Info și istoric:
Skoda Superb este o mașină de familie produsă începând cu anul 2001 de către producătorul ceh de automobile Skoda Auto. Prima generație s-a produs pe platforma B5 PL45 a celor de la Volkswagen. Este alimentată atât de motoare pe benzină cât și diesel. Cel mai mic motor este cel de 1.4 litri pe benzină iar cel mai mare de 2.5 litri V6 la prima versiune. Ultima versiune beneficiază de motoarele 1.4 litri, 1.8 litri, 2.0 litri benzină iar la diesel regăsim 1.6 litri și 2.0 litri. Versiunile din 2015 beneficiază de cutii de viteze în 6 rapoarte manuale sau cutii de viteze automate de tip DSG. Superb se fabrică în varianta sedan dar și combi. Skoda Superb este un autoturism relativ ieftin în comparație cu competiția sa dar totuși beneficiază de un interior frumos și multe opțiuni. În anul 2009 a câștigat titlul de mașina de lux a anului acordat de către revista Top Gear Magazine plus alte premii în 2009, 2011, 2012, și 2013. Este un model de familie cu unul dintre cele mai bune rapoarte calitate-preț. Superb este popular mai ales pe continentul european și unul dintre cele mai bine vândute modele al celor de la Skoda dar și modelul lor de vârf. Skoda Superb s-a fabricat și între anii 1934 și 1949, fiind o mașină de epocă.
Prima generație de Skoda Superb cu numele de cod B5 s-a fabricat în perioada 2001-2008. Este un model construit pe platforma grupului Volkswagen B5 PL45+. Folosește atât motoare pe benzină cât și diesel din grupul Volkswagen. Modelul de bază includea celebrul motor de 1.9 TDI cu 101 cai putere sau motorul de 2.0 TDI cu 114 cai putere. În anul 2006, Skoda Superb a beneficiat un mic Facelift ce aducea o nouă grilă a radiatorului, noi faruri, noi semnalizări laterale etc. La testele de siguranță Euroncap, prima generație de Skoda Superb a obținut 4 stele din 5.
A doua generație de Skoda Superb cu numele de cod B6 s-a fabricat în perioada 2008-2015. Este construită pe platforma grupului Volkswagen A6 PQ46 pe care o întâlnim și pe modelul Skoda Octavia. Skoda Superb este disponibilă acum și în versiune Combi.Această generație a primit mai multe premii în anii 2009, 2011 și 2012. În anul 2013 s-a lansat versiunea Facelift a acestei generații ce a constat în modifăcări exterioare dar și dotări precum Automatic Parking Assistant.
A treia generație de Skoda Superb cu numele de cod B8 s-a fabricat în perioada 2015-2024. Este un model construit pe platforma grupului Volkswagen MQB pe care o regăsim și la alte modele precum Volkswagen Passat, Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq, Seat Tarraco, Audi Q3 etc. Este un model cu dimensiuni mai mari ca generație precedentă și s-a fabricat sub formă de caroserie Sedan dar și Combi. Beneficiază de motorizări mai performante și cu consum redus de combustibil atât pe benzină, motorină cât și Plug-in Hybrid. În anul 2019, a treia generație de Skoda Superb a beneficiat de un Facelift în care a primit faruri Full-Led Matrix, Predictive Cruise Control și Emergency Assist.
A patra generație de Skoda Superb cu numele de cod B9 se fabrică începând cu data de 2 Noiembrie 2023. Este o generație disponibilă doar sub formă de caroserie Combi și Liftback. Ca motorizări se poate opta pentru benzină, diesel și Plug-in Hybrid. Pe benzină sunt disponibile motorizări de 1.5 litri TSI și 2.0 litri TSI. Pe motorină este disponibil celebrul 2.0 TDI. Versiunea Plug-in Hybrid constă într-un motor de 1.5 litri TSI și unul electric. În anul 2023 fiind comercializate 71.062 de unități.
Probleme semnalate Skoda Superb I B5 2001-2008
- Uzura cutiei de viteze.
- Probleme cu suspensia.
- Uzura pompei de injecție.
Probleme semnalate Skoda Superb II B6 2008-2015.
- Scurgeri de combustibil. La modelele de 2.0 litri diesel fabricate în perioada 2009-2011.
- Probleme cu cutiile de viteze automate DSG. Defecțiune a unității mecatronice de transmisie DSG.
- Uzura elementelor din crom. Problemă generală la grupul VAG.
- Probleme cu sistemul de aer condiționat.
- Probleme cu furtunurile de la sistemul de franare.
- Uzura prematură la cureaua alternatorului.
- Probleme electrice legate de airbag.
Probleme semnalate Skoda Superb III B8 2015-2024.
- Probleme cu pompa ABS și unitatea de control.
- Problemă de software cu cuplul motorului. La modelele fabricate între 2018-2019. Se poate rezolva cu o actualizare de software.
- Defecțiune electrică din cauza unei cleme din cutia de siguranță. La modelele fabricate în perioada 2015.
- Probleme cu sistemul de infotainment.
- Probleme cu trapa. La modelele fabricate în perioada 2015-2016.
- Probleme cu rulmentul roților din spate. La modelele fabricate în anul 2021.
- Probleme cu airbag-urile șoferului. La modelele fabricate între 08.01.2018 și 28.02.2018.
- Probleme cu dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranță. La modelele construite între 01.05.2016 și 31.11.2016.
- Probleme cu elementele cromate ale ușilor.
- Uzura prematură a rulmenților.
- Uzura prematură a discurilor de frână spate.
- Rezervorul lichidului de frână se poate topi.
Probleme semnalate Skoda Superb IV B9 2024-
În actualizare.
Consum Skoda Superb I B5 2001-2008
- 1.8 T 150 CP – Consum 8.4 l
- 1.9 TDI 101 CP – Consum 4.9 l
- 1.9 TDI 131 CP – Consum 5.7 l
- 2.0 115 CP – Consum 8.4 l
- 2.0 TDI 140 CP – Consum 6.4 l
- 2.5 TDI V6 155 CP – Consum 7.0 l
- 1.9 TDI 105 CP – Consum 5.8 l
- 1.9 TDI 115 CP – Consum 5.8 l
- 1.9 TDI 130 CP – Consum 5.8 l
- 2.8 V6 193 CP – Consum 9.6 l
Consum Skoda Superb II B6 2008-2015.
- 1.4 TSI 125 CP – Consum 6.6 l
- 1.6 TDI 103 CP – Consum 4.8 l
- 1.8 TSI 160 CP – Consum 7.6 l
- 1.9 TDI 105 CP – Consum 5.7 l
- 2.0 TDI 140 CP – Consum 5.4 l
- 2.0 TDi 166 CP – Consum 5.7 l
- 2.0 TDI 170 CP – Consum 6.0 l
- 2.0 TSI 197 CP – Consum 7.9 l
- 3.0 FSI 260 CP – Consum 9.3 l
Consum Skoda Superb III B8 2015-2024.
- 1.4 TSI 125 CP – Consum 5.3 l
- 1.4 TSI 150 CP – Consum 5.2 l
- 1.6 TDI 120 CP – Consum 4.2 l
- 1.8 TSI 180 CP – Consum 6.1 l
- 2.0 TDI 150 CP – Consum 5.9 l
- 2.0 TDI 190 CP – Consum 4.4 l
- 2.0 TSI 220 CP – Consum 6.4 l
- 1.5 TSI 150 CP – Consum 7.3 l
- 2.0 TDI 122 CP – Consum 4.2 l
- 2.0 TDI 200 CP – Consum 4.5 l
- 1.4 TSI 218 CP Plug-in Hybrid – Consum 1.9 l
Consum Skoda Superb IV B9 2024-
- 1.5 TSI 150 CP Mild Hybrid – Consum 5.3 l
- 2.0 TDI 150 CP – Consum 5.0 l
- 2.0 TDI 193 CP – Consum 5.7 l
- 2.0 TSI 265 CP – Consum 8.0 l
- 1.5 TSI 204 CP Plug-in Hybrid – Consum 0.5 l
Motoare populare/recomandate Skoda Superb I B5 2001-2008
- 1.8 T 150 CP
- 1.9 TDI 105 CP
Motoare populare/recomandate Skoda Superb II B6 2008-2015.
- 2.0 TDI 140 CP
- 2.0 TDI 170 CP
- 1.6 TDI 105 CP
- 1.8 TSI 160 CP
Motoare populare/recomandate Skoda Superb III B8 2015-2024.
- 2.0 TDI 190 CP
- 2.0 TDI 150 CP
- 2.0 TDI 200 CP
- Plug-in Hybrid 218 CP
Motoare populare/recomandate Skoda Superb IV B9 2024-
- 2.0 TDI 193 CP
- 1.5 TSI Mild Hybrid 150 CP
- Plug-in Hybrid 204 CP
Motoare populare în Europa și România ale Skoda Superb și problemele lor.
1.9 TDI – Probleme
- Scurgeri de ulei
- Defecțiunea injectorului
- Supapa EGR înfundată
- Defecțiunea curelei de distribuție
- Zgomote cu volantă dublă (DMF).
- Defecțiune a garniturii capului
sursă: vwtuning.co/vw-1-9-tdi-engine-problems/
2.0 TDI – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
1.4 TFSI-TSI – Probleme:
- Probleme de încălzire lentă
- Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
directă pură. - Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
- Inițiale Valve de deviere slabe
- Scurgeri de PCV din carter
- Uzură excesivă a suporturilor de came
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-4-tfsi-tsi-problems.php
1.5 TFSI-TSI – Probleme:
- Consum ridicat de ulei. Cauza principală a acestei probleme provine adesea din utilizarea unui tip incorect de ulei.
- Probleme la întinzătorul lanțului de distribuție. Un întinzător slăbit poate duce la slăbirea lanțului de distribuție de a menține tensiunea corespunzătoare.
- Probleme cu turbina.
- Ezitari la accelerare. În aceste cazuri, mașina tinde să zvâcnească sau să tremure. Evitați accelerarea bruscă sau bruscă, mai ales când motorul este rece sau în timpul manevrelor la viteză mică. Accelerarea treptată poate ajuta la scăderea tremurării.
- Motorul durează prea mult să se încălzească. Un termostat defect poate împiedica motorul să atingă temperatura optimă de funcționare în mod eficient. O altă cauză poate fi lichiul de răcire insuficient.
- Probleme cu calculatorul/Ecu. Este nevoie de o actualizare a sa pentru a evita viitoarele probleme legate de: manevrabilitate, creșterea consumului sau scăderea performaneței motorului.
1.8 TFSI – Probleme.
- Consum de ulei excesiv.
- Probleme cu lanțul de distribuție. Mai ales la prima și a doua generație de motor 1.8 TFSI.
- Probleme cu întinzătorul lanțului. Dacă un întinzător eșuează, acesta poate permite să se formeze atât de mult slăbire încât lanțul va sări, potențial blocând motorul pe măsură ce supapele intră în contact cu pistoanele.
- Defecțiune bobina de aprindere. O mare parte din familia EA888 sunt problemele bobinei de aprindere care fac ca computerul de bord să arate diverse erori, precum și martorul „check engine”.
- Defecțiune prematură a pompei de apă. Acest lucru se datorează unei roți a compresorului din plastic din componenta pompei de apă care începe să prezinte probleme.
- Scurgere din termostat. O altă componentă a sistemului de motor 1.8 TFSI care scurge lichid de răcire este carcasa termostatului.
sursă: autozilla.co.uk/audi/audi-1-8-tfsi-engine-problems-common-issues-explained/
2.0 TFSI – Probleme:
- Consum excesiv de ulei
- Turbina are pierdere de presiune și ezitare (coduri de eroare)
- Uzura discului de came Acumulare și acumulare de carbon în supapele de admisie
- Defecțiuni ale supapei de control turbo N75 și N249
- Defecțiunile pompei de apă sunt frecvente
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0-tfsi-problems.php
Producător | Skoda Auto |
Dată începere producție: | 2001 |
Țări asamblare: | Cehia, China, Ucraina, Kazakstan, India. |
Clasă: | Mașină de familie. |
Modele: | Superb B5 2001-2008, Superb B6 2008-2015, Super B8 2015-. |
PRO:
- Cost de achiziție optim raportat la competitori.
- Costuri medii de întreținere.
- Dotări și opțiuni.
- Spațiu la interior și portbagaj spațios.
Contra:
- Costul de revânzare este mai scăzut.
- Motoarele pe benzină nu sunt așa fiabile ca cele diesel.
- Este de dimensiuni mari iar asta se traduce prin dificultate în mediul urban în anumite situații. Asta pentru anumiți șoferi.
Probleme, în funcție de model:
S-au raportat probleme legate de: scurgeri de combustibil la motorul de 2.0 litri diesel la modelele între 2009-2011, probleme legate de cutia de viteze automată DSG, senzorul abs, scurgeri de apă, probleme legate de sistemul keyless, cureaua de la alternator, ceva probleme pe partea electrică la versiunile mai noi.
Date tehnice și modele:
Skoda Superb IV
2024 – Liftback
Putere : de la 150 la 265 CP | Dimensiuni: 4912 x 1849 x 1511 mm
Skoda Superb IV Combi
2023 – Combi
Putere : de la 150 la 265 CP | Dimensiuni: 4902 x 1849 x 1521 mm
Skoda Superb III (facelift 2019)
2019 – Liftback
Putere : de la 120 la 272 CP | Dimensiuni: 4869 x 1864 x 1469 mm
Skoda Superb III Combi (facelift 2019)
2019 – Combi
Putere : de la 120 la 272 CP | Dimensiuni: 4862 x 1864 x 1495 mm
Skoda Superb Scout
2019 – Combi, Crossover
Putere : de la 190 la 272 CP | Dimensiuni: 4863 x 1864 x 1511 mm
Skoda Superb III
2015 – 2019 Liftback
Putere : de la 120 la 280 CP | Dimensiuni: 4861 x 1864 x 1468 mm
Skoda Superb III Combi
2015 – 2019 Combi
Putere : de la 120 la 280 CP | Dimensiuni: 4856 x 1864 x 1477 mm
Skoda Superb II (facelift 2013)
2013 – 2015 Liftback
Putere : de la 105 la 260 CP | Dimensiuni: 4833 x 1817 x 1462 mm
Skoda Superb II Combi (facelift 2013)
2013 – 2015 Combi
Putere : de la 105 la 260 CP | Dimensiuni: 4833 x 1817 x 1511 mm
Skoda Superb II
2008 – 2013 Liftback
Putere : de la 103 la 260 CP | Dimensiuni: 4838 x 1817 x 1462 mm
Skoda Superb II Combi
2008 – 2013 Combi
Putere : de la 103 la 260 CP | Dimensiuni: 4838 x 1817 x 1510 mm
Skoda Superb I
2001 – 2008 Liftback
Putere : de la 101 la 193 CP | Dimensiuni: 4803 x 1765 x 1501 mm
sursă date: auto-data.net
Consum:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Versiunea din 2015-2018 2.0 tdi 150 cai putere are un consum de 4.4 litri la 100 km combinat.
Competitori și Alternative:
- Ford Mondeo
- Holden Calais
- Holden Commodore
- Honda Accord
- Hyundai i40
- Hyundai Sonata
- Kia Optima
- Kia Stinger
- Mazda 6
- Mercedes-Benz CLA-Class
- Peugeot 308
- Peugeot 508
- Renault Megane
- Skoda Octavia
- Subaru levorg
- Subaru Liberty
- Subaru WRX
- Toyota Camry
- Toyota Prius V
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Passat
- Volvo S60
- Volvo V60
Galerie Foto Skoda Superb
Prezentare Video Skoda Superb B5
Prezentare Video Skoda Superb B6
Prezentare Video Skoda Superb B8
Prezentare Video Skoda Superb B9
Ca proprietar de 2 ani, așa cum spune și numele ei, este Superbă!