BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 26 aprilie 2025

BMW E60/E61 a reprezentat a cincea generație a Seriei 5, înlocuind modelul E39. A marcat o schimbare semnificativă în design,sub conducerea lui Chris Bangle, cu linii mai moderne și controversate pentru unii la acea vreme. A introdus tehnologii noi pentru BMW precum sistemul iDrive pentru controlul funcțiilor mașinii, direcția activă opțional, Head-Up Display și faruri adaptive. Modelul E61 Break oferea un plus de spațiu și practicitate. A fost poziționat ca un sedan/break executiv premium rivalizând cu Mercedes-Benz Clasa E și Audi A6.

E60 este mai lat și mai spațioas decât predecesorul E39, cu un interior premium și echilibru de greutate 50:50 pentru manevrabilitate excelentă


Calități BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Dinamica de condus rămâne un punct forte BMW Seria 5. Mașina oferă o manevrabilitate excelentă, direcție precisă și o experiență de condus sportivă în special cu motoarele mai puternice și tracțiune spate.

Performanță bună cu o  gamă largă de motoare, de la cele economice la cele foarte puternice. Motoarele cu 6 cilindri în linie pe benzină și diesel sunt deosebit de apreciate.

Confort bun la drum lung, deși suspensia M Sport poate fi considerată fermă de unii. Scaunele confortabile și antifonarea bună contribuie la o experiență plăcută.

Tehnologie bună pentru vremea sa. iDrive, opțiuni precum night vision, head-up display sau scaune active.

Calitatea construcției prin materiale de bună calitate în general, deși unii critici consideră că interiorul nu a atins nivelul de robustețe percepută al generației E39.

Spațiu bun în special E61 Touring prin portbagaj generos și spațiu bun pentru pasageri.


Motoare bune și fiabile BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Motoarele M57  525d 2.5L, 3.0L. 530d de 3.0L. 535d 3.0L Twin-Turbo. Acestea sunt considerate în general, cele mai fiabile și echilibrate motoare pentru E60/E61. Oferă un cuplu excelent, performanțe bune și un consum rezonabil pentru puterea lor. Sunt motoare robuste dacă sunt întreținute corect.

Motoarele M54 520i de 2.2L, 525i de 2.5L sau 530i de 3.0L. Considerate relativ simple și fiabile pentru standardele BMW moderne de atunci. Sunt motoare aspirate natural, fără complexitatea injecției directe sau turbo.

Motoarele N52 523i, 525i, 530i. Mai avansate prin bloc motor magneziu-aluminiu, Valvetronic, mai ușoare și eficiente. Pot fi fiabile cu întreținere bună.


Motoare de evitat BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

N47 diesel 4 cilindri – 520d LCI din 2007 este cunoscut pentru problemele grave și costisitoare cu lanțul de distribuție care se poate rupe. Reparația implică demontarea motorului.

N53 benzină 6 cilindri LCI cu injecție directă are probleme frecvente cu injectoarele piezoelectrice, pompa de înaltă presiune și senzorii NOx.

N62 benzină V8 – 540i, 545i, 550i pot fi fiabile dar sunt complexe și costisitoare la întreținere. Probleme cunoscute: scurgeri de ulei garnituri capac supape, simeringuri supape, conductă lichid răcire între chiulase, probleme sistem răcire, consum ulei.

S85 benzină V10 – M5 este un motor excepțional ca performanță dar extrem de scump de întreținut. Probleme notorii cu cuzineții, sistemul VANOS, actuatoarele clapetelor de accelerație.


Probleme BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Sistemul iDrive se poate bloca, reporni aleatoriu sau nu mai funcționa deloc.

Electronice diverse precum senzori de parcare, senzor unghi volan, senzor ploaie/lumină, modul de lumini pot ceda.

Scurgeri de lichide precum ulei garnituri motor, baie ulei, cutie viteze, lichid de răcire la radiator, furtunuri, vas expansiune, pompă apă/termostat, lichid servodirecție.

Uzură bucșe brațe suspensie (ață/spate, bielete antiruliu, amortizoare uzate.

Cutia de viteze automată ZF 6HP. Apar smucituri, întârzieri la schimbare, scurgeri pe la manșonul electric.

Drenaje înfundate. Cele de sub capotă sau cele de la trapă se pot înfunda, cauzând infiltrarea apei în habitaclu și potențiale probleme electrice.

Suspensie aer la break, apare uzura arcurilor sau a pompei.

Blocare frână de mână electrică. Din cauza motorului electric defect.

Rugină la portbagaj la E61 ,apare pe marginea geamului.

Probleme la sistemul de răcire, pompă de apă defectă.

Alte probleme raportate:

  • Probleme cu injectorul la modelele 525i și 530i pe motorul cu benzină N53.
  • Probleme cu clapetele din galerie de admisie. Sunt din plastic și sunt regăsiste la motorizările diesel în 4 sau 6 cilindrii.
  • Probleme cu injectoarele. Îndeosebi la motorizările N53 în 6 cilindrii.
  • Probleme legate de clapetele swirl.
  • Probleme cu cutiile de viteză automate ZF în general la motorizările diesel 530D.
  • Probleme cu lanțul arborelui cu came la motorizările N47.
  • Scurgeri pe cremaliera de direcție.
  • Probleme legate de bobinele de inducție.
  • Probleme la întinzătorul lanțului de distribuție îndeosebi la motorizările pe benzină.
  • Pornire grea la motoarele 530D din cauza defecțiunilor senzorilor arborelui cu came.
  • Scurgeri de ulei la cutiile de viteză automate.
  • Probleme cu pompele de combustibil de înaltă presiune la motorizările 525i, 530i la motorul N53.
  • Probleme electrice cu sistemele i-Drive.
  • Probleme cu senzorul IBS.
  • Probleme legate de convertizorul de cuplu.
  • Supapele chiuloasei au probleme. La motorizările precum 3.0 258 CP N52.
  • Filtrul de ulei separator se poate înfunda.
  • Consum de ulei prin defectarea duzei.
  • Uzură prematură a volantei și ambreiajului la motorizările 525.
  • Sistemul electric amplasat în partea de jos a portbagajului poate fi expus la scurgeri.
  • Consum de ulei la motorizările pe benzină. Din cauza garniturilor.

sursă: lifeonfour.co/buyers-guides/bmw-e60-5-series-byers-guide/


Probleme Motor M57 BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Clapete admisie Swirl Flaps pot să se rupă și să cadă în motor cauzând daune majore. Soluția preventivă este eliminarea lor, există kituri speciale.

Fulie de arbore cotit poate ceda cauzând vibrații și potențial alte daune.

Termostatele pot rămâne blocate pe deschis sau închis mai ales cel EGR, afectând performanța și regenerarea DPF.

Injectoarele pot ceda la rulaje mari. Și necesită recondiționare sau înlocuire.

Turbina are uzură normală la rulaje mari sau dacă nu s-a respectat programul de schimb de ulei.

DPF se poate înfunda necesitând regenerare forțată. Are nevoie de curățare profesională sau înlocuire.

Lanțul de distribuție este mai fiabil decât la N47,dar  poate necesita înlocuire la rulaje foarte mari de peste 300.000 – 400.000 km.

Probleme Motor M54 BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Consum de ulei cauzat adesea de garnituri îmbătrânite precum capac culbutori, baie ulei, carcasă filtru ulei sau simeringuri supape uzate.

Sistem VANOS la unitățile de reglare a axelor cu came pot deveni zgomotoase sau defecte.

Probleme sistem răcire la pompă de apă, termostat, vas expansiune.

Supapă DISA poate ceda afectând performanța.

Probleme Motor N52 BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Pompa de apă electrică este o componentă scumpă și poate ceda fără avertisment.

Garnituri similar cu M54. Apar scurgeri de ulei frecvente pe la capac culbutori, carcasă filtru ulei.

Senzorul excentric valvetronic poate ceda.

Tacanit de tacheți mai ales la pornire la rece pe primele versiuni.


Păreri proprietari BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

530d 2008
Acesta este al treilea BMW Seria 5 pe care îl dețin în 30 de ani. Întotdeauna le cumpăr la câțiva ani vechime, le folosesc până încep să apară probleme, apoi trec la unul aproape nou. Acest model m-a surprins plăcut, deoarece îl am de 15 ani și până acum a trecut de toate reviziile și inspecțiile tehnice (cu o singură excepție – am schimbat un sabot de frână pentru că șurubul de aerisire era blocat) fără a fi nevoie de reparații.

Este o mașină confortabilă și plăcută de condus, are performanțe bune, accelerează rapid și, având în vedere dimensiunile, este relativ economică. Fac frecvent drumuri dus-întors de 250 de mile către Midlands și consumă ușor peste 5,2 L/100km) în astfel de călătorii, la viteze legale (sau puțin peste). Chiar și în oraș, consumul este surprinzător de bun. Când nu o folosesc, o țin în garaj.

Zgomotul motorului diesel, mai ales când staționează sau la pornire, mă enervează uneori, dar odată ce ajunge la viteză, este la fel de silențios ca cele două BMW-uri cu motor pe benzină, în 6 cilindri, pe care le-am avut înainte – și, desigur, mult mai economic.

530D 2008
onfortabilă, rapidă și, în general, foarte fiabilă. Când apar probleme, reparațiile pot fi costisitoare, dar există multe service-uri independente care se pot ocupa de ele acum. Încă fac 20.000 de km pe an cu mașina mea și este o plăcere să o conduci. De asemenea, este una dintre cele mai frumoase mașini ale epocii sale și a îmbătrânit bine. Este bine echipată și în versiunea standard, dar recomand să alegi una cu faruri xenon, deoarece cele standard sunt slabe.

530D 2006
O capodoperă a tehnologiei și designului, extrem de plăcută de condus – elegantă, sportivă și foarte economică la consum! Are o reacție excelentă și, dacă e întreținută regulat, oferă ani de probleme minime la motor. În general, o mașină excepțională dacă cauzi clasă, un aspect sportiv și economie ridicată – cea mai bună pe care am avut-o până acum! Oferă atât de multe opțiuni de echipare încât poți alege toate dotările dorite!

525d 2004
Este o plăcere să o conduci, cu suspensie fermă dar confortabilă. Am un set suplimentar de jante pentru anvelope de iarnă, care fac o diferență enormă în zăpadă. Am procedat la îndepărtarea Swirl Flaps de la colectorul de admisie, realizată de un specialist independent BMW (dealerii autorizați BMW nu au voie să facă acest lucru), pentru a preveni riscul de defectare și distrugere a motorului. Mașina funcționează la fel de bine fără ele, fără nicio diferență vizibilă în performanță. Sper să ajung la 400.000 km înainte de a o schimba.

525d 2006
Această mașină se apropie cât se poate de perfecțiune când vine vorba de plăcerea de a conduce. Denumirea Mașina Ultimate pentru Șoferi îi este pe deplin meritată – cu o mică excepție (știu că o să iau în jos de la unii, dar majoritatea vor fi de acord). Singurul dezavantaj este tracțiunea spate, care face aderența în condiții dificile (ploaie, zăpadă) să fie… dezastruoasă. Doar dacă am fi avut versiunea xi (cu tracțiune integrală), ca verii noștri americani, ar fi fost cu totul altă poveste. Mă bucur că BMW și-a corectat eroarea, a ascultat feedback-ul negativ și a rezolvat problema – făcând tracțiunea integrală standard, dar, din păcate, doar la modelele mai noi, al căror design nu îl prea apreciez. Cu toate astea, n-aș schimba această mașină pentru nimic în lume!

sursă păreri: parkers.co.uk/bmw/5-series/saloon-2003/owner-reviews/


Avantaje BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Confort sporit, manevrabilitate precisă, tehnologie avansată.

Dezavantaje BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Costuri ridicate de întreținere, probleme electronice, zgomote din suspensie.


Consum BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

520i M54 2.2L 170 CP – Consum 9.0 L/100km
523i N52 2.5L 177 CP – Consum 8.5 L/100km
523i N53 2.5L 190 CP – Consum 7.3 L/100km
525i M54 2.5L 192 CP – Consum 9.5 L/100km
525i N52 3.0L 218 CP – Consum 8.7 L/100km
525i N53 3.0L 218 CP – Consum 7.4 L/100km
528i N53 3.0L 230 CP – specific US/CA – Consum 8.0 L/100km
530i M54 3.0L 231 CP – Consum 9.6 L/100km
530i N52 3.0L 258 CP – Consum 8.8 L/100km
530i N53 3.0L 272 CP – Consum 7.7 L/100km
535i N54 3.0L Twin-Turbo 306 CP – Consum 9.5 L/100km
540i N62N 4.0L V8 306 CP – Consum 10.5 L/100km
545i N62 4.4L V8 333 CP – Consum 10.9 L/100km
550i N62N 4.8L V8 367 CP – Consum 11.1 L/100km
M5 S85 5.0L V10 507 CP – Consum 14.8 L/100km oficial, real mult mai mare
520d M47N2 2.0L 163 CP – Consum 5.9 L/100km
520d N47 2.0L 177 CP – Consum 5.1 L/100km, atenție la distribuție!
525d M57 2.5L 177 CP – Consum 6.7 L/100km
525d M57N2 3.0L 197 CP – Consum 6.2 L/100km
530d M57 3.0L 218 CP – Consum 6.9 L/100km
530d M57N2 3.0L 231/235 CP – Consum 6.4 L/100km
535d M57N 3.0L Twin-Turbo 272/286 CP – Consum 8.0 L/100km / 6.7 L/100km LCI


Alternative BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Mercedes-Benz E-Class W211 est mai orientat spre confort, interior considerat de unii mai luxos, motoare diesel fiabile.

Audi A6 C6 este o alternativă puternică, în special cu tracțiune integrală Quattro. Interior de înaltă calitate.

Lexus GS S190 este o opțiune axată pe fiabilitate și confort. Calitate bună a construcției, interior rafinat. Experiența de condus este mai puțin sportivă decât la BMW.

Jaguar XF prima generație din 2007 are design distinctiv, interior modern pentru vremea sa. Bună combinație de confort și dinamică. Motoarele diesel în special 2.7D V6 și ulterior 3.0D V6 sunt populare. Fiabilitatea nu este așa ridicată.


Galerie Foto – BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Prezentare Video – BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010

Se merită BMW Seria 5 E60/E61-2003-2010?

BMW E60/E61 poate fi o mașină excelentă și foarte plăcută la condus chiar și astăzi. Totuși este o mașină complexă iar odată cu vârsta, necesită o întreținere atentă și un buget pregătit pentru eventuale reparații, care pot fi costisitoare. Alegerea unei motorizări fiabile cum ar fi M57 diesel sau M54/N52 benzină și o verificare amănunțită înainte de cumpărare precum istoric, inspecție tehnică detaliată sunt foarte importante.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *