Volkswagen T-Cross 2019-Prezent – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 7 ianuarie 2025

Volkswagen T-Cross este un SUV subcompact lansat în 2018, bazat pe platforma MQB A0, similară cu cea a modelului Polo. Este poziționat sub T-Roc în gama SUV-urilor Volkswagen și se remarcă prin designul modern, dimensiunile compacte și versatilitatea sa, fiind potrivit atât pentru mediul urban, cât și pentru călătorii mai lungi. Este un model popular datorită designului atractiv, dimensiunilor compacte și versatilității. Împarte platforma cu Polo, oferind un interior spațios și bine organizat.


Motoare bune și fiabile Volkswagen T-Cross 2019-Prezent

1.0 TSI. Motor pe benzină de 1,0 litri, disponibil în variante de 95 CP și 115 CP. Unele rapoarte indică posibile probleme cu turbocompresorul și consumul de ulei. Acumulare de carbon pe orificiile de admisie și supapele de admisie. Pot apărea probleme cu uzura turbinei. Consum de ulei la motoarele uzate sau cu mulți kilometri.

1.5 TSI. Motor pe benzină de 1,5 litri, care dezvoltă 150 CP. Au fost semnalate cazuri de ezitare la accelerare și vibrații la turații joase. Acumulare de carbon pe orificiile de admisie și supapele de admisie. Pot apărea probleme cu uzura turbinei. Consum de ulei la motoarele uzate sau cu mulți kilometri.

1.6 TDI. Motor diesel de 1,6 litri, cu o putere de 95 CP. Pot apărea probleme legate de sistemul de recirculare a gazelor de eșapament EGR și filtrul de particule DPF. Alte probleme la motorizarea de 1.6 TDI: supapa egr, injectoare, turbina, scurgeri de ulei etc.


Probleme Volkswagen T-Cross 2019-Prezent

Probleme cu sistemul infotainment. Unele unități pot întâmpina blocări sau răspuns lent. Soluție: Actualizarea software-ului sau resetarea sistemului poate remedia aceste probleme.

Probleme cu senzorii de parcare. Pot da alarme false sau pot deveni nefuncționali. Soluție: Verificarea și curățarea senzorilor; dacă problema persistă, consultarea unui service autorizat.

Zgomote din zona suspensiilor. Unii proprietari au raportat zgomote la nivelul suspensiei pe drumuri denivelate. Soluție: Inspecția componentelor suspensiei și înlocuirea pieselor uzate.

Vibratii la relanti. Unele modele au raportat vibrații la relanti, în special la motorul 1.0 TSI. Această problemă poate fi cauzată de diverse factori, cum ar fi injectoarele, bujiile sau suporturile motorului.

Consum crescut de ulei. Câteva cazuri izolate au semnalat un consum ușor crescut de ulei, în special la motoarele noi.

Zgomote la cutie de viteze. Unii proprietari au raportat zgomote la ambreiaj sau la schimbarea treptelor de viteză, mai ales la cutiile de viteze DSG.

Probleme electrice. Ca orice mașină modernă, T-Cross poate avea și probleme electrice diverse.

Probleme cu cutia de viteze automată DSG. Anumiți proprietari au raportat probleme cu cutia de viteze DSG, cum ar fi schimbările de viteză lente sau blocările. Soluția este de obicei o reprogramare a sistemului de control al cutiei de viteze.

Probleme cu senzorii de oxigen. Senzorii de oxigen pot funcționa defectuos. Rezolvarea implică înlocuirea senzorilor defecți.

Probleme cu sistemul de frână. Unele modele au raportat probleme cu frânile, cum ar fi scântei sau blocări. Soluția este de obicei înlocuirea componentelor defecte.

Probleme cu sistemul de aer condiționat. Anumiți proprietari au raportat că sistemul de aer condiționat nu funcționează corect. Soluția implică curățarea sau înlocuirea componentelor afectate.

Alte probleme raportate:

  • Probleme cu airbag-urile. VW T-Cross 2019.
  • Probleme software. Pt apărea avertismente sau martori.
  • Probleme la pornire. Anumite mașini au întâmpinat probleme cu butonul de pornire și a fost nevoie să fie apăsat de mai multe ori pentru a porni.
  • S-au raportat zgomote de la materialele interioare.

Păreri ale proprietarilor despre Volkswagen T-Cross 2019-Prezent

Proprietarii apreciază în general designul atractiv, poziția înaltă la volan și manevrabilitatea ușoară a T-Cross. Cu toate acestea, unii menționează spațiul limitat pentru pasagerii din spate și capacitatea modestă a portbagajului.

ionutburtea3036
Am varianta manuala 1.0, 5 trepte si sunt foarte multumit, motorul se aude foarte bine, se tine foarte bine la drum, arata foarte bine atat la interior cat si la exterior, usor de intretinut!

alexandraioanaiovan6534
Eu am testat ieri un T-Cross tot cu motor de 1l si sincer mi se pare chiar ok. Pentru oras si drumuri prin tara e chiar ok. Am atins 100km/h destul de rapid ( modelul testat avea cutie automata). Scaunele sunt de vis pentru mine cel putin. Recomand ca optiuni extra necesare farurile LED. Sunt la 1.093,61 euro la momentul acesta ( martie 2021), dar merita! Ce ar mai fi tot asa un must si la pret bun : pachetul utility la 567 euro care are clima automata, app-connect wireless, incalzire in scaunele din fata, oglinzile exterioare incalzite si rabatabile electric. T-Cross mai are si alte optiuni pe care le-am ales, dar cumva astea doua consider ca sunt chiar necesare….restul sunt mai mult dupa gust, preferinta etc. Masina ajunge in aproximativ 4 luni de la comanda ( asa mi s-a zis), dar e posibil sa o primesc si mai repede de atat. Personal abia astept ! Pun cate un X pe fiecare zi care mai trece pana ajung sa-mi primesc masinuta. Si tot legat de motoare si cu asta inchei : si eu spre exemplu sunt reticenta legat de ORICE motor TSI ( cine vrea poate sa caute istoricul problemelor pe TSI ), dar MPI nu se mai fabrica ( am gasit 1,6 MPI la Skoda pe Republica Moldova si cam atat). Asa ca trebuie sa incep sa am incredere ca tehnologia evolueaza si ca nu o sa am probleme asa de mari cu TSI ul.

SE 1.0 TSI 115PS DSG auto 5d 2020
Am cumpărat mașina ca un Volkswagen folosit aprobat, fără să o văd în prealabil, deoarece se afla la alt dealer. Livrarea a durat 3 săptămâni și, când a sosit, ușa șoferului era decalată și prezenta semne de reparații.
Am avut o discuție aprinsă cu managerul de vânzări înainte ca acesta să accepte că mașina nu era conform standardelor, iar apoi au fost necesare două vizite la service-ul de caroserie pentru a remedia ușa.
Mai târziu am observat că se acumula apă undeva în ușă când ploua și se scurgea atunci când mișcam mașina.
Confortul la rulare era dur, iar cutia de viteze automată era sacadată și ezitantă la pornire. Uneori părea că are nevoie de o secundă sau două pentru a decide în ce treaptă de viteză ar trebui să fie la o intersecție, ceea ce nu inspira încredere.
Un comunicat de presă VW susține că cureaua de distribuție este bună pe toată durata de viață a motorului. Dealerii VW par să se îndoiască de acest lucru și recomandă înlocuirea acesteia după 5 ani.

SE 1.0 TSI 115PS 5d 2022
Are calitățile VW obișnuite, cu un design nestimulant, dar bine construit atât la interior, cât și la exterior. Destul de bine echipat, în special cu cele moderne cadrane digitale, deși acestea sunt opționale, dar un sistem de navigație integrat ar fi un avantaj, dar este costisitor, fiind disponibil în versiunile superioare. Motor foarte bun în versiunea de 1.0 litri și 115 CP. Am luat în considerare mai mulți rivali înainte de a alege acest model și recomand cel puțin o privire.

sursă: youtube.com și parkers.co.uk/volkswagen/t-cross/suv-2019/owner-reviews/


Consum Volkswagen T-Cross

  • 1.0 TSI 95 CP – Consum 5.8 l
  • 1.0 TSI 110 CP – Consum 5.8 l
  • 1.0 TSI 115 CP – Consum 4.9 l
  • 1.5 TSI 150 CP – Consum 5.9 l
  • 1.6 TDI 95 CP – Consum 4.2 l
  • 1.0 TSI 95 CP – Consum 5.6 l
  • 1.0 TSI 115 CP – Consum 5.6 l
  • 1.5 TSI 150 CP – Consum 6.0 l

Galerie Foto – Volkswagen T-Cross 2019-Prezent

Prezentare Video – Volkswagen T-Cross 2019-Prezent

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *