Info și istoric:
O mașină ce excelează la capitolul fiabilitate și costuri de întreținere pe termen lung. Este în continuare cel mai ieftin Suv pe care îl poți cumpăra. O mașină la care s-au relatat puține probleme de fiabilitate iar motoarele pe motorină au fost unele dintre cele mai reușite. Dacia Duster a fost produsă începând cu 2010 și până în prezent. În comparație cu primele modele, noul Duster a avansat destul de mult punând la dispoziția utilizatorilor sisteme de asistență precum: sistem de asistență pentru unghiul mort, cameră multiview, sistem de control la coborârea pantelor, pilot automat și limitator de viteză, asistență la frânarea de urgență sau asistență la pornirea din rampă. Dacia Duster este unul dintre cele mai bine comercializate SUV-uri din gama sa atât în țara noastră cât și în restul Europei. Este un SUV de clasă mică ce surprinde prin prețul mic de achiziție, fiabilitate ridicată, costuri de întreținere mici și consum redus de combustibil. Duster este optim atât pentru mediul urban datorită dimensiunilor sale medii dar și pentru mediul rural având capabilități de 4×4 și gardă înaltă.
Ce variante de Dacia Duster exită? Un Duster poate fi configurat în variante precum: Essential, Comfort, Prestige sau seria limitată SL Extreme.
Cât costă un model de Duster nou? Prețul de pornire este de aproximativ 14.400 euro.
Este Dacia Duster o mașină fiabilă? Duster s-a plasat pe locul 13 din 32 de mașini din gama sa.
Este Dacia Duster o mașină sigură? La testele EuroNCAP din 2017, Duster a obținut 3 stele. Protecție a ocupanților de 71%, protecție a copiilor ocupanți de 66%, protecție pieteni de 56% și asistent de siguranță 37%. La teste s-a folosit modelul Dacia Duster 1.5 diesel, LHD.
Probleme semnalate la Dacia Duster
- Apariția ruginei.Se formează în zona aripilor, pragurilor și portbagajului îndeosebi. O problemă des întâlnită la toate generațiile de Dacia Logan.
- S-au raportat probleme electrice minore.
- Probleme la cutia de viteze. S-au raportat zgomote la schimbarea vitezelor sau șocuri. Uneori necesistând ulei la cutie.
- Probleme cu AdBlue.
- Probleme legate de filtrul DPF la motoarele diesel.
- Uzura catalizatorului.
- Probleme cauzate de ECU.
- Există riscul ca contactul să nu se decupleze corect după pornirea vehiculului, ceea ce duce la blocarea cheii în poziția de pornire. La Duster II.
- Cutia automată CVT poate avea mici probleme sau erori.
Consum Dacia Duster I
- 1.5 DCI 90 CP – Consum 5 l
- 1.5 DCI 110 CP 4×4 – Consum 5.3 l
- 1.6 benzină 105 CP 4×4 – Consum 8 l
- 1.2 TCE 125 CP 4×4 – Consum 6.4 l
- 1.5 dCI 109 CP 4×4 – Consum 4.7 l
- 1.6 SCe 14 CP 4×4 – Consum 6.8 l
Consum Dacia Duster II
- 1.0 ECO-G 101 CP – Consum 6.4 l
- 1.2 TCE 125 CP 4×4 – Consum 7.6 l
- 1.3 TCE 150 CP 4×4 – Consum 7.6 l
- 1.5 DCI 90 CP – Consum 4.4 l
- 1.5 DCI 95 CP – Consum 4.2 l
- 1.5 DCI 110 CP 4×4 – Consum 4.7 l
- 1.5 DCI 116 CP 4×4 – Consum 4.7 l
- 1.6 SCE 114 CP 4×4 – Consum 7 l
Consum Dacia Duster III
- 1.2 TCE 130 CP Mild Hybrid 4×4 – Consum 6.1 l
- 1.6 141 CP Full Hybrid Multi-Mod – Consum 5 l
Motoare populare/recomandate Dacia Duster I
- 1.5 DCI 4×4 110 CP – Consum 5.6 l
- 1.6 4×4 105 CP – Consum 8 l
- 1.5 DCI 107 CP – Consum 5.3 l
- 1.2 TCe 4×4 125 CP – Consum 6.4 l
- 1.6 SCE 115 CP – Consum 6.4 l
Motoare populare/recomandate Dacia Duster II
- 1.5 Blue DCI 4×4 116 CP – Consum 4.7 l
- 1.5 DCI 4×4 109 CP – Consum 4.7 l
- 1.0 TCE 91 CP – Consum 5.6 l
- 1.3 TCE 4×4 130 CP – Consum 6.1 l
- 1.5 Blue DCI 4×4 114 CP – Consum 4.7 l
- 1.3 TCE 4×4 150 CP – Consum 6.1 l
Motoare populare/recomandate Dacia Duster III
- Hybrid 141 CP
- 1.3 TCE 130 CP
- 1.0 TCE ECO-G 101 CP.
Motoare populare în Europa și România ale Dacia Duster – și problemele lor.
1.5 dCI – Dacia Logan, Sandero, Duster etc. Probleme tipice motoarelor diesel în general. Motor fiabil în general dar se pot întâmpla următoarele probleme după un anumit număr de kilometrii, în general după 100.000/150.000.
- Probleme legate de turbină.
- Probleme legate de pompa de combustibil.
- Probleme legate de injectoare.
- Probleme legate de calculator/Ecu.
- Probleme legate de EGR.
- Probleme legate de DPF.
Producător | Dacia – Renault |
Dată începere producție: | 2010 |
Țări asamblare: | România, Brazilia, Russia, Columbia |
Clasă: | CrossOver Compact – SUV |
Modele: | HS 2010, HM 2017 |
PRO:
Fiabil, spațios, consum redus, costuri de întreținere reduse, cost de achiziție redus.
Contra:
Calitatea materialelor interioare, lipsa dotărilor
Probleme:
Probleme legate de sistemul de frânare. Probleme electrice. Probleme legate de coroziune.
Date tehnice și modele:
Dacia Duster II
2018 – SUV
Putere: de la 90 la 150 Cp | Dimensiuni: 4341 x 1840 x 1693 mm
Dacia Duster (facelift 2013)
2013 – 2017 SUV
Putere: de la 90 la 125 Cp | Dimensiuni: 4315 x 1822 x 1625 mm
Dacia Duster
2010 – 2013 SUV
Putere: de la 90 la 110 Cp | Dimensiuni: 4315 x 1822 x 1625 mm
sursa: auto-data.net
Consum Dacia Duster:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 4.2 litri – 9.1 litri.
Competitori și Alternative Dacia Duster:
- Dacia Sandero Stepway
- Renault Captur
- Suzuki Vitara
- Citroen C4 Cactus
- Fiat Panda
- Hyundai Kona.
- Ford EcoSport
- Mazda CX3
- Opel Mokka
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto Dacia Duster:
Video – Prezentare Dacia Duster I
Video – Prezentare Dacia Duster II
Video – Prezentare Dacia Duster III
Am achiziționat de curând Dacia Duster din 2019. Motorul diesel de 1.5 care este și cel mai bun după părerea mea. Aveam de ales între VW Tiguan 2013 și această mașină, așa că am ales Duster pentru că este mai nou și are doar 95.000 km în comparație cu un Tiguan care avea undeva la 240.000 km. Le-am testat pe amânduă, întradevăr nu sunt mașini chiar din aceiași clasă, Duster fiind mai puțin dotată și performantă dar măcăr Duster nu are multe probleme. Tiguanul are probleme mari cu ambreiaj/volantă, Egr, dpf, șocuri la schimbarea manșalier a 1 etc.