Păreri Peugeot 3008

Ultima actualizare la data de 26 mai 2024

Info și istoric:

Peugeot 3008 este un Suv de tip crossover compact produs de către compania franceză Peugeot începând cu anul 2008 și până în prezent. Este succesorul modelului Peugeot 4007 și Peugeot 4008. Prima generație împarte aceiași platformă cu Peugeot 3008 și 5008 cu care împarte mai multe piese. Peugeot 3008 se află în prezent la a doua generație, ultima fiind lansată în anul 2016. A doua generație a fost construită pe patforma PSA EMP2 pe care o regăsim și pe Citroen C5 Aicross, DS 7 Crossback sau Opel Grandland. În Noiembrie 2016, noul 3008 a câștigat titlul „Car of the Year” 2017. Îm anul 2021, Peugeot 3008 s-a comercializat în 140.015 exemplare pe continentul European. Peugeot 3008 se remarcă prin tehnologii inovative precum: night vision, advanced grip control, tracțiune integrală, recuperarea energiei la frânare etc.

Prima generație de Peugeot 3008 T84 nu s-a remarcat prin design dar a câștigat titlul de Mașina Anului în 2010 de la revista engleză What Car? Prima generație a primit de asemenea o versiune hybridă cu motor diesel. Prima generație s-a remarcat și prin opțiunea head up dsplay, distance alert, cruise control sau speed limiter. A fost de asemenea una din primele modele hybride ce s-a produs în masă. Modelul hybrid are patru moduri de acționare: auto, all electric, mod transmisie integrală și modul sport. Prima generație a primit motorizări pe benzină de 1.2 litri, 1.6 litri iar pe motorină de 1.6 litri și 2.0 litri. Motorul de 2.0 litri împreună cu motorul electric desemenează motorizarea de tip hybrid. Ca transmisie regăsim cutie de viteză manuală în cinci și șase rapoarte și cutie automată în șase rapoarte. La capitolul siguranță, prima generație a primit cinci stele conform testului de siguranță Euro Ncap din 2009.

A doua generație de Peugeot 3008 P84 a fost anunțată de Peugeot în Mai 2016 și prezentată la salonul auto Paris Motor Show în Septembrie 2016. Aduce modificări la interior precum noul concept iCockpit pe care îl putem vedea și pe modle ca Peugeot 208, Peugeot 2008 sau Peugeot 308. Alte îmbunătățiri ale generației sunt: consolă cu touch screen, heads up display și un volan de mici dimensiuni. În 2020, modelul a primit un facelift ce adauce un design nou pe paratea frontală, tehnologie nouă, faruri spate revizuite și un interior împrospătat. A doua generație beneficiază de motorizări pe benzină de 1.2 litri, 1.6 litri, 1.6 litri cu motor electric iar pe motorină de 1.5 litri, 1.6 litri și 2.0 litri. Ca transmisie regăsim manuală în cinci și șase rapoarate și automată în șase și opt rapoarte.

A treia generație de Peugeot 3008 cu numele de cod P64 a fost prezentată publicului pe 12 Septembrie 2023. Vânzările au început însă în luna Februarie 2024. 3008 P64 este construit pe platforma grupului Stellantis SLTS Medium. În comparație cu vechea generație de 3008, această generație a evoluat spre un Suv de tip Coupe cu formă aerodinamică. Această generație oferă luminare cu efect Claw a mărci în față și spate prin tehnologia Pixel Led. Este de asemenea primul model al Peugeot ce oferă un interior Panoramic i-Cockpit unde regăsim un ecran panoramic de 21 inch. Acest ecran combină head-up display cu instrumentele. Această generație se poate echipa cu motor electric, Hybrid sau Plug-in Hybrid.

A treia generație de Peugeot 3008 se remarcă prin dotări precum: faruri led, head-up display, i-cockpit panoramic, plafon black diamond, volan încălzit GT, parbriz luminat acustic, iluminare ambientală etc. Noile modele de 3008 beneficiază de 8 ani garanție sau 160.000 de kilometrii prin programul Peugeot Allure Care.

Siguranță Peugeot 3008. Prima și a doua generație au primit cinci stele la testele de siguranță Euro Ncap.

Cost Peugeot 3008 2022. Prețul unui Peugeot 3008 Plug-in Hybrid începe de la aproximativ 32.700 euro cu tva, prețul poate crește în funcție de configurația aleasă.

Cost Peugeot 3008 2024. Prețul unui Peugeot 3008 Hybrid începe de la aproximativ 33.000 euro cu tva, prețul poate crește în funcție de configurația aleasă. Modelul Plug-in Hybrid are un preț de pornire de 41.600 euro.
Modelul electric 154 kW are un preț de pornire de la 46.700 euro.

Fiabilitate Peugeot 3008. 3008 a obținut locul doi din 75 de autoturisme la un clasament de fiabilitate din 2020.


Probleme semnalate Peugeot 3008 1 T84 2007-2016

  • Utilizatorii au raportat diferite probleme electrice și martori aprinși.
  • Defecțiune a injectoarelor la motorizările diesel.
  • Scurgeri de combustibil. Prin conducta de combustibil. Peugeot a emis rechemări pentru modelele fabricate între 2009 și 2010.
  • Blocarea filtrului de particule – DPF.

Probleme semnalate Peugeot 3008 2 P84 2016-2023

  • Deteriorarea DPF-ului. Din cauza plasticului din sistemul de evacuare. Peugeot e emis o rechemăre pentru această problemă.
  • Probleme de software. Provoacă funcționare defectuoasă a martorilor și a luminilor. Este nevoie de o actualizare de software pentru ECU/calculator.
  • Uzura prematură a curelei de distribuție.
  • Probleme cu suspensia. Șuruburile din suspensia spate se pot rupe din cauza unui defect.
  • Defecțiuni electrice. Se pot aprinde martori sau se blochează conexiunea prin bluetooth.
  • Probleme cu fixarea barei de remorcare. Pentru modelele din 2017-2018.
  • Scurgeri de ulei. Pe la garnitura șurubului.
  • Probleme cu sistemul Adblue. Pentru modelele fabricate între 2019 și 2020.
  • Probleme cu bateria la modelele Hybrid. Produse între 1 Octombrie și 23 Decembrie 2019. Este nevoie de înlocuirea ei.

Probleme semnalate Peugeot 3008 3 P64 2023-

Nu s-au raportat încă probleme.

Consum Peugeot 3008 I T84 2007-2016

  • 1.6 HDI 112 CP – Consum 4.9 l
  • 1.6 THP 156 CP – Consum 7.3 l
  • 1.6 VTI 120 CP – Consum 7.1 l
  • 2.0 HDI 150 CP – Consum 5.6 l
  • 1.2 Puretech 130 CP – Consum 5.3 l
  • 1.6 BlueHDI 120 CP – Consum 4.3 l
  • 1.6 HDI 115 CP – Consum 4.9 l
  • 2.0 BlueHDI 150 CP – Consum 4.2 l
  • 2.0 HDI 200 CP Hybrid – Consum 3.3 l

Consum Peugeot 3008 II P84 2016-2023

  • 1.2 Puretch 130 CP – Consum 5.4 l
  • 1.5 BlueHDI 130 CP – Consum 4.0 l
  • 1.6 BlueHDI 100 CP – Consum 4.2 l
  • 1.6 BlueHDI 120 CP – Consum 4.3 l
  • 1.6 Hybrid4 300 CP – Consum 1.3 l
  • 1.6 Puretch 180 CP – Consum 5.6 l
  • 1.6 THP 165 CP – Consum 6.0 l
  • 2.0 BlueHDI 150 CP – Consum 4.7 l
  • GT 2.0 BlueHDI 177 CP – Consum 4.8 l
  • 1.2 Hybrid 136 CP – Consum 5.7 l
  • 1.2 Puretech 131 CP – Consum 6.0 l
  • 1.5 BlueHDI 131 CP – Consum 5.6 l
  • 1.6 Plug-in Hybrid 180 CP – Consum 1.6 l
  • 1.6 Plug-in Hybrid 225 CP – Consum 1.5 l
  • 1.6 Plug-in Hybrid 300 CP – Consum 1.4 l
  • 1.6 Puretech 181 CP – Consum 7.8 l

Consum Peugeot 3008 III P64 2023-

  • e-3008 213 CP – Autonomie 525 KM
  • e-3008 326 CP – Autonomie 525 Km
  • e-3008 231 CP Long Range – Autonomie 700 km
  • 1.2 136 CP Hybrid – Consum 5.5 l

Motoare populare/recomandate Peugeot 3008 I T84 2007-2016

  • 1.6 BlueHDi 120 CP
  • 1.6 e-HDi 114 CP
  • 1.6 THP 156 CP
  • 1.6 HDi 109 CP

Motoare populare/recomandate Peugeot 3008 II P84 2016-2023

  • 1.2 PureTech 130 CP
  • 1.6 THP 165 CP
  • 1.5 BlueHDI 130 CP
  • 1.6 BlueHDI 120 CP
  • 3008 GT Hybrid4 300 CP
  • 3008 Hybrid 225 CP

Motoare populare/recomandate Peugeot 3008 IIII P64 2023

  • 3008 Hybrid 136 CP
  • E-3008 214 CP
  • E-3088 Dual Motor 326 CP
  • E-3008 Long Range 231 CP

Motoare populare în Europa și România ale Peugeot 3008 și problemele lor.

1.5 HDI Peugeot 3008

  • Probleme cu lanțul de distribuție.
  • Defecțiuni ale injectorului.
  • Șaibe de sub injectoare trebuie înlocuite.
  • DPF înfundat.
  • EGR înfundat.
  • Defecțiunea turbocompresorului.
  • Probleme cu Adblue.

1.6 HDI Peugeot 3008

  • Probleme legate de uzura injectoarelor.
  • Probleme cu EGR.
  • Probleme cu turbina.

2.0 HDI Peugeot 3008

  • Probleme cu injectoarele.
  • Probleme legate de ECU.
  • Probleme cu turbina.

1.2 Puretech Peugeot 3008

  • Probleme cu cureaua de distribuție.
  • Presiune scăzută a uleiului.
  • Motor pretențios la ulei. Necesită exact uleiul recomandat de producător.
  • Defecțiuni ale turbocompresorului.
  • Defecțiuni bujii.
  • Probleme cu garnitura de chiloasă.
  • Defecțiuni ale curelei de accesorii.
  • Consum mare de combustibil și acumulări de carbon pe galeria de admisie.

Producător Peugeot
Dată începere producție: 2008
Țări asamblare: Franța, China, Malaezia, Kazakstan, Namibia, Vietnam, Ghana.
Clasă: Suv Compact Crossover
Modele: T84 2008, P84 2016

PRO:

  • Ușor și plăcut de condus.
  • Design interior plăcut.
  • Dotări și opțiuni diverse.
  • A treia generație are un aspect exterior modern de tip Suv Coupe.
  • Motorizări eficiente la noile generații.

Contra:

  • Poziția de condus nu se potrivește pentru oricine.

Probleme, în funcție de model:

S-au raportat probleme legate de: probleme cu dpf-ul, fixarea barei de tractare, scurgeri de ulei pentru modelele aprilie 2018 – 30 mai 2018, blocarea injectorului de ad-blue, probleme cu bateria la modelele hybride. sursa probleme, aici.

Date tehnice și modele:

Peugeot 3008 III (Phase I, 2023)
2023 – SUV
Putere : de la 213 la 326 CP | Dimensiuni: 4542 x 1895 x 1641 mm

Peugeot 3008 II (Phase II, 2020)
2020 – SUV
Putere : de la 131 la 300 CP | Dimensiuni: 4447 x 1841 x 1624 mm
Peugeot 3008 II (Phase I, 2016)
2016 – 2020 SUV
Putere : de la 100 la 300 CP | Dimensiuni: 4447 x 1841 x 1624 mm
Peugeot 3008 I (Phase II, 2013)
2013 – 2016 SUV
Putere : de la 115 la 200 CP | Dimensiuni: 4365 x 1910 x 1639 mm
Peugeot 3008 I (Phase I, 2009)
2009 – 2013 SUV
Putere : de la 112 la 163 CP | Dimensiuni: 4365 x 1910 x 1639 mm

sursă date: auto-data.net

Consum:

Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Motorul pe benzină de 1.2 PureTech de 130 cai pytere are un consum mixt de 5.1-5.4 litri la 100 km. Motorul de 1.5 BlueHdi pe motorină de 130 cai putere are un consum mixt de 4 litri la 100 km.

Modelul cu motor electric de 210 CP și acumulator de 73 kWh are o autonomie de până la 527 KM.

Motorizarea Hybrid cu putere de 136 CP are un consum mixt de 5.5 litri la 100 km.

Competitori și Alternative:

  • Audi Q2
  • Audi Q3
  • BMW X1
  • BMW X2
  • Citroen C5 Aircross
  • Fiat 500X
  • Ford Escape
  • Ford Puma
  • GWM Haval H6
  • GWM Haval Jolion
  • Haval H6
  • Haval H9
  • Holden Acadia
  • Holden Captiva
  • Holden Equinox
  • Holden Trailblazer
  • Holden Trax
  • Honda CR-V
  • Honda HR-V
  • Hyundai Santa Fe
  • Hyundai Tucson
  • Infiniti Q30
  • Infiniti QX30
  • Isuzu MU-X
  • Jeep Cherokee
  • Jeep Compass
  • Jeep Grand Cherokee
  • Jeep Renegade
  • Jeep Wrangler
  • Kia Niro
  • Kia Seltos
  • Kia Sorento
  • Kia Sportage
  • LDV D90
  • Mahindra XUV500
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-5
  • Mazda CX-8
  • Mazda CX-9
  • Mercedes-Benz GLA-Class
  • MG HS
  • MG ZST
  • Mini Countryman
  • Mitsubishi ASX
  • Mitsubishi Eclipse Cross
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi Pajero Sport
  • Nissan Juke
  • Nissan Pathfinder
  • Nissan Qashqai
  • Nissan X-Trail
  • Peugeot 2008
  • Peugeot 5008
  • Renault Arkana
  • Renault Kadjar
  • Renault Koleos
  • Skoda Kamiq
  • Skoda KAROQ
  • Skoda Kodiaq
  • Skoda Octavia
  • Ssangyong Tivoli
  • Ssangyong Tivoli XLV
  • Subaru Forester
  • Subaru Outback
  • Subaru XV
  • Suzuki S-Cross
  • Suzuki Vitara
  • Toyota C-HR
  • Toyota Fortuner
  • Toyota Kluger
  • Toyota RAV4
  • Toyota Yaris Cross
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-CROSS
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen Tiguan
  • Volvo XC40

Pagina oficială ,click aici.

3 comments

  1. Sunt fan Peugeot, am deținut mult timp un 508. Am decis să trec la Suv, 2008 mi s-a părut cam mic așă că am luat 3008. Sunt super încântat de achiziția făcută. Se comportă bine mașina, are consum decent, confort etc.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *