BMW Seria 5 G30/G31 reprezintă a șaptea generație a modelului de clasă executivă de la BMW. A fost un pas important față de generația anterioară F10/F11, adoptând noua platformă CLAR a BMW. Aceasta utilizează materiale mai ușoare din aluminiu, oțeluri de înaltă rezistență contribuind la o reducere a masei totale și la îmbunătățirea manevrabilității și eficienței.
Calități BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Designul este o evoluție a limbajului BMW mai dinamic și mai modern decât generația F10 cu linii mai ascuțite și o prezență mai impunătoare. Grila frontală activă se închide/deschide pentru aerodinamică/răcire,
Interior frumos. Cabina este un punct forte oferind materiale de înaltă calitate, o asamblare excelentă și tehnologie avansată. Sistemul de infotainment iDrive este considerat unul dintre cele mai bune de pe piață fiind intuitiv și rapid. Scaunele sunt confortabile iar spațiul interior este generos specific clasei executive.
Tehnologie avansată. G30/G31 a venit echipat cu o multitudine de sisteme de asistență pentru șofer faruri LED adaptive, head-up display color, control prin gesturi pentru infotainment, parcare automată de la distanță și multe altele.
Dinamica de condus rămâne un etalon în segment pentru plăcerea de a conduce. Direcția este precisă, suspensia oferă un echilibru excelent între confort și sportivitate, iar șasiul este foarte bine echilibrat. Tracțiunea integrală xDrive este disponibilă pe majoritatea motorizărilor.
Confort bun chiar și în versiuni mai sportive M Sport, G30/G31 oferă un nivel ridicat de confort la drum lung cu o bună izolare fonică și o rulare lină.
Motoare bune și fiabile BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
B58 540i 3.0L Turbo. Este considerat unul dintre cele mai bune motoare moderne produse de BMW. Oferă performanțe excelente, sunet plăcut și o fiabilitate generală foarte bună.
B48 530i 2.0L Turbo. Este un motor solid și eficient pentru puterea sa. Este considerat fiabil și oferă un echilibru bun între performanță și consum.
B57 530d, 540d 3.0L Turbo. Este un motor diesel extrem de capabil, cu un cuplu impresionant și eficiență bună pentru performanțele oferite. Este considerat foarte fiabil, fiind o evoluție matură a renumitelor dieseluri de 6 cilindri BMW.
B47 520d 2.0L Turbo. Este cel mai popular motor pe G30/G31 în Europa datorită eficienței excelente. Este o îmbunătățire semnificativă față de predecesorul său N47 în ceea ce privește fiabilitatea distribuției.
Probleme BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Răcitorul EGR specific motoarelor diesel B47 și B57. Scurgeri de antigel din răcitor pot ajunge în galeria de admisie și în combinație cu depunerile de carbon și funingine, pot crea un amestec ce se poate aprinde.
Mici probleme electronice/software. Erori temporare ale sistemului iDrive, probleme de conectivitate Bluetooth/Apple CarPlay, funcționare eronată a unor senzori PDC, camere.
Scurgeri minore de lichid de răcire. Pot apărea la diverse îmbinări, furtunuri, termostat sau pompa de apă, indiferent de motorizare la rulaje mai înaintate.
Consum de ulei la motoare pe benzină. Uzură segmenți sau etanșări.
Probleme cu încărcarea wireless.
Probleme cu sistemul xDrive. Vibrații la viraje sau transfer inegal de putere.
Fisuri la capac filtru ulei și conducte răcire la motorul B48.
Probleme garnitură capac supape la motorul B58.
Alte probleme raportate:
Probleme cu sistemul de răcire. În special cu termostatul și pompa de apă.
Eroare software la senzorul arborelui cotit.
Probleme Motor B48/B58 BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Pot apărea probleme la sistemul de răcire – pompă de apă sau termostat.
Mici scurgeri de ulei la garnituri după mulți km.
Mici probleme cu sistemul Vanos.
Probleme Motor B47/B57 BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Probleme cu sistemul EGR.
Înfundarea DPF.
Probleme cu răcitorul EGR, apar scurgeri, la 520d-B47.
Păreri proprietari BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
530d 2020
Această mașină este un adevărat șarpe chameleon. Pe autostradă, se transformă într-un cruiser calm și confortabil, perfect pentru drumuri lungi. Dar apasă un buton – și se întoarce cu fața, devenind pură nebunie. Sistemul MHT susține motorul să fie atât economic, cât și, în modul Sport, incredibil de rapid. Toată această forță se materializează într-un cuplu imens de 720 Nm. Și nu există moment în care să nu mă facă să zâmbesc. Fie că obține peste 3,8 l/100km în modul EcoPro, fie că tocmai a bântuit șerpuindu-se pe drumurile secundare, cu modul Sport activat. Dar trebuie să fii realist: este un diesel de 3.0 litri cu peste 280 CP. Nu va fi niciodată o masină de consum insignifiant. Totuși, știe să se controleze – uneori, pe un traseu de 29 km de la birou acasă, poate menține un consum de peste 3.1%. Dar dacă îi dai talpa în modul Sport, consumul se duce în 6,3 l/100km fără milă.
530d 2022
E pur și simplu cea mai bună mașină pe care am avut-o vreodată. Singurul mic dezavantaj este că e poate puțin mai mare decât aș avea nevoie, dar performanța, consumul și confortul la volan sunt excepționale. Acum, cum dieselul a fost demonizat, următoarea mașină va trebui să fie o benzină mai puțin eficientă – sau un blestemat plug-in! O mașină uimitoare, despre care Clarkson însuși a spus că este “cea mai perfectă” (în varianta Touring).Cât de fiabilă a fost? Fără nicio problemă mecanică după 37.800 km în 18 luni.
Îndeplinește toate așteptările? După un Mercedes diesel 2.0 și apoi două BMW Seria 3 tot cu motorină 2.0, am fost sceptic la trecerea la un 3 litri. Dar, pe distanțe lungi de autostradă, are același consum ca un BMW 2.0d. Conform aplicației BMW, în iunie 2024, media a fost de 5,0 l/100km, cu un maxim de 4,1 l/100km)pe cea mai economică cursă. Fac multe drumuri lungi, iar chiar dacă cifrele sunt puțin optimiste, și un 5,6 l/100km real ar fi remarcabil pentru o mașină de genul.
530d 2022
Rapidă și economică. Arată bine și se simte excelent la volan. Nu prea o folosesc în oraș – fac doar câteva drumuri pe autostradă pe săptămână. Și, din cauza camerelor de viteză, merg constant cu 100-115 km/h, așa că consumul se apropie de 4,7 l/100km destul de des. Singura mea nemulțumire? Jantele de aliaj sunt aproape imposibil de păstrat fără zgârieturi.
520d 2022
Acest model a venit cu “Live Cockpit”, care a necesitat mult timp de obișnuință. Oferă o mulțime de informații, dar trebuie să știi unde să le găsești. După ce te acomodezi, devine o experiență plăcută, atât în oraș, cât și pe autostradă.Am varianta MHEV (mild hybrid), și, sincer să fiu, consumul este excelent. Pe autostradă, la 7113 km/h peste 4,7 l/100km. În oraș: între 6-7 l/100km.
Deziluzii?
Abonament necesar pentru servicii “Connected Drive” (inclusiv avertizări pentru camere de viteză). Fără avertizare la părăsirea benzii sau sistem de monitorizare a unghiului mort – lucruri oferite de aproape orice alt producător în dotări de bază. Anvelope noi? Cam 1000 de lire.
E o relație de dragoste și ură:
Mașină fantastică – duce patru adulți cu bagaje în confort total.
Lucruri enervante: uneori nu recunoaște profilul șoferului la intrare, iar update-urile “over-the-air” se instalează fără să întrebe.O iubesc? Da, e a 5-a mea Seria 5. Mai cumpăr alta? Probabil că nu.
sursă păreri: parkers.co.uk/bmw/5-series/saloon-2017/owner-reviews/
Avantaje BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Plăcerea de a conduce și manevrabilitatea.
Calitatea interiorului și tehnologia avansată în special sistemul iDrive.
Rafinamentul și confortul la drum lung.
Performanța motoarelor în special cele de 6 cilindri.
Eficiența motoarelor diesel mai ales 520d.
Dezavantaje BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Costurile de întreținere și reparații specifice mărcii BMW.
Complexitatea sistemelor electronice, care pot genera uneori erori minore sau necesita actualizări software.
Confortul redus pe denivelări la modelele cu suspensie M Sport și jante de dimensiuni mari 19-20 inch echipate cu anvelope run-flat.
Unele opționale considerate scumpe.
Consum BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
520i B48 – 184 CP – Consum mixt 6.0 – 7.5 l/100 km
530i B48 – 252 CP – Consum mixt 6.5 – 8.0 l/100 km
540i B58 – 340 CP pre-LCI, 333 CP LCI – Consum mixt 7.5 – 9.0 l/100 km
M550i N63 – 462 CP pre-LCI, 530 CP LCI – Consum mixt 10.0 – 12.0 l/100 km
518d B47 – 150 CP – Consum mixt 4.5 – 5.8 l/100 km
520d EfficientDynamics Edition B47 – 190 CP – Consum mixt 4.2 – 5.2 l/100 km
520d B47 – 190 CP – Consum mixt 4.7 – 6.0 l/100 km
525d B47 – 231 CP – Consum mixt 5.0 – 6.2 l/100 km
530d B57 – 265 CP pre-LCI, 286 CP LCI cu Mild Hybrid – Consum mixt 5.5 – 7.0 l/100 km
540d B57 – 320 CP pre-LCI, 340 CP LCI cu Mild Hybrid – Consum mixt 6.0 – 7.5 l/100 km
M550d B57S – Quad-Turbo – 400 CP – Consum mixt 6.5 – 8.0 l/100 km disponibil doar pre-LCI
530e B48 + motor electric – 252 CP total, 292 CP total post-LCI – Consum mixt oficial 1.5 – 2.5 l/100 km plus consum de energie electrică. Consumul real de benzină variază mult după epuizarea bateriei
545e B58 + motor electric – 394 CP total, disponibil post-LCI – Consum mixt oficial 2.0 – 3.0 l/100 km plus consum de energie electrică. Consumul real de benzină variază.
Alternative BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Mercedes-Benz Clasa E W213/S213 este principalul rival. Pune un accent mai mare pe confort și lux, cu un interior adesea considerat mai opulent. Oferă o gamă similară de motoare și tehnologii.
Audi A6 C8 se remarcă prin designul high-tech al interiorului (cu multe ecrane tactile), calitatea fabricației excelentă și disponibilitatea sistemului de tracțiune integrală quattro pe scară largă. Poate fi perceput ca fiind puțin mai puțin dinamic decât BMW-ul.
Volvo S90/V90 este o alternativă elegantă, cu un design scandinav distinctiv, accent puternic pe siguranță și un interior minimalist și confortabil. Dinamica nu este la fel de sportivă ca la BMW.
Jaguar XF oferă o experiență de condus agilă și plăcută, fiind o alternativă pentru cei care caută ceva diferit de trioul german. Interiorul și tehnologia pot să nu fie la același nivel cu cele mai recente versiuni ale rivalilor germani.
Lexus ES se concentrează pe confort, rafinament și fiabilitate legendară, în special cu motorizările hibride. Nu oferă sportivitatea sau gama variată de motoare a BMW-ului.
Galerie Foto – BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Prezentare Video – BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024
Se merită BMW Seria 5 G30/G31-2017-2024?
BMW Seria 5 G30/G31 rămâne o alegere solidă în clasa executive, cu un echilibru remarcabil între performanță și rafinament. Pentru fiabilitate 520d și 530d sunt recomandate, iar hibridul 530e este ideal pentru urban.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.