BMW Seria 1 E87 a fost lansată ca un hatchback compact premium fiind primul model cu tracțiune spate din clasa sa. Această configurație i-a conferit un avantaj dinamic distinct față de concurenții săi cu tracțiune față. Designul său controversat pentru unii, a devenit cu timpul recognoscibil și apreciat. Mașina a fost disponibilă în variantă cu 3 și 5 uși E81 și E87, coupe E82 și cabriolet E88.
Calități BMW Seria 1 E87 2004-2013
Dinamică de condus bună. Tracțiunea spate oferă o experiență de condus sportivă și plăcută cu o manevrabilitate agilă și un echilibru bun.
Calitatea materialelor și finisajelor destul de bună. Interiorul se remarcă prin calitatea materialelor și asamblarea solidă, tipică pentru BMW.
BMW este un brand cu o reputație puternică asociat cu performanța și calitatea.
Gama largă de motoare oferă opțiuni pentru diferite preferințe în materie de putere și consum.
Motoare bune și fiabile BMW Seria 1 E87 2004-2013
2.0 litri diesel 118d, 120d, 123d. Aceste motoare oferă un echilibru bun între performanță și consum. Sunt cunoscute pentru fiabilitatea lor dar necesită o întreținere corespunzătoare.
M47 2.0L 143 CP. Mai robust decât N47,dar cu EGR înfundat și probleme de injectoare.
Motoarele pe benzină aspirate 116i, 118i, 120i. Variantele aspirate în special cele mai mici sunt considerate mai fiabile pe termen lung datorită simplității lor constructive, dar pot fi mai puțin performante.
Motoare cu probleme BMW Seria 1 E87 2004-2013
Motoarele diesel N47. Acesta este un motor răspândit dar poate avea probleme cu distribuția (lanțul de distribuție se poate rupe sau uza prematur.
Motoarele pe benzină aspirate N43 și N46. Aceste motoare pot avea probleme cu valvetronic-ul, senzorii NOx, bobinele de inducție și consumul de ulei.
Probleme BMW Seria 1 E87 2004-2013
Probleme cu distribuția la motoarele N47 diesel. Se manifestă prin zgomote metalice la pornire sau în timpul funcționării motorului. Rezolvarea prin înlocuirea completă a kitului de distribuție lanț, pinioane, ghiduri, întinzător. Este o operațiune costisitoare dar esențială pentru evitarea unor daune majore.
Probleme cu valvetronic-ul la motoarele N43/N46 benzină. Pot cauza funcționarea neregulată a motorului, pierderea de putere sau aprinderea martorului check engine. Rezolvarea prin diagnosticarea exactă a problemei(senzor, motor valvetronic, excentric și înlocuirea piesei defecte.
Probleme cu senzorii NOx la motoarele N43/N46 benzină. Pot duce la aprinderea martorului check engine și la emisii ridicate. Rezolvare prin înlocuirea senzorului NOx.
Probleme cu turbina la motoarele diesel. Se pot manifesta prin pierderea de putere, zgomote ciudate precum șuierat sau fum albastru. Rezolvarea prin recondiționarea sau înlocuirea turbinei.
Probleme cu injectoarele la motoarele diesel. Pot cauza funcționarea neregulată a motorului, pornire dificilă sau fum negru. Rezolvarea prin curățarea sau înlocuirea injectoarelor defecte.
Uzura prematură a brațelor suspensiei și bucșelor. Se manifestă prin zgomote la trecerea peste denivelări și o manevrabilitate mai puțin precisă.
Probleme cu sistemul de climatizare. Pot apărea probleme cu compresorul, radiatorul sau conductele de freon.
Probleme electrice, de la senzori defecți până la probleme cu ECU.
Scurgeri de ulei la N43/N46 benzină. Garnituri de valve, carter sau filtru de ulei.
VANOS defect, ăierdere de putere, consum crescut.
Clapetele swirl la motoarele diesel M47 se pot desprinde și cauza daune. Soluția ar fi eliminarea sau înlocuirea clapetelor.
Servodirecție, defecțiuni ale unității de control sau ale coloanei de direcție.
Pompa de înaltă presiune la unele modele poate produce pilitură metalică, afectând sistemul de injecție
Păreri proprietari BMW Seria 1 E87 2004-2013
kakashiincognito1152
Am avut 116i e87 luat la 69.000km reali. Mașina nu a fost întreținută chiar în cea mai bună condiție, fiind mașină de firmă. Calitatea materialelor nu se compară nici măcar cu seria 3, atât vopsea/lac cât și calitatea materialelor din interior, în special suprafețele de contact, volanul care din pielea neagră devine verde iar bordul de la soare se exfoliază mult mai repede decât al altor BMW-uri din clasele superioare. Am pierdut o sumă record în 7 luni cât timp am avut-o, adică aproape 75% din suma pe care am dat-o pe ea, nefiind una neglijabilă. Problemă cu patina întinzător din plastic care a cedat și căzut în baie unde a înfundat popa de ulei iar motorul s-a blocat. Un astfel de motor costând peste 1500€ la mâna a doua fără anexe, cod: N43B16a. Cât despre consum … Nu recomand această mașină, în special ceea cu acest cod motor.
118d 2010
Mașină excelentă, versatilă și accesibilă: Taxe mici și consum redus de combustibil. Design frumos, dotări premium: scaune încălzite, cruise control și oglinzi electrice pliabile. Sistem audio de calitate și manevrabilitate excepțională. O recomand cu încredere pentru familie, având 5 uși și un spațiu practic.
118d 2009
Orice mașină second-hand necesită întreținere și investiții – punct!
Nu ajută dacă proprietarii anteriori nu au avut grijă de ea. Dar, odată întreținută și folosită corect, este o alegere excelentă, mai ales pentru călătorii lungi.Spațiu suficient: Pentru pasageri (inclusiv copii) la drumuri scurte. Portbagaj generos cu bancheta rabatată.
Recomandare cheie:Alegeți un BMW 118d M Sport cu dotări bune și istoric de service complet – nu veți fi dezamăgit!
130i 2006
Am mașina doar de 6 luni, dar mă îndrăgostesc de ea cu fiecare drum. O mașină subestimată, rapidă și agilă, cu un motor petrol de 3 litri și 265 CP – surprinzător de eficientă! Conducerea este ușoară în oraș, dar și plină de adrenalină când accelerezi. Atenție: E așa de “nasturală” că te poate tenta să mergi mai tare decât ai planificat! Pur și simplu te face să zâmbești non-stop la volan!
118d 2006
Pe ansamblu, mașina a fost o alegere excelentă. Trecurând de la o mașină cu motor mare pe benzină, am observat imediat diferența la pompa de combustibil – consum mult mai redus!Pentru o familie mică, este foarte practică: Spațiu de depozitare generos. Fiabilă și eficientă
Singura problemă: Afișajul LCD de la playerul CD se defectează când se încălzește. Am aflat că e o defecțiune comună la acest model, dar consider că merită banii plătiți pentru mașină.
Concluzie: O alegere solidă pentru cei care caută economie și utilitate!
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/bmw/1-series/hatchback-2004/owner-reviews/
Avantaje BMW Seria 1 E87 2004-2013
Manevrabilitate excelentă, calitate premium la interior, fiabilitate bună.
Dezavantaje BMW Seria 1 E87 2004-2013
Spațiu redus în spate, costuri mari de întreținere, probleme electrice recurente.
Consum BMW Seria 1 E87 2004-2013
1.6 litri 115 CP 116i – Consum 6.6 %
1.6 litri 122 CP 116i – Consum 6.6 %
2.0 litri 129 CP 118i – Consum 6.9 %
2.0 litri 143 CP 118i – Consum 6.9 %
2.0 litri 150 CP 120i – Consum 7.1 %
2.0 litri 170 CP 120i – Consum 7.1 %
3.0 litri 218 CP 125i – Consum 8.8 %
3.0 litri 265 CP 130i – Consum 9.2 %
2.0 litri 90 CP 116d – Consum 4.4 %
2.0 litri 116 CP 116d – Consum 4.5 %
2.0 litri 143 CP 118d – Consum 4.7 %
2.0 litri 109 CP 118d – Consum 4.1 %
2.0 litri 177 CP 120d – Consum 4.9 %
2.0 litri 163 CP 120d – Consum 4.3 %
2.0 litri 204 CP 123d – Consum 5.2 %
Alternative BMW Seria 1 E87 2004-2013
Audi A3 generația 8P, 2003-2013 este un concurent direct, oferind un interior de calitate și o gamă variată de motorizări, majoritatea cu tracțiune față.
Volkswagen Golf generația a V-a și a VI-a, 2003-2012 este un hatchback popular și fiabil cu o gamă largă de motorizări și niveluri de echipare.
Mercedes-Benz Clasa A generația W169, 2004-2012 este un hatchback premium cu un interior practic și confortabil, deși cu o dinamică de condus mai puțin sportivă decât BMW.
Ford Focus generația a II-a 2004-2011 este o opțiune mai accesibilă, dar cu o manevrabilitate bună și o gamă variată de motorizări.
Opel Astra generația H 2004-2009 este o altă alternativă populară și accesibilă, cu un spațiu interior bun și o gamă variată de motorizări.
Galerie Foto – BMW Seria 1 E87 2004-2013
Prezentare Video – BMW Seria 1 E87 2004-2013
Se merită BMW Seria 1 E87 2004-2013?
BMW E87 este o alegere bună pentru pasionații de dinamism, dar necesită atenție la istoricul de întreținere. Motoarele N52 pe benzină și M47 diesel sunt cele mai fiabile.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.