Tesla Model 3 2017-2023 – Păreri și Probleme

Ultima actualizare la data de 23 aprilie 2025

Info și istoric:

Tesla Model 3 este un automobil de tip compact sedan executiv produs de către compania Tesla începând cu anul 2017. Este un model complet electric, autonomia fiind asigurată de baterii. Model 3 asigură o autonomie de aproximativ 438 km dar se poate ajunge și la 576 km prin versiunea Long Range. Conform Tesla, Modelul 3 are în componență un sistem de auto-condus ce se updatează în permanență. Modelul 3 al companiei Tesla a fost lansat ca o versiune accesibilă în comparație cu primele modele produse de către Tesla. Începând cu anul 2020, Tesla Model 3 este cel mai bine vândut model elecric din lume. În Iunie 2021 a devenit primul model de mașină electrică ce a depâșit pragul de 1 milioan de unități comercializate. Este unul dintre cele mai bine vândute modele din Europa, China și Statele Unite. Model 3 poate fi comandat cu tracțiune spate sau tracțiune integrală.

Noul model de Tesla Model 3 asigură o accelerație de la 0 la 100 km pe oră în 3.3 secunde și are o automomie de 602 km. Motorizarea fiind Dual Motor AWD. Tesla 3 are o greutate de 1836 kg și jante pe 20 inch. Garanția de bază este de 4 ani sau 80.000 de km. Garanția la baterie și unitatea de acționare este de 8 ani sau 192.000 de km. Prețul unui Tesla Model 3 de nou în anul 2022 este de aproximativ 50.900 euro cu tracțiune spate. Modelul 3 Long Range are un preț de aproximativ 59.990 euro iar Model 3 Performance un preț de aproximativ 65.990 euro. Model 3 este construit pentru siguranță cu protecție la impact, risc mic de răsturnare și are o structură rigidă. Structura sa este metalică și aluminiu pentru rezistență extinsă. Prețul unui Tesla Model 3 de nou în anul 2024 începe de la aproximativ 40.990 euro. În varianta cu 513 kilometri de autonomie. Siguranță Tesla Model 3 – Model 3 a obținut cinci stele la testele de siguranță.


Avantaje Tesla Model 3

Performanță bună, chiar și în variantele de bază Model 3 oferă o accelerație instantanee și rapidă specifică mașinilor electrice. Versiunile Long Range și Performance sunt deosebit de rapide.

Manevrabilitate bună datorită centrului de greutate foarte jos, mașina are o ținută de drum excelentă, este agilă și plăcută la condus.

Tehnologie optimă. Sistemul de infotainment este avansat, intuitiv și primește actualizări software over-the-air care pot adăuga funcții noi sau îmbunătăți performanța. Sistemul Autopiloteste un punct forte deși necesită atenția constantă a șoferului.

Eficiență și autonomie, Model 3 este una dintre cele mai eficiente mașini electrice de pe piață oferind o autonomie bună raportată la capacitatea bateriei.

Rețeaua Supercharger, Model 3 are acces la rețeaua globală de încărcare rapidă Tesla Supercharger.

Costuri de operare mici, costurile cu electricitatea sunt semnificativ mai mici decât cele cu benzină sau motorină. Întreținerea este redusă neavând schimburi de ulei, filtre de motor, sistem de evacuare etc.

Siguranță ridicată, Model 3 a obținut scoruri de top la testele de siguranță din întreaga lume.

Spațiu interior generos, deși compactă la exterior, designul inteligent oferă un spațiu interior surprinzător de generos plus două portbagaje.


Probleme semnalate Tesla Model 3 2017-2023

Zgomote de la suspensie sau direcție. În special brațele superioare față pot dezvolta jocuri sau zgomote (pocnituri, scârțâituri) la trecerea peste denivelări.

Bateria de 12V se poate descărca prematur.

Condens în stopuri sau faruri.

Miros Neplăcut din Sistemul de Climatizare: Un miros de mucegai/oțet la pornirea A/C-ului.

Mașina frânează brusc fără un motiv aparent în timp ce folosește Autopilot sau Cruise Control Adaptiv.

Pot apărea probleme la alinierea sau mecanismul de închidere a portbagajului.

Zgomote la interior din cauza asamablării.

Probleme la brațele de control ale suspensiei. Modelele din 2017–2020 pot avea zgomote la viteze mici. Tesla a actualizat designul și oferă înlocuiri gratuite pentru modelele afectate.

Defecțiuni ale portului de încărcare. Probleme cu deschiderea ușii portului sau cu pinii de încărcare. Tesla a emis buletine tehnice și oferă înlocuiri prin serviciul mobil.

Calitate variabilă a construcției. Spațiu între panouri, vopsea imperfectă și materiale interioare de calitate medie, în special la primele modele.

Decojirea vopselei la modele 2017-2021.

Intrarea apei în portbagaj din cauza garniturilor neetanșe.

  • Probleme de tip software. De la interfață deconectată de utilizator până la blocarea sistemului de operare. Se poate rezolva printr-o actualizare de tip software.
  • Probleme cu funcția de autopilot. Poate dezactiv brusc conducerea autonomă sau nu evaluează corect condițiile de conducere.
  • Dificultăți la încărcare. Pot apărea probleme de incompatibilitate cu anumite stații sau încărcare lentă.
  • Defecțiunea mânerului ușii. Pot fi senzori defecți.
  • Probleme de conectivitate. Probleme legate de: contrulul aplicației la distanță, navigația, upgrade-uri etc.
  • Zgomot de vânt la viteze mari.
  • Uzura bateriei. În timp poate scădea autonomia.
  • Probleme cu sistemul de climatizare HVAC.
  • Probleme cu sistemul de frânare.
  • Probleme cu suspensia. Pot apărea zgomote.
  • Probleme cu funcționarea touchscreen-ului/sistemului de infotainment. Se poate bloca sau funcționa greu.
  • Uzura prematură a ștergătoarelor parbrizului.
  • Este posibil ca șuruburile etrierului de frână să nu fie fixate conform specificațiilor corecte.
  • Probleme legate de calitatea vopselei.
  • Cablul camerei retrovizoare se poate defecta, provocând nicio imagine pe afișajul central.
  • Legătura laterală a suspensiei din față poate fi strânsă insuficient.
  • Probleme cu direcția și servodirecția.

Motorizări recomandate Tesla Model 3

Long Range AWD este considerată cea mai echilibrată variantă, oferind o combinație excelentă de autonomie foarte bună, performanțe bune și tracțiune integrală utilă în condiții de aderență scăzută.

Rear-Wheel Drive este o opțiune excelentă pentru cei care nu au nevoie neapărată de autonomia maximă sau tracțiune integrală. Este mai accesibilă, foarte eficientă iar bateria LFP aduce beneficiul încărcării regulate la 100% și o durabilitate teoretic mai mare pe termen lung.

Performance este recomandată doar celor care pun preț maxim pe accelerație și performanță sportivă, fiind dispuși să sacrifice puțin din confort și autonomie.


Păreri Tesla Model 3

Tesla Model 3 2020
Software-ul este complet nesigur. Autopilotul are defecte grave de siguranță. Mașina poate frâna brusc și fără motiv pe autostradă. Ștergătoarele automate funcționează haotic: la ploaie torențială merg încet, dar la cele mai mici picături devin hysterice. Farurile automate nu detectează mașinile care vin din sens opus. Ultimul update forțează pornirea ștergătoarelor și a farurilor automate odată cu activarea autopilotului. Radioul nu se poate decide între DAB și FM, schimbând constant între ele. Elementele de suspensie au fost schimbate la doar 30.000 km. Scaunele sunt inconfortabile – te forțează să stai într-o poziție greșită pentru gât, iar tetierele nu sunt reglabile. Camera de marsarier nu funcționează în timp real. Uneori mașina te blochează fără motiv. Scaunul șoferului se desface frecvent. Înlocuirea parbrizului poate dura până la 6 luni.Autopilotul pare proiectat de cineva care nu știe să conducă. Nu reține viteza setată, așa că trebuie să o ajustezi manual mereu, iar limitatorul de viteză nu este dinamic. Dacă vrei să pornești ștergătoarele sau farurile de ceață, trebuie să-ți iei ochii de la drum pentru a căuta setarea în meniurile tabletei.

Tesla Model 3 2021
Am ales o mașină electrică în primul rând pentru costurile mai mici de întreținere. Tesla a fost cea mai bună opțiune – este la curent cu tehnologia, iar rețeaua lor de superîncărcătoare este excelentă. Singurele probleme pe care le-am avut au fost mici erori de software, rezolvate rapid prin update-uri wireless. Mașina este silențioasă, confortabilă, frumos proiectată și extrem de rapidă. Ador interiorul minimalist și practic (gândește-te la un smartphone modern, nu la un Nokia vechi). Am condus și deținut multe mașini în ultimii 40 de ani, iar Tesla mea îmi verifică cele mai multe cerințe dintre toate. Nu vă lăsați descurajați de zvonurile despre încărcarea lentă. Din nou, gândiți-vă la un smartphone: ajungi acasă de la serviciu, o conectezi, iar dimineața este plină. Pentru călătorii lungi (peste 300-400 km), de obicei e nevoie doar de o pauză de 20-30 de minute la un superîncărcător. Singurul lucru care nu mă mulțumește 100% este calitatea vopselei – cred însă că problema “vopselei moi” a fost rezolvată la modelele mai noi.

Tesla Model 3 2020
Mașina e bună pentru oraș, dar pe distanțe lungi devine plictisitoare – nu oferă nicio senzație de implicare și te face să ai chef să adormi. Accelerația este excelentă pentru depășiri, dar scaunele sunt prea alunecoase. Încărcarea e o bătaie de cap, decât dacă poți încărca acasă sau la serviciu. Designul e frumos, iar spațiul e generos, dar asamblarea e făcută pe genunchi – panourile nu se încheie cum trebuie. Cea mai mare problemă? Ecranul de control! Trebuie să-ți iei ochii de la drum constant ca să ajustezi setările sau să citești informațiile. Periculos!

Tesla Model 3 2020
Aceasta este cea mai bună mașină pe care am avut-o vreodată. Are o performanță fenomenală (0-100 km/h în 3,2 secunde!) și se comportă excepțional pe drum, datorită bateriilor montate în podea, care oferă un centru de greutate foarte jos. Modelul meu are jante aerodinamice de 18” (nu ale standard de 20”), așa că confortul la condus și autonomia sunt apropiate de varianta Long Range Dual Motor. Se descurcă bine pe gropi și denivelări, dar pe anumite tipuri de asfalt (în special pe autostradă) se aude zgomotul rulării. Până acum, la peste 12.000 km, consumul mediu este de 285 Wh/mile, adică aproximativ £68 la fiecare 1600 km. Valorile sunt mai bune vara și sub 100 km/h, dar se înrăutățesc iarna și în traficul intens. Deoarece autonomia variază între 370-515 km, iar reîncărcarea la Superchargere Tesla este ușoară, ieftină și rapidă, călătoriile lungi nu reprezintă nicio problemă cu un Model 3.

sursă păreri: parkers.co.uk/tesla/model-3/saloon-2016/owner-reviews/


Autonomie Tesla Model 3

Standard Range RWD are un singur motor pe puntea spate. Autonomie de 400 – 490 km. Modelele mai noi după 2021 cu baterii LFP au o autonomie WLTP oficială mai mare și avantajul că pot fi încărcate la 100% frecvent fără degradare accelerată.

Standard Range Plus SR+. Denumirea anterioară pentru varianta de bază RWD. Autonomie similară cu SR/RWD.

Long Range RWD are un singur motor pe puntea spate, baterie mare. Autonomie: Peste 500-550 km.

Long Range AWD este una dintre cele mai populare variante. Are două motoare, câte unul pe fiecare punte. Are autonomie de 560 – 610. km

Performance AWD. Are două motoare și tracțiune integrală. Are autonomie de 530 – 567 km și oferă accelerație 0-100 km/h în aproximativ 3.3 secunde.


Producător Tesla
Dată începere producție: 2017
Țări asamblare: Statele Unite, China
Clasă: Compact executive car
Modele: Model 3

PRO:

Autonomie extinsă.

Dotări și funcționalități.

Sistem de condus autonom.

Siguranță și fiabilitate.

Contra:

Preț ridicat de achiziție.

Costuri ridicate de reparații.

Date tehnice și modele:

Tesla Model 3 (facelift 2020)
2020 – Sedan, Fastback
Putere : de la 325 la 513 CP | Dimensiuni: 4694 x 1849 x 1443 mm
Tesla Model 3
2017 – 2020 Sedan, Fastback
Putere : de la 204 la 513 CP | Dimensiuni: 4694 x 1849 x 1443 mm

sursă date: auto-data.net

Competitori și Alternative:

Polestar 2 oferă un design distinct, calitate bună a construcției, interior bazat pe Android Automotive, disponibil în variante cu unul sau două motoare.

BMW i4 este pentru cei care doresc o experiență de condus specifică BMW și un interior mai tradițional, dar cu propulsie electrică.

Hyundai Ioniq 5 sau Kia EV6. Deși sunt mai mult crossover-uri sunt frecvent comparate datorită prețului, performanței și tehnologiei.

Hyundai Ioniq 6 este un sedan electric cu design aerodinamic unic bazat pe aceeași platformă ca Ioniq 5/EV6.

Ford Mustang Mach-E este un SUV electric cu accente sportive ce oferă o alternativă cu alt stil de caroserie, dar performanțe comparabile în anumite variante.

Volkswagen ID.4 este un SUV electric mai orientat spre confort și spațiu familial.

Galerie Foto – Tesla Model 3

Prezentare Video – Tesla Model 3

One comment

  1. Una dintre putinele masini electrice care chiar merita. Ce sa zic: performanta, rapida, eficienta, confortabila, autonomie mare etc.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *