Info și istoric:
Mazda este o marcă japoneză de automobile, fondată în 1920. În prezent, Mazda produce o gamă largă de automobile, inclusiv vehicule compacte, sedanuri, SUV-uri și mașini sport. În plus, marca Mazda este cunoscută pentru utilizarea tehnologiei Skyactiv, care îmbunătățește performanța și economia de combustibil a automobilelor lor. Modele Mazda sunt recunoscute pentru calitatea construcției, durabilitatea și fiabilitatea lor. În anul 2012, Mazda CX-5 a câștigat titlul de mașina anului în Japonia.
Mazda CX-5 este un automobil de tip Crossover compact Suv produs de către compania japoneză Mazda începând cu anul 2012, modelele fiind de an 2013. Este primul automobil de la Mazda ce folosește limbajul de design Kodo pe automobile. Ca platformă, CX-5 folosește aceiași platformă ca și Mazda 3 sau Mazda 6. Un alt aspect la care CX-5 iese în evidență este faptul că este primul autovehicul din cadrul companiei ce folosește suita de tehnologie SkyActive. Alături de Skyactive mai vine cu o serie de îmbunătățiri asupra motoarelor, transmisiei și reducerii de combustibil sau noxe.
Mazda CX-5 are un preț aproximativ de pornire de 36.690 euro și poate crește în funcție de configurația aleasă. Ca niveluri de echipare la un autoturism nou CX-5 regăsim: Emotion, Challenge, Challenge Plus, Atraction, Atraction Plus, Newground, Revolution, Revolution Bose, Rovolution Top, Revolution Top Bose, Homura Plus, Homura Plus Bose șu Takumi Plus. Versiunea Takumi Plus fiind cea mai scumpă dar și cea mai bine dotată. Ca noi motorizări regăsim: 2.0 pe benzină cu 165 cai putere cu tracțiune față și cutie manuală în 6 rapoarte, 2.4 pe benzină cu 194 cai putere, tracțiune față și transmisie automată. Motorizarea pe benzină de 2.0 l având un consum mediu de 5.8 l la 100 km iar cea de 2.4 l tot pe benzină are un consum de 7.1 l la 100 km. Mazda CX-5 se află în prezent la a doua generație, ultima fiind lansată în anul 2017. Prima generație a beneficiat de un facelift în anul 2016 iar a doua generație a beneficiat de un facelit în anul 2021.
Prima generație de CX-5 pe nume KE a primit motorizare pe benzină de 2.0 l / 2.5 l pe benzină și 2.2 l pe motorină. Ca transmisie regăsim cutie manuală în 6 rapoarte și automată în 6 rapoarte. Prima generație a beneficiat de sistem 4×4 dar și 4×2. Prima generație s-a fabricat în mai multe tări precum Japonia, Malaezia, China, Rusia sau Vietnam. Prima generație a primit 5 stele la testele de siguranță Euro Ncap cu modelul din 2012. Facelift-ul primei generații a fost prezentat în anul 2014 dar ca model 2016. Facelift-ul oferă un aspect exterior diferit prin noi faruri led frontale, faruri led pentru ceață, noi faruri led pe spate și un mod sport pentru cutia automată în șase rapoarte.
A doua generație de Mazda CX-5 a fost dezăvăluită la salonul auto Los Angeles Auto Show în 2016 iar ca model a devenit 2017. Modelul de CX-5 din 2019 permit punerea motorului de pe modelul CX-9 ca opțiune. Fiind vorba de un motor Skyactiv de 2.5 l cu 250 cai putere. A doua generație beneficiază de motorizări pe benzinp de 2.0 l și 2.5 l iar pe motorină de 2.2 l, practic aceleași motorizări ca prima generație. La fel când vine vorba de transmisie, având manuală și automată în 6 rapoarte. Facelift-ul celei de-a doua generație a fost lansat ca model în 2016 dar a fost afișat pentru prima dată în 2014 la salonul auto Los Angeles Auto Show. Ca modificări interesante putem nota: modificări de exterior, reducerea zgomotului la interior, un sistem infotainment îmbunătățit și un mod sport pentru cutia automată în 6 rapoarte. Pachetele Touring și Grand Touring au primit lumini led, proiectoare ceață led și faruri spate led. A doua generație a beneficiat de un facelift în anul 2021 ce aduce noi modificări exterioare dar și interioare. Facelift-ul aduce noi bări de protecție, haion refăcut, faruri noi, lumini spate noi, țevi de eșapament mai mare, control nou de tracțiune Mi-Drive, scaune îmbunătățite și încărcare wireless. Suspensia și structura de control a amortizoarelor a fost îmbunătățită. Pentru reducerea vibrațiilor s-a rigidizat cadrul.
Este Mazda CX-5 o mașină sigură? La testele de siguranță Euro NCAP, modelul din 2017 a obținut 5 stele. Modelul testat a fost Mazda CX-5 Sports-Line.
Ce greutate are Mazda CX-5? CX-5 cântărește aproximativ 1600 kg în funcție de configurație. Greutatea minimă fiind 1455 iar cea maximă 1659. A doua generație cântârind ceva mai mult în comparație cu prima.
Este Mazda CX-5 o mașină fiabilă? CX-5 are un scor de fiabilitate de 81 din 100.
Probleme semnalate Mazda CX-5 I 2012-2017
- Scurtcircuit în controlul de comandă. Poate cauza oprirea motorului dar și reducerea asistenței la frânare.
- Farurile de zi/daytime pâlpăie. Modelele echipate cu faruri LED de zi au o defecțiune electrică. Acestea pot pâlpâi sau se pot defecta complet.
- Defecțiune a pompei de combustibil. Mai exact rotorul pompei de joase presiune se poate strica/deferma. Pompa de combustibil se va defecta. Poate apărea și martorul check engine.
- Defecțiune a sistemului de reducere catalitică SCR. Din cauza deteriorării cablajului.
- Probleme cu transmisia. Poate apărea defecte la schimbare din cauza modulelor de control ale cutiei de viteză sau a ambreiajului.
- Sistemul infotainment se blochează. Pentru rezolvare se poate updata sistemul sau resetarea sa.
- Zgomote de la suspensie.
- Probleme cu vopseaua. Vopseaua se deteriorează, exfoliează sau estompează. Poate fi cauzată de lumina soarelului.
- Probleme electrice diverse. Precum acționarea geamurilor, închidirea ușilor, lumini în bord etc. Aceste probleme pot apărea din cauza cablajelor, senzorilor sau o baterie descărcată.
- Probleme la oprirea mașinii. Cu toate că motorul este oprit, anumite accesorii rămân active și afectează baterie. Problemă întâlnită la modelele între 2013 și 2014.
- Probleme cu trapa. Anumiți utilizatori au afirmat că sticlă se crapă.
Probleme semnalate Mazda CX-5 II 2017-
- Probleme cu pompa de combustibil. Fiind și rechemări în service pentru această cauză în Octombrie 2018.
- Probleme cu navigația prin satelit. Nu acceptă postcode-urile.
- Probleme cu încălzirea pe vreme rece. În special la motoarele diesel, necesitând mult timp pentru a băga căldură.
- Probleme cu caroserie.
- Probleme cu sistemul de frânare.
- Probleme cu sistemul de evacuar.
- Probleme cu sistemul de alimentare.
- Uzură a ornmantelor interioare.
- Probleme și sunete de la suspensia față.
Consum Mazda CX-5 I
- 2.0 SkyActiv-G 160 CP – Consum 6.6 l
- 2.0 Skyactiv-G 165 CP – Consum 6 l
- 2.2 SkyActiv-D 150 CP – Consum 4.6 l
- 2.2 SkyActiv-D 175 CP – Consum 5.2 l
- 2.0i 160 CP – Consum 6.7 l
- 2.0i 165 CP – Consum 6 l
- 2.2d 150 CP – Consum 4.7 l
- 2.2d 175 CP – Consum 5.2 l
- 2.5i 192 CP – Consum 7.2 l
Consum Mazda CX-5 II
- 2.0 SkyActiv-G 160 CP – Consum 6.8 l
- 2.0 SkyActiv-G 165 CP – consum 6.4 l
- 2.2 SkyActiv-D 150 CP – Consum 5 l
- 2.2 SkyActiv-D 175 CP – Consum 5.4 l
- 2.2 SkyActiv-D 184 CP – Consum 5.2 l
- 2.5 Skyactiv-G 188 CP – Consum 7.1 l
- 2.5 SkyActiv-G 194 CP – Consum 7.1 l
- 2.5 Turbo SkyActiv-G 228 CP – Consum 7.3 l
- 2.0 e-SkyActiv G 165 CP Mild Hybrid – Consum 6.5 l
- 2.5 e-SkyActiv-G 194 CP Mild Hybrid – Consum 7.6 l
Motoare populare/recomandate Mazda CX-5 I
- 2.2 SkyActiv-D 175 CP
- 2.2 SkyActiv-D 150 CP
- 2.0 SkyActiv-G 160 CP
- 2.5 SkyActiv-G 192 CP
Motoare populare/recomandate Mazda CX-5 II
- 2.2 SkyActiv-G 194 CP
- 2.2 SkyActiv-D 175 CP
Motoare populare în Europa și România ale Mazda CX-5 și problemele lor.
2.2 SkyActiv-D – Mazda CX-5
- Probleme cu vibrochenul.
- Probleme cu pompa de ulei.
- Probleme cu garnitura de chiuloasă.
- Ambreiajul se uzează prematur.
- Primele generații de 2.2 diesel au avut probleme cu injectoarele.
- Probleme cu arborele cu came. La primele generații.
- Probleme cu lanțul de distributie. La primele generații.
- Probleme cu etanșarea injectoarelor.
- Probleme cu acumularea de carbon.
Producător | Mazda |
Dată începere producție: | 2012 |
Țări asamblare: | Japonia, Malaezia, China, Rusia, Vietnam |
Clasă: | Compact Crossover Suv |
Modele: | KE 2012, KF 2017 |
PRO:
- Motorizări fiabile pe benzină.
- Plăcută de condus.
- Dotări și opțiuni optime chiar și în variante standard.
Contra:
- Nu este chiar spațioasă la interior în comparație cu alți competitori.
- Motoarele de bază nu sunt de cele mai multe ori cele mai rapide.
Probleme, în funcție de model:
S-au raportat probleme legate de: led-urile de zi au fost cu probleme pe versiunea 2016, parbriz sensibil, zgomot de la turbo, probleme cu sistemul de frânare
Date tehnice și modele:
Mazda CX-5 II (facelift 2021)
2021 – SUV
Putere : de la 150 la 227 CP | Dimensiuni: 4575 x 1845 x 1684 mm
Mazda CX-5 II
2017 – SUV
Putere : de la 150 la 250 CP | Dimensiuni: 4550 x 1841 x 1680 mm
Mazda CX-5 (facelift 2015)
2015 – 2017 SUV
Putere : de la 150 la 192 CP | Dimensiuni: 4555 x 1840 x 1710 mm
Mazda CX-5
2012 – 2015 SUV
Putere : de la 150 la 175 CP | Dimensiuni: 4555 x 1840 x 1710 mm
sursă date: auto-data.net
Consum:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Motorul de 2.2 cu 150 cp diesel are un consum mediu de 5 %.
Competitori și Alternative:
- Audi Q2
- Audi Q3
- BMW X1
- BMW X2
- Fiat 500X
- Ford EcoSport
- Ford Escape
- Ford Everest
- Haval H2
- Haval H6
- Haval H9
- Holden Acadia
- Holden Captiva
- Holden Equinox
- Holden Trailblazer
- Holden Trax
- Honda CR-V
- Honda HR-V
- Hyundai Santa Fe
- Hyundai Tucson
- Hyundai Venue
- Infiniti Q30
- Infiniti QX30
- Isuzu MU-X
- Jeep Cherokee
- Jeep Compass
- Jeep Grand Cherokee
- Jeep Renegade
- Jeep Wrangler
- Kia Seltos
- Kia Sorento
- Kia Sportage
- Land Rover Discovery Sport
- LDV D90
- Lexus NX
- Mahindra XUV500
- Mazda CX-3
- Mazda CX-30
- Mazda CX-8
- Mazda CX-9
- Mercedes-Benz GLA-Class
- MG HS
- Mini Countryman
- Mitsubishi ASX
- Mitsubishi Eclipse Cross
- Mitsubishi Outlander
- Mitsubishi Pajero
- Mitsubishi Pajero Sport
- Nissan Juke
- Nissan Pathfinder
- Nissan Patrol
- Nissan Qashqai
- Nissan X-Trail
- Peugeot 2008
- Peugeot 3008
- Peugeot 5008
- Range Rover Evoque
- Renault Captur
- Renault Koleos
- Skoda KAROQ
- Skoda Kodiaq
- Skoda Octavia
- Subaru Forester
- Subaru Outback
- Subaru XV
- Suzuki S-Cross
- Suzuki Vitara
- Toyota C-HR
- Toyota Fortuner
- Toyota Kluger
- Toyota Land Cruiser Prado
- Toyota RAV4
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Tiguan
- Volvo XC40
- Volvo XC60
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto Mazda CX-5
Video Prezentare Mazda CX-5 I
Video Prezentare Mazda CX-5 II
Am ales Mazda CX-5 și am avut la alegere dintre: Tiguan, X3 sau Q3. Ce avantaje am observat la acest model: fiabilitate ridicată, design diferit, motorizări eficiente, design interior placut.
Am un model mai vechi din 2010 cu motor pe benzină de 2.3. Întradevăr consumă ceva dar are putere. Prețul de achiziție a fost super mic pentru această bijuterie. Nu prea vezi japoneze pe la service-uri ca cele nemțești.
japoneze sunt 1 la 200 germane . este normal sa nu le vezi atat de mult in service.
Dețin un CX-5 de câțiva ani, are consum bun și este destul de confortabilă. Iar cel mai de preț, am uitat cum arată martorul check engine.
Am cumparat un model de Mazda Cx-5 de aproximativ 8 luni. Sunt foarte fericită de achiziția efectuată, este o mașină diferită dar foarte performantă.
Pro:
+Aspect modern, am modelul din 2021.
+Bine dotată, japonezii chiar pun dotări în comparație cu nemții la care trebuie să plătești separat orice.
+Motorizări mari pe benzină dar cu consum mic și nici nu consumă ulei ca la Audi sau Golf.
Minusuri:
– Nu găsești piese noi sau sh așa ușoar ca la cele nemțești.
Am un CX 5 din 2022 august 2.0 benzină 4×2
Pana acum totul este OK mai putin un clunk (zgomot) in volan nu stiu ce este voi merge laradacini sa vad ce este
Per total sunt foarte multumit
O masina corecta din toate punctele de vedere. Un suv fiabil si prea putin apreciat in tara noastra…
+ Este silențioasă, manevrabilitate excelentă și plăcută de condus.
+ Interior premium.
+ Scaunele sunt confortabile.
+ Consum mic. Eu am benzină dar și la diesel este mai mic.
+ Scaune fata incalzite si ventilate si scaune spate incalzite. O dotare super utilă!
+ Afișajul heads up este super.
Eu am CX5 II 2017 AWD 2.0 benzina si sunt cam nemultumit de consum … 10.5l/100km media pe ultimii 3000km (70% oras) … In rest e o masina confortabila si foarte ok pentru o familie cu copii.
Este un consum bun pentru un benzinar având în vedere că regimul de mers este preponderent în oraș. Este totuși un Suv și motor de 2.0 litri pe benzină. Sunt mașini mai mici ca dimensiuni/greutate și cu motoare mai mici pe benzină care au acest consum în oraș. Singura abordare pentru un consum mai mic ar fi diesel/plug-in hybrid.
Mazda cx 5 2019. Motorizarile sky activ sunt cu mult superioare. Masina trage exemplar iar motorul toarce ca un benzinar. CX 5 este o masina super, are mici probleme daca nu este intretinuta dar in rest este de nota 20. De asta si succesul sau bun in Europa.