Alegerea Perfectă: 10 Mașini Fiabile la 3000 Euro

Ultima actualizare la data de 26 decembrie 2024

Cumpărarea unei mașini second-hand cu un buget limitat poate fi o provocare, dar cu puțină cercetare și atenție, poți găsi modele fiabile și bine întreținute care să-ți satisfacă nevoile. În categoria de preț sub 3000 euro, există multe opțiuni care se remarcă prin fiabilitate, costuri reduse de întreținere și performanțe decente pentru utilizarea de zi cu zi. Această listă include mașini care s-au dovedit populare datorită raportului bun calitate-preț, disponibilității pieselor de schimb și consumului redus de combustibil. Am luat în considerare diversitatea preferințelor, de la mașini mici de oraș, la compacte practice sau chiar modele mai spațioase pentru familii.

Desigur, alegerea unei mașini second-hand implică o evaluare atentă a stării tehnice, a istoricului de întreținere și a problemelor cunoscute pentru fiecare model. Prin urmare, articolul de față oferă nu doar recomandări, ci și sfaturi utile pentru verificarea mașinii înainte de achiziție, astfel încât să eviți surprizele neplăcute. Indiferent că ești în căutarea unei mașini pentru deplasări zilnice sau a uneia pentru drumuri lungi, cu puțină răbdare și atenție poți găsi un model potrivit care să corespundă atât bugetului, cât și cerințelor tale.

Top 10 Recomandări de Mașini la prețul de aproximativ 3000 euro.

Audi A3 8P/8PA 2003-2008

Audi A3 8p
Audi A3 8P este a doua generație a compactei premium Audi, lansată în 2003 și produsă până în 2013. A fost construită pe platforma PQ35, comună cu Volkswagen Golf V, oferind o combinație de eleganță, sportivitate și versatilitate. Disponibilă în variante hatchback cu 3 și 5 uși și ulterior ca decapotabilă, A3 8P a fost apreciată pentru finisajele de calitate și opțiunile generoase.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii-Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Audi A3 8P:
  • 2.0 TDI 140 CP și 170 CP. Performanță bună și consum redus; însă, verifică injectorii și EGR.ul.
  • 1.9 TDI 105 CP. Fiabil și economic, dar mai lent comparativ cu 2.0 TDI.
  • 1.4 TFSI 125 CP. Eficient și modern, însă unele modele pot consuma ulei.
  • 1.8 TFSI 160 CP. O alegere echilibrată între putere și consum.
  • 2.0 TFSI 200 CP. Ideal pentru cei care caută performanță.
  • 1.6 FSI 102 CP. Mai potrivit pentru oraș.
  • 3.2 V6 quattro. Puternic, dar consum ridicat.
Alternative Audi A3 8P:
  • Volkswagen Golf V/VI. Platformă similară, dar mai accesibilă ca preț.
  • BMW Seria 1 E87. Experiență de condus sportivă, dar mai puțin spațios.
  • Mercedes.Benz Clasa A W169. Compactă premium cu design diferit.
  • Volvo C30. Design unic și o alternativă fiabilă.
  • Alfa Romeo Giulietta. Stil aparte și motorizări puternice.
Păreri ale proprietarilor despre Audi A3 8P:
Șoferii apreciază designul elegant, confortul și performanțele dinamice ale Audi A3 8P. Cu toate acestea, unii menționează costurile de întreținere mai ridicate comparativ cu alte modele și posibile probleme electronice în timp.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Audi A3 8P:
  • Cutia de viteze. DSG poate prezenta uzură; verifică schimbarea lină a treptelor.
  • Motor. La diesel, verifică injectorii, turbina și filtrul de particule (DPF).
  • Sistemele electrice. Testează comenzile climatronicului, geamurilor și sistemele multimedia.
  • Suspensii. Uzura brațelor sau amortizoarelor poate indica rulaje mari.
  • Distribuție. Întreabă dacă distribuția a fost schimbată la timp, deoarece înlocuirea ei poate fi costisitoare.
  • Istoric service. Insistă pe documente care să ateste întreținerea regulată.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Starea caroseriei. Căută urme de rugină, zgârieturi sau lovituri.
Ce probleme poate avea  Audi A3 8P:
  • Motoare TFSI. Consumul de ulei, defecțiuni ale lanțului de distribuție.
  • Motoare TDI. Probleme cu EGR, DPF, injectoare.
  • Probleme electronice. Senzori defecte, erori ale computerului de bord.
  • Cutii DSG. Uzură a ambreiajelor la rulaje mari.
  • Suspensii. Uzura bucșelor și bieletelor antiruliu.
  • Sistem electric. Defecțiuni la unitatea de control climatronic.
  • Turbina, ladiesel. Uzura prematură în cazul unei întrețineri necorespunzătoare.

PRO: Design și calitate premium, motorizări fiabile, consum mic, interior finisat, confort, manevrabilitate bună. CONTRA: Costuri de întreținere peste medie, probleme la modelele DSG sau cu motorizări TFSI, spațiu limitat în zona pasagerilor spate, mici probleme electronice.


BMW Seria I E87 2004-2007

Bmw Seria I E87 2004 2007

BMW Seria 1 E87 este un hatchback compact premium, apreciat pentru dinamica excelentă de condus și poziția sa unică de pe piață, fiind unul dintre puținele modele compacte cu tracțiune spate. Cu un design sportiv și elegant, E87 oferă o experiență de condus orientată spre performanță, specifică BMW.

Scor Fiabilitate 7/10
Costuri de întreținere – Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 6.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mic spre Mediu.
Performanțe – Ridicate.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate BMW Seria 1 E87:
  • 118i 2.0L, 129 CP. Bun compromis între performanță și consum.
  • 120i 2.0L, 150 CP. Oferă mai multă putere, fără a sacrifica prea mult consumul.
  • 130i 3.0L, 265 CP. Alegerea entuziaștilor, datorită motorului performant și sunetului caracteristic.
  • 118d 2.0L, 122 CP. Consum redus, fiabilitate decentă.
  • 120d 2.0L, 163 CP. Motor echilibrat, oferind performanță bună și consum redus.
Alternative BMW Seria 1 E87:
  • Audi A3 8P – Design premium, tracțiune integrală opțională, motorizări variate.
  • Volkswagen Golf V – Fiabil, mai spațios și cu costuri de întreținere mai mici.
  • Mercedes-Benz Clase A W169 – Confortabil, dar mai puțin sportiv.
  • Volvo C30 – Design unic, siguranță excelentă.
Păreri ale proprietarilor despre BMW Seria 1 E87:
Șoferii apreciază în special comportamentul rutier sportiv, calitatea materialelor și imaginea de marcă. Totuși, costurile de întreținere și problemele tehnice frecvente la anumite motorizări diesel sunt criticate.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  BMW Seria 1 E87:
  • Istoricul de service. Asigură-te că toate reviziile au fost efectuate conform recomandărilor BMW.
  • Uzura motorului. În special la motorizările diesel (118d, 120d), verifică injectoarele și turbosuflanta.
  • Sistemul de distribuție. La motoarele N47 diesel, lanțul de distribuție este o problemă cunoscută.
  • Sistemul electric. Verifică funcționarea tuturor sistemelor, inclusiv iDrive.
  • Rugina. Poate apărea la baza portierelor și pasajele roților.
  • Suspensia. Testează suspensia pe diferite tipuri de suprafețe pentru a detecta eventuale probleme.
  • Cutia de viteze. Schimbă treptele și verifică dacă ambreiajul funcționează corect.
Ce probleme poate avea  BMW Seria 1 E87:
  • Distribuția la motoarele N47 diesel. Necesită înlocuire preventivă pentru a evita daune grave.
  • Probleme la injectoare. Mai ales pe motorizările diesel.
  • Ambreiaj și volanta. Uzură frecventă pe modele cu rulaj mare.
  • Sistemul electric. Probleme cu senzorii sau iDrive.
  • Suspensia. Brațele de control și bucșele se pot uza rapid.
  • Uzura prematură a ambreiajului. În cazul unei utilizări intensive în oraș, ambreiajul poate necesita înlocuire mai devreme.

PRO: Dinamică excelentă datorită tracțiunii spate, calitate bună a construcției, motorizări performante, design modern și sportiv. CONTRA: Spațiu interior limitat, costuri ridicate de întreținere, modelele de bază au dotări limitate.


Seat Leon II 2005-2012

Seat Leon Ii 2005 2012
Seat Leon II este un hatchback compact bazat pe platforma Volkswagen Golf V, oferind un mix de design sportiv, motorizări variate și tehnologie germană. Este apreciat pentru stilul modern și performanțele bune, fiind o alegere populară în rândul tinerilor șoferi.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Seat Leon II 2005-2012:
  • 1.6 MPI 102 CP. Simplu și fiabil, ideal pentru utilizare urbană.
  • 1.4 TSI 125 CP. Performanță decentă și consum redus, dar verifică istoricul întreținerii.
  • 2.0 TSI 200-265 CP. Disponibil pe versiunile FR și Cupra, ideal pentru pasionații de performanță.
  • 1.9 TDI 105 CP. Fiabil și economic, cu performanțe decente.
  • 2.0 TDI 140 CP. Oferă un echilibru bun între putere și consum, dar verifică starea injectoarelor și a turbosuflantei.
Alternative Seat Leon II 2005-2012:
  • Volkswagen Golf V. Mai conservator ca design, dar cu o calitate solidă.
  • Ford Focus II. Manevrabilitate excelentă și o gamă largă de motorizări.
  • Opel Astra H. Concurent direct, cu un preț de achiziție mai mic.
  • Mazda 3 BK. Dinamică de condus sportivă, dar mai puțin spațios.
  • Renault Megane II. Oferă confort bun, dar fiabilitate variabilă.
Păreri ale proprietarilor despre Seat Leon II 2005-2012:
Șoferii apreciază designul sportiv, dinamica bună de condus și gama variată de motorizări. Criticile se referă la spațiul limitat în spate și costurile de întreținere ale motoarelor TSI sau TDI cu probleme cunoscute.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Seat Leon II 2005-2012:
  • Starea motorului. La diesel, verifică injectoarele, EGR-ul și turbo.
  • Distribuția. Motoarele 1.4 TSI și 1.8 TSI pot avea probleme cu întinzătorul lanțului de distribuție.
  • Suspensia. Brațele de suspensie și bucșele pot necesita înlocuire pe modele cu rulaj mare.
  • Istoricul de întreținere. Verifică dacă reviziile au fost efectuate la timp și dacă există dovezi ale unor reparații majore.
  • Sistemul electric. Verifică toate funcțiile electrice, inclusiv sistemul de climatizare.
  • Kilometrajul. Un kilometraj mare poate indica o uzură excesivă a componentelor.
  • Caroseria. Asigură-te că nu există urme de rugină sau reparații defectuoase.
  • Ambreiajul. Testează ambreiajul și verifică dacă schimbă treptele fără probleme.
Ce probleme poate avea  Seat Leon II 2005-2012:
  • Lanț de distribuție (motoarele TSI). Poate aluneca, necesitând înlocuire.
  • Injectoare și turbosuflantă (2.0 TDI). Probleme frecvente la diesel.
  • Volanta și ambreiajul. Uzură mai rapidă la modelele cu rulaj mare.
  • Filtrul de particule (DPF). La diesel, poate cauza probleme pe distanțe scurte.
  • Suspensia. Componentele se uzează rapid pe drumuri proaste.
  • Uzura prematură a ambreiajului. Este o problemă relativ comună, în special în cazul unei utilizări intensive în oraș.
  • Probleme la sistemul de injecție. La motoarele diesel, pot apărea probleme cu injectoarele sau pompa de injecție.
  • Defecțiuni la sistemul electric. Ca orice mașină, pot apărea diverse probleme electrice, de la senzori defectați până la scurtcircuite.

PRO: Design modern și sportiv, motoare eficiente, preț bun de achiziție, costuri bune de întreținere.. CONTRA: Calitatea materialelor interior nu este la nivelul premium, spațiu limitat la locurile din spate, unele motorizări pot fi zgomotoase.


Skoda Octavia II 2004-2008

Skoda Octavia 2
Skoda Octavia II este o mașină compactă construită pe platforma MQB utilizată și de Volkswagen Golf V. Modelul este cunoscut pentru fiabilitate, spațiu interior generos și costuri rezonabile de întreținere. Disponibilă în variante de caroserie sedan și break , Octavia II s-a bucurat de popularitate atât în rândul familiilor, cât și al companiilor pentru flote.
Scor Fiabilitate 8.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate :
  • 1.6 MPI 102 CP Simplu, fiabil și accesibil de întreținut.
  • 1.8 TSI 160 CP Performant, dar cu posibile probleme la distribuția pe lanț dacă nu este întreținută corect.
  • 1.9 TDI 105 CP Extrem de fiabil și economic, ideal pentru cei care fac mulți kilometri.
  • 2.0 TDI 140 CP Performanță bună, dar necesită atenție la injectoare și EGR.
Alternative :
  • Volkswagen Golf V
  • Ford Focus II
  • Toyota Avensis
  • Opel Astra H
  • Renault Laguna III
Păreri ale proprietarilor despre :
Șoferii apreciază Octavia II pentru spațiul interior generos, portbagajul uriaș, costurile de întreținere reduse și fiabilitatea. Unele dintre cele mai frecvente critici se referă la calitatea materialelor la interior și la designul ușor conservator.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  :
  • Istoricul întreținerii . Verificați schimburile regulate de ulei, mai ales la motoarele TSI și TDI.
  • Distribuția. Schimbarea la timp este esențială pentru dieselurile 1.9 și 2.0 TDI.
  • Sistemul de injecție. La TDI, injectoarele pot necesita reparații costisitoare.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Rugină. Verifică cu atenție zonele predispuse la coroziune, precum aripile, pragurile și portbagajul.
  • Ambreiaj și volanta. Probleme frecvente la modelele cu transmisie manuală și kilometraj mare.
  • Turbină La diesel, verificați dacă există pierderi de putere sau fum excesiv.
  • Sistemul electric. Verifică funcționarea tuturor luminilor, geamurilor electrice, centralizării și a altor echipamente electrice.
Ce probleme poate avea  :
  • Senzor EGR și DPF. Pot necesita curățare sau înlocuire.
  • Distribuția pe lanț. Probleme frecvente la tensiune dacă schimburile de ulei nu sunt regulate.
  • Suspensia spate. Uzura bucșelor poate duce la zgomote și instabilitate.
  • Probleme electrice. Modulele de confort (geamuri, închidere centralizată) pot avea defecțiuni.
  • Debitmetru de aer. Poate cauza probleme cu performanțele motorului.
  • Bieletele de direcție. Pot necesita înlocuire mai frecvent, în special pe drumurile denivelate.
  • Pompa de combustibil. La dieseluri, aceasta poate ceda după un rulaj ridicat.
  • Volanta cu masă dublă. La motorizările diesel poate provoca vibrații la ralanti.
  • Sistemul de climatizare. Poate avea scurgeri sau probleme cu compresorul.

PRO: Spațiu interior și portbagaj mare, motoare TDI economice și fiabile, costuri de întreținere bune, confort optim.. CONTRA: Probleme la distribuția pe lanț la motoarele TSI, izolație fonică deficitară față de alți competitori, suspensia spate..


Volkswagen Golf V 2003-2008

Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf V reprezintă un punct de referință în clasa compactă, fiind apreciat pentru calitatea construcției, comportamentul rutier echilibrat și versatilitatea oferită. Este o alegere populară în Europa, datorită gamei variate de motorizări și dotări. Golf V a adus o serie de îmbunătățiri față de generația anterioară, inclusiv o rigiditate structurală mai mare și o suspensie spate multi-link.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Volkswagen Golf V:
  • 1.6 MPI 102 CP. Fiabil și potrivit pentru utilizare cotidiană.
  • 1.4 TSI 122 CP. Bun echilibru între performanță și consum, dar verifică istoricul distribuției.
  • 2.0 TFSI 200 CP. Pentru cei care doresc performanță, disponibil pe versiunea GTI.
  • 1.9 TDI 105 CP. Economic și fiabil, ideal pentru distanțe lungi.
  • 2.0 TDI 140 CP. Performanță bună, dar pot apărea probleme cu injectoarele și DPF-ul.
Alternative Volkswagen Golf V:
  • Ford Focus 2
  • Opel Astra H
  • Honda Civic VIII
  • Renault Megane 2
  • Seat Leon 2
Păreri ale proprietarilor despre Volkswagen Golf V:
Șoferii apreciază Golf V pentru calitatea percepută, confortul la drum lung și disponibilitatea pieselor de schimb. Criticile sunt legate de costurile de întreținere ale motorizărilor TSI și de anumite probleme specifice la diesel.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Volkswagen Golf V:
  • Istoricul de service. Este esențial să verifici dacă întreținerea a fost efectuată regulat.
  • Lanțul de distribuție. La motoarele 1.4 TSI, lanțul poate necesita înlocuire.
  • Injectoare. Mai ales la 2.0 TDI, problemele sunt frecvente.
  • Suspensia. Verifică brațele și bucșele, mai ales la mașinile cu rulaj mare.
  • Caroseria. Asigură-te că nu există urme de rugină, mai ales la modelele mai vechi.
Ce probleme poate avea  Volkswagen Golf V:
  • Distribuția. Motoarele TSI pot avea probleme cu întinzătorul lanțului.
  • Injectoare piezo la 2.0 TDI. Defecțiuni costisitoare dacă nu sunt verificate la timp.
    Ambreiaj și volanta. Uzură accelerată la modelele diesel.
  • Filtru de particule DPF. Se poate înfunda la utilizare predominant urbană.
  • Senzori și sistem electric. Probleme minore la senzori sau geamuri electrice.
  • Defecțiuni la sistemul electric. Ca orice mașină, pot apărea diverse probleme electrice, de la senzori defectați până la scurtcircuite.
  • Ruperea lanțului de distribuție la motorizările 1.4 TSI. Aceasta este o problemă cunoscută și poate fi costisitoare de reparat.

PRO: Calitate solidă a construcției, motorizări variate, valoare bună la revanzare, confort pentru clasa ei, manevrabilitate optimă. CONTRA: Costuri ridicate de întreținere pentru motoarele TSI și TDI, probleme recurente la motoarele diesel și la sistemele electrice.


Volkswagen Passat B6 2005-2010

Volkswagen Passat B6
Volkswagen Passat B6 a fost lansat în 2005, fiind o evoluție a platformei sale predecesoare. Este un sedan/break apreciat pentru confortul, finisajele de calitate și spațiul interior generos. Este disponibil într-o gamă variată de motorizări, atât pe benzină, cât și diesel, și vine cu un design modern pentru perioada sa.
Scor Fiabilitate 6.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Volkswagen Passat B6:
  • 1.9 TDI 105 CP. Diesel fiabil, consum redus și costuri de întreținere acceptabile.
  • 2.0 TDI CR 140 CP. Diesel common-rail mai fiabil decât versiunile anterioare PD, cu performanțe bune și consum decent.
  • 1.4 TSI 122 CP. O opțiune pe benzină eficientă pentru utilizare urbană, dar necesită atenție la sistemul de distribuție.
  • 2.0 FSI 150 CP. Benzină cu performanțe bune, mai ales pentru utilizare extraurbană.
Alternative Volkswagen Passat B6:
  • Ford Mondeo MK4
  • Opel Insignia A
  • Skoda Superb I
  • Mazda 6
Păreri ale proprietarilor despre Volkswagen Passat B6:
Șoferii apreciază în general Passat B6 pentru confortul la rulare, calitatea materialelor, spațiul interior și fiabilitatea. Unele dintre cele mai frecvente critici se referă la costurile de întreținere, care pot fi mai ridicate decât la alte modele, și la unele probleme electronice care pot apărea în timp.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Volkswagen Passat B6:
  • Probleme la motorul 2.0 TDI PD. Probleme cu pompa de ulei și injectoarele.
  • Dublu-masă și ambreiaj. Testează schimbările de trepte pentru a identifica eventuale zgomote sau vibrații.
  • Electrica și electronică. Verifică toate funcțiile electrice, inclusiv clima și geamurile.
  • Kilometraj. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Starea suspensiei. Articulațiile față pot fi costisitor de reparat.
  • Rugină. Verifică cu atenție caroseria pentru urme de rugină, în special în zonele expuse la umezeală.
  • Motor. Ascultă cu atenție motorul pentru zgomote suspecte și verifică nivelul uleiului.
  • Cutie de viteze. Verifică funcționarea cutiei de viteze, atât manuală, cât și automată.
Ce probleme poate avea  Volkswagen Passat B6:
  • Motor 2.0 TDI PD. Probleme la pompa de ulei, EGR, DPF și injectoare.
  • Lanț de distribuție la TSI-uri. Uzura prematură a lanțului poate cauza probleme serioase.
  • Cutii de viteze DSG. Necesită mentenanță frecventă.
  • Suspensia față. Uzura bucșelor și a brațelor.
  • Probleme cu ambreiajul. La modelele cu cutie de viteze manuală.
  • Rugină. În unele cazuri, pot apărea probleme de rugină în anumite zone ale caroseriei.

PRO: Confort, spațiu interior, materiale calitative, fiabil, design elegant. CONTRA: Costuri de întreținere, anumite probleme electronice, probleme cu rugina.


Ford Focus II 2005-2010

Ford Focus 2
Ford Focus II este un model compact foarte popular, cunoscut pentru manevrabilitatea excelentă, confortul bun și gama variată de motorizări. A fost disponibil în mai multe variante de caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși, sedan și break, ceea ce îl face potrivit pentru o varietate de utilizări, de la deplasări urbane până la călătorii lungi.
Scor Fiabilitate 7/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 6.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Ford Focus 2:
  • 1.6 Ti-VCT 115 CP. Eficient și potrivit pentru oraș.
  • 2.0 Duratec 145 CP. Mai puternic, ideal pentru cei care caută performanță.
  • 1.6 TDCi 109 CP. Consum redus, dar necesită verificarea sistemului de injecție și a turbosuflantei.
  • 2.0 TDCi 136 CP. Mai robust, cu performanțe mai bune, dar poate avea probleme cu filtrul DPF.
Alternative Ford Focus 2:
  • Volkswagen Golf V. Mai scump, dar cu o construcție interioară mai bună.
  • Opel Astra H. Similar ca preț și performanțe, dar cu o fiabilitate mai mică.
  • Mazda 3. Apropiat tehnic de Focus, dar cu un design diferit și fiabilitate ridicată.
  • Renault Megane II. O opțiune mai confortabilă, dar cu probleme electrice frecvente.
  • Honda Civic. Cunoscută pentru fiabilitate și manevrabilitate excelentă.
Păreri ale proprietarilor despre Ford Focus 2:
Șoferii apreciază la Ford Focus 2 manevrabilitate excelentă, prețul bun de achiziție și consumul redus la motorizările diesel. Șoferii au relatat probleme de fiabilitate la motoarele diesel și calitatea scăzută a materialelor interioare.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Ford Focus 2:
  • Electronică. Verifică funcționarea tuturor sistemelor electrice și electronice.
  • Suspensii. Brațele de suspensie și bucșele pot fi uzate.
  • Injecție diesel. Verifică funcționarea corectă a injecției și a turbosuflantei.
  • Rugina. Modelele mai vechi pot avea semne de coroziune, mai ales la praguri și aripi.
  • Ambreiaj. Testează ambreiajul, mai ales la dieseluri, care pot avea probleme cu volanta.
  • Filtru DPF. La dieseluri, verifică dacă a fost curățat sau înlocuit.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și dacă kilometrajul este real.
  • Sistemul de încălzire. Unele modele au avut probleme cu motorul de încălzire auxiliar.
Ce probleme poate avea  Ford Focus 2:
  • Probleme la sistemul electric (senzori, cabluri).
  • Uzură prematură a bucșelor și brațelor suspensiei.
  • Probleme cu filtrul DPF și EGR la motorizările diesel.
  • Unele cazuri de scurgeri de ulei la motoarele TDCi.
  • Rugină. Coroziunea poate fi o problemă, în special la modelele mai vechi.
  • Senzori de parcare. Pot defecta în timp.
  • Volanta bimasă. La modelele diesel, poate necesita înlocuire.

PRO: Manevrabilitate bună, gamă variată de motoare, consum mic la diesel, preț bun de achiziție, spațiu interior bun. CONTRA: Rugina poate apărea la praguri și aripi.


Dacia Sandero II 2012-2020

Dacia Sandero Ii
Dacia Sandero II este un hatchback de dimensiuni mici, apreciat pentru raportul excelent calitate-preț, întreținerea accesibilă și spațiul generos pentru clasa sa. Este construit pe platforma Renault și oferă motorizări economice, alături de un design modernizat față de prima generație. Este o alegere populară în Europa pentru utilizarea urbană și extraurbană.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 6/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Reduse.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Dacia Sandero II:
  • 1.0 SCe benzină, aspirat, 75 CP. Fiabil, simplu și economic, ideal pentru oraș. Este lent, dar foarte ieftin de întreținut.
  • 0.9 TCe benzină, turbo, 90 CP. Oferă un raport bun între performanțe și consum, dar necesită o întreținere mai atentă din cauza turbosuflantei.
  • 1.5 dCi diesel, 75-90 CP. Extrem de economic, durabil și potrivit pentru drumuri lungi, dar este mai costisitor de întreținut decât motoarele pe benzină.
Alternative Dacia Sandero II:
  • Renault Clio IV. Oferă finisaje mai bune și tehnologie mai avansată.
  • Volkswagen Polo V. Mai rafinat, dar mai scump de întreținut.
  • Ford Fiesta VI. Dinamic, cu motoare eficiente, dar mai scump în reparații.
  • Hyundai i20. Fiabilitate ridicată și dotări moderne pentru segmentul său.
  • Skoda Fabia III. Mai mult spațiu și o calitate mai bună a construcției.
Păreri ale proprietarilor despre Dacia Sandero II:
Șoferii Dacia Sandero II sunt mulțumiți de mașinile lor. Apreciază fiabilitatea, costurile reduse de întreținere și spațiul interior. Totuși, unii utilizatori menționează calitatea materialelor plastice, care ar putea fi îmbunătățită, și nivelul de zgomot din habitaclu la viteze mai mari.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Dacia Sandero II:
  • Istoricul de întreținere. Asigurați-vă că schimburile de ulei și filtre au fost realizate regulat.
  • Kilometrajul. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Starea sistemului de suspensie. Brațele și bucșele pot suferi uzură prematură.
  • Funcționalitatea electronicii. Asigurați-vă că nu există erori la sistemele de bord.
  • Uzura ambreiajului. Este un punct sensibil pe modelele cu motoare diesel.
  • Caroseria. Verificați semnele de rugină, mai ales la modele mai vechi.
  • Motorul. Ascultă motorul în funcțiune și verifică dacă nu există zgomote suspecte.
Ce probleme poate avea  Dacia Sandero II:
  • Uzura prematură a suspensiilor.
  • Probleme cu sistemul de climatizare, pierderi de agent frigorific.
  • Defecțiuni minore ale electronicii, senzori sau afișaj multimedia.
  • Probleme cu injectoarele la motorul 1.5 dCi dacă nu se utilizează combustibil de calitate.
  • Zgomote la nivelul suspensiei. Se pot produce din cauza uzurii bucșelor sau a amortizoarelor.
  • Probleme cu închiderea centralizată. Uneori, închiderea centralizată poate funcționa intermitent.

PRO: Preț scăzut de achiziție, costuri mici de întreținere, motoare fiabile și economice. CONTRA: Rugina poate apărea la praguri și aripi.


Opel Astra J 2009-2015

Opel Astra J
Opel Astra J, produs între 2009 și 2015, reprezintă a patra generație a modelului compact de la Opel. Este o mașină populară datorită designului modern, confortului oferit și echilibrului dintre performanță și costuri. Disponibilă în variante hatchback, sedan și break, Astra J se remarcă printr-un interior bine finisat și tehnologii avansate pentru clasa sa.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Opel Astra J:
  • 1.4 Turbo benzină 120-140 CP. Motor eficient, potrivit pentru oraș și drumuri lungi. Consum decent.
  • 1.6 CDTi 110-136 CP. Diesel modern și fiabil, ideal pentru consum redus și rulaje mari.
  • 2.0 CDTi 160 CP. Diesel puternic, potrivit pentru cei care caută performanță și autonomie.
Alternative Opel Astra J:
  • Volkswagen Golf VI/VII. Oferă o calitate superioară a materialelor și fiabilitate mai bună.
  • Ford Focus III. Manevrabilitate excelentă și prețuri competitive.
  • Mazda 3 2010-2013. Fiabilitate bună și consum redus.
  • Kia Ceed/Hyundai i30 2010-2015. O opțiune economică, cu garanție extinsă.
  • Skoda Octavia. Oferă un raport preț-calitate excelent și un spațiu interior generos.
Păreri ale proprietarilor despre Opel Astra J:
Șoferii apreciază confortul suspensiei, interiorul spațios și nivelul bun de echipare. Totuși, unii se plâng de costurile de întreținere pentru anumite motorizări și problemele cu unele componente electronice.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Opel Astra J:
  • Starea motorului. Diesel-urile pot avea probleme cu EGR-ul și DPF-ul. Verifică dacă au fost curățate sau înlocuite recent.
  • Sistemul electric. Unele modele au probleme cu senzorii și sistemele multimedia.
  • Suspensia. Verifică eventualele zgomote sau jocuri excesive la bielete și amortizoare.
  • Kilometrajul. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Cutia de viteze. La modelele automate, asigură-te că schimbările sunt line și că a fost întreținută corespunzător.
Ce probleme poate avea  Opel Astra J:
  • EGR și DPF (diesel). Sensibile la utilizare predominant urbană.
  • Bobine de inducție (benzină). Pot cauza rateuri de aprindere.
  • Amortizoare. Uzură mai rapidă pe drumuri proaste.
  • Probleme la sistemele electronice. Probleme izolate la display-ul central și climatizare.
  • Craparea pistoanelor. La motoarele 1.4 turbo, poate apărea această problemă după o anumită kilometrare.
  • Pierderi de ulei. Bușonul de la baia de ulei poate fi o sursă de pierderi de ulei.
  • Probleme electrice. Unele modele pot avea probleme cu sistemul electric.

PRO: Design atractiv și interior bine finisat, suspensie confortabilă, gamă variată de motoare.CONTRA: Costuri de întreținere ridicate la anumite motorizări, probleme cu EGR/DPF la diesel, calitatea materialelor plastice.


Dacia Logan II 2012-2020

Dacia Logan 2
Dacia Logan II este a doua generație a popularului model Logan, cunoscut pentru fiabilitatea sa și prețul accesibil. A fost lansată în 2012 și a beneficiat de un design mai modern și de îmbunătățiri la nivelul confortului și al echipamentelor. Este o mașină compactă, potrivită atât pentru oraș, cât și pentru drumurile lungi.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 6/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Reduse.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Dacia Logan II:
  • 1.0 SCe 73 CP benzină. Economic, potrivit pentru oraș, dar submotorizat pe drumuri lungi.
  • 1.5 dCi 75 CP sau 90 CP. Motor diesel fiabil, cu un consum redus 4-5 l/100 km și performanțe bune pentru drumuri lungi.
  • 0.9 TCe 90 CP, benzină. Turbo pe benzină, echilibrat între consum și performanțe.
  • 1.2 GPL 75 CP. Variantele cu GPL sunt excelente pentru reducerea costurilor pe termen lung.
Alternative Dacia Logan II:
  • Skoda Rapid/Skoda Fabia Combi. Oferă mai multe dotări și o imagine mai premium.
  • Hyundai i20/i30. Mai rafinate, dar la un preț mai mare.
  • Renault Symbol. Varianta apropiată ca preț, cu motorizări comune Daciei.
  • Ford Fiesta/Ford Focus mai vechi. Mai dinamice și confortabile.
  • Volkswagen Polo. Este o mașină mai mică, dar cu un design mai sportiv și o calitate superioară.
Păreri ale proprietarilor despre Dacia Logan II:
Șoferii de Dacia Logan II apreciază în general fiabilitatea, spațiul interior, costurile reduse de întreținere și prețul accesibil. Unii dintre ei menționează însă anumite probleme legate de calitatea materialelor la interior sau de zgomotul motorului la turații mari.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Dacia Logan II:
  • Istoricul de service. Verifică dacă reviziile au fost făcute la timp.
  • Sistemul de suspensie. Poate prezenta uzură în zonele cu drumuri proaste.
  • Cutia de viteze. Unele probleme de sincronizare la versiunile manuale.
  • Injectoarele la 1.5 dCi. Sensibile la combustibil de calitate slabă.
  • Caroseria. Verifică eventualele urme de rugină.
Ce probleme poate avea  Dacia Logan II:
  • Sistemul de direcție. Uzură a casetei de direcție pe unele modele.
  • Probleme electrice. Defecțiuni minore la sistemele de iluminare sau la comenzi.
  • Ambreiajul. Uzură prematură la utilizare intensă în oraș.
  • Sistemul de frânare. Uzură rapidă a discurilor/plăcuțelor de frână.
  • Zgomote la nivelul suspensiei. Aceste zgomote pot apărea în timp, în special pe drumurile denivelate.

PRO: Preț de achiziție bun, cost de întreținere mic, spațiu interior și portbagaj optim, consum redus, simplu de reparat. CONTRA: Calitatea materialelor la interior, zgomot motor la turații mari, Dotări standard limitate, anumite motorizări neperformante.


Alte recomandări în acest buget

  • Renault Megane II –Dacă îți dorești o mașină compactă, confortabilă și cu un buget redus, Renault Megane II poate fi o alegere bună, dar necesită o verificare riguroasă înainte de achiziție.
  • BMW Seria 3 E46 – BMW Seria 3 E46 este unul dintre cele mai apreciate modele ale mărcii datorită combinației între design elegant, performanță sportivă și calitatea construcției. Disponibil în mai multe variante de caroserie (sedan, coupe, break și cabriolet), E46 oferă motorizări diversificate.
  • Audi A4 B6 – Audi A4 B6 este o mașină apreciată pentru designul său elegant, interiorul de calitate și gama variată de motorizări, de la diesel-uri economice (1.9 TDI) la benzinele puternice (1.8 Turbo).

Ce trebuie să verifici înainte de cumpărarea unei mașini?

Înainte de a achiziționa o mașină second-hand, este esențial să o supui unei inspecții tehnice amănunțite efectuate de un mecanic auto. Aceasta te va ajuta să identifici eventualele probleme ascunse și să iei o decizie informată.

Starea vizuală a mașinii

  • Rugina: Verifică zonele vulnerabile la rugină (praguri, aripi, portbagaj, sub mașină).
  • Aspectul vopselei: Diferitele nuanțe de vopsea pot indica reparații în urma unor accidente.
  • Interiorul mașinii: Uzura excesivă a scaunelor, volanului sau pedalelor poate indica o utilizare intensă.
  • Mirosul din interior: Mirosurile de mucegai sau ars indică probleme cu umiditatea sau sistemul electric.

Motorul și compartimentul motor

  • Curățenia compartimentului motor: Deși un motor prea curat poate indica o încercare de a ascunde scurgeri, un compartiment prea murdar poate indica lipsa întreținerii.
  • Uleiul motorului: Verifică nivelul și calitatea uleiului; un ulei prea gros, negru sau cu impurități poate semnala o întreținere deficitară.
  • Antigelul: Nivelul și culoarea antigelului sunt importante; antigelul de culoare maro sau cu impurități poate indica probleme.
  • Curelele: Vizualizează starea curelelor de distribuție și accesorii, dacă sunt crăpate sau uzate.

Test de drum:

  • Pornirea motorului: Mașina ar trebui să pornească rapid, fără ezitări.
  • Accelerarea și frânarea: Asigură-te că răspunde bine la accelerație și că frânează eficient.
  • Cutia de viteze: Observă dacă schimbă treptele fără zgomote sau întârzieri, în special la cutiile automate.
  • Vibrațiile: Vibrațiile în volan sau în mașină la anumite viteze pot indica probleme la direcție, roți sau suspensie.

Motor și transmisie:

  • Funcționarea motorului: Mecanicul va verifica dacă motorul pornește ușor, dacă funcționează uniform și dacă nu există zgomote neobișnuite.
  • Urme de ulei: Vor fi verificate toate scurgerile de ulei, antigel sau alte lichide.
  • Compresorul de aer condiționat: Va fi testat pentru a se asigura că funcționează corect.
  • Cutia de viteze: Mecanicul va verifica dacă schimbă vitezele fără probleme și dacă nu există zgomote sau vibrații.
  • Ambreiajul: Va fi testat pentru uzură și funcționare corectă.
  • Fum și zgomote: Se urmărește dacă motorul scoate fum neobișnuit sau zgomote neobișnuite (bătăi, trosnete).
  • Scurgeri de ulei sau lichide: Verificarea garniturilor și etanșeității pentru eventuale scurgeri de ulei, antigel sau lichid de frână.
  • Uleiul motorului: Se poate verifica aspectul și nivelul uleiului; uleiul negru, ars sau cu reziduuri poate indica o întreținere necorespunzătoare.
  • Curele și lanțuri: Verificarea curelei de distribuție sau a lanțului și dacă necesită schimbare în curând.

Transmisia

  • Schimbarea vitezelor: Dacă are cutie manuală, mecanicul va verifica sincronizarea treptelor și dacă există dificultăți la schimbare. Pentru cutia automată, se vor observa eventualele întârzieri sau șocuri.
  • Scurgeri de ulei de transmisie: Uleiul de transmisie ar trebui să fie curat și fără scurgeri.

Sistemul de suspensie și direcție

  • Amortizoare: Verificarea amortizoarelor și a arcurilor de suspensie pentru semne de uzură sau scurgeri.
  • Bucșe și articulații: Se verifică articulațiile și bucșele pentru eventuale jocuri sau uzuri.
  • Direcția: Mecanicul trebuie să se asigure că direcția este precisă și nu există vibrații la roți în timpul conducerii.

Sistemul de frânare:

  • Discuri și plăcuțe de frână: Vor fi verificate pentru uzură și eventuale deformări. Verificarea uzurii acestora și dacă au fost schimbate recent.
  • Lichid de frână: Va fi verificat nivelul și starea. Nivelul și culoarea lichidului; lichidul foarte închis la culoare poate semnala vechime.
  • Tevi și furtunuri: Vor fi inspectate pentru a depista eventuale scurgeri sau deteriorări.
  • Comportamentul pedalei de frână: Ar trebui să fie fermă, fără a tremura sau a da senzația de spongiozitate.

Tren de rulare:

  • Bielete de direcție și capete de bară: Vor fi verificate pentru jocuri și uzură.
  • Amortizori și arcuri: Vor fi testate pentru a se asigura că funcționează corect și că nu există scurgeri de ulei.
  • Bucșe și rulmenți: Vor fi inspectate pentru uzură și jocuri.

Anvelopele și roțile

  • Uzura anvelopelor: Verificarea nivelului de uzură și dacă anvelopele sunt uzate uniform.
  • Jantele: Se verifică dacă sunt deteriorate sau deformate.

Caroserie și vopsea:

  • Urme de accident: Mecanicul va căuta urme de vopsire sau reparații care ar putea indica un accident anterior.
  • Rugină: Vor fi verificate zonele predispuse la coroziune, precum pragurile, aripile și capota.
  • Rugina: Verificarea atentă a pragurilor, aripilor, portbagajului și șasiului pentru semne de rugină.
  • Părțile exterioare: Se observă dacă vopseaua are nuanțe diferite (posibil semn de revopsire după o reparație).
  • Alinierea panourilor: Panourile de caroserie trebuie să fie aliniate corespunzător, fără goluri inegale, ceea ce poate indica o reparație anterioară.

Electrică și electronică:

  • Funcționarea luminilor: Vor fi verificate toate luminile, inclusiv farurile, stopurile și semnalizările.
  • Ștergătoare: Vor fi testate pentru a se asigura că funcționează corect.
  • Sistemul electric: Vor fi verificate bateriile, alternatorul și fuzibilele.
  • Baterie și alternator: Verificarea stării bateriei, tensiunea de încărcare și funcționarea alternatorului.
  • Faruri, stopuri și semnalizatoare: Se testează funcționalitatea acestora.
  • Funcționarea computerului de bord: Verificarea erorilor în sistemul electric și diagnosticarea codurilor de eroare.

Interiorul și dotările

  • Uzura tapițeriei: Verificarea scaunelor, a banchetei și a tapițeriei pentru uzură și defecte.
  • Funcționalitatea sistemului de climatizare: Sistemul de aer condiționat și încălzirea trebuie să funcționeze corespunzător.
  • Dotările electronice: Radioul, sistemul de navigație, geamurile electrice și orice alte dotări trebuie să fie verificate.

Documente:

  • Cartea de identitate a vehiculului (CIV): Va fi verificată pentru a se asigura că datele corespund mașinii.
  • Istoricul service: Dacă este disponibil, istoricul service va oferi informații despre întreținerea efectuată anterior.
  • Certificatul de înmatriculare (talonul): Verifică dacă seria de șasiu de pe talon corespunde cu cea de pe mașină.
  • ITP-ul (Inspecția Tehnică Periodică): Verifică dacă este valabilă și când expiră.
  • Asigurarea RCA: Verifică valabilitatea RCA-ului, care este obligatoriu.
  • Carte de service: Îți oferă informații despre întreținerea periodică, schimburile de ulei, reviziile și alte reparații.

De ce este important să apelezi la un mecanic?

  • Experiență: Mecanicul are cunoștințele și instrumentele necesare pentru a identifica probleme pe care un ochi neantrenat le-ar putea rata.
  • Obiectivitate: Mecanicul va oferi o evaluare neutră a stării mașinii, fără a fi influențat de dorința de a o vinde.
  • Siguranță: O mașină în stare bună de funcționare este esențială pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.

Sfaturi suplimentare:

  • Fii prezent la inspecție: Astfel, vei putea pune întrebări și vei înțelege mai bine starea mașinii.
  • Apelează la un mecanic: Un mecanic profesionist poate identifica probleme pe care un ochi neantrenat le-ar putea rata.
  • Verifică istoricul mașinii: Folosește serviciile online pentru a verifica istoricul unei mașini, inclusiv dacă a fost implicată într-un accident sau dacă are kilometrajul modificat.
  • Nu te grăbi: Alocă suficient timp pentru a inspecta mașina și pentru a lua o decizie informată.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *