Skoda Octavia 2, produsă între 2004 și 2013, este o mașină compactă apreciată pentru spațiul generos, fiabilitatea și raportul calitate-preț favorabil. Este disponibilă în două variante de caroserie: hatchback/liftback și break . A fost un model important pentru Skoda, contribuind la creșterea popularității mărcii.
Motoare bune și fiabile Skoda Octavia 2 2004-2013
- 1.9 TDI pe motorină. Motor de 105 CP, cunoscut pentru consumul redus și durabilitate.
- 2.0 TDI pe motorină. Disponibil în variante de 140 și 170 CP, oferă performanțe superioare, dar poate necesita întreținere mai atentă.
- 1.4 TSI pe benzină. Motor turbo de 122 CP, combină eficiența cu performanțe bune.
- 1.6 MPI de102 CP. Un motor aspirat, simplu și fiabil, dar poate fi considerat submotorizat pentru unii șoferi.
Probleme Motoare Skoda Octavia 2 2004-2013
1.9 TDI Skoda Octavia 2 2004-2013
- EGR blocat. Supapa EGR poate acumula depuneri, afectând performanța. Curățarea sau înlocuirea supapei este soluția.
- Debimetru de aer defect. Poate duce la pierderi de putere; înlocuirea senzorului rezolvă problema.
- Probleme cu volantul cu masă dublă și cu turbina la kilometri mulți.
- Probleme cu DPF.
2.0 TDI Skoda Octavia 2 2004-2013
- Injectoare defecte: Mai ales la motoarele cu cod BKD, pot apărea probleme la injectoare. Repararea sau înlocuirea acestora este necesară.
- Filtru de particule (DPF) înfundat: Conducerea preponderent urbană poate duce la înfundarea DPF-ului. Regenerarea forțată sau înlocuirea filtrului sunt soluții posibile.
- Unele versiuni au avut probleme cu injectoarele Pompa-Duza (PD), dar cele cu Common Rail sunt mai fiabile. Probleme cu EGR, DPF și turbină.
1.4 TSI Skoda Octavia 2 2004-2013
- Probleme la lanțul de distribuție: Uzura prematură poate cauza zgomote și, în cazuri extreme, avarii majore. Înlocuirea lanțului și a întinzătorului este recomandată.
- Consumul de ulei: Unele motoare pot consuma ulei în exces; monitorizarea nivelului și completarea periodică sunt necesare.
Probleme Generale Skoda Octavia 2 2004-2013
- Suspensii: Uzura bucșelor și a articulațiilor poate provoca zgomote; înlocuirea componentelor uzate este soluția.
- Electrice: Defecțiuni la închiderea centralizată sau geamurile electrice; verificarea și repararea circuitelor sau a motoarelor defecte sunt necesare.
- Rugină: Poate apărea în zone precum aripile sau pragurile; tratarea și protejarea zonelor afectate previn extinderea coroziunii.
- Probleme de software, electrice și martori aprinși.
- Garnituri defecte ale ușilor. Din cauza lor pot apărea scurgeri de apă în mașină.
- Scurgeri ale sistemului de spălare din spate. Pot apărea scurgeri în portbagaj.
- Probleme cu DPF-ul la motoarele diesel. Poate afecta performanța mașini.
- Probleme cu EGR-ul la motoarele diesel, mai ales la cel de 2.0 TDI.
- Probleme cu injectoarele la motoarele diesel, mai ales la cel de 2.0 TDI.
- Probleme cu cutia de viteze automată DSG, fiind pasibilă la defecțiune.
- Blocarea etrierilor la roți.
- Ruperea lanțului de distrubuție. În general la motorizările pe benzină de 1.6 și 2.0 litri.
- Rechemări în service pentru probleme precum: cablul airbag-ului lateral poate fi montat incorect, șuruburile pompei de combustibil tandem se pot rupe, defecțiuni ale ambreiajului, scurgeri de combustibil.
- Probleme cu sistemul de închidere centralizată. Ușile nu se închid sau nu se deschid corect. Soluția poate fi înlocuirea actuatorului sau verificarea cablajului.
Păreri șoferi/posesori despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Proprietarii de Skoda Octavia 2 apreciază în general spațiul interior, portbagajul generos și consumul eficient de combustibil. Cu toate acestea, unii menționează problemele menționate mai sus, subliniind importanța întreținerii regulate și a verificărilor periodice pentru a menține fiabilitatea vehiculului.
ionmorozan2114, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Am model de 1.6 FSI, legat de aspect aș putea spune ca și-a menținut design-ul în timp foarte bine comparativ cu alte branduri. Spațioasă și practică la banii săi, pentru un tânăr de 18 ani care e abia la început de experiența e alegerea perfectă✌️
danr773, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Dupa ce am avut 3 OCtavia 2, as spune ca experienta de utilizare este foarte placuta si masina este foarte practica. In privinta fiabilitatii cred ca se produce o usoara confuzie atorita experientei foarte bune de utilizare. La mine la prima a cazut turbina la 50000 km. La a doua s-a rupt o biela si un proiectil metalic a perforat baia de ulei, asa ca am ramas cu 1 zi inainte de Craciun in drum.A treia a fost OK fara probleme majore (doar mi-a cazut in trafic pedala de ambreiaj la podea si a cazut compresorul de AC). La a doua s-a rupt o biela si un proiectil metalic a perforat baia de ulei, asa ca am ramas cu 1 zi inainte de Craciun in drum.Versiunile fara pachet de drumuri grele suntmai confortabile decat cele care au pachetul. La cele cu pachet de drumuri grele pneurile de 15standard se pot inlocui cu 205/60/15 care oferta o perstatie mai buna si ca confort si la control. Consumurile sunt intr-adevar foarte mici iar problemele care apar odata cu injectia common rail cu multiple injectii pe ciclu, nu apar aici (dar nici beneficiul mersului rotund, silentios si cu vibratii mai putine nu il are acest motor PD).Toate 3 au fost 1,9 TDI si intretinute foarte bine cu revizii din 10 in 10 mii km.
Modelul Octavia ramane o masina pe care o apreciez ca fiind cea mai rationala alegere pe care o poti face in Romania. Acesta probabil este si motivul pentru care isi mentione excelent valoarea de revanzare in timp.
leventefarkas4634, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Am 1.6 mpi super mulțumit… am luat cand avea 170.000 km… acum am 305.000 km… nu am schimbat nimic, doar plăcuțe de frână… ulei și distribuție…e mașina plăcută, sigura, confortabilă spațioasă…am dat 3000 euro in 2020 pe ea… a meritat banii!!
krykylinio, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Octavia 2 1.9 2008 am si eu, in urma cu 3 ani, am luat masina din Bucuresti, km reali 140k , la 4400 euro doar ca n-am avut parte de ea :)). MARE ATENTIE, am efectuat reviziile la 8-10k fara exceptii, iar la 179k mai exact in Decembrie anul trecut, a crapat motorul la Cluj (in concediu, la 700km de casa :)) ), dada, e adevarat. Celebrul 1.9 mai exact BXE care dupa o simpla cautare pe google remarci ca acest cod motor a iesit cu ,, mici ” probleme din fabrica, na, eu am ales sa pun alt motor sh si merg cu ea :)) desi, experientele nu au fost tocmai grozave, asa ca nu pot sa o recomand nimanui. Asta a fost bafta mea cu masina asta.
cosmineelul, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
In calitate de posesor de Skoda Octavia II 1.6 MPI din 2006, ma declar multumit, desi nu ofera senzatii tari precum 1.9/2.0 TDI.
Per total isi face treaba, nu m-a lasat la greu si nu am ce sa-i bag de vina, luand in considerare faptul ca e o masina de 16 ani.
Mobiledotwww, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Eu am pe albastru, exact masina asta. 150 000, motorul functioneaza ca nou. Nu mi-a facut nicio problema. Este o masina pentru familisti, nu pentru sportivi. I-am pus GPL, acesta a fost si motivul pentru care am ales 1.6 MPI. Consuma intre 8.8 si 9 la suta mixt. Inca ma multumeste pe deplin si nu intentionez sa o vand.
anndreigeorge6160, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Am detinut aceasta masina cumaparata de noua
1. Proprietarul trebuie sa stie faptul ca Skoda ofera 12 ani garantie la tabla si vopsea, mai ales pt ca a cumparat-o de noua; posibil aceasta sa nu aiba nefiind o culoare metalizata
2. In proportie de 80% din masinile de pe piata indiferent de an si norma de poluare, ca sa dea un randament mai bun trebuie turata sa reusesti sa demarezi sau sa depasesti si doar atunci poti obtine puterea necesara, astfel ca in timp apare uzura motorului (spun de masinile submotorizate pt caroseria lor cum e asta) caci daca o conduci batraneste pana la peste 300mii nu va consuma deloc
3. Ca o parantrza are 8 valve nu 16 si este sohc; multe probleme aparute inca de la primii km
-cere benzina de calitate mai ales cea euro 4 fata de euro 5
-valva de acceleratie se umple cu impuritati foarte des in 30mii km am curatat si am schimbat pe garantie 3
-calculatorul cand este cald afara incepe sa faca figuri si are tot felul de simptome ca de pilda fluctueaza turatia sau se ineaca
-multiple probleme mici pe care nu am apucat sa le vad dezvoltate pt ca am incercat sa scap cat mai repede de ea, paguba
4. Nu consuma putin, e o aberatie chestia cu 7-8 in oras nu scade sub 9 niciodata, daca mai vb si de bucuresti acolo sub 12 nu scapi nici vara fara aer, testata nu odata de mai multe ori plin pe plin
O dugheana de masina din punctul meu de vedere care aparent pare simpla la modul nu are ce sa se farame la ea, dar de fapt are multe si marunte si consuma la greu chiar si mai mult decat 1.8 tsi 160cp.
nicudica4678, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Masinuta trainica, posed acest model de noua, achizitionata tot pe benzina si nu am avut niciodata aceasta problema a uleiului, am mers de ceteva ori in concediu prin Europa si s-a descurcat cu brio.
La cat de putin costa intretinerea, este pacat sa o mai vand, chiar daca urmeaza achizitia altei masini noi.
Din anumite puncte de vedere este mai faina decat Octavia 3..
MssR07, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Mașini bune, Skoda.. Dar lasă de dorit partea de electronica. Dețin una din 2007, 1.9 TDI 105 cp. Cumpărată in luna Februarie a acestui an de la unu care dezmembra marca Vw, gama asta VAG.. Mașina cumpărată pe încredere, ca nu are absolut nimic.. doar schimb de ulei și distribuție, atât a zis ca trebuie schimbat. Zis și făcut. După 1 luna de rulat cu ea zilnic, mașina intra in modul limp.. La 120 km/h pierdea pedala de acceleratie. Geometrie variabila blocată. Trimisa turbina la București pentru recondiționare. 1400 lei + manopera 250 lei. Mașina fiind stata, nu si’a arătat problemele. Când am luat’o eu, au început sa cada toate. La pornire, fum albastru la greu pana se încălzește. Trebuie segmentat motorul, dar nu ma complic. Nu are gram de rugina pe sub ea din cauza ca motorul este in permanenta umed de ulei.. Am sa cumpăr alt motor pe viitor. Și sa va mai spun ca din Gorj pana la Constanța și înapoi, am mers cu ea in 3 injectoare. Ce sa zic, motoare fiabile.. Mai ales astea 1.9 TDI.. Și încă merge și in ziua de azi, tot in 3 injectoare, dar merge.
bogdnitoi4324, părere despre Skoda Octavia 2 2004-2013
Va salut!Am avut acelasi motor de 1,6-102cp-8 valve-75 kw ,pe un golf plus cumparata din reprezentanta Ploiesti ,pret cu dotarii 15700 euro,iar dupa 50.000 mii km au inceput problemele:motorul dadea niste rateuri cu fum negru iesit din spatele motorului ,la scurt timp a inceput sa nu mai porneasca la prima cheie,pornea la cea dea doua,chiar la a treia cheie!Am fost la reprezentanta la cei mai buni mecanici din Prahova si nimeni nu ia dat de cap ,specific ca pe tester nu dadea nici o eroare!Am inceput sa schimb prin eliminare:bujii,fise,bobina ind.pompa benzina,resoftare soft calculator si nimic acele simtome nu au disparut,am uitat sa spun ca piesele schimbate au fost noi ,in final chetuisem in jur la 3000 lei degeaba !La 90.000 mii km am luat decizia de a o vinde ,pierzand f mult din pretul masini si nemaisuportand aceste probleme!In momentul de fata persoana care I.am vandut masina are aceleasi probleme cu pornirea si rateuri pe langa ia mai crapat si galeria de evacuare!Dupa atata timp cred ca catalizatorul si senzorul oxigen(sonda lambda) sunt cauza !Ca o constatare nu vreau sa mai aud de masini pe benzina de la grupul V.a.g,poate motoarele diesel sunt mai fiabile dar la benzinare nu cred!Acum am mers pe Kia Ceed benzina noua si la 6200 km sunt multumit de performantele masini !Multumesc pt timpul acordat!
sursă păreri: youtube.com
Consum Skoda Octavia 2 2004-2013
- 1.2 TSI 105 CP – Consum 5.7 l
- 1.4 MPI 80 CP – Consum 7 l
- 1.4 TSI 122 CP – Consum 6.6 l
- 1.6 MPI 102 CP – Consum 6.3 l
- 1.6 TDI 105 CP – Consum 4.5 l
- 1.8 TFSI 160 CP – Consum 7 l
- 1.9 TDI 105 CP – Consum 5.1 l
- 2.0 TDI 140 CP – Consum 5.7 l
- 2.0 TDI 170 CP – Consum 5.5 l
- 2.0 TFSI RS 200 CP – Consum 7.5 l
Motoare populare/recomandate Skoda Octavia 2 2004-2013
- 1.6 FSI 115 CP
- 1.6 MPI 102 CP
- 2.0 FSI 4×4 150 CP
- 1.9 TDI 105 CP
- 2.0 TDI 140 CP
- 2.0 TDI 170 CP
- 1.8 TFI 160 CP
- 1.4 TSI 122 CP
- 1.6 TDI 105 CP
- 2.0 TDI 140 CP
- 2.0 TDI 110 CP
Motoare populare Skoda Octavia 2 2004-2013 în Europa și România ale – și problemele lor.
1.9 TDI – Probleme
- Scurgeri de ulei
- Defecțiunea injectorului
- Supapa EGR înfundată
- Defecțiunea curelei de distribuție
- Zgomote cu volantă dublă (DMF).
- Defecțiune a garniturii capului
sursă: vwtuning.co/vw-1-9-tdi-engine-problems/
1.8 TFSI – Probleme.
- Consum de ulei excesiv.
- Probleme cu lanțul de distribuție. Mai ales la prima și a doua generație de motor 1.8 TFSI.
- Probleme cu întinzătorul lanțului. Dacă un întinzător eșuează, acesta poate permite să se formeze atât de mult slăbire încât lanțul va sări, potențial blocând motorul pe măsură ce supapele intră în contact cu pistoanele.
- Defecțiune bobina de aprindere. O mare parte din familia EA888 sunt problemele bobinei de aprindere care fac ca computerul de bord să arate diverse erori, precum și martorul „check engine”.
- Defecțiune prematură a pompei de apă. Acest lucru se datorează unei roți a compresorului din plastic din componenta pompei de apă care începe să prezinte probleme.
- Scurgere din termostat. O altă componentă a sistemului de motor 1.8 TFSI care scurge lichid de răcire este carcasa termostatului.
sursă: autozilla.co.uk/audi/audi-1-8-tfsi-engine-problems-common-issues-explained/
1.6 TDI – Probleme
- Probleme cu DPF-ul.
- Probleme cu turbina.
- Probleme cu injectoarele.
- Scurgeri de ulei.
- Defecțiune supara EGR.Unele probleme și simptome obișnuite includ: înfundarea supapei EGR, care poate cauza mersul în gol sau blocarea; ne deschiderea sau închiderea corectă a supapei EGR, ceea ce poate cauza probleme de performanță cu lipsa puterii și ar putea crește emisiile autovehiculelor;
- Defecțiunea bujiilor incandescente. Mai ales pe vreme rece.
- Probleme cu pornirea la rece sau cald. Se manifestă prin pornire greoaie la rece iar la cald nu mai pornește. Se datorează în general bujiilor incandescente sau întreținere necorespunzătoare.
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-6-tdi-problems.php
2.0 TDI – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
Prezentare Video Skoda Octavia 2 2004-2013
Galerie Foto Skoda Octavia 2 2004-2013
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.