Skoda Octavia IV 2019-Prezent – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 5 ianuarie 2025

Skoda Octavia IV, lansată în 2019, continuă tradiția mărcii oferind un design modern, tehnologii avansate și o gamă variată de motorizări. Este considerată una dintre cele mai bune opțiuni din segmentul său, oferind un raport calitate-preț excelent.


Motoare bune și fiabile Skoda Octavia IV 2019-Prezent

1.5 TSI de 130 și 150 CP: Aceste motoare oferă un echilibru bun între performanță și eficiență. Totuși, unele surse menționează un consum de ulei mai ridicat la aceste motoare.

2.0 TDI de 116 și 150 CP. Recunoscute pentru fiabilitate și consum redus, aceste motoare sunt potrivite pentru cei care parcurg distanțe lungi. Este important de menționat că utilizarea frecventă în mediul urban poate duce la probleme cu filtrul de particule.


Probleme Skoda Octavia IV 2019-Prezent

Consumul de ulei la motoarele pe benzină (1.5 TSI): Unii proprietari au raportat un consum mai mare de ulei la aceste motoare. Soluție: Monitorizarea regulată a nivelului de ulei și completarea acestuia la nevoie. Dacă consumul devine excesiv, este recomandată o verificare la un service autorizat.

Probleme electronice și ale sistemului de infotainment: Au fost semnalate blocări sau reporniri ale sistemului de infotainment, precum și disfuncționalități ale senzorilor. Soluție: Actualizarea software-ului sistemului poate rezolva aceste probleme. Dacă persistă, este indicată o vizită la un service pentru diagnosticare.

Scaunul șoferului care se lasă pe spate în timp: Anumiți utilizatori au raportat că scaunul șoferului se înclină treptat în spate. Soluție: Înlocuirea cadrului scaunului în garanție a rezolvat această problemă pentru unii proprietari.

Probleme cu cutia de viteze automată: Au fost cazuri în care cutia de viteze a necesitat înlocuiri repetate într-un interval scurt de timp. Soluție: Este esențială o diagnosticare detaliată într-un service autorizat pentru a identifica și remedia cauza exactă.

Probleme cu sistemul infotainment. Unii utilizatori au semnalat dificultăți în utilizare, blocaje ale ecranului sau întârzieri în răspuns.

Consum de ulei. Câteva cazuri izolate au raportat un consum ușor crescut de ulei la motorul 2.0 TDI.

Zgomote provenite de la trenul de rulare. Unii utilizatori au observat zgomote la viteze mici, în special pe drumuri asfaltate.

  • Defecțiuni ale capacului motor. Se pot slăbi sau desprinde și pot lua foc în contact alte componente incinse.
  • Siguranță defectă. Pentru modelele din 2019-2021 ducând la scăderea tensiunii în interior.
  • Probleme cu serviciul E-Call. Posibil să nu funcționeze.

Păreri șoferi Skoda Octavia IV 2019-Prezent

Părerile proprietarilor de Skoda Octavia IV sunt mixte. Unii apreciază calitatea finisajelor și comportamentul motorului, în timp ce alții sunt dezamăgiți de problemele electronice și de fiabilitatea anumitor componente.

petricacipriannastase42, părere despre Skoda Octavia 4
Am achizitiobat in decembrie 2020 o SKODA OCTAVIA 4 2.O L diesel cu 115 cp.
Probleme:
1. Din prima zi s-au aburit farurile Led ( cei de Skoda spun ca este normal – pret sesizare 80 lei desi masina eta cumparata de 1-2 saptamani)
2. Cap plastic Luneta desprins, prost montat (a fost remediata problema la reorezentanta)
3.La 3 saptamabi Avertizare bord ” Trebuie sa adaugati minim 1L ulei in motor pentru a putea sa va deplasati”
Problema rezolvata la reprezentanta -au adagat 1, 5 L ulei in motor + Capac tegnologic chiuloasa schimbat.

ItsExinferis, părere despre Skoda Octavia 4
Am cumparat cam acum jumatate de an o Octavia 4, echipare Ambition, motorul de 1.5 TSI, cutie manuala (asa imi place, este mai antrenanta decat automata).
A avut mici probleme de soft la inceput (ca un brad de craciun, beculete peste beculete) dar au fost rezolvate dupa o tura in service. In rest nu am ce reprosa – este spatioasa, este foarte confortabila, indeajuns de agila pentru drumurile noastre, nu fura din portofel.
Personal consider ca 2.0 TDI-ul nu se justifica pe aceasta masina. Este o masina usoara si economica, pe drumuri lungi am scos si 4.5L/100km iar avantajele peste 2.0 sunt destule, precum lipsa AdBlue, fara grija filtrului de particule (da, are GPF dar nu comparam mentenanta), incalzire rapida si decibeli mai putini.
O masina reusita, din punctul meu de vedere. Un pas mare peste Octavia 3.

lucianionut949, părere despre Skoda Octavia 4
Conduc o Octavia acest model din Decembrie ( masina de birou), fiind o masina draguta… dar la care sunt niste minusuri enorme ( nu știu cum de au făcut aceste erori grosolane cei de la Skoda) printre care enumăr pe cele mai grave, display-ul central cedează des, refuza sa se aprindă și odată cu el și clima, senzori și tot tacâmul, fenomen ce se intampla săptămânal ( reprezentanta așteaptă soft nou pt asta…), și cea mai grava problema din punctul meu de vedere o reprezinta zgomotul absolut șocant pentru mine a motorinei în rezervor ( se aude ca și cum ai în portbagaj un butoi cu lichid care bolboriseste la frânare) nu am întâlnit acest fenomen la alta masina, nici nu credeam ca poate exista asa ceva la o masina.
O masina plăcută dar cu probleme de neiertat, dacă partea cu display-ul care cedează, poate se va rezolva cu un soft nou ( sper ), partea cu zgomotul motorinei din rezervor care se aude în habitaclul este de neiertat!!!
După utilizări zilnice aștept weekend-ul sa merg cu al meu Citroen C5 pentru confort.

Dan-sm7nq, părere despre Skoda Octavia 4
Chiar dacă are ceva timp review-ul făcut la aceasta mașina vin cu un feedback din 2023.
Mașina in cauza: Octavia 2023 model 1.5 e-tec.
Încep cu concluzia: evitați aceasta mașina! De ce?
1) Probleme infotainment multiple. Resetări aiurea, coduri de eroare, nu suporta sa stea la soare, senzori de parcare care funcționează când vor, etc. Răspunsul reprezentantei: fabrica știe de probleme și va urma un update de soft in câteva luni😮. Adică in momentul când au fabricat mașina știa ca are probleme. Așteptam…
2) Greieri peste tot. La peste 100km/h bordul scoate tot felul de sunete.
3) Fără priza de 12 volți la bord. Doar in portbagaj. Încărcarea wireless nu merge tot timpul, te anunța din 5 in 5 min ca se încarcă tel dar de fapt nu încarcă mai deloc.
4) Haionul face zgomot de spui ca nu e inchis. Enervant
5) Stabilitatea in curbe e o gluma. Mare grija aici celor ce le place sa conducă mai sportiv
6) Motorul are putere dar pana o livrează durează..
7) Fără control separat al climei. Dacă infotainmentul moare clima pauza.
Etc. Asta pana acum la 1500 km făcuți.

chisroli5197, părere despre Skoda Octavia 4
Am avut posibilitatea de a conduce acest model de octavia 4. Dar mi se pare ciudat faptul ca octavia generatia a 2 a avea punte independenta pe spate si asta noua nu are asa ceva in standard.

sursă păreri: youtube.com


2.0 TDI Skoda Octavia IV 2019-Prezent – Probleme:

  • Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
  • Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
  • Defecțiuni ale injectorului
  • Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
  • Probleme și probleme cu DPF
  • Probleme cu controlerul ventilatorului
  • Probleme la volantă și ralanti
  • Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
  • Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
  • Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.

sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.

1.5 TSI Skoda Octavia IV 2019-Prezent – Probleme:

Tremurat la rece. Mulți proprietari au raportat tremurături sau vibrații resimțite în timpul pornirii la rece, în special în primele minute de funcționare. Cauză: Această problemă este legată de gestionarea amestecului aer-combustibil în faza de încălzire a motorului. Unele motoare 1.5 TSI folosesc un ciclu Miller, iar software-ul de gestionare a motorului poate avea dificultăți în ajustarea amestecului la temperaturi scăzute. Soluție: Actualizarea software-ului ECU în cadrul garanției. În unele cazuri, s-a raportat schimbarea injectorilor sau a senzorilor.

Turbo-lag semnificativ. Șoferii au remarcat un decalaj între apăsarea pedalei de accelerație și reacția motorului, în special la turații joase. Cauză: Turbina de dimensiuni mai mici este optimizată pentru eficiență, dar la turații joase poate să răspundă mai lent. Soluție: Stil de condus adaptat, utilizând mai des modul Sport (dacă este disponibil). În cazurile extreme, resoftarea ECU pentru a îmbunătăți răspunsul accelerației.

Consumul excesiv de ulei. Anumiți proprietari au raportat un consum ridicat de ulei, deși această problemă nu este frecventă pe motoarele mai recente. Cauză: Poate fi cauzată de segmentarea insuficientă a pistonului sau de un defect în sistemul de ventilație a carterului.Soluție: Verificări periodice ale nivelului de ulei. În caz de consum excesiv, segmentarea pistonului trebuie inspectată sau înlocuită.

Probleme cu sistemul ACT, Active Cylinder Technology. Sistemul ACT, care oprește cilindrii pentru a reduce consumul de combustibil, poate avea momente în care funcționează greșit sau generează zgomote ciudate.Cauză: Problemele sunt de obicei legate de electrovalvele care activează/dezactivează cilindrii sau de software-ul de control. Soluție: Actualizarea software-ului ECU. Înlocuirea componentelor defecte sub garanție.

Uzura prematură a ambreiajului, pe modelele cu transmisie manuală. Descriere: Unele mașini echipate cu motorul 1.5 TSI și transmisie manuală au avut probleme cu ambreiajul care se uzează rapid. Cauză: Cuplul ridicat al motorului poate solicita excesiv ambreiajul în condiții de condus agresiv sau în trafic aglomerat. Soluție: Înlocuirea ambreiajului cu unul mai rezistent, dacă este posibil.

Defecțiuni ale pompei de apă și ale termostatului. Unele mașini echipate cu motorul 1.5 TSI au avut probleme cu scurgerile de lichid de răcire din cauza pompei de apă sau a termostatului defect. Cauză: Componentele fabricate din plastic pot ceda prematur din cauza variațiilor de temperatură. Soluție:Înlocuirea pompei de apă și a termostatului cu versiuni mai noi, îmbunătățite.

Probleme cu bobina de aprindere. Bobinele de aprindere pot fi sensibile și pot cauza întreruperi în funcționarea motorului, pierderea puterii sau chiar dificultăți la pornire.

Zgomote metalice. Unii proprietari au raportat zgomote metalice provenite de la motor, în special la ralanti sau la accelerare ușoară. Aceste zgomote pot fi cauzate de diverse probleme, cum ar fi distribuția, injectoarele sau supapele.

Probleme cu turbocompresorul. Deși mai rare, pot apărea probleme cu turbocompresorul, cum ar fi jocul axial, uzura paletelor sau defectarea actuatorului.


Consum Skoda Octavia IV 2019-Prezent

  • 1.0 TSI EVO 110 CP – Consum 5.2 l
  • 1.5 TSI G-TEC 130 CP – Consum 5.4 l
  • 1.5 TSI EVO 150 CP – Consum 6.7 l
  • 2.0 TDI 116 CP – Consum 5.1 l
  • 2.0 TDI 150 CP – Consum 5.5 l
  • 2.0 TSI 190 CP – Consum 7.3 l
  • 1.5 TSI 116 CP – Consum 5.7 l
  • 1.5 TSI 150 CP – Consum 5.7 k
  • 2.0 TDI DSG 2024 150 CP – Consum 4.8 l

Motoare populare/recomandate Skoda Octavia IV 2019-Prezent

  • 1.0 TSI EVO 110 CP
  • 1.5 TSI G-TEC 130 CP
  • 1.0 TSI EVO e-TEC 110 CP
  • 2.0 Plug-in hybrid Benzină 204 CP
  • 2.0 TDI 150 CP
  • 2.0 TDI 200 CP
  • 2.0 TDI 190 CP
  • 2.0 TDI 116 CP

Prezentare Video Skoda Octavia IV

Galerie Foto Skoda Octavia IV

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *