Volkswagen Tiguan 5N fabricat în perioada 2007–2016 este primul model de SUV compact al mărcii, construit pe platforma A5 PQ35. Platformă utilizată și la alte modele precum Golf și Passat. Este apreciat pentru versatilitatea sa, calitatea construcției și disponibilitatea în versiuni 4×2 sau 4×4, cu opțiuni multiple de motorizare.
Motoare bune Volkswagen Tiguan 5N 2007-2016
2.0 TDI de la 110 la 184 CP. Motoarele TDI sunt preferate pentru consumul redus de combustibil și performanța constantă. Variantele cu coduri CFFB sau CFGC sunt considerate mai fiabile. Cele mai uzuale sunt versiunile cu 140 de cai.
2.0 TSI de la 180 la 210 CP. Oferă performanțe bune, dar consum mai mare.
1.4 TSI de la 122 la 160 CP. Potrivit pentru utilizare predominant urbană, dar cu riscuri mai mari privind fiabilitatea, în special la variantele mai vechi. Au probleme de distribuție sau consum excesiv de ulei.
Probleme Volkswagen Tiguan 5N 2007-2016
1.4 TSI Volkswagen Tiguan 5N. Probleme frecvente cu lanțul de distribuție (întindere prematură), consum excesiv de ulei și uneori pierdere de putere. Se recomandă verificarea istoriei întreținerii și schimbarea distribuției la timp.
2.0 TSI Volkswagen Tiguan 5N. Unele unități suferă de depuneri excesive de carbon pe supapele de admisie. Soluția este curățarea periodică a supapelor prin metode precum walnut blasting.
2.0 TDI Volkswagen Tiguan 5N. Probleme cu EGR și DPF la utilizare preponderent în oraș. Soluția include regenerarea DPF prin condus la turații mai ridicate pe distanțe lungi sau înlocuirea componentelor afectate.
2.0 TDI. Turbinele pot prezenta uzură, mai ales la modele cu kilometraj mare. Verificarea stării turbo la achiziție este esențială.
Cutia de viteze DSG. Cutia DSG poate avea probleme legate de mecatronică sau ambreiaje la rulaje mari. Întreținerea regulată (schimbarea uleiului la intervale recomandate) este crucială.
Probleme cu sistemul electric. Probleme ocazionale cu senzorii ABS, modulul de parcare sau camera de marșarier. Diagnoza și înlocuirea componentelor afectate sunt soluțiile obișnuite.
Infiltrații de apă. În unele cazuri, pot apărea infiltrații de apă în portbagaj sau în habitaclu. De cele mai multe ori din cauza orificiilor de scurgere înfundate.
Probleme cu EGR-ul la motoarele diesel.
Probleme cu Turbina. Dacă auziți că motorul funcționează excesiv, ar putea fi un semn de funcționare defectuoasă a turbocompresorului.
Probleme cu DPF-ul la motoarele diesel.
Acumulări de carbon. Motorul TSI cu injecție directă folosit la Tiguan este predispus în special la acumularea de carbon, ceea ce duce la probleme precum pierderea de putere, ralanti accidentat, porniri grele, accelerație redusă și rateuri de aprindere.
Scurgeri de ulei. La motorizările diesel. În zona injectoarelor sau alte zone.
Probleme cu pompa de combustibil. O pompă de combustibil defectă și probleme cu supapa de purjare N80. Scurgerile de combustibil pot apărea din cauza conductelor de combustibil defecte, în timp ce o pompă de combustibil defectă poate cauza performanțe slabe, costuri mai mari ale combustibilului, scurgeri și blocare.
Motoare populare Volkswagen Tiguan 5N
2.0 TDI 140 CP – Consum 6.4 l
1.4 TSI 150 CP – Consum 8 l
2.0 TSI 200 CP – Consum 8.6 l
2.0 TDI 170 CP – Consum 6.6 l
1.4 TSI 150 CP – Consum 7.6 l
2.0 TDI 110 CP – Consum 5.3 l
1.4 TSI 160 CP – Consum 7.6 l
2.0 TDI 177 CP – Consum 5.8 l
2.0 TSI 180 CP – Consum 8.4 l
2.0 TSI 211 CP – Consum 8.4 l
Motoare populare în Europa și România ale Volkswagen Tiguan 5N și problemele lor.
2.0 TDI Volkswagen Tiguan 5N – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
1.4 TFSI-TSI Volkswagen Tiguan 5N – Probleme:
- Probleme de încălzire lentă
- Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
directă pură. - Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
- Inițiale Valve de deviere slabe
- Scurgeri de PCV din carter
- Uzură excesivă a suporturilor de came
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-4-tfsi-tsi-problems.php
Păreri ale șoferilor de Volkswagen Tiguan 5N
Posesorii de Volkswagen Tiguan 5N laudă confortul, performanțele generale și interiorul bine finisat. Anumiți proprietari menționează costurile ridicate de întreținere și fiabilitatea variabilă a unor motorizări, în special la cele pe benzină.
-
ReinhardM100 despre Tiguan: Am avut pana acuma 3 VW TIGUAN 2012, 2013 si 2015, nu am avut probleme cu ele deloc. Motoru de 2.0 si 140 CP si 177 CP sunt foarte bune, nu am avt probleme cu uleiu cu turbo etc. In momentu de fata detin TIGUAN 2.0 177cp 2015 DSG. Am undeva 177 mii km si merge f bine.
-
paulursuleanu6902 despre Tiguan: Am avut un Tiguan Versiunea 1 facelift 2.0 TDI cutie manuala, cumparat in 2013, nou, si timp de 11 ani cat l-am tinut nu am avut decat o singura problema si am schimbat EGR-ul, in rest a mers brici. Avea un motor foarte bun, si fiabil. L-am indragit. Acum vreu sa-mi cumpar tot Tiguan si tot 2.0 TDI. Masinile daca le intretii bine nu ai probleme cu ele.
-
dansurdu9821 despre Tiguan: Am Tiguan: an 2008, 2.0 TDI de 140cp, cod motor CBAB, 4motion. Nu chiar chel, însă mulțumit de dotările cu care a venit la pachet.Am luat-o la 212000km și am ajuns la 230000km.Probleme de când o dețin: arcuri față, pompă înaltă presiune, sondă evacuare, rulmenți roți față.Urmeaza să îi fac și o inspecție la pompa de ulei, auzind de această problemă mai costisitoare.Nu mănâncă ulei, nu se aude urât când e pornită, nu are problemă cu turbina.Cum nu orice mașină e perfectă, la fel și mașina aceasta. Cu toate acestea eu sunt mulțumit de mașină și nu aș schimba-o în viitorul apropiat.
-
mirikbr1044 despre Tiguan: Dețin un Tiguan din 2011 2.0 diesel, modelul 4 motion de 170 de cp, cutie manuala in 6 trepte. Sunt foarte mulțumit de mașina, destul de practica și sprintenă pentru un SUV, pentru o familie este o alegerea destul de buna in ceea ce privește spațiul de depozitare, are un consum urban de 8,0 – 8,5 l/100, extraurban de 5,3 – 6 l/100 iar cel mixt undeva la 7,0 – 7,2 l/100! Ca și costuri de întreținere nu sta foarte prost, un schimb de ulei + filtre undeva la 450 de lei, iar distribuția + pompa de apa 1150 de lei ambele prețuri includ și manopera. Ca și minus și o problema întâlnită de mine personal și destul de des întâlnită la aceste mașini cu cutie de viteze manuala, după o informare mai amănunțită pe diferite forum-uri, ar fi cu pedala de ambreiaj, pierde presiune, devine foarte moale si nu mai revine la poziția inițială odată apăsată la urcarea in mașina după ce a fost lăsată peste noapte, își revine după mai multe apăsări consecutive ale pedalei. Am încercat recent un schimb de lichid de ambreiaj și o aerisire, dar problema a fost rezolvată doar pentru o scurta perioada. Voi încerca curând sa schimb pompa de presiune a ambreiajului și voi reveni cu noi informații legate despre aceasta problema sau dacă ați întâlnit și voi aceasta problema va rog sa îmi lăsați un comentariu cu modul in care ați rezolvat problema. Țin sa precizez ca ambreiajul nu patineaza, iar volanta nu bate.In rest ca și mașina consider ca este o alegere buna iar ingrijta estetic și întreținută din punct de vedere mecanic, la timp, poate fi o alegere foarte buna si deloc costisitoare.
-
adysoferu despre Tiguan: Am un Tiguan similar din 2010 cu 2.0 TDI 140cp 4motion. O am de 3 ani si in ceea-ce priveste fiabilitatea, nu s-a stricat absolut nimic, am cheltuit bani doar pe consumabile (discuri de frana, ulei, distributie).Tot ce nu imi place e puterea! De la 90km/h in sus accelereaza decent, dar nu ca si o masina de 140cp. Daca as fi sa dau o recomandare unei persoane care vrea un model similar, mergeti pe o varianta cu mai multa putere.Consumul la motorul meu este excelent. Fara sa merg „la consum”, consuma lejer sub 6
-
antoniobenga7424 despre Tiguan: Tiguan- mașina nu excelează la nimic, fiind o mașină anosta. Oricând aș prefera o Octavia, Passat, sau Golf break în detrimentul acestei mașini, dar este doar o preferință proprie. Aceasta mașina nu este mai spațioasă decât un Golf hatchback, ci doar mai înălțată, de aici și coeficientul aerodinamic și punctul de greutate/masă mai ridicat. În off-road nu poți să ieși, ci doar sa urci câte o bordură. Deci, sa recapitulam: consum mai mare decât o mașină obișnuită, ținută de drum este mai slabă (aici ma refer la manevre de evitare, serpentine), nu poți pretinde ca are ținută de drum bună când tu mergi la drum întins cu 120 km/h, acolo orice mașina „se așează” binișor. Spațiul este mai mic decât la o compactă break (Focus, Golf, Octavia). Materialele sunt bunicele, nu proaste dar nici excelente. Dacă ai noroc sa ai DSG și să pice (din cauza exploatării, probabil)atunci este pachetul complet. Și o sa se găsească mulți să mă contrazică, dar și Audi A4 2.0 TDI, din anul 2014 mănâncă ulei (spun asta pentru ca sunt motoare comune). Sincer, nu vad rostul acestor mașini. SUV-uri, Cross-overe, aceste mașini doar îți dau senzația de siguranță și ca poți fii deasupra celorlați… Sigur, sunt oameni care nu au nicio legătură cu șofatul, și conduc mecanic, adică nu simt mașina, iar pentru acei oameni orice mașina este buna. În ultimii ani, românul a început sa fuga de break-uri pentru ca sunt urâte și arată a masini funerare, dar sunt foarte practice și unele chiar mai frumoase decât berlina, exceptând când ești tânăr sau singur, iar atunci ți-ar fii bună și o mașină cu două locuri. Rândurile astea le-am scris din proprie experiență și sunt sigur că se vor găsi unii să mă contrazică, când defapt, probabil că ei nici nu au mașină. Vlad, ca intotdeuna, o prezentare ca la carte. Numai bine!
-
mihai7871 despre Tiguan: Am deținut un Tiguan din 2011 luat sh in 2017,cu 11k si cv de euro,nu era foarte dotat,avea motorul de 2.0TDI 170cp si am fost super mulțumit de mașină,inafara de consumabile nu s-a schimbat nimic la masina,iar dupa 2 ani,adica in 2019,am vândut-o cuiva și este foarte incantat ca nici după atat timp masina nu necesita investiții majore,bnînțeles ca marea bucurie a lui a fost ca masina a avut si 2 seturi de cauciucuri noi,Michelin,care erau cele mai bune pe vremea aia si ca masina era perfecta in stare tehnica,daca cineva vrea sa isi cumpere o astfel de mașină o recomand cu caldura,dar sa fie atenți ce cumpără,pentru ca aici depinde de ei!
-
TiviDan despre Tiguan: Dupa ce am mers in test drive cu duster/tiguan/rav4 am ales detasat tiguan. Si am sa dau cateva avantaje enorme intre tiguan si duster. La 140 km/h in inca e liniste in masina, peste 160 trebuie sa ridic vocea. Spatiu foarte mare in interior. Spatiu mult de stocare la interiror. Porbagaj enorm pt un suv. garnituri duble la usi. se parcheaza singura in spatiii foarte inguste. farurile cu xenon se regleaza singure, se curbeaza la curbe. proiectoare extra pentru curbe stranse. total 6 becuri = 2 xenon cu doua faze + 2 ceata + 2 pentru curbe. car kit-ul e super calitativ, chiar poti vorbi si se aude foarte bine in telefon. Ca si concluzie la tiguan si la Q3 daca te uiti pe dedesupt sau ridici capota sunt identice, pana si firele au aceesi culoare.
-
MrMadaras despre Tiguan: Detin un Tiguan 2.0 TDI din 2009 cu 140cp, cumparat acum un an, adusa din Germania, km dati inapoi cu cel putin 100k. Am condus aproximativ 10k km cu masina, fara mari probleme. Tot ce scriu mai jos se refera la Tiguan first gen (5N), adica n-au nicio treaba cu modelele de dupa 2015-2016.Legat de motoare: Toate versiunile sunt de evitat in afara de 2.0 TDI, 140cp. Sunt pe piata variante 1.4 TSI si 2.0 TSI (cu 180 cp), motoare cu foarte multe probleme, din generatia din aia proasta de TSI. Cica din 2016 sunt mai bune, nu stiu. Mai sunt si variante pe benzina, de evitat.Motorul 2.0 TDI trage foarte bine, ma descurc pe autostrazi, si pe DNuri, depasiri fara stres, inainte de Tiguan conduceam o masina japoneza de 1.8 cu 16W, nu mi-o venit sa cred cum merge. Masina sa misca bine, dar nu recomand daca ai folosi exclusiv in oras. E un diesel mare, cu DPF, cu probleme speciale.Suspensie & offroad: Daca asta e scopul, mai bine cauta alta. Nu toate sunt echipate cu 4×4, dar chiar si cele care sunt, Tiguan este SUV de oras, nu am incercat niciodata pe teren. In curbe si cu zapada sta bine pe drum, in rest, daca vrei off-road, cautat alta masina. Atentie, numai o parte din Tiguanuri au 4×4.Spatiu: Dpmdv masina e f confortabila, si in fata, si in spate. Pt pasageri din spate, spatiul pt picioare e enorm. Un tovaras cu inaltime 195 de cm mi-o zis ca se simte bine in masina. Portbagaj relativ mic, raportat la dimensiunilie masini, undeva la 500 de litri daca nu ma insel. Daca scoti roata de rezerva si dai scaunele din spate mai in fata, castigi ceva spatiu.E relativ usor sa ma sui in masina, imi place ca are ceva inaltime, dar nu-ti sare in ochi, decat la intersectie. In rest, in trafic ti se pare ca esti pe acceasi nivel ca si altii in masina lor.Consum: In oras se ridica pana si la 12L iarna, mixt undeva la 9-10, dar de cand am fost la curatare de DPF s-a scazut consumul overall pana la 7.9L (vara). Oricum n-am treaba cu consumul.Piese & preturi: Depinde, chestii de baza relativ ieftine, precum schimbat ulei + filtru de ulei + filtru de apa + kit de distributie undeva la 2k RON, depinde de brand. Legat de piese de motor si de masina in general, se gaseste, nu sunt probleme.Probleme personale: Cablu electric rupt catre motor si debitmetru, un autotir de hibe, horror la service, dume despre DPF cu cheltuilei pana la 1500k euro. Rezolvat cu 350 de RON, inclusiv cu o oarecare curatare a DPF-ului. In rest, probleme „numai” cu trapa.
-
iThun3r despre Tiguan: Am Tiguan 2014 4×4. E o masina cu problemute de design. De exemplu portbagajul nu e deloc încăpător pentru o familie întreagă. Maxim 2 persoane. Merge bine însă se balangane destul de tare, e destul de instabilă. Masina am luat-o la 85k km si acum are 140k. Am fost si offroad cu ea si e impecabilă din acest punct de vedere, însă, pentru o familie nu e buna, un Passat Break este din punctul meu de vedere mult mai bun.
sursă păreri: youtube.com
Prezentare Video Volkswagen Tiguan 5N
Galerie Foto Volkswagen Tiguan 5N
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.