BMW X3 E83 este prima generație a modelului X3, produsă între 2003 și 2010. Acest SUV compact combină caracteristicile off-road cu performanțele dinamice specifice BMW, oferind tracțiune integrală și o gamă variată de motorizări. Este un SUV compact de lux, apreciat pentru manevrabilitatea sportivă specifică BMW, designul elegant și interiorul spațios. Cu toate acestea, ca orice mașină, are și punctele sale slabe. Poartă denumirea de E83 și are la bază platforma de Seria 3. Facelift-ul primei generații s-a lansat în 2006 și aducea noi faruri, girlă, faruri spate și un interior îmbunătățit.
Motoare bune și fiabile BMW X3 E83 2003-2010
- Diesel 2.0d N47. Motor de 2.0 litri diesel, apreciat pentru echilibrul între performanță și consumul redus de combustibil.
- Diesel 3.0d M57. Motor de 3.0 litri diesel, oferind performanțe superioare și fiabilitate ridicată.
- Benzină 2.5i și 3.0i M54. Motoare pe benzină de 2.5 și 3.0 litri, cunoscute pentru funcționarea lină și performanțele bune.
Probleme Motoare BMW X3 E83 2003-2010
Diesel 2.0d N47. Lanț de distribuție: Uzura prematură a lanțului de distribuție poate duce la defecțiuni majore. Se recomandă verificarea și, dacă este necesar, înlocuirea preventivă a lanțului la intervale de aproximativ 100.000 km. Problemele pot apărea la filtrul de particule, injectoare, și mai rar la volantul bimasă.
Diesel 3.0d M57. Sistemul de injecție: Injectoarele pot prezenta probleme la kilometraje ridicate. Curățarea periodică a sistemului de injecție și utilizarea de combustibil de calitate pot preveni aceste probleme.
Benzină 2.5i și 3.0i M54. Consumul de ulei: Unele motoare pot consuma cantități mai mari de ulei. Monitorizarea regulată a nivelului de ulei și utilizarea unui ulei de calitate adecvată pot ajuta la gestionarea acestei probleme.
Probleme BMW X3 E83 2003-2010 și soluții:
- Suspensie: Uzura bucșelor și a articulațiilor poate duce la zgomote și manevrabilitate redusă. Inspecțiile periodice și înlocuirea componentelor uzate sunt esențiale pentru menținerea performanței suspensiei.
- Sistemul de direcție: Probleme cu servodirecția pot apărea, manifestându-se prin zgomote sau dificultăți în manevrare. Verificarea și întreținerea regulată a sistemului hidraulic al direcției pot preveni aceste defecțiuni.
- Electronica: Defecțiuni ale senzorilor și modulelor electronice pot cauza erori în funcționarea vehiculului. Diagnosticarea computerizată periodică poate identifica și remedia problemele înainte ca acestea să devină grave.
- Interior. Materialele pot îmbătrâni și scârțâi, iar anumite componente electronice pot defecta.
- Rugină. În special la modelele mai vechi, pot apărea puncte de rugină, mai ales în zona arcurilor roților și a haionului.
- Rechemare pentru un airbag ce ar putea să nu se declanșeze corespunzător.
- Rechemare pentru probleme cu încălzitorul filtrului de combustibil.
- Rechemare din cauza sistemului de distribuție variabilă. Din cauza șuruburile sistem se poate rupe și poate provoca scurgeri de ulei interne.
- Probleme cu pornire la rece la motorizările diesel în șase cilindri. Pot apărea turații la relanti mici.
- Zgomot în partea frontală. Cel mai probil cauzat de un furtun flexibil de evacuare.
- Blocarea ambreiajului la cutia de viteze manuală. Din cauza volantei cu mase duble.
- Probleme cu răcitorul EGR. Mașina poate consumă lichid de răcire și va scoate fum alb.
- Zgomot la motor. Din cauza lanțului de distribuție în majoritatea cazurilor.
- Probleme la pornire. Poate fi din cauza bujiilor incandescente.
- Infiltrații de apă. Pe la trapă sau garniturile ușilor.
- Anumiți utilizatori au relatat probleme cu închidirea haionului și ștergătorul spate.
- Probleme la motorul 2.0 diesel cu clapele swirl la modele 2004-2006.
- Probleme cu lanțul de distribuție la motorizările dupa 2006.
- Probleme cu DPF-ul la motorizările diesel.
- Probleme cu senzorul de airbag.
- Probleme cu funcționarea trapei și infiltrații de apă.
- S-au raportat probleme cu închiderea geamurilor.
- Probleme cu compresorul AC.
- Utilizatorii au raportat scurgeri de ulei.
Păreri Șoferi despre BMW X3 E83 2003-2010
Proprietarii apreciază în general dinamica de condus, calitatea construcției și versatilitatea modelului. Cu toate acestea, unii menționează un confort redus al suspensiei pe drumuri denivelate și costuri de întreținere mai ridicate comparativ cu alte SUV-uri din aceeași clasă.
gabyirimia6866, părere despre BMW X3 E83 2003-2010
Eu am masina asta (cu M47) de cativa ani. Nu mi-a facut probleme. Am facut 80000+ km cu ea si nu am schimbat decat consumabile. Placute, discuri, ulei, filtre si rola centrala de pe volanta. Toate le-am pus de calitate. A, si doua seturi de cauciucuri – noi si ele, tot de calitate premium. Masina se aproprie de 300000 km.
Masina asta doresc sa o las lui taica-miu tocmai pt. ca e f. fiabila
petcudanut7471, părere despre BMW X3 E83 2003-2010
Salut. Am avut X3, cu motorizarea M47, distrubutia in fata, 150 hp facelift, an 2007, luat la 198000 km din Germania si pot spune ca a fost una din masinile cu cele mai multe probleme, cea mai costisitoare si grava fiind colmatarea chiulasei cu calamina(problema des intalnita la asemenea motoare, am inlaturat clapetele de acceleratie altfel nu se putea merge cu masina), fapt care facea masina sa ezite foarte mult la accelerare si pierdere din putere, Bmw a dezvoltat si un sistem de sablare cu coji de nuca a chiulasei dar fara rezultate prea bune. Alte probleme: senzor arbore cotit, planetara dreapta spate din cauza sistemului de abs prost conceput(se activa esp in mers), socuri la cutia de transfer, termostate (exista 2), kit ambreiaj. Piesele sunt relativ scumpe, am ajuns la aproape 1000 euro investitie in mai putin de 1 an. Foarte dezamagit de BMW.
mihai1677, părere despre BMW X3 E83 2003-2010
Posed un asemenea model x3, 2.5i automat.
1 confortul lasa de dorit,
2 sistemul 4×4 este destul de fiabil, cu recomandarea de a se face rocada la fiecare 10.000km a anvelopelor fata spate, scrie în carte.
În rest masina are preturi acceptabile de întreținere.
dorinmtv, părere despre BMW X3 E83 2003-2010
Am un x3 din 2006 motor 2.0d 150 de cai! Am masina din 2015 si am avut urmatoarele probleme!
Garnitura de chiuluasa arsa de doua ori,consuma 1 litru de ulei la 1000 de km,intr-un final am schimbat motorul.
Diferemtial fata spart
Cardan fata rupt
Cardan spate gripat
Rulmenti roti
Fulie vibrochem de doua ori
Arc spate rupt
Alternator de doua ori
Pompa.de apa
Discurile de 4 ori
Rotita actuator cutie de transfer
Radiator clima si multe ce nu mi le amintesc.
Cu alte cuvinte,masina e un gunoi ordinar pe roti! Toate cunostiintele.mele cu BMW au probleme grave cu ele,doar ca multi nu recunosc!
Am prieten ce a schimbat motor,cutie,pompa de abs,rulmenti,cardan…si ii spunea cuiva,de fata cu mine „eu sunt multumit,nu am.avut probleme.cu ea”. Eu nu recomamd,marca asta,acum.fiecare face cum vrea!
sursă păreri: youtube.com
Consum BMW X3 E83
- 2.0 150 CP – Consum 7.2 l
- 2.0i 150 CP – Consum 9.3 l
- 2.5i 192 CP – Consum 11.9
- 3.0d 204 CP – Consum 8.4 l
- 3.0d 218 CP – Consum 7.9 l
- 3.0i 231 CP – Consum 11.4 l
- 18d 143 CP – Consum 6.2 l
- 2.0d 177 CP – Consum 6.5 l
- 2.5si 218 CP – Consum 10.1 l
Motoare populare în Europa și România ale BMW X3 și problemele lor.
2.0 Diesel – BMW X3 Probleme
- Blocaj de clapetă admisie
- Întinderea lanțului de distribuție
- Scurgere la răcitorul EGR
- DPF înfundat
- Defecțiune injector de combustibil
- Defecțiuni ale turbocompresorului
- Probleme cu clapele swirl.
Prezentare Video BMW X3 E83 2003-2010
Galerie Foto BMW X3 E83 2003-2010
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.