Păreri Peugeot 208

Ultima actualizare la data de 25 iunie 2024

Info și istoric:

Peugeot 208 este o mașină de mici dimensiuni din gama supermini produsă de către compania Peugeot membră a grupului Stellantis. Modelul a fost dezvăluit în Martie 2012 la Salonul Auto Geneva Motor Show. Peugeot 208 a înlocuit modelul Peugeot 207. Producția lui 208 a început în 2012 și se află în prezent la a doua generație, a doua fiind lansată în 2019 având de asemenea și o motorizare de tip hybrid. Peugeot 208 este o mașină optimă pentru traficul urban datorită dimensiunilor reduse iar versiunea e-208 electrică are o autonomie decentă.

Producția primei generații a început în Noiembrie 2011 la noua fabrică din Slovacia. 208 a primit numele de cod A9 și s-a construit pe platforma PSA PF1. Comparativ cu modelul 207 are o greutate redusă cu 173 kg și cu toate astea oferă mai mult spațiu ca 207. În portbagaj regăsim un volum de 285 litri iar interiorul a fost proiectat de către Adam Baydlo. Prima generație a primit motorizări pe benzină de tip 1.0 l, 1.2 l, 1.4 l și 1.6 l. Pe motorină regăsim motoare de 1.4 l, 1.5 l și 1.6 l. Ca transmisie regăsim cutie manuală în 5 și 6 rapoarte și automată îb 4, 5 și 6 rapoarte.

A doua generație a fost prezentată la Salonul Auto de la Geneva în Martie 2019 iar în vară au început vănzările pe continentul european. Versiunea complet electrică se numește e-208. Platforma este aceiași folosită și de 2008, DS3 Crossback sau Opel Corsa.Ca motorizări regăsim motoare pe benzină de 1.2 l, 1.6 l iar pe motorină de 1.5 l și 1.6 l. Motorul electrică are o baterie de 50 kWh și o autonomie de 349 km. Ca transmisie regăsim manuală în 5 rapoarte și automată în 6, 8 și 1 raport pentru versiunea electrică. Versiunea electrică e-208 este diferită față de Renault Zoe sau VW ID.3 pentru că are un șasiu normal la fel ca cele convenționale pe benzină/diesel. Versiunea electrică are o putere de 134 cp. Vânzările au crescut în Octombrie 2019 fiind una dintre cele mai cumpărate modele electrice de pe continentul european.

  • Cât costa noul Peugeot 208 în anul 2022? Prețul de pornire este de 16.305 euro.
  • Cât costa noul Peugeot 208 în anul 2024? Prețul de pornire este de 18.400 euro. Versiunea e-208 este versiunea eelctrică și ae un preț de pornire de la 24.100 euro.
  • Ce versiuni de Pugeot 208 se pot configura? Regăsim varianta Active, Allure și GT. Varianta GT estea cea mai performantă cu preț de pornire de 21.337 euro.
  • Cât costă Peugeot e-208? Versiunea electrică are un preț de pornire de 31.359 euro.
  • Ce consum de combustibil are Peugeot 208? Consumul de combustibil pentru motorul de 1.2 l de 75 cp pe benzină mixt este de 5.3 l la 100 km. Consumul mixt pentru motorul de 1.5 l diesel de 100 cp este de 4.1 l la 100 km.
  • Este sigur Peugeot 208? La testele de siguranță Euro NCAP din 2019, modelul a primit 4 stele. Versiunea testată fiind Peugeot 208 1.2L Puretech 75, LHD.

Probleme semnalate Peugeot 208 A9 2012-2019

  • Probleme cu sistemul de infotainment, touchscreen-ul sau radioul.
  • Uzura prematură a pompei de apă.
  • Rechemare pentru șurubul de fixare a brațului suspensie față.
  • Uzura arcurilor față.
  • Probleme cu aerul condiționat. Se poate auzi un zgomot de măcinat. Poate fi defect și compresorul de aer condiționat.
  • Alternatorul nu încărcă corespunzător bateria.
  • Probleme cu închiderea/deschiderea capotei.
  • Blocarea frânei de parcare.
  • Probleme cu cutia de viteze. Mai ales la introducerea în marșarier.
  • Probleme cu sistemul de frânare. La modelele de 208 produse în perioada 2013-2017. Problemă legată de pompa de vid a frânei și cureau de distribuție.
  • Depuneri pe galeria de admisie la motorizările pe benzină.
  • Probleme cu ștergătoarele. Încep să tremure pe parbriz.
  • Zgomote din zona portbagajului.
  • Probleme cu transmisia automată ETG. Având întârzieri. Probleme cu cutia automată 2-Tronic.
  • La motorizările diesel. Probleme generale legate de EGR, DPF, Turbo, injectoare.
  • Consum de ulei la motorizările pe benzină.

Probleme semnalate Peugeot 208 P21 2019-Prezent

  • Alinierea defectuoasă a direcției. Volanul nu este în concordanță cu direcția în care se parcurge. 208 2019-2020.
  • Vibrația arcului roții spate.
  • Probleme cu pompa de combustibil. Defectarea sau înfudarea sa. Pot apărea și zgomote când se chinuie să funcționeze.
  • Probleme cu senzori de presiune a combustibilului. Apar probleme cu accelerarea.
  • Bobină de aprindere defectă.
  • Probleme cu DPF-ul la motorizările diesel.
  • Probleme cu Turbo la motorizările diesel.
  • Probleme cu injectoarele la motorizările diesel.
  • Probleme cu sistemul de servodirecție electric. Poate fi din caua unei defecțiuni a sistemului de direcție sau a a unei pompe.
  • Consum de ulei la motorizările pe benzină.
  • Uzură a anvelopelor la jantele de 17 inchi.
  • Probleme cu sistemul de infotainment. Se poate bloca.
  • Probleme cu calitatea sunetelui la difuzoare. Poate fi din cauza cablajului difuzoarelor.
  • Probleme cu sistemul de aer condiționat. Nu răcește bine. Poate fi din cauza compresorului, pierderilor de agent frigorific sau un condensator blocat.
Producător Peugeot
Dată începere producție: 2012
Țări asamblare: Franța, Brazilia, Malaezia, Slovacia, Iran, Algeria, Maroc, Argentina
Clasă: Super Mini
Modele: A9 2012, P21 2019

PRO:

Aspect modern.

Consum redus de combustibil.

Contra:

Preț de achiziție ridicat.

Probleme, în funcție de model:

S-au raportat probleme legate de: Zgomote din spate în mers, închiderea defectă a capotei, probleme cu software-ul computerului la versiunile 2018-2019, dinții curelei de distribuție se pot uza prematur din cauza tensiunii dinamice excesive, probleme cu frânarea din cauza pompei de vacuum la modelele din 2013-2017

Date tehnice și modele:

Peugeot 208 II (Phase II, 2023)
2023 – Hatchback
Putere : de la 75 la 156 CP | Dimensiuni: 4055 x 1745 x 1430 mm

Peugeot 208 II
2019 – Hatchback
Power: from 75 to 136 Hp | Dimensions: 4055 x 1745 x 1430 mm
Peugeot 208 I (facelift 2015)
2015 – 2019 Hatchback
Power: from 68 to 208 Hp | Dimensions: 3973 x 1829 x 1460 mm
Peugeot 208 I
2012 – 2015 Hatchback
Power: from 68 to 208 Hp | Dimensions: 3962 x 1829 x 1460 mm

sursă date: auto-data.net

Consum:

Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 5.3 la motorul de 1.2 benzină și 4.1 la motorul diesel de 1.5

Competitori și Alternative:

  • Abarth 595
  • Alfa Romeo Giulietta
  • Audi A1
  • Audi A3
  • BMW 1 series
  • Citroen C3
  • Ford Fiesta
  • Ford Focus
  • Ford Mondeo
  • Holden Astra
  • Holden Barina
  • Holden Commodore
  • Holden Spark
  • Honda Civic
  • Honda Jazz
  • Hyundai Accent
  • Hyundai i20
  • Hyundai i30
  • Hyundai Ioniq
  • Hyundai Veloster
  • Infiniti Q30
  • Kia Cerato
  • Kia Picanto
  • Kia Rio
  • Lexus CT
  • Mazda 2
  • Mazda3
  • Mercedes-Benz A-Class
  • MG 3
  • Mini Cooper
  • Peugeot 308
  • Renault Clio
  • Renault Megane
  • Skoda Fabia
  • Subaru Impreza
  • Suzuki Baleno
  • Suzuki Swift
  • Toyota Corolla
  • Toyota Prius
  • Toyota Yaris
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Polo
  • Volvo V40

Pagina oficială ,click aici.

Galerie Foto Peugeot 208

Prezentare Video Peugeot 208 A9

Prezentare Video Peugeot 208 P21

2 comments

  1. O compactă foarte mișto. Peugeot știe să producă mașini mici și fiabile. Să nu mai zic că are un consum foarte redus și multă tehnologie având în vedere că are preț mic de achiziție.

  2. Modelul are probleme mari la sistemul de directie. La viteze mai mari de 60 km/h, directia devine anormal de rigida, la iesirea din viraje nu are tendinta de a reveni la drumul drept, ci ramane virata, se adauga si un fenomen de supravirare. Adica unghiul de virare se amplifica. Suspensia fata da impresia de jocuri, mai ales in zona flanselor de amortizor. Masina e comoda doar in oras, la drum lung, e un chin. Nu glumesc, dar un drum Bucuresti Constanta, se lasa cu febra musculara la maini. Ai senzatia ca esti la volanul unui tractor U650 si mergi cu 130 km/h. Masina are 11.000 km, este cea mai proasta masina cumparata de mine, ever. Nici consumul nu e deloc mic, 11 l/suta in Bucuresti, in conditiile utilizarii start stop. La drum lung, 6l, nicidecum 4.7 l dat de producator. Cutia de viteza automata 8 trepte, in conditii de temperaturi scazute, la trecerea din viteza intai la a doua, are o smucitura f. puternica. Am semnalat si asta la Eurial, raspunsul a fost ce invariabil. Totul functioneaza perfect. In materie de masini(nu am cumparat niciodata masina la mana a doua), e cea mai mare teapa luata de mine. Daca ati furat, ori aveti bani de aruncat, luati.o. Mai ales ca nu beneficiati de garantie,

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *