Skoda Octavia 3, produsă între 2013 și 2020, este o compactă apreciată pentru spațiul generos, fiabilitatea și raportul calitate-preț. Este disponibilă în variantele de caroserie hatchback și combi/break, oferind o gamă variată de motorizări pe benzină și diesel. Designul este sobru și practic, iar interiorul este ergonomic și bine construit.
Motoare bune și fiabile Skoda Octavia 3 2013-2020
- 1.4 TSI pe benzină. Motor turbo de 140 CP, oferind performanțe bune și consum eficient.
- 2.0 TDI diesel/ Disponibil în variante de 150 și 184 CP, cunoscut pentru cuplul ridicat și consumul redus.
- 1.8 TSI de 180 CP. Oferă performanțe superioare, fiind potrivit pentru cei care doresc mai multă putere.
Probleme motoare Skoda Octavia 3 2013-2020
- 1.4 TSI Skoda Octavia 3 2013-2020
Depuneri de carbon pe supapele de admisie: Pot duce la pierderi de putere și funcționare neregulată. Soluție: Curățarea periodică a supapelor și utilizarea de aditivi pentru combustibil.
Probleme la lanțul de distribuție: La modelele anterioare, lanțul se putea întinde prematur. Soluție: Verificarea și, dacă este necesar, înlocuirea lanțului la intervale recomandate.
- 2.0 TDI Skoda Octavia 3 2013-2020
Filtrul de particule (DPF): Poate suferi înfundări, mai ales la utilizarea predominant urbană. Soluție: Conducerea regulată pe distanțe lungi pentru regenerarea DPF-ului și utilizarea de combustibil de calitate.
EGR (recircularea gazelor de eșapament): Supapa EGR poate acumula depuneri, afectând performanța. Soluție: Curățarea sau înlocuirea supapei EGR la nevoie.
1.8 TSI. Probleme cu consumul de ulei și cu lanțul de distribuție au fost raportate la unele modele.
Probleme Generale Skoda Octavia 3 2013-2020
- Ambreiaj și volantă: Uzura prematură poate apărea, mai ales la modelele diesel. Soluție: Monitorizarea stării și înlocuirea componentelor la primele semne de uzură.
- Sistemul de climatizare: Defecțiuni ale compresorului sau scurgeri de freon. Soluție: Verificări periodice și reparații efectuate de specialiști.
- Senzori de parcare: Pot deveni nefuncționali din cauza murdăriei sau umidității. Soluție: Curățarea regulată și, dacă problema persistă, înlocuirea senzorilor defectuoși.
- Probleme cu sistemul de infotainment. Unele unități multimedia pot prezenta blocaje sau erori software. O actualizare de software poate rezolva problema.
- Probleme cu închiderea centralizată. Uneori, închiderea centralizată poate funcționa intermitent sau poate refuza să funcționeze. Verificarea cablajului și a motoraselor de la uși poate identifica problema.
- Probleme cu cutia automată DSG. Asigurațivă înainte de a cumpăra un model că cutia schimbă vitezele ușor.
- Probleme cu sistemul de navigație.
- Blocarea pentru copii se poate dezativa.
- Probleme cu rulmetul de la roțile din spate.
- Probleme cu airbag-urile la modelele din 2018.
- Rechemări în service pentru Skoda Octavia 2: dezactivarea sistemului de blocare pentru copii, sistemul ABS/ESC se poate defecta, carcasa rulmentului roților din spate este fabricat greșit, probleme cu bancheta din spate, șuruburile carcasei de reglare a arborelui cu came se poate slăbi, posibilitatea ca amorsa să nu fie adăugată la garniturile lunetei.
Păreri proprietari/șoferi Skoda Octavia 3 2013-2020
De bine:
- Spațiul interior și portbagajul generos.
- Confortul la volan și calitatea materialelor.
- Eficiența consumului de combustibil.
Contra:
- Izolarea fonică la viteze mari.
- Costurile de întreținere pentru anumite componente.
Alte păreri
vasluianuvalentin851, părere despre Skoda Octavia III
Hai sa comentez si eu o dată. In primul rand este o mașină destul de maricică, nu prea am înțeles dacă este și spațioasă la interior. Recunosc ca am dat repede. Motor imens sub capotă, care mai mult ca sigur a fost f bine spălat, de verificat protecțiile la instalația electrică, copexurile, alea să vezi cum pocnesc. Interiorul nu mi se pare oauu, are dotări normale zic eu, si prea lucioase părțile de la bord care cam deranjează la soare, volanul într-adevăr este frumos. De faruri nu am pretenții, atât cat să lumineze bine. Mi se pare foarte puturoasă , la asa o mașină mare motor așa leneș , si de ce zic asta, pt ca nu o cumperi pt ca să ai motor puternic, dar cand ai nevoie de putere sa ai de unde, pt ca nu mi se pare o mașină de oraș pe care să o folosești zilnic, dar dacă mergi cu ea afara . mai degrabă cred că o cumpără cineva care are undeva peste 55 de ani si merge numai in limite legale și doar pt marca mașinii. Cred că la banii ăștia îți iei altceva mult mai dotat si mult mai ca lumea tot din grupul vag, cu câțiva ani mai jos dar mult mai super. Scaunul de la șofer nu pare f confortabil. DAR ce m-a deranjat cel mai mult este ZGOMOTUL LA INTERIOR, că de aia am si vrut să comentez la ea.
RTJHN25, părere despre Skoda Octavia III
Eu am tot o Skoda Octavia din 2014, cu DSG si 150CP, Xenon. Ce pot spune e ca fiind destul de usoara e mai fasneata decat pasatul. Iar banda de leduri (DLR) pe care masina din clip nu o are ii da un apect mult mai bun. Ca sa nu mai zic ca scaunul de copil si caruciorul intra perfect 🙂 In Corolla sau Duster sau Golf n-ai nici o sansa sa fi asa relaxat…
tzaranuuraganu, părere despre Skoda Octavia III
Am avut Octavia 3 din 2016 și am vândut-o luna trecută la 375000 km… Ambreiajul original, nu am umblat la el(cutie 5 trepte), amortizoarele față schimbate pe la 340000km, un rulment pe dreapta față în rest nimic pe la articulații… Și folosita în regim de ride sharing. E o mașină foarte fiabila dacă nu îți bați joc de ea.
alexchiran5445, părere despre Skoda Octavia III
Detin o Skoda Octavia fix din aceasta generatie si din acelasi an ca cea din imagine, achzitionata in Februarie anul acesta. Tin sincer sa va spun ca este cea mai buna alegere pentru mine, sunt absolut impresionat de capacitatile ei si mai ales de aspect. Am motorul de 2.0 TDI si in cei aproape 11000 de km pe care ii am de cand cu ea ma face sa zambesc de fiecare data cand ma urc la volanul ei. Nu am avut absolut nicio problema cu ea.
Puteti sa spuneti ca sunt batranicios dar, la cei 26 de ani ai mei, masina aceasta mi se pare alegerea perfecta pentru un tanar la inceput de drum . Este versatila in foarte multe situatii. Recunosc ca si eu as fi vrut initial un 1.8 TSI, dar binecunoscutele „forumuri” si faptul ca existau foarte putine pe piata la vremea actuala m-a facut sa regandesc strategia. Dupa 7 ani pe benzina ai putin inima in dinti cand treci la un diesel:)) dar nu regret nimic.
l.e.i.4111, părere despre Skoda Octavia III
Cea mai faină Skoda Octavia. Mai faină și decât Octavia 4 pentru ca are proporții echilibrate.
Design simplu, fără brizbrizuri.
De spiritul practic și de spațiu nu mai zic pentru ca sunt bine cunoscute.
Singurul punct negativ e poziționarea ecranului de infotainment, dar așa era pe atunci, nu le cocoțau pe bord așa cum fac acum.
sursă păreri: youtube.com
Consum Skoda Octavia 3
- 1.2 TSI 86 CP – Consum 5.2 l
- 1.4 110 CP G-Tec – Consum 5 l
- 1.4 TSI 140 CP – Consum 5.3 l
- 1.4 TSI 150 CP – Consum 5.1 l
- 1.6 TDI 90 CP – Consum 4.8 l
- 1.6 TDI 105 CP – Consum 4.5 l
- 1.6 TDI 110 CP – Consum 3.8 l
- 1.8 TSI 180 CP – Consum 6.1 l
- 2.0 TDI 150 CP – Consum 4.1 l
- 2.0 TDI 184 CP – Consum 4.6 l
- 1.6 TDI 116 CP – Consum 3.9 l
Motoare populare/recomandate Skoda Octavia 3
- 1.0 TSI 115 CP
- 1.2 TSI 105 CP
- 1.4 TSI 140 CP
- 1.4 TSI 150 CP
- 1.5 TSI 150 CP
- 1.6 TDI 105 CP
- 1.6 TDI 110 CP
- 1.6 TDI 115 CP
- 2.0 TDI 150 CP
- 2.0 TDI 184 CP
- G-TEC 130 CP
Motoare populare Skoda Octavia III 2013-2020 în Europa și România și problemele lor.
1.6 TDI – Probleme
- Probleme cu DPF-ul.
- Probleme cu turbina.
- Probleme cu injectoarele.
- Scurgeri de ulei.
- Defecțiune supara EGR.Unele probleme și simptome obișnuite includ: înfundarea supapei EGR, care poate cauza mersul în gol sau blocarea; ne deschiderea sau închiderea corectă a supapei EGR, ceea ce poate cauza probleme de performanță cu lipsa puterii și ar putea crește emisiile autovehiculelor;
- Defecțiunea bujiilor incandescente. Mai ales pe vreme rece.
- Probleme cu pornirea la rece sau cald. Se manifestă prin pornire greoaie la rece iar la cald nu mai pornește. Se datorează în general bujiilor incandescente sau întreținere necorespunzătoare.
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-6-tdi-problems.php
2.0 TDI – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
Prezentare Video Skoda Octavia III
Galerie foto Skoda Octavia III
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.