Volkswagen Tiguan II lansat în anul 2016 este un SUV compact popular datorită designului modern, versatilității și opțiunilor tehnologice avansate. Este construit pe platforma MQB a Grupului Volkswagen, ceea ce îl face spațios și potrivit atât pentru utilizarea urbană, cât și pentru călătorii mai lungi. Volkswagen Tiguan II este o alegere solidă pentru cei care caută un SUV practic și performant. Este important să verificați istoricul de service și să acordați atenție unor posibile probleme cunoscute, mai ales la sistemele electrice sau de transmisie. Tiguan II a devenit rapid unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri din clasa sa, apreciat atât pentru confort și practicabilitate, cât și pentru fiabilitate.
Motoare Bune Volkswagen Tiguan II 2016-2023
2.0 TDI de 150 CP. Este cel mai des întâlnit și apreciat pentru echilibrul dintre putere și consum redus. Oferă performanțe bune pentru uz mixt și călătorii lungi.
2.0 TDI de 190 CP. Mai puternic, potrivit pentru cei care doresc performanțe suplimentare.
1.5 TSI de 150 CP. Recomandat pentru utilizare preponderent urbană datorită funcției de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea consumului.
2.0 TSI de 190 sau 230 CP. Potrivit pentru cei care caută mai multă dinamică.
Tiguan eHybrid (245 CP): Variantă plug-in hibridă, eficientă pentru distanțe scurte datorită autonomiei electrice.
Probleme Volkswagen Tiguan II 2016-2023
Probleme cu AdBlue la motoarele TDI. Uneori, sistemul AdBlue poate cauza erori sau blocaje. Se recomandă verificarea senzorilor și întreținerea regulată a sistemului.
Consum ridicat de ulei la motoarele TSI. Motoarele 2.0 TSI mai vechi pot consuma ulei în exces. O soluție poate fi utilizarea unui ulei de calitate superioară și monitorizarea constantă a nivelului acestuia.
Cutia de viteze DSG. Unele modele cu DSG pot avea întârzieri în schimbarea treptelor. Actualizările software sau schimbarea uleiului cutiei pot remedia situația.
Probleme la sistemele electronice. Sistemele de infotainment și de asistență pot prezenta erori temporare. Actualizările software și resetările pot ajuta în cele mai multe cazuri.
Defecțiuni la senzorii radar ai ACC Adaptive Cruise Control . Pot apărea alerte eronate sau funcționare intermitentă. O recalibrare la service rezolvă de obicei problema.
Probleme legate de 1.5 TSI. S-au semnalat probleme legate de distribuție, care pot fi costisitoare de remediat. De asemenea, au existat rapoarte despre consumuri mai mari decât cele declarate în condiții reale de utilizare.
Zgomote la nivelul suspensiei. Acestea pot fi cauzate de uzura bușonilor sau a bieletei de stabilizator. Soluția este înlocuirea pieselor uzate.
Probleme cu sistemul de infotainment. Unele modele au raportat blocaje ale sistemului sau funcționări defectuoase ale anumitor funcții. În acest caz, este recomandat să contactați un service autorizat Volkswagen pentru diagnosticare și remediere.
Sistemul start-stop se poate defecta.
Eleronul de acoperiș montat pe anumite modele fabricate între 1 mai 2016 și 20 iunie 2019 ar putea cădea.
Este posibil ca o articulație pivotantă a suspensiei din față să nu fi fost strânsă corect. Tiguan construit între 1 februarie 2017 și 31 martie 2018.
Un număr redus de modele de Tiguan construite din 23 octombrie 2017 și 9 iunie 2018 ar putea avea una sau mai multe siguranțe incorecte montate.
Grosimea pereților rezervorului de combustibil la un număr mic de Tiguan-uri fabricate în perioada 10-11 octombrie 2019 ar putea fi mai subțire decât ar trebui să fie.
O problemă cu airbag-urile și dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranță din modelele realizate între 1 mai 2016 și 31 octombrie 2016 ar putea însemna că acestea nu funcționează eficient în caz de coliziune, crescând riscul de rănire a ocupanților.
Cuplu scăzut la viteze mici. Este necesară o actualizare de software pentru Tiguan-urile produse între 9 octombrie 2018 și 28 mai 2019, pentru a crește cantitatea de cuplu furnizată de motor la turații reduse pentru a îmbunătăți manevrabilitatea.
Păreri ale șoferilor despre Volkswagen Tiguan II 2016-2023
Șoferii apreciază Tiguan II pentru confortul interior, calitatea materialelor și tehnologiile moderne, precum sistemele de siguranță avansate și infotainment-ul intuitiv. De asemenea, mulți subliniază că varianta cu tracțiune integrală 4Motion se descurcă excelent pe teren accidentat sau în condiții meteorologice dificile. Pe de altă parte, unii utilizatori consideră că prețurile pieselor și întreținerea pot fi ridicate.
florinelmara8307 despre Volkswagen Tiguan II
Am un model aproape la fel, R-line, tot 2018, tdi dar de 239 cai, am dat 31.700e, dar cu mai multe dotari, carlig, priza, scaune piele, electrice si incalzite, bancheta incălzită, navigatia de 8″ (fara butoane, doar ecran tactil), dynaudio, head up display… in fine, am luat-o la 80k km, in urma cu 2 ani, acum are 110k, sunt super multumit, absolut nicio problemă n-am avut cu ea, fac cam 2-3 drumuri de Romania Germania pe an, e o masina geniala, singurele lucruri ce nu-mi plac ar fi ca putea fi putin mai bine antifonată, iar plasticul de pe manerele de pe portiere scârțâie îngrozitor, in rest doar plusuri. Sunt mulțumit de tiguan.
stefanp.9222 despre Volkswagen Tiguan II
Lane Assist face fata doar la drum drept, sau curbe mai largi, gen cum e pe autostrada.
Am model similar, dar Highline, luat de nou in 2017 si sunt putin dezamagit de calitatea VAG. Masina are 70.000km si am avut probleme la un senzor EGR (vreo 300ron piesa, schimbata de mine), si cu inchiderea centralizata (uneori nu se incuie o usa si busonul de carburant). Apoi DSGul ala are ezitari la mers prin oras, in treptele 1-2. Ma asteptam la mai mult, dar am mers si cu „premium” mai slabe.
In rest, e o masina buna la toate si care nu exceleaza la nimic.
Chiar daca la spatiul interior sunt similare, Tiguan e cu 20cm mai scurt decat Q5 sau X3 (avantajul motorului transversal). Mai degraba Q3 si X1 ar putea fi comparate cu ea.
l.e.i.4111 despre Volkswagen Tiguan II
Ca posesor de Tiguan, eu unul spun ca merită. Pentru nevoile mele și ale familiei, a bifat cele mai multe caracteristici necesare.
Per ansamblu tot elev de 8 e, ca un Passat, doar ca în anumite situații, pe drumuri de țară sau in anumite pante (intrare-iesire dintr-o curte în panta) ce bine e sa nu iti mai hârșâi deflectoarele de vânt de sub bara de protecție față.
Designul e pur și simplu cuminte.
Motoare populare și Consum Volkswagen Tiguan II
2.0 TDI 190 CP – Consum 5.5 l
2.0 TSI 190 CP – Consum 6.9 l
1.4 TSI 150 CP – Consum 7.1 l
2.0 TSI 180 CP – Consum 7.1 l
2.0 TDI 150 CP – Consum 5.1 l
2.0 TDI 240 CP – Consum 5.8 l
1.5 TSI 150 CP – Consum 5.7 l
1.5 TSI 130 CP – Consum 5.5 l
Motoare populare în Europa și România ale Volkswagen Tiguan și problemele lor.
2.0 TDI VW Tiguan II– Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
1.4 TFSI-TSI VW Tiguan II – Probleme:
- Probleme de încălzire lentă
- Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
directă pură. - Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
- Inițiale Valve de deviere slabe
- Scurgeri de PCV din carter
- Uzură excesivă a suporturilor de came
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-4-tfsi-tsi-problems.php
1.5 TSI/TFSI Probleme VW Tiguan II
Probleme de „turbo lag” și sacadare la turații mici.
Simptom. Sacadări și ezitări ale motorului la turații joase, mai ales la viteze constante sau accelerări ușoare, în special în treapta a 2-a sau a 3-a.
Cauză. Problema este legată de calibrarea software-ului motorului și de managementul amestecului aer-combustibil. Sistemul încearcă să reducă emisiile, dar rezultă un comportament neplăcut.
Rezolvare. Actualizarea software-ului motorului de către dealer. VW a lansat mai multe update-uri software care atenuează această problemă.
Uneori, trecerea pe combustibil de calitate superioară poate reduce sacadările.
Depuneri de carbon pe supapele de admisie.
Simptom. Pierdere de putere, funcționare neuniformă a motorului și consum crescut de combustibil.
Cauză. Motorul 1.5 TSI folosește injecția directă de combustibil, ceea ce înseamnă că supapele de admisie nu sunt spălate de combustibil, favorizând depunerile de carbon.
Rezolvare. Curățarea supapelor de admisie folosind proceduri de walnut blasting (curățare cu coji de nucă) sau alte metode profesionale.
Utilizarea aditivilor pentru combustibil poate ajuta la prevenirea acumulării depunerilor.
Probleme la sistemul de distribuție lanț sau curea.
Simptom. Zgomote neobișnuite la pornire sau în timpul funcționării și erori de sincronizare.
Cauză. Deși motorul 1.5 TSI utilizează o curea de distribuție imersată în ulei, există cazuri în care cureaua poate începe să se degradeze prematur.
Rezolvare. Verificarea și schimbarea curelei conform recomandărilor din manual (de obicei între 120.000 și 150.000 km). Inspecții regulate ale curelei în timpul reviziilor.
Probleme cu turbocharger-ul.
Simptom. Pierdere de putere, zgomote de la turbo sau eroare pe bord legată de presiunea de supraalimentare.
Cauză. Posibile defecte la actuatorul electronic al turbinei sau probleme cu supapa de descărcare.
Rezolvare. Verificarea actuatorului și a sistemului de evacuare a gazelor.
Înlocuirea turbocharger-ului sau a componentelor defecte, dacă este cazul.
Consum de ulei.
Simptom. Necesitatea frecventă de completare a uleiului între revizii.
Cauză. Garniturile de etanșare ale segmentelor pistonului pot fi uneori defectuoase sau neetanșe.
Rezolvare. Monitorizarea frecventă a nivelului de ulei și completarea când este necesar.
Dacă problema persistă, poate fi necesară reparația motorului sau înlocuirea segmentelor.
Probleme cu sistemul de răcire.
Simptom. Supraîncălzirea motorului sau pierderi de lichid de răcire.
Cauză. Posibile scurgeri la pompa de apă sau probleme la termostat.
Rezolvare. Verificarea sistemului de răcire pentru scurgeri și înlocuirea componentelor defecte (pompa de apă sau termostatul). Schimbarea regulată a lichidului de răcire conform specificațiilor.
Vibrații și zgomote la ralanti.
Cauze: Bobine de aprindere defecte, injectoare înfundate, suporturi motor uzate.
Soluții: Înlocuirea pieselor defecte, curățarea injectoarelor, verificarea și înlocuirea suporturilor motor.
Pierdere de putere.
Cauze: Filtru de particule înfundat, senzor de debit masic defect, turbocompresor cu probleme.
Soluții: Regenerarea sau înlocuirea filtrului de particule, înlocuirea senzorului defect, repararea sau înlocuirea turbocompresorului.
Probleme cu sistemul de distribuție.
Cauze: Întinderea sau ruperea curelei de distribuție, uzura rolelor sau a pompei de apă.
Soluții: Înlocuirea la timp a curelei de distribuție și a componentelor aferente, respectarea intervalelor de service recomandate.
2.0 TFSI VW Tiguan II – Probleme:
- Consum excesiv de ulei
- Turbina are pierdere de presiune și ezitare (coduri de eroare)
- Uzura discului de came Acumulare și acumulare de carbon în supapele de admisie
- Defecțiuni ale supapei de control turbo N75 și N249
- Defecțiunile pompei de apă sunt frecvente
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0-tfsi-problems.php
Prezentare Video VW Tiguan II 2016-2023
Galerie Foto VW Tiguan II 2016-2023
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.