Suzuki Vitara/Grand Vitara III 2005-2015 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Info și istoric:

Suzuki Vitara este un autoturism de tip Suv compact și sucompact produs de către compania japoneză Suzuki. Este un autoturism cu vechime, produs începând cu anul 1988 și se află la a patra generație. Este o mașină populară pe plan global fiind recunoscută pentru fiabilitate și calitățile sale optime de off-road. Suzuki Vitara a fost cunoscut și ca Suzuki Escude în Japonia/Indonezia, Suzuki Sideckick în America de Nord, Suzuki Santana în America de Sud, Geo Tracker, GMC Tracker, Mazda Proceed Levante etc.

Prima generație de Suzuki Vitara ET/TA s-a produs între 1988 și 1998 și a fost sub formă de 2 uși. Beneficia de motorizări pe benzină de 1.3 litri, 1.6 litri, 1.8 litri, 2.0 litri și 2.5 litri. Pe motorină de 1.9 litri și 2.0 litri. Ca transmisie regăsim manuală în cinci rapoarte și automată în trei și patru rapoarte. Această generație s-a remarcat prin performanțele sale ridicate, fiabilitate bună, rezistență și capacități de off-road optime.

A doua generație de Suzuki Vitara FT/GT s-a lansat în anul 1998  și produs până în anul 2005. A beneficiat de o caroserie mai mare, motorizări performante dar și un cost de achiziție ridicat. Au fost disponibile atât versiuni în două uși dar și în patru uși. A doua generație a beneficiat de facelift-uri în anul 2000, 2002 și 2004. Ca motorizări pe benzină regăsim 1.6 litri, 2.0 litri și 2.5 litri iar pe motorină de 2.0 litri. Transmisia este de tip manuală în cinci rapoarte și automată în patru rapoarte. Un model mai mare și cu șapte locuri al acestei generații s-a lansat în anul 1998 și poartă denumirea de Suzuki Grand Escude. În Europa s-a comercializat sub denumirea de Suzuki Grand Vitara XL-7.

A treia generație de Suzuki Vitara JT s-a produs între ani 2005-2015 și s-a remarcat prin schimbarea platformei. Noua platformă oferea o mai bună stabilitate dar și îmbunătățiri pe traseu accidentat. Motorizările pe benzină sunt mai performante față de primele generații. Design-ul interior și exterior a fost de asemenea îmbunătățit. Ca motorizări regăsim pe benzină 1.6 litri, 2.0 litri, 2.4 litri, 2.7 litri și 3.2 litri iar pe motorină de 1.9 litri. Ca transmisie se poate opta pentru cutie manuală în cinci rapoarte sau automată în patru sau cinci rapoarte. A treia generație a primit facelift în 2008 și 2012.

A patra generație de Vitara LY a fost lansată în anul 2015 și se remarcă de primele generații printr-o nouă platformă de tip unibody mult mai ușoară. Această platformă fiind disponibilă și pe modelul SX4 S-Cross. Este prima versiune echipată cu o motorizare hibrid. Motorizarea hibridă se numește strong hybrid sau Full Hybrid. Motorizările clasice pe benzină sunt de 1.0 litri, 1.4 litri și 1.6 litri, pe motorină de 1.6 litri. Putem observa că s-a trecut la motorizări mai economice de mică capacitate în detrimentul celor mari. Transmisia este manuală în cinci reespectiv șase rapoarte și automată în șase rapoarte. În 2018, modelul a primit un facelift ce aduce modificări atât la interior cât și exterior ca aniversare a 30 de ani. În anul 2022 s-a lansat un nou model pe nume Grand Vitara ce are codul YK. 

Este Suzuki Vitara o mașină sigură? Vitara a primit cinci stele la testele de siguranță EuroNcap din anul 2015 cu o protecție de 89% pentru ocupații adulți și 85% pentru ocupații copii.

Este Suzuki Vitara o mașină fiabilă? Vitara a obținut locul 54 din 75 de mașini.

Cât costa Suzuki Vitara de nou în anul 2022? Prețul pentru Vitara Mild Hybrid 48V începe de la 18.000 euro iar costurile pot crește în funcție de configurația aleasă.

Cât costa Suzuki Vitara de nou în anul 2024? În anul 2024, Suzuki Vitara se poate achiziționa doar în varianta Mild Hybrid 48V. Prețul pentru versiunea de bază începe de la aproximativ 19.310 euro și în versiunea de top poate depăși 25.990 euro. Cu programul RABLA aplicat prețul se diminuează. Noile modele se pot configura cu motorul de 1.4 benzină iar ca tracțiune se poate optra pentru tracțiune față sau integrală AllGrip.


Probleme semnalate Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015

  • Probleme cu uzura tapițeriei din piele. Odată cu uzura ei este posibil și uzura senzorului de airbag.
  • Probleme cu servodirecția. Din cauza uneor piese de plastic slăbite.
  • Probleme cu schimbătorul de viteze. Arborele din spatele schimbătorului de viteze care conectează schimbătorul de cutia de viteze se poate rupe.
  • Probleme cu scripetele de reglare a tensiunii curelei de transmisie. La modelele din 2011.

Defecțiuni ale motorului diesel 1.9 DDiS. Probleme cu demarorul și turbocompresorul au fost raportate. Pentru a preveni aceste probleme, este esențială respectarea intervalelor de service și utilizarea uleiurilor de calitate. ​

Filtrul de particule la diesel se înfundă des, mai ales dacă mașina este folosită preponderent în oraș sau pe distanțe scurte. Necesită regenerări forțate sau, în cazuri grave, curățare profesională/înlocuire.

Supapa EGR la diesel se poate bloca din cauza depunerilor, ducând la probleme de funcționare a motorului. Necesită curățare sau înlocuire.

Turbina la diesel poate ceda, mai ales dacă nu s-a respectat intervalul de schimb de ulei sau s-a folosit un ulei necorespunzător.

Injectoarele la diesel pot ceda, ca la multe dieseluri common-rail.

Uzura prematură a farurilor. Unele modele au avut probleme cu arderea prematură a becurilor de fază scurtă. Utilizarea becurilor de înaltă calitate și verificarea sistemului electric pot ajuta la prevenirea acestei probleme. ​

Defecțiuni ale sistemului de climatizare. Au fost raportate probleme cu compresoarele și condensatoarele sistemului de aer condiționat. Întreținerea regulată și verificarea sistemului pot preveni astfel de defecțiuni. ​

Zgomote de la transmisie/diferențial. Unii proprietari raportează diverse zgomote (“huruieli”) care pot proveni de la rulmenți din cutia de viteze, cutia de transfer sau diferențiale.

Scurgeri de ulei la garnitura lanțului de distribuție. Aceasta poate cauza zgomote și pierderi de ulei. Repararea necesită demontarea motorului, fiind o intervenție costisitoare. ​

Senzori de airbag defectuoși. Unele modele au avut probleme cu senzorii de airbag ceea ce a dus la rechemări în service. Este recomandat să verificați dacă vehiculul a fost supus acestor rechemări.

Probleme la sistemul de tracțiune integrală. Dificultăți în comutarea între modurile de tracțiune pot indica defecțiuni la sistemul de control, necesitând diagnosticare și reparație specializată.​

Rugină. Zona afectată: praguri, aripi, sub capotă. Rezolvare prin tratament anticoroziv periodic și verificarea caroseriei.

Probleme la motorul 1.9 DDiS. Injectoarele se pot defecta. EGR-ul se poate înfunda.


Motoare recomandate și fiabile Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015

2.0 VVT pe benzina este cel mai echilibrat între consum și fiabilitate. Oferă performanțe decente și este recunoscut pentru fiabilitatea sa bună. A fost disponibil pe majoritatea piețelor pe varianta cu 5 uși.

1.9 DDiS diesel este bun pentru consum, dar necesită întreținere atentă a sistemului de injecție. Acesta este singurul motor diesel oferit pe scară largă în Europa. Oferă un cuplu bun și un consum mai mic decât benzinarele, fiind atractiv pentru rulaje mari. Fiabilitatea sa este însă inferioară motoarelor Suzuki pe benzină.


Calități Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015

Capabilități off-road bune. Multe versiuni vin echipate cu un sistem de tracțiune integrală permanentă cu reductor, diferențial central blocabil. Acest lucru îl face mult mai capabil în teren accidentat decât majoritatea SUV-urilor din clasa sa.

Robustețe. Construcția solidă și reputația Suzuki pentru fiabilitate  îi conferă o imagine de mașină durabilă.

Design atractiv. Are un aspect clasic de SUV, robust și pătrățos care încă arată bine pentru mulți.

Practicabilitate bună. Oferă spațiu interior decent, în special în varianta cu 5 uși, și un portbagaj rezonabil (cu deschidere laterală).

Poziție de condus înaltă oferind o vizibilitate bună.


Producător Suzuki
Dată începere producție: 1988
Țări asamblare: Japonia, Canada, Indonezia, Argentina, Iran, Ungaria, China.
Clasă: Suv compact, sub-compact.
Modele: ET/TA 1988, FT/GT 1998, JT 2005, LY 2015

PRO Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015:

  • Mașină rezistentă și bună pentru drumuri dificile.
  • Costuri de întreținere accesibile.
  • Spațiu interior decent pentru clasa sa.

Contra Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015:

  • Materiale de calitate modestă în interior.
  • Consum mai mare la versiunile cu motor mai mare.
  • Versiunea 1.6 este considerată slabă pentru off-road.

sursă date: auto-data.net

Consum Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015

1.6 VVT 106 CP. Consum: 8.0 – 9.5 l/100km
2.0 140 CP.onsum: 9.0 – 11.0 l/100km
2.4 VVT 166/169 CP.Consum: 9.5 – 12.0 l/100km
2.7 V6 185 CP.Consum: 11.0 – 13.0 l/100km
3.2 V6 233 CP.Consum: 11.5 – 14.0 l/100km
1.9 DDiS 129 CP.Consum: 6.5 – 8.0 l/100km


Competitori și Alternative Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015

Toyota RAV4 este cunoscută pentru fiabilitatea sa și costurile reduse de întreținere.​

Honda CR-V oferă un interior spațios și confortabil cu o reputație solidă în ceea ce privește fiabilitatea.​

Nissan X-Trail dispune de un spațiu interior generos și opțiuni de tracțiune integrală fiind potrivit atât pentru oraș, cât și pentru teren accidentat.​

Hyundai Tucson oferă un design modern și o gamă variată de dotări standard.​

Kia Sportage este cunoscută pentru raportul bun calitate-preț și garanția extinsă oferită de producător.

Dacia Duster este o opțiune mai nouă și mai accesibilă. Surprinzător de capabilă în off-road în varianta 4×4, ușoară și cu gardă la sol bună.

Subaru Forester este excelentă tracțiune integrală simetrică, foarte bună pe zăpadă/macadam.


Galerie Foto – Suzuki Vitara

Video  Prezentare Suzuki Vitara

6 comments

  1. Achizitie facuta in octombrie 2022. A fost cea mai ieftina alternativa vs Duster (mai scump si mai slab, dar mai tehnologizat), Opel, Renault Captur sau Peugeot or Ford Puma. Altele sunt mult mai sus ca pret. Interiorul este primitiv, e bun pentru nostalgici, performanta la drum lung buna, mici probleme cu senzorii dar se poate accepta.
    Per total este o solutie relativ ieftina pentru o familie care nu poate sa isi permita masini germane, japoneze sau coreene.

  2. Il am dintre primele modele intrate in tara (2020 Mai).
    sunt foarte incantat de consum, tinuta de drum, confortul este bun (am avut un Espero din ’96, pana acum nu am gasit echivalent la confortul lui…), portbagajul, am achizitionat unul deasupra si a devenit mai mult decat suficient.
    La inceput au fost ceva probleme cu treapta intai de viteza, anume intra mai greu dar au disparut (!!!).
    Apropos de Duster: sa va interesati cati folosesc viteza intai la plecarea de pe loc.

  3. Am avut probleme minore legate de blocul de comanda deschidere/ inchidere ferestre. A sucombat si a trebuit inlocuit in GARANTIE. Confirm ca uneori intra mai greu in viteza I, dar in aceasta situatie, debreiez si ambreiez din nou, reusesc sa trec peste. Radarul de franare de urgenta intra uneori in functiune, atunci cand coircul foarte aproape de grilajele metalice care separa liniile de tramvai de carosabil. In general dezactivez functia atunci can dcircul prin Bucuresti. Foarte valoroasa este circulatia in setarea SPORT !!!! recomand pentru serpentine si autostrada !!!!!!!
    E cam zgomotoasa, dar la bugetul asta !!!!!! Sa vedeti difuzoarele de inalte de pe portiere !!!! Au magnetul atat de usor !!!!! Dar……
    Aconectarea ANDROID AUTO prin cablu e cam “obsolete”. Am auzit ca exista modemuri WIFI care introduse in soketul USB ar inlocui cablul de date. ARE CINEVA O RECOMANDARE – CE MODEM ?/ ADAPTOR ? UTILIZEAZA CINEVA ??
    MULTUMESC

  4. Vin de pe motor diesel de 2.0. M-am saturat de probleme cu egr, scurgeri de ulei etc. Asa ca am luat un model de Vitara din 2020 din afara. Este pe benzina si merge bine. Nu ma gandeam ca poti avea asa consum mic pe benzina de doar 7% combinat. Probleme nu am avut in 4 luni de cand am luat masina si nu cred ca voi avea 2 3 ani.Recomand acest model.

  5. Vitara new 2024, achizitie august2024 benzina 1.4 mild-hibrid, in 2000 km zgomot puternic metalic la motor. concluzia se schimbă tot motorul, problema la bolțul pistonului. UN MARE NU !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *