Mazda CX-5 II 2017-Prezent – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 24 ianuarie 2025

Mazda CX-5 a doua generație, lansată în 2017, este un SUV compact apreciat pentru designul său elegant, manevrabilitatea agilă și confortul oferit pasagerilor. Interiorul său este bine finisat, oferind materiale de calitate și o ergonomie bine gândită. Mazda CX-5 II este un SUV compact excelent, cu un design atractiv, o manevrabilitate sportivă și o fiabilitate bună. Cu toate acestea, ca orice mașină, și aceasta poate avea anumite probleme. Înainte de a achiziționa un model Mazda CX-5 II, este important să faceți o cercetare amănunțită și să consultați un specialist.

Calități ale Mazda CX-5 II

  • Design atractiv. Linile fluide și aspectul premium fac din CX-5 II o mașină care se remarcă în trafic.
  • Manevrabilitate excelentă. Sasiul bine pus la punct și direcția precisă oferă o experiență de condus sportivă.
  • Interior de calitate. Materialele folosite sunt plăcute la atingere, iar ergonomia este bine gândită.
  • Motorizări eficiente. Gama de motoare oferă un echilibru bun între performanțe și consum de carburant.
  • Fiabilitate. Mazda este cunoscută pentru fiabilitatea mașinilor sale, iar CX-5 II nu face excepție.

Motoare bune și fiabile Mazda CX-5 II 2017-Prezent

2.0 SKYACTIV-G 165 CP. Motor pe benzină aspirat natural, oferind un echilibru între performanță și eficiență.

2.2 SKYACTIV-D 150 CP AWD Automatic. Motor diesel cu tracțiune integrală și cutie automată, oferind un cuplu generos și consum redus de combustibil.

2.4 Skyactiv-G 194 CP. Tracțiune față, transmisie automată, consum mediu de 7.1 l/100 km

2.5 Skyactiv-G Turbo 227 CP. Tracțiune față, transmisie automată, consum mediu de 8.2 l/100 km

2.2 Skyactiv-D 175 CP. Tracțiune față sau 4×4, transmisie automată, consum mediu de 5.2 l/100 km


Probleme Mazda CX-5 II 2017-Prezent

În cadrul unui test de anduranță de 100.000 km realizat de AUTO BILD, Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD a obținut nota 1, cu doar o ușoară coroziune sub garnitura portbagajului, considerată inofensivă.

Defecțiuni ale sistemului de infotainment. Uneori, ecranul tactil poate îngheța sau sistemul poate reporni singur. Actualizarea software-ului poate rezolva aceste probleme.

Vibrații la ralanti. Vibrațiile la ralanti pot fi cauzate de bujii uzate, bobine de aprindere defecte sau probleme cu motorul de mers în gol.

Consum excesiv de ulei. În unele cazuri, motoarele pe benzină Skyactiv-G pot consuma o cantitate mai mare de ulei decât este normal. Această problemă poate fi cauzată de segmenți uzati sau de alte probleme ale motorului.

Problema cu motorul diesel 2.2 Skyactiv-D. Anumiți proprietari au raportat probleme cu motorul diesel, cum ar fi pierderea puterii și emisii ridicate. Soluție: Verificarea și curățarea regulată a filtrelor și a sistemului EGR2.

Probleme cu cutia de viteze automată. Anumiți  proprietari au raportat probleme cu transmisia automată, cum ar fi schimbările dificile de viteză. Soluție: Verificarea și întreținerea regulată a transmisiei2.

Probleme cu senzorii de distanță. Senzorii de distanță pot să funcționeze imprevizibil, ceea ce poate duce la alarme false. Soluție: Verificarea și curățarea senzorilor de distanță.

Alte probleme raportate:

  • Probleme cu pompa de combustibil. Fiind și rechemări în service pentru această cauză în Octombrie 2018.
  • Probleme cu navigația prin satelit. Nu acceptă postcode-urile.
  • Probleme cu încălzirea pe vreme rece. În special la motoarele diesel, necesitând mult timp pentru a băga căldură.
  • Probleme cu caroserie.
  • Probleme cu sistemul de frânare.
  • Probleme cu sistemul de evacuar.
  • Probleme cu sistemul de alimentare.
  • Uzură a ornmantelor interioare.
  • Probleme și sunete de la suspensia față.

Motoare populare în Europa și România ale Mazda CX-5 și problemele lor.

2.2 SkyActiv-D – Mazda CX-5

  • Probleme cu vibrochenul.
  • Probleme cu pompa de ulei.
  • Probleme cu garnitura de chiuloasă.
  • Ambreiajul se uzează prematur.
  • Primele generații de 2.2 diesel au avut probleme cu injectoarele.
  • Probleme cu arborele cu came. La primele generații.
  • Probleme cu lanțul de distributie. La primele generații.
  • Probleme cu etanșarea injectoarelor.
  • Probleme cu acumularea de carbon.

Păreri proprietari Mazda CX-5 II 2017-Prezent

Proprietarii de Mazda CX-5 II apreciază în mod deosebit designul atractiv, confortul interior și dinamica plăcută a condusului. Fiabilitatea și costurile de întreținere rezonabile sunt, de asemenea, puncte forte menționate frecvent.

andreitudoroprea9733, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Detin masina de 6 luni, model 2022, 2.0 benzina, awd manual. Excelent model pentru banii dati pe ea, masina cu 0 km. Automata e ok pe motorul de 2.5, pe cel de 2.0 si mai ales awd, penalizeaza grav din performante, si asa cumva la limita pt 2.0. Nu recomand aceasta marca pentru oricune si mai ales nu recomand pentru cei care au condus sau doresc doar diesel nemtesc. Cine intelege si accepta filosofia japoenza se impaca f bine cu marca asta. Consum 7.2 Romania – Austria – Slovenia 2900 km, viteze legale 90% din timp, varfuri de 150-170 pe unde s-a putut si vreo 200 de km urban.

mugurelmunteanu3578, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Salut, sunt posesor de Mazda CX5 din 2018 noiembrie .Am parcurs pana acum 110000km fara probleme.Mentionez ca am ales motorul diesel de 184 cp cu Adblue. Pana acum eu unul sunt multumit de putere si consum. Are reprize foarte bune pt un 4 cilindri si o medie de consum extra urban de 7,8 %. Mixt cu deplasari zilnice in oras 8,4%.Pt mine e suficient.Pana acum singurul lucru care nu imi place la masina mea e comportamentu mediocru in conditiile de iarna mai dificila!

bongt2003, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Eu am un Mazda CX-5 (2020) AWD cu motorul de 2.4 [2.5 ~ last edit dupa dezbateri intense 😅] benzina aspirat. In afara de consum (nu l-am putut scoate sub 10 mixt oricat am incercat) sunt foarte multumit de ea. La putere este ce trebuie si cand trebuie, nu prea o dau in modul sport decat foarte rar cand vreau sa ma distrez. Iar la fiabilitate nu am ce sa reprosez in cei app 60k pe care ii am cu ea din 2020. Este o masina foarte stabila pe curbe, cu niste faruri excelente si un design interior/ exterior placut. Per total nu am ce sa ii reprosez.

chrismmihaila3761, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Sunt posesorul unei Mazda CX-5 din Aprilie 2019, 2.5 Revolution cu trapă, full options ! Sunt foarte mulțumit de consum: Elveția România, în total cam 1700 km, consum cumulativ de 8.2 l/%.
Aici în Elveția fac o navetă de 86 km pe zi, cam o treime pe autostradă și 2 treimi pe șosea națională… consum de 7l/%.
În patru ani am deja 114000 km și nu am avut decât o problemă cu motorașele de la oglinzi care prindeau apă la ploaie sau la spălatul mașinii și pentru cîteva zile nu mai funcționau corect!
Ah fost schimbate în garanție!

2.2 MHEV 2023, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Am avut mașina de o lună. În general este grozavă. Mediul de conducere este foarte bun. Display-ul head-up este o schimbare radicală. Este destul de silențioasă în cea mai mare parte a timpului, iar sistemul audio Bose este fantastic. Foarte plăcută de condus. Nu am găsit motorul pe benzină de 2.0L subdimensionat, așa cum raportează multe recenzii profesionale. Chiar și cu mașina încărcată la maxim a fost absolut în regulă. Ce nu este atât de bine: câteva caracteristici de design bizare care sunt enervante. În primul rând, nu puteți curăța aburirea de pe geamuri dând ferestrele jos, așa cum puteți face la orice altă mașină pe care am condus-o. Asta este foarte enervant. În al doilea rând, nu există oglinzi laterale încălzite, ceea ce este ciudat la o mașină care are toate celelalte dotări moderne. Deci, într-o zi umedă și cu ceață, trebuie să ștergeți manual toate geamurile și oglinzile înainte de a conduce. De ce?! În al treilea rând, se pare că nu există nicio modalitate de a închide ferestrele de la distanță, așa cum se poate la alte mașini, deci dacă copiii lasă geamurile din spate deschise când se întorc acasă noaptea, acestea vor rămâne deschise toată noaptea dacă nu observați. În cele din urmă, funcția i-stop pornește foarte rar. Poate că am o baterie proastă, deși nu există alte efecte ale acesteia. În afară de toate aceste mici probleme ciudate, este încă o mașină foarte frumoasă de deținut și condus.
Cât de fiabilă găsiți mașina? O problemă minoră este că funcția i-stop pornește foarte rar.

SkyActiv-G 165 CP 2019, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Am avut-o de nouă (din 2019). Foarte confortabilă, ușor de condus și parcat. Mult spațiu interior. Portbagaj cavernos. Motorul pe benzină de 2L este puțin obosit pe dealurile abrupte. Oglinzile motorizate au încetat să se retracteze după 2 ani, dar au fost înlocuite în garanție. Un an mai târziu, hayonul motorizat a încetat să funcționeze. A trebuit să înlocuiesc cele 2 arcuri pneumatice cu 745 lire sterline fiecare. Garanția expirase, așa că factura a ajuns la 2600 de lire sterline. Are o mulțime de tehnologie, unele dintre ele destul de enervante, de exemplu, bipăitul și blocarea automată (uneori – pare să aibă o minte proprie). Am dezactivat avertizarea de părăsire a benzii. Și asta este enervantă. Preferam vechiul meu Ford Galaxy, care era mai puțin tehnologic, dar mai puternic și avea geamuri încălzite electric. Vopseaua roșie sclipitoare este dificil de egalat dacă este nevoie de retusare. Alegeți o culoare simplă. Jantele gri metalizat și interiorul integral din piele sunt grozave.

SkyActiv-D 184 CP 2019, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Foarte mulțumit în general, singurele aspecte negative sunt că vopseaua este subțire și se zgârie/ciobește ușor, consumul de combustibil nu este la fel de bun ca cel anunțat în broșură și intervalele de service sunt scurte și costisitoare. Mașina arată elegant și are un interior elegant, am deținut-o timp de 3 ani de la nou și am avut doar o problemă cu un motor al oglinzii care a fost înlocuit în garanție. Am cumpărat-o în principal pentru a tracta rulota mea și este foarte stabilă și trage bine, dar are un consum mediu de doar aproximativ 25 mpg față de 30+ ale Octavia Scout-ului meu anterior. Probabil o voi păstra încă câțiva ani, dar nu sunt sigur dacă aș mai cumpăra un Mazda.

SkyActiv-D 150 CP 2018, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Mașina are multe puncte forte, este foarte confortabilă, foarte plăcută de condus și bine echipată. Cu toate acestea, au existat probleme repetate cu sistemul de management al motorului, care a necesitat cel puțin 3 reparații și există probleme cu motorul legate de sistemul de gestionare a uleiului, care au fost foarte frustrante.

SkyActiv-G 165 CP 2019, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Aceasta este a doua Mazda CX5 pe care am deținut-o, așa că știam ce ne așteaptă, am fost plăcut surprinși de interior și de caracteristicile de siguranță cu care vine această versiune mai nouă. CX5-ul nostru anterior era Diesel, iar cu acesta fiind pe benzină, considerăm că accelerația este considerabil mai mică decât cea a diesel-ului, dar în general suntem mulțumiți. Mult spațiu pentru picioarele pasagerilor din spate și mult spațiu pentru bagaje în spate.

SkyActiv-D 150 CP 2018, părere despre Mazda CX-5 II 2017-Prezent
Mazda CX-5-ul meu oferă o condus lin într-o mașină bine construită și bine echipată. Are scaune confortabile din piele de bună calitate, spațiu de încărcare decent și este versatil în ceea ce privește configurația. Obțin un consum bun de combustibil și un serviciu de asistență bun. Câteva caracteristici care ies în evidență sunt afișajul head-up, pe care îl consider util, farurile direcționale, care sunt deosebit de utile pe drumurile mici de țară, și sistemul automat de coborâre a farurilor, care pare să funcționeze. Am condus anterior un Honda CR-V și acest Mazda este la fel de bun, dar în general mai mic. Mașina are cruise control adaptiv, care este foarte util pe autostrăzi, combinat cu un sistem de evitare a coliziunilor. Cu toate acestea, nu-mi place că mașina frânează singură atunci când simte o coliziune iminentă. Per total, o mașină excelentă – bine echipată, economică și confortabilă. Decizia dificilă este cu ce să o înlocuiesc când va veni timpul!

sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/mazda/cx-5/suv-2017/owner-reviews/


Consum Mazda CX-5 II 2017-Prezent

  • 2.0 SkyActiv-G 160 CP – Consum 6.8 l
  • 2.0 SkyActiv-G 165 CP – consum 6.4 l
  • 2.2 SkyActiv-D 150 CP – Consum 5 l
  • 2.2 SkyActiv-D 175 CP – Consum 5.4 l
  • 2.2 SkyActiv-D 184 CP – Consum 5.2 l
  • 2.5 Skyactiv-G 188 CP – Consum 7.1 l
  • 2.5 SkyActiv-G 194 CP – Consum 7.1 l
  • 2.5 Turbo SkyActiv-G 228 CP – Consum 7.3 l
  • 2.0 e-SkyActiv G 165 CP Mild Hybrid – Consum 6.5 l
  • 2.5 e-SkyActiv-G 194 CP Mild Hybrid – Consum 7.6 l

Galerie Foto – Mazda CX-5 II 2017-Prezent

Prezentare Video – Mazda CX-5 II 2017-Prezent

2 comments

  1. Posesor de model an 2020. Imi place si Rav4 dar am prins pret mai bun CX5. Ma declar multumit de consum, am masina de 1 an si nu am avut probleme cu ea.

  2. Am hotarat sa aleg acest model, cx5 in urma unui test drive. Este super de condus, confort bun, performante ok, materiale frumoase etc. Sotia si copiii mei sunt foarte incantati de aceasta masina.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *