix-Led, Asistent pentru parcare cu pachet de senzori, Plafon panoramic vitrat, Display Head-up sau MMI Navigare plus cu MMI touch. Ultima generație, lansată în 2020 vine cu motorizări pe benzină de 1.0 litri, 1.4 litri, 1.5 litri, 2.0 litri și 2.5 litri TFSI. Pe motorină regăsim doar motorul de 2.0 litri TDI. Motorizarea hybridă este de 1.5 litri și 2.0 litri + motor electric. Ca transmisie regăsim manuală în 6 trepte și automată în 7 trepete S-tronic.
Ce variante de Audi A3 există? Momentan, Audi A3 se poate achiziționa în următoarele variante: A3 Sportback, A3 Sportback TFSI e, A3 Limuzină, S3 Sportback, S3 Limuzină, RS 3 Sportback și RS 3 Lumuzină.
Cât costa Audi A3 nou? Audi A3 are un preț de pornire de aproximativ 27.500 euro în varianta sportback. Prețul poate crește în funcție de configurația dorită. Varianta RS 3 Lumuzină are un preț de pornire de peste 65.000 euro.
Cât consumă noua generație de Audi A3? 4.3 l – 7.1 l la 100 km, combinat, emisii de co2 108-161 g/km.
Este Audi A3 o mașină fiabilă? Audi A3 a obținut 3.5 din 5 puncte într-un scor de fiabilitate clasânduse pe locul 4 din 17 mașini din clasa sa. Audi A3 este cunoscut pentru fiabilitatea sa care este de regulă peste popularul model A4.
Este Audi A3 o mașină scumpă de întreținut? A3 are costuri medii de întreținere, la fel ca și media competiției sale.
Este Audi A3 o mașină sigură? A3 a primit 5 stele la testele din 2020 de siguranță EuroNCAP. Vehiculul testat fiind Audi A3 35 TFSI, LHD.
Probleme semnalate la Audi A3 8P
- Probleme cu cutia automată S-Tronic sau DSG.
- Probleme cu lanțul de distribuție. La motorizările pe benzină de 1.2 TSFI, 1.4 TFSI și 1.6 FSI. Aceste motoare mici FSI sunt echipate cu un lanț de distribuție cu un singur rând și folosesc un întinzător de lanț de distribuție fără clichet. La unele motoare, dispozitivele de pretensionare fără clichet funcționează foarte bine, iar în altele, pot cauza probleme, în special în timpul pornirii motorului.
- Uzură came. La motorizarea de 2.0 FSI și TFSI.
- Consum de ulei. În special la motorizările 1.8 și 2.0 TFSI.
- Probleme cu întinzătorul lanțului de distribuție. În special la motorizările 1.8 TFSI și 2.0 TFSI din perioada 2007-2013.
- Pierderi de lichid la radiator.
- Acumulari de carbon. La motorizările pe benzină de tip FSI și TFSI. Sistemele cu injecție directă pot acumula carbon pe supapele de admisie ale motorului. Acumularea de carbon poate reduce puterea mașini, crește consumul iar pornirea la rece pot fi mai grea.
- Uzura arborelui cu came. La motorizările diesel de tip TDI PD. Pentru a evita această uzură este recomandat să înlocuiți uleiul la timp și să folosiți un ulei calitativ.
- Defecțiunea rulmentului bielei. La motorizările 1.9 TDI cu cod motor BXE și BLS.
- Microfisuri la chiuloasă. La primele motorizări diesel de tip 2.0 TDI PD.
- Utilizatorii au remarcat probleme cu compresorul de AC.
- Probleme cu injectoarele. La versiunile 2.0 TDI PD de 170 cai putere și codul BMN.
- Probleme cu supapa EGR. În special la motorizările diesel de 1.9 TDI PD.
- Probleme cu EGR-ul. Motoarele 1.6 TDI fiind mai predispuse.
- Probleme cu turbina, în special la motorizările diesel.
- Scurgeri de combustibil pe la pompa de combustibil la motoarele de 1.9 TDI.
Probleme semnalate la Audi A3 8V
- Probleme cu sistemul de aer condiționat. O supapă de expasiune fiind de multe ori cauza.
- Probleme de fiabilitate legată de cutia automată DSG.
- Zgomote de la suspensia față.
- Zgomote de la coloana de direcție.
- Eroare la senzorul de presiune a uleiului.
- Zgomot de la cureau de transmisie.
- Cureaua de antrenare a arborelui cu came se poate rupe sau poate provoca slăbirea șuruburilor, ceea ce ar putea duce la scurgerea uleiului de motor.
- Tetiera de pe scaunele din spate poate fi defectă.
Probleme semnalate la Audi A3 8Y
- Probleme cu sistemul multimedia.
- Utilizatorii au raportat și probleme electrice.
Consum Audi A3 8P
- 1.6 102 CP – Consum 7 l
- 1.6 FSI 115 CP – Consum 6.5 l
- 1.9 TDI 105 CP – Consum 4.9 l
- 2.0 FSI 150 CP – Consum 6.9 l
- 2.0 TDI 140 CP – Consum 5.5 l
- 2.0 TFSI 200 CP – Consum 8.8 l
- 1.4 TFSI 125 CP – Consum 6.5 l
- 1.6 FSI 115 CP – Consum 6.6 l
- 1.8 TFSI 160 CP – Consum 7.2 l
- 2.0 TDI 170 CP – Consum 5.8 l
- 1.2 TFSI 105 CP – Consum 5.3 l
- 1.6 TDI 90 CP – Consum 4.5 l
- 1.6 TDI 105 CP – Consum 4.2 l
Consum Audi A3 8V
- 1.2 TFSI 105 CP – Consum 4.9 l
- 1.0 TFSI 115 CP – Consum 4.8 l
- 1.4 TFSI 122 CP – Consum 5.2 l
- 1.4 TFSI 125 CP – Consum 5.1
- 1.4 TFSI 140 CP – Consum 4.7 l
- 1.4 TFSI 150 CP – Consum 4.7 l
- 1.6 TDI 105 CP – Consum 3.9 l
- 1.6 TDI 110 CP – Consum 3.8 l
- 1.8 TFSI 180 CP – Consum 5.8 l
- 2.0 TDI 150 CP – Consum 4.1 l
- 2.0 TDI 184 CP – Consum 4.1 l
- 2.0 TFSI 190 CP – Consum 5.8 l
- 30 TDI 116 CP – Consum 4.5 l
- 30 TFSI 116 CP – Consum 5.1 l
- 35 TDI 150 CP – Consum 4.5 l
- 35 TFSI 150 CP – Consum 5.2 l
Consum Audi A3 8Y
- 30 TDI 116 CP – Consum 4.8 l
- 3.0 TFSI 110 CP – Consum 6.0 l
- 35 TDI 150 CP – Consum 4.7 l
- 35 TFSI 150 CP – Consum 6.3 l
- 4.0 TDI 200 CP – Consum 6.0 l
- 45 TFSI e 245 CP Plug-in Hybrid – Consum 1.3 l
Motoare populare/recomandate Audi A3 8P
- 1.6 102 CP
- 1.6 FSI 115 CP
- 1.9 TDI 105 CP
- 2.0 TDI 140 CP
- 1.6 TDI 105 CP
- 1.4 TFSI 125 CP
Motoare populare/recomandate Audi A3 8V
- 1.2 TFSI 110 CP
- 1.4 TFSI 122 CP
- 1.4 TFSI 125 CP
- 1.6 TDI 110 CP
- 1.6 TDI 105 CP
- 2.0 TDI 150 CP
- 1.0 TFSI 116 CP
- 1.5 TFSI 150 CP
- 35 TFSI 150 CP
- 2.0 TDI 150 CP
Motoare populare/recomandate Audi A3 8Y
- 35 TFSI 150 CP
- 45 TFSI e 245 CP
Motoare populare în Europa și România ale Audi A3- și problemele lor.
1.6 TDI – Probleme
- Probleme cu DPF-ul.
- Probleme cu turbina.
- Probleme cu injectoarele.
- Scurgeri de ulei.
- Defecțiune supara EGR.Unele probleme și simptome obișnuite includ: înfundarea supapei EGR, care poate cauza mersul în gol sau blocarea; ne deschiderea sau închiderea corectă a supapei EGR, ceea ce poate cauza probleme de performanță cu lipsa puterii și ar putea crește emisiile autovehiculelor;
- Defecțiunea bujiilor incandescente. Mai ales pe vreme rece.
- Probleme cu pornirea la rece sau cald. Se manifestă prin pornire greoaie la rece iar la cald nu mai pornește. Se datorează în general bujiilor incandescente sau întreținere necorespunzătoare.
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-6-tdi-problems.php
1.9 TDI – Probleme
- Scurgeri de ulei
- Defecțiunea injectorului
- Supapa EGR înfundată
- Defecțiunea curelei de distribuție
- Zgomote cu volantă dublă (DMF).
- Defecțiune a garniturii capului
sursă: vwtuning.co/vw-1-9-tdi-engine-problems/
2.0 TDI – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
1.4 TFSI-TSI – Probleme:
- Probleme de încălzire lentă
- Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
directă pură. - Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
- Inițiale Valve de deviere slabe
- Scurgeri de PCV din carter
- Uzură excesivă a suporturilor de came
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-4-tfsi-tsi-problems.php
1.5 TFSI-TSI – Probleme:
- Consum ridicat de ulei. Cauza principală a acestei probleme provine adesea din utilizarea unui tip incorect de ulei.
- Probleme la întinzătorul lanțului de distribuție. Un întinzător slăbit poate duce la slăbirea lanțului de distribuție de a menține tensiunea corespunzătoare.
- Probleme cu turbina.
- Ezitari la accelerare. În aceste cazuri, mașina tinde să zvâcnească sau să tremure. Evitați accelerarea bruscă sau bruscă, mai ales când motorul este rece sau în timpul manevrelor la viteză mică. Accelerarea treptată poate ajuta la scăderea tremurării.
- Motorul durează prea mult să se încălzească. Un termostat defect poate împiedica motorul să atingă temperatura optimă de funcționare în mod eficient. O altă cauză poate fi lichiul de răcire insuficient.
- Probleme cu calculatorul/Ecu. Este nevoie de o actualizare a sa pentru a evita viitoarele probleme legate de: manevrabilitate, creșterea consumului sau scăderea performaneței motorului.
1.8 TFSI – Probleme.
- Consum de ulei excesiv.
- Probleme cu lanțul de distribuție. Mai ales la prima și a doua generație de motor 1.8 TFSI.
- Probleme cu întinzătorul lanțului. Dacă un întinzător eșuează, acesta poate permite să se formeze atât de mult slăbire încât lanțul va sări, potențial blocând motorul pe măsură ce supapele intră în contact cu pistoanele.
- Defecțiune bobina de aprindere. O mare parte din familia EA888 sunt problemele bobinei de aprindere care fac ca computerul de bord să arate diverse erori, precum și martorul „check engine”.
- Defecțiune prematură a pompei de apă. Acest lucru se datorează unei roți a compresorului din plastic din componenta pompei de apă care începe să prezinte probleme.
- Scurgere din termostat. O altă componentă a sistemului de motor 1.8 TFSI care scurge lichid de răcire este carcasa termostatului.
sursă: autozilla.co.uk/audi/audi-1-8-tfsi-engine-problems-common-issues-explained/
2.0 TFSI – Probleme:
- Consum excesiv de ulei
- Turbina are pierdere de presiune și ezitare (coduri de eroare)
- Uzura discului de came Acumulare și acumulare de carbon în supapele de admisie
- Defecțiuni ale supapei de control turbo N75 și N249
- Defecțiunile pompei de apă sunt frecvente
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0-tfsi-problems.php
Producător | Audi |
Dată începere producție: | 1996 |
Țări asamblare: | Germania, Brazilia, Belgia, Ungaria, Algeria, China |
Clasă: | Compactă |
Modele: | 8L 1996, 8P 2003, 8V 2013, 8Y 2020 |
PRO:
- Costuri medii de întreținere.
- Chiar dacă împarte aceiași platformă cu alte modele din grup, primește anumite materiale mai bune.
- Design.
- Hatchback premium.
- Interior mai calitativ în comparație cu modelul Golf.
Contra:
- Variantele în 2 uși nu sunt chiar practice.
- Nu este foarte încăpătoare.
Probleme, în funcție de model:
Pierderi de lichid la radiator la modelele mai vechi, volanta este sensibilă, motoarele TSI sau TFSI sunt problemetice, cutia de viteze S tronic. Motorul de 2 litri disel poate să nu pornească din cauza pompei de ulei, pedala de frâna este slabă din cauza pompei de vacuum la modelele mai vechi, consum de ulei din cauza pompei. La modelul 8p din 2005 s-a defectat computer-ul, mașina nu mai pornea când motorul era cald. Pornire grea la și trepidații la modelul 8p din 2005 1.9 tdi BCK atunci când motorul este cald.
Date tehnice și modele:
Audi A3 allstreet (8Y, facelift 2024)
2024 – Crossover
Putere : 150 CP | Dimensiuni: 4353 x 1816 x 1457 mm
Audi A3 Sedan (8Y, facelift 2024)
2024 – Sedan
Putere : 150 CP | Dimensiuni: 4504 x 1816 x 1391 mm
Audi A3 Sportback (8Y, facelift 2024)
2024 – Hatchback
Putere : 150 CP | Dimensiuni: 4352 x 1816 x 1415 mm
Audi A3 Sedan (8Y)
2020 – 2024 Sedan
Putere : de la 110 la 190 CP | Dimensiuni: 4495 x 1816 x 1425 mm
Audi A3 Sportback (8Y)
2020 – 2024 Hatchback
Putere : de la 110 la 245 CP | Dimensiuni: 4343 x 1816 x 1458 mm
Audi A3 (8V facelift 2016)
2016 – 2017 Hatchback
Putere : de la 110 la 190 CP | Dimensiuni: 4241 x 1777 x 1424 mm
Audi A3 Sedan (8V facelift 2016)
2016 – 2020 Sedan
Putere : de la 110 la 190 CP | Dimensiuni: 4458 x 1796 x 1416 mm
Audi A3 Sportback (8V facelift 2016)
2016 – 2020 Hatchback
Putere : de la 110 la 204 CP | Dimensiuni: 4313 x 1785 x 1461 mm
Audi A3 Cabrio (8V facelift 2016)
2016 – 2020 Decapotabila
Putere : de la 110 la 190 CP | Dimensiuni: 4458 x 1796 x 1416 mm
2016 – Decapotabila
Putere : de la 110 la 190 CP | Dimensiuni: 4458 x 1796 x 1416 mm
Audi A3 (8V)
2012 – 2016 Hatchback
Putere : de la 105 la 184 CP | Dimensiuni: 4237 x 1777 x 1421 mm
Audi A3 Sedan (8V)
2013 – 2016 Sedan
Putere : de la 105 la 223 CP | Dimensiuni: 4456 x 1796 x 1416 mm
Audi A3 Sportback (8V)
2013 – 2016 Hatchback
Putere : de la 105 la 204 CP | Dimensiuni: 4312 x 1786 x 1427 mm
Audi A3 Cabrio (8V)
2013 – 2016 Decapotabila
Putere : de la 110 la 184 CP | Dimensiuni: 4421 x 1793 x 1409 mm
Audi A3 (8P, facelift 2008)
2008 – 2013 Hatchback
Putere : de la 90 la 250 CP | Dimensiuni: 4238 x 1765 x 1421 mm
Audi A3 Cabrio (8P, facelift 2008)
2008 – 2013 Decapotabila
Putere : de la 102 la 200 CP | Dimensiuni: 4238 x 1765 x 1424 mm
Audi A3 Sportback (8PA, facelift 2008)
2008 – 2013 Hatchback
Putere : de la 90 la 250 CP | Dimensiuni: 4292 x 1765 x 1423 mm
Audi A3 Sportback (8PA)
2004 – 2008 Hatchback
Putere : de la 102 la 250 CP | Dimensiuni: 4286 x 1765 x 1423 mm
Audi A3 (8P)
2003 – 2008 Hatchback
Putere : de la 102 la 250 CP | Dimensiuni: 4214 x 1765 x 1421 mm
Audi A3 (8L, facelift 2000)
2000 – 2003 Hatchback
Putere : de la 90 la 180 CP | Dimensiuni: 4152 x 1735 x 1427 mm
Audi A3 (8L)
1996 – 2000 Hatchback
Putere : de la 90 la 180 CP | Dimensiuni: 4152 x 1735 x 1427 mm
sursă date: auto-data.net
Consum Audi A3:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 3.8litri la un motor diesel 1.6 tdi și ajungând la 5.8 litri la 1.8 tfsi 180 cp.
Competitori și Alternative Audi A3:
- Abarth 124
- Abarth 595
- Alfa Romeo Giulia
- Alfa Romeo Giulietta
- Audi A1
- Audi A4
- Audi S1
- BMW 1 series
- BMW 2 Series
- BMW 3 Series
- Chrysler 300
- Ford Focus
- Ford Mondeo
- Holden Astra
- Holden Calais
- Holden Commodore
- Honda Accord
- Honda Civic
- Hyundai Elantra
- Hyundai i30
- Hyundai i40
- Hyundai Ioniq
- Hyundai Sonata
- Hyundai Veloster
- Infiniti Q30
- Infiniti Q50
- Jeep Wrangler
- Kia Cerato
- Kia Optima
- Kia Stinger
- Lexus CT
- Lexus IS
- Mazda 6
- Mazda MX-5
- Mazda3
- Mercedes-Benz A-Class
- Mercedes-Benz CLA-Class
- Mini Cooper
- Peugeot 208
- Peugeot 308
- Peugeot 508
- Renault Clio
- Renault Megane
- Renault Zoe
- Skoda Octavia
- Skoda Superb
- Subaru Liberty
- Subaru WRX
- Toyota Camry
- Toyota Corolla
- Toyota Prius
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Polo
- Volvo S60
- Volvo V40
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto Audi A3
Video Prezentare Audi A3 8P
Video Prezentare Audi A3 8V
Video Prezentare Audi A3 8Y
Sunt la a doua masina Audi A3, primul model era din 2004 iar al doi-lea din 2012. Primul a avut un motor de 1.9 diesel care dupa parerea mea era cel mai reusit din gama Vag. A3 mi se pare o masina fiabila, chiar mai fiabila decat A4. Este recomandata atat pentru traficul urban cat si extern avand in vedere ca are putere si performante. Pentru cei care doresc o masina de dimensiuni reduse dar dotata, conforatabila si puternica, pot alege cu incredere Audi A3.
O mașină practică, dețin un model cu motor diesel de 1.6 litri și este chiar eficient. Consum redus, ușor de condus și de parcat. La spațiu interior se putea mai mult dar măcar este confortabilă.