Suzuki Vitara IV este un SUV crossover subcompact lansat în 2015, cu un facelift în 2018. Este apreciat pentru designul atrăgător, spațiul generos în interior și portbagaj, precum și pentru sistemul de tracțiune integrală AllGrip, care oferă performanțe bune pe diverse tipuri de teren. De asemenea, a obținut cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP din 2015.
Calități ale Suzuki Vitara IV
- Design atractiv. Vitara IV are un design modern și plăcut, cu linii fluide și o gardă la sol suficientă pentru a face față unor drumuri mai puțin asfaltate.
- Dimensiuni compacte. Este ușor de manevrat în oraș și de parcat.
- Versatilitate. Oferă un spațiu interior surprinzător de generos pentru clasa sa și un portbagaj suficient de încăpător.
- Fiabilitate. Suzuki este cunoscut pentru fiabilitatea mașinilor sale, iar Vitara IV nu face excepție.
- Costuri de întreținere. În general, costurile de întreținere sunt considerate moderate.
Motoare bune și fiabile Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
1.0 Boosterjet. Un motor pe benzină turbo de 1.0 litri, cu o putere decentă și un consum de carburant relativ redus. Motorizarea pe benzină de 1.0 BoosterJet cu tracțiune față și cutie manuală este considerată o alegere potrivită. Aceasta oferă un echilibru bun între performanță și consum de combustibil. Posibile probleme: consum de ulei sau uzura turbinei.
1.4 Boosterjet. O variantă mai puternică a motorului de 1.0 litri, potrivită pentru cei care preferă un plus de performanță. Posibile probleme: cu sistemul de injecție.
1.6 DDiS 120 CP. Oferă un consum de combustibil redus și este recomandată pentru cei care călătoresc multe kilometri
Probleme Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Depuneri de carbon la motoarele BoosterJet. Aceste motoare pot acumula depuneri de carbon mai rapid decât cele aspirate natural. Soluție: Utilizarea unui combustibil de calitate superioară și efectuarea unor curse mai lungi la turații mai ridicate poate ajuta la prevenirea acumulării de depuneri.
Uzura prematură a anvelopelor spate la modelele anterioare anului 2018. Unele vehicule au avut probleme cu axul spate, ceea ce a dus la uzura rapidă a anvelopelor din spate. Soluție: Suzuki a efectuat o rechemare în 2018 pentru a remedia această problemă. Este important să verifici dacă vehiculul a fost supus acestei rechemări sau să inspectezi starea anvelopelor spate.
Calitatea materialelor interioare. Unele recenzii menționează utilizarea materialelor interioare mai puțin calitative, deși durabile. Soluție:Acest aspect este mai degrabă o chestiune de preferință personală și nu afectează funcționalitatea vehiculului.
Probleme electrice și de transmisie. Anumiți proprietari au raportat probleme cu sistemul electric și de transmisie. Soluție: Este recomandat să efectuezi verificări periodice și să te adresezi unui service autorizat Suzuki pentru diagnostic și reparații.
Probleme cu sistemul de infotainment. Unii proprietari au raportat probleme cu sistemul de infotainment, cum ar fi blocaje sau funcționare lentă. În general, aceste probleme pot fi rezolvate prin actualizarea software-ului.
Zgomote la suspensie. Unii proprietari au semnalat zgomote la suspensie pe drumuri denivelate. Aceasta poate fi cauzată de uzura naturală a componentelor suspensiei și poate fi remediată prin înlocuirea pieselor uzate.
Consum crescut de ulei. În unele cazuri, s-au raportat cazuri de consum crescut de ulei, mai ales la motoarele diesel. Este recomandat să verificați nivelul de ulei periodic și să consultați un service autorizat pentru a identifica cauza problemei.
Uzura turbinei. La motorizările turbo pe benzină.
S-au raportat mici probleme cu închiderea hayonului.
Probleme cu axul spate la primele modele.
Păreri proprietari Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Opiniile proprietarilor sunt în general pozitive, evidențiind consumul redus de combustibil, manevrabilitatea bună și confortul la volan. Totuși, unii au menționat probleme minore, precum dificultăți la schimbarea în prima treaptă de viteză sau zgomote ocazionale. De asemenea, un proprietar a raportat o problemă serioasă la motor după 2000 km, care a necesitat înlocuirea acestuia din cauza unui defect la bolțul pistonului.
crazvy4983, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Detin vitara 2022 mild hybrid allgrip passion .
plusuri : dotari pt pret (23.500 euro cu vopsea in doua culori), pe modul sport masina are directia extraordinar de buna si te poti baga in depasiri fara teama, farurile ( mi se par unele dintre cele mai bune de pe piata), consum la mers mosnegeste mixt 6% , la mers sportiv mixt 7%, frana automata ( am evitat 3 acidente datorita ei),
minusuri: scaune cam incomode, cutia de viteze rigida (uneori agata cand bagi in treapta 1 , din ce stiu nu are sincroane la cutie), stergatoarele penibile ( recomand bosch), se misca plasticul la geamuri :), masina slab antifonata ( se sesizeaza camd deschideti si inchideri portierlee ca suna a gol), vopsea slaba dupa parerae mea, portbajag miccccc micccc, grilele de aer arata jalnic, conectare android auto si ios doar prin cablu, plastic mult la interior. Recomand doar varianta 4×4 ( mers doar mod sport inafara orasului) si variante cat mai full ( trapa, pornire buton, etc). Masina in momentul de fata este singura cu pretul corect de pe piata romaneasca.
adrianadi1641, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Cumpărată noua 2019, 1.4, 4×4, automata, 90000km doar consumabile dar testul fiabilității cred că trece daca ajung la 200000 km fara reparatii ținând cont că tractez rulota de 800kg și merge mult în oraș. O consider corecta pentru clasa și prețul ei. Nu este cea mai confortabila mașină dar nu am emoții când plec la drum lung cu ea.
Consum făcut plin pe plin( nu ce da in bord) autostrada 7, drum național mers regulamentar cu ac pornit 6.2, consum maxim anvelope iarna mers doar oraș 1 luna – 10%
emiltudor2921, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Vitara S 2018 (prima editie) motor 1,4 boosterjet cu 140CP, Allgrip, Cutie automata AISIN 6AT. 150000 km Defecte: bateria la 5 ani, un senzor de impact decalibrat si schimbat la 3 luni pe garantie, becuri frana si amortizoare hayon. Usoara, stabila, puternica. Foarte de incredere, pentru a intra cu ea pe drumuri dificile, nu ai emotii ca te lasa acolo. La service, in schimb, mai bine sa nu ajungi. Dar asta e valabil la toate serviceurile pe unde nu prea trec masinile decat la revizie. Am garantie extinsa de 7 ani dar nu am folosit-o (adica anii 4-7).
adrianadi1641, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Am achiziționat modelul 2019, automat 4×4 de aproape două luni(3600km)…
Tabla subțire( că la toate mașinile cu preț asemănător), prost antifonata(și aici văd că este o modă la mașinile noi), plastic ieftin (dar nu mă deranjaza (nu sufăr de mângâiat ușile) scaunele nu mi se par foarte confortabile, suspensie rigida, dar sta foarte bine in curbe, plasticul de la consola centrala se zgârie și dacă te uiți la el.
La părțile bune pot menționa tracțiunea 4×4 de și aștept să o testez pe zăpadă….motorul toarce frumos, cutia schimba binișor, consum mediu 7,4/100km ( mi se pare bun pentru 4×4 cutie automata)
1.6 SZ-T 2015, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Am cumpărat mașina deoarece un prieten de-al meu deține același model și a vorbit cu entuziasm despre cât de bună este, cu un motor presupus indestructibil și cu fiabilitatea japoneză evidentă. Mașina este excelentă în oraș și are un consum bun de carburant, este ușor de parcat datorită camerei de marșarier clare și oferă un spațiu bun al portbagajului cu scaunele din spate rabatate.Cu toate acestea, are o accelerație relativ slabă și am constatat că cel mai plăcut stil de condus se situează în jurul valorii de 60-65 mph, ceea ce poate părea puțin pentru șoferul mai rapid, care ar putea beneficia de achiziționarea unui Honda CRV sau a unui vehicul echivalent. Capacitatea de tractare a remorcii nefrânate este scăzută, doar 400 kg, deoarece mașina este destul de ușoară și se simte acest lucru. În ceea ce privește puterea, mă întreb dacă motorul pe benzină de 1.4 Turbo ar fi fost o alegere mai bună, mai ales dacă transportați mai mulți pasageri, pentru tractare sau în general pentru o condus mai rapid. Suspensia spate este proastă și se simte fiecare denivelare, iar zgomotul rutier este transmis puternic în cabină. Acest lucru nu o face o mașină bună pentru călătorii lungi. Dar pentru călătorii scurte și condusul în oraș, este ușor de urcat, datorită garda la sol mai mare și este ușor de condus. De asemenea, arată bine cu pachetul Urban montat.
1.6 SZ-T 2018, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Deținusem deja câteva Suzuki Swift și două Baleno, așa că știam deja cât de fiabile pot fi Suzuki. Dar niciuna nu se conduce ca Vitara. Atât de mult spațiu și confort și o vizibilitate excelentă… Are tot ce am nevoie (climatizare, cameră de mers înapoi etc.) Pe a mea o folosesc pentru deplasările zilnice la și de la serviciu etc. și obțin cu ușurință o medie de 50,5 mpg. Unitatea de infotainment, deși nu este de top, face ceea ce am nevoie să facă. Îmi conectez telefonul și folosesc CarPlay și rulez Apple Music. Sunetul este clar, cristalin și foarte tare, fără distorsiuni… Plină de distracție la condus și practică .
1.4 BoosterJet 2017, părere despre Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Boosterjet-ul meu de 1.4 a acumulat 120.000 de mile și are peste 6 ani. Este un amestec cam ciudat. Se îmbătrânește clar, atât din punctul de vedere al senzației de mașină obosită, cât și al aspectului învechit în comparație cu mașinile actuale de pe piață. Pare una dintre acele mașini care încep să se simtă și să arate ușor uzate la mijlocul vieții, dar pur și simplu continuă să meargă și să meargă la nesfârșit. Întreținerea este ieftină, dar nu ai nevoie de mult, deoarece nu se strică prea multe. A mea este întreținută conform programului și nu a fost nevoie decât de consumabile. Deși cruise control-ul radar a avut aproximativ 5 actualizări de software și încă eșuează în ploaie torențială, iar frânarea de urgență se declanșează uneori când trec pe lângă mașini parcate.În ceea ce privește modelul în general – cealaltă zi cineva m-a întrebat ce mașină conduc și nu-mi amintesc cu adevărat pentru o secundă – atât de complet plictisitoare și neremarcabilă este. Mă simt ciudat că nu-mi place mai mult, deoarece este un tovarăș foarte fiabil și de încredere, cu costuri de proprietate foarte rezonabile, dar chiar dacă este modelul sport „S”, pur și simplu nu devine niciodată distractiv sau interesant deloc. Totul este foarte „adecvat”, dar nu-ți provoacă niciodată un zâmbet în drum spre serviciu. De fapt, este prima mașină pe care am deținut-o pe care o evit activ să o conduc. Cea mai bună săptămână de condus a anului trecut a fost când am închiriat o dubă pentru o săptămână.
Principala mea problemă cu ea este confortul, sau mai degrabă lipsa acestuia. Pot suporta o suspensie fermă pe o mașină sport sau o mașină sport cu adevărat distractivă, dar aceasta nu este una dintre ele, așa că vine ca un șoc, deoarece lovește și se izbește de orice altceva decât de o suprafață netedă ca un bilet de biliard – este cu adevărat rău. Din păcate, atunci când apăsați nu sunteți răsplătit – motorul este reticent și geme, cutia de viteze lipicioasă și zgomotoasă, iar manevrabilitatea este obsedată de subvirare și sărituri nervoase – deși nu există prea multă înclinare a caroseriei datorită suspensiei stupid de fermă. Ceea ce afectează și orice off-roading… De asemenea, scaunele nu au reglaj și nu sunt deosebit de confortabile și ajung să mă mișc după aproximativ 20 de minute – din nou, ceva la care te aștepți la mașinile sport, nu la SUV-urile de familie. Nu are reglaj, așa că poate fi bine pentru tine sau poate fi o tortură – și asta este pur și simplu așa.
sursă păreri: youtube.com și https://www.parkers.co.uk/suzuki/vitara/4×4-2015/owner-reviews/
Consum Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
- 1.4 BoosterJet 140 CP – Consum 5.4 l
- 1.6 DDis 120 CP – Consum 4.2 l
- 1.6 VVT 120 CP – Consum 5.3 l
- 1.0 BoosterJet 112 CP – Consum 5.3 l
- 1.4 BoosterJet 129 CP – Consum 6.3 l
- 1.5 DualJet 116 CP – Consum 5.4 l
- 1.4 BoosterJet 129 CP Mild Hybrid – Consum 5.3 l
- 1.5 DualJet 116 CP Full Hybrid – Consum 5.0 l
Galerie Foto – Suzuki Vitara IV 2015-Prezent
Prezentare Video – Suzuki Vitara IV 2015-Prezent

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.