Tesla Model Y 2020-2025 – Păreri și Probleme

Ultima actualizare la data de 23 aprilie 2025

Info și istoric:

Tesla Model Y este un automobil electric de tip crossover compact produs de către compania americană Tesla începând cu anul 2020. Modelul a fost prezentat publicului în Martie 2019 iar producția sa a înceeput în Ianuarie 2020 la fabrica din Fremont. Tesla Model Y are la baza platforma lui Model 3 de tip sedan și împarte aproximativ 75% din piese cu acesta. Are un interior și un tren de rulare similar cu Model 3. Model Y oferă ca opțional varianta cu șapte locuri prin al trei-lea rând de scaune. Există patru planuri de rulare și configurații pentru model Y și anume: Standard Range Real-Wheel Drive, Long Range Real-Wheel Drive, Long Range with Dual Motor All-wheel Drive adică cu tracțiune integrală și Performante cu motor dual și tracțiune integrală. Tesla Y a obținut cinci stele la capitolul siguranță, fiind o mașină sigură cu o structură rigidă. Greutatea modelului Y este de 1995 kg.

Prețul de nou în anul 2022 pentru Tesla Y este de aproximativ 66.990 euro pentru varianta Model Y Long Range și aproximativ 70.970 pentru varianta Y Performance. Automia pentru modelul Long Range este 533 km, viteza maximă de 217 km oră și accelerație de la o la 100 km în cinci secunde. Versiunea Y Performance asigură o viteză maximă de 250 km pe oră și o accelerație de la 0 la 100 km pe oră în 3.7 secunde. Tesla Y beneficiază de versiunea Autopilot avansat cu: navigare cu autopilot, schimbare automată a benzii, parcare automat, summon, smart summon. Prețul acestei opțiuni este de 3800 euro. Funcția de capabilitate Full Self Drinving cu toate funcțiile autopilotului de bază, autopilotului avnsat și controlul privind semafoarele și indicatoarele de stop poate fi adăugată pentru 7500 euro.

Prețul de nou în anul 2024 pentru Tesla Y începe de la 44.990 euro iar versiunea de performanță poate ajunge la 57.990 euro. Interiorul lui Model Y este unul premium iar ca funcționalități se remarcă prin: scaune față reglabile electric, scaune față/spate încălzite, sistem audio premium, proiectoare ceață led, sistem Hepa de filtrare a aerului etc. Sistemul audio premium include 13 boxe, 1 subwoofer și 2 amplificatoare.Tesla Model 3 vs Tesla Model Y ? Tesla Model 3 câștigă la capitolul autonomie, performanșă și preț de achiziție. În schimb dacă vrei interior mai mare și un autoturism de tip Suv, puteți alege Model Y.


Avantaje Tesla Model Y

Design. Adoptă limbajul de design minimalist specific Tesla atât la exterior cât și la interior. Exteriorul este fluid și aerodinamic fără o grilă frontală tradițională. Interiorul este dominat de un ecran tactil central mare care controlează majoritatea funcțiilor mașinii, de la navigație și divertisment până la setările climatizării și ale vehiculului.

Spațiu și Practicabilitate. Model YOferă un spațiu interior generos pentru pasageri atât în față cât și în spate și un volum de încărcare foarte bun, incluzând portbagajul principal cu hayon, un portbagaj frontal și spațiu de depozitare sub podeaua portbagajului. Unele piețe au oferit opțional și o configurație cu 7 locuri cu al treilea rând potrivit mai degrabă pentru copii.

Tehnologie avansată, Model Y excelează la capitolul tehnologie. Include sistemul Autopilot standard cu funcții avansate de asistență a șoferului, cum ar fi menținerea benzii și cruise control adaptiv și opțiunea Full Self-Driving. Beneficiază de actualizări software over-the-air OTA care pot adăuga noi funcții sau îmbunătăți performanțele de-a lungul timpului.

Performanță ridicată, chiar și în variantele de bază Model Y oferă o accelerație instantanee și impresionantă specifică mașinilor electrice. Variantele Long Range și Performance duc acest aspect la niveluri de mașină sport. Manevrabilitatea este bună datorită centrului de greutate coborât.

Infrastructura de încărcare, un avantaj major este accesul la rețeaua extinsă și fiabilă de stații rapide Tesla Supercharger.


Probleme semnalate Tesla Model Y 2020-2025

Diverse scârțâituri sau pocnituri pot apărea la interior din zona bordului, stâlpilor, plafonului panoramic, scaunelor.

Unele modele echipate cu pompă de căldură au avut probleme de funcționare la temperaturi foarte scăzute, ducând la pierderea încălzirii în habitaclu.

Descărcarea prematură a bateriei de 12V.

Acumularea de condens în interiorul stopurilor.

Sistemul de ștergătoare automate, bazat pe camere, este adesea criticat pentru funcționarea imprevizibilă.

Vopseaua poate fi considerată relativ subțire și predispusă la zgărieturi.

  • Uzura prematură a anvelopelor.
  • Zgomot de click la accelerare sau decelerare.
  • Uzura pompei de căldură sau a sistemului de răcire.
  • Uzura camerelor laterala.
  • Uzura garnituri ferestri.
  • Frâne zgomotoase spate.
  • Uzura cablajului AC.
  • Ușile necesită re-aliniere.
  • Pot apărea alarme false de coliziune.
  • Probleme cu conexiunea wi-fi. Se poate rezolva prin update de software.
  • Calitatea vopselei nu este cea mai bună.
  • Infiltrații de apă.
  • Zgomote la interior. Scârțâituri sau zgomot de vânt.
  • Defecțiunea acumulatorului/bateriei.
  • Uzura prematură a plăcuțelor de frână.
  • Probleme cu sistemul de infotainment. Se poate bloca sau funcționa greu.
  • Probleme cu funcția de Autopilot.
  • Probleme cu mânerele ușilor.
  • Geamurile nu se inchid complet.
  • Probleme cu funcționarea touchscreen-ului. Nu funcționează sau funcționează greu.

Autonomie Tesla Model Y

Standard Range Rear-Wheel Drive SR RWD. Un singur motor pe puntea spate. Autonomie 430 – 455 km.

Long Range All-Wheel Drive LR AWD. Două motoare, unul pe fiecare punte, tracțiune integrală. Autonomie 533 – 565 km.

Performance All-Wheel Drive AWD. Două motoare cu performanță crescută, tracțiune integrală. Autonomie 514 km.


Motorizări recomandate Tesla Model Y

Recomandare generală este varianta Long Range AWD este adesea considerată cea mai echilibrată oferind o combinație excelentă de autonomie mare, performanțe solide și tracțiune integrală utilă în condiții de aderență scăzută.

Pentru buget sau utilizare în oraș, varianta Standard Range RWD este o opțiune bună dacă bugetul este un factor principal sau dacă mașina va fi folosită predominant în oraș și pentru drumuri mai scurte, unde autonomia maximă nu este esențială. Modelele mai noi SR RWD echipate cu baterii LFP ce au avantajul că pot fi încărcate regulat la 100% fără o degradare accelerată.

Pentru performanță maximă, varianta Performance este destinată celor care doresc accelerația cea mai rapidă, jante mai mari și o suspensie sport.


Păreri despre  Tesla Model Y

mariusmusat1255
Am mers cu un model Y pe autostrada prin US. Este extrem de inconfortabil, are suspensiile alea zici ca sunt de caruta, se simteau foarte rau toate micile denivelari.
Si o a doua problema, atunci cand mergeai constant la orice viteza, nu stiu daca era de la modul de recuperare energie sau de la ce, dar simteai in permanenta o infranare, o mica senzatie care te impingea in fata, putin sesizabila, dar dupa 1 ora deja nu mai suportai, ti se facea rau in capul pieptului. In masina aia nu se putea merge relaxat sub nicio forma, ori erai pe accelerare, ori pe franare cand mergeai constant. La care adaugi suspensia de caruta, a fost horror.

Modelul Y este liniștit și confortabil. Suspensia este mai fermă, dar la fel de bună ca la orice SUV cu suspensie tradițională. Iarna, încălzirea este pornită automat înainte să urci în mașină. Are mult spațiu pe bancheta din spate pentru copii și o portbagaj imens. Încarc mașina în garaj în fiecare seară. O pot controla de pe telefon sau de pe Apple Watch. Drumurile lungi sunt ușoare datorită rețelei Supercharger. În mod surprinzător, am fost primii din cartier care am trecut la electric. După ce am condus un Tesla, nu m-aș mai întoarce NICIODATĂ la mașina pe benzină. Și sunt pasionat de mașini! Recomand cu încredere. Nu vei regreta

Este fantastică. Desigur, are câteva probleme – calitatea materialelor, asamblarea etc. – dar nu fac compromisuri la tehnologie sau eficiență. Hyundai era mai bun la finisaje și lux, dar Tesla câștigă clar la performanță și software. După un an cu Ioniq 5, am realizat că, la o mașină electrică, nimic nu e mai important decât software-ul și optimizarea. Tesla se concentrează pe asta, în timp ce Hyundai și alte branduri vor trece pur și simplu la următorul model. Iubesc mașina. Iubesc și maniera în care se conduce – îmi amintește de M3-ul meu. Unora le pare prea rigidă, dar probabil sunt oameni care n-au condus niciodată o mașină sport.

Îmi place tehnologia și designul. Am luat un Model Y Performance din 2022 (primele modele), deci suspensia e puțin mai rigidă. În afară de asta, cea mai mare nemulțumire sunt zgomotele intermitente din uși – parcă apar și dispar. Se pare că modelul 2023 a rezolvat ambele probleme (are suspensie mai confortabilă și panouri pentru izolare sonoră la uși). Cu siguranță e o mașină excelentă, cu un ecosistem superb, dar pregătește-te să-i înțelegi câteva mici imperfecțiuni pe ici-colo!

Nu e o mașină rea. Tocmai am trecut de 8000 km și aproape 3 luni de când o am. Calitatea construcției și zgomotul sunt adevăratele probleme, mai ales comparând-o cu Mach-E-ul nostru. Și apoi, la Mach-E e mult mai ușor să depășești autonomia oficială (EPA). La 30 de zile a trebuit s-o duc în service pentru că ușile erau total nealiniate, iar când bătea vântul, intra praf în mașină. La 60 de zile, a trebuit s-o duc iar pentru că bancheta din spate a dat eroare și nu mai puteai intra/ieși din al treilea rând – așa că am primit o banchetă nouă. Aveam nevoie de o mașină cu 7 locuri, așa că am mizat pe Model Y și nu suntem dezamăgiți… dar n-a fost o experiență grozavă până acum.

sursă păreri: youtube.com și reddit.com/r/TeslaModelY/comments/12goj7m/honest_reviews_on_the_model_y/


Producător Tesla
Dată începere producție: 2020
Țări asamblare: SUA, China, Germania
Clasă: Suv, Crossover compact
Modele: Model Y

PRO:

Autonomie și performanțe.

Tehnologie avansată.

Versiune cu șapte locuri și spațiu optim.

Siguranță.

Contra:

Calitate slabă a materialelor în unele modele.

Date tehnice și modele:

Tesla Model Y
2020-2025 – SUV, Crossover
Putere : de la 204 la 534 CP | Dimensiuni: 4751 x 1921 x 1624 mm

sursă date: auto-data.net

Competitori și Alternative:

Ford Mustang Mach-E are design atrăgător, interior mai tradițional cu ecrane dedicate șoferului, manevrabilitate bună. Rețeaua de încărcare este însă mai fragmentată decât cea Tesla.

Hyundai Ioniq 5 are design retro-futurist distinctiv, interior spațios și modular, încărcare ultra-rapidă, funcție Vehicle-to-Load. Autonomia reală poate fi uneori sub cea a Model Y LR.

Kia EV6 împarte platforma și tehnologia de încărcare rapidă cu Ioniq 5 dar cu un design mai sportiv și o dinamică de condus diferită.

Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron sunt bazate pe platforma MEB a grupului VW. Pun accent mai mare pe confortul la rulare și oferă interioare mai convenționale. Software-ul a fost un punct slab inițial, dar s-a îmbunătățit.

BMW iX3, BMW iX1 sunt alternative premium, cu calitatea materialelor și a construcției specifică BMW. iX3 este RWD , în timp ce iX1 oferă și variante AWD. Tehnologia infotainment BMW este excelentă dar nu au acces la rețeaua Supercharger.

Mercedes-Benz EQA sau EQB sunt SUV-uri electrice compacte premium. EQB oferă opțional 7 locuri într-un format compact.

Galerie Foto – Tesla Model Y

Prezentare Video – Tesla Model Y

One comment

  1. Dai un ban dar stai în față. Nu se compară cu nici o mașină electrică momentan ca tehnologie. Parcă este tehnologie extraterestră! Performanță, confort, dotări, eleganță etc. Nota 10!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *