Nissan Qashqai II J11 2013-2021 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Nissan Qashqai II cod J11 este a doua generație a popularului SUV compact produs de Nissan, lansată în 2013. Acest model se remarcă prin designul modern, confortul oferit și tehnologiile avansate integrate.

Nissan Qashqai II J11 este apreciat pentru designul său atractiv, confortul interior și versatilitatea. A fost lansat în 2013 și a beneficiat de un facelift în 2017. Modelul oferă un echilibru bun între spațiul interior, manevrabilitate și consum de carburant.


Motoare bune și fiabile Nissan Qashqai II J11 2013-2021

Benzină 1.2 DIG-T cu 115 CP. Potrivit pentru deplasări urbane și consum redus.

Benzină. 1.6 DIG-T cu 163 CP. Oferă performanțe superioare, ideal pentru cei care doresc mai multă putere.

Benzină. 1.3 DIG-T mild hybrid. Un motor pe benzină turbo, cu sistem mild hybrid, care îmbină performanțele cu eficiența.

Diesel. 1.5 dCi cu 110 CP. Cunoscut pentru eficiența sa și costuri reduse de operare.

Diesel. 1.6 dCi cu 130 CP. Asigură un echilibru bun între performanță și economie de combustibil. Unele modele au raportat probleme cu filtrul de particule, care poate necesita regenerări mai frecvente sau, în cazuri extreme, înlocuire.


Probleme Nissan Qashqai II J11 2013-2021

Ambreiaj și volantă. Unele modele au raportat uzură prematură a ambreiajului și a volantei. Se recomandă verificarea periodică și, dacă este necesar, înlocuirea componentelor la un service autorizat.

Sistemul de direcție. Au existat plângeri privind zgomote sau vibrații în volan. O inspecție detaliată la un service specializat poate identifica și remedia problema.

Senzori și electronice. Probleme cu senzorii de parcare sau sistemul de infotainment au fost semnalate. Actualizările software și verificarea conexiunilor electrice pot rezolva aceste defecțiuni.

Filtrul de particule DPF la motoarele diesel. În special pentru cei care conduc predominant în oraș, filtrul se poate înfunda. Este recomandată o conducere periodică la turații mai mari pe distanțe lungi pentru regenerarea filtrului.

Zgomote la nivelul suspensiei. Această problemă poate fi cauzată de uzura bucșelor sau a amortizoarelor.

Probleme cu sistemul de climatizare. Unele modele au raportat probleme cu compresorul sau cu senzorii de temperatură.

Defecțiuni ale senzorilor de parcare. Senzorii pot fi afectați de murdărie sau de lovituri ușoare.

Probleme cu sistemul multimedia. Unele modele au raportat blocaje ale sistemului sau dificultăți în utilizarea funcțiilor.

Alte probleme relatate:

  • Probleme legate de baterie descărcată.
  • Infiltrații de apă la interior.
  • Defecțiunea aparatului de aer condiționat.
  • Apă se poate infiltra la senzorii de parcare. Aceștia se pot defecta.
  • Sistemul multimedia este dificil de utilizat.
  • Zgomote din partea față la manevrare și viteze mici. Din garniturii arcului de la suspensie.
  • Consum ridicat de ulei.
  • Probleme cu sistemul start-stop.
  • Defecțiune electrică la senzori ABS și ESP. Se pot aprinde din senin.
  • Probleme cu răcitorul EGR.
  • Fiabilitate scăzută a cutiei de viteze automate Xtronic.
  • Probleme cu centurile de siguranță.

Păreri proprietari Nissan Qashqai II J11 2013-2021

  • Confortul și poziția înaltă la volan.
  • Designul atractiv și finisajele interioare de calitate.
  • Consumul eficient de combustibil, în special la motoarele diesel.
  • Problemele menționate mai sus legate de ambreiaj și sistemul de direcție.
  • Izolarea fonică ar putea fi îmbunătățită la viteze mai mari.

cornelcon5267, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
L-am condus și in mare e adevărat ce zici, directie moale comfort ok însă materialele nu mi s-au părut ok calitativ, mai ales cele de pe uși , comparand cu noul Megane.

brutus1789, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
Am de la servici un Qashqai, model 2017. Mașina are design plăcut, atât în interior cât și în exterior. Foarte multe camere și senzori, mult prea multe. În schimb nu prea este obișnuită cu drumurile noastre. Iar la Qashqai ca este 4×4 sau nu, este foarte puțin important. Datorita barei față, unghiul de atac este identic cu cel de la un sedan. Ca sa citez un coleg, aceasta este o mașină de astfalt, și ăla bun.

MrAdysteaua, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
Foarte frumoasa, nu o văd sa între pe unde ar intra un duster de exemplu( îți este mila sa o bagi)
Mică ei problema este Coroziunea pe dedesubt, dar de-obicei este cam superficiala.
la tabla este ok, interiorul este super modern fata de modelul precedent, pielea este de calitate!
Per total, la ce oferă masina(dotări) si cum se comporta in condus, își merita banii mai mult decât 100%.

cromaticu, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
Nu este nici o diferență in performante intre 2.0 DCI si 1.6dci. Au fix același cuplu 320nM, nu stiu de ce ai spus ca 2.0 are mai mult, ca nu are, si daca masina aia nu trage cat ar trebui, rezolvarea aproape gratuita este o plimbare in viteza pe autostrada vreo 200 km. Eventual sa nu treaca in treapta 6 a. Este de la filtrul de particule care este ceva mai sensibil si este un model care se autocurata doar cand recunoaste mersul in afara localității peste 70km/h.

cristianovedenie7504, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
Eu am una de 3 ani ca masina de lucru , am 60.000km si in afara de inspectia periodica nu a necesitat absolut nimic. Sunt foarte multumit de ea. In filmare ai spus ca masina merge un pic mai slab decat alta cu mai multi km ? Nu am inteles remarca . Pe motorul acesta poti gasi si 4×4 dar numai pe manual, nu pe automatic.

luciandobre4707, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
salutare,si eu am o bijuterie de NISSAN QASHQAI 1.5 dCi 115 Bus Edition DCT 2019…(FRANTA)…chestie am cumparat nissanul la 126000 km cu reviziile la zi si acum face 2 ani la mine cu un total de 190000 km NU AM AVUT SI NICI NU AM PROBLEME. se merita.

adrianadi5824, părere despre Nissan Qashqai II J11 2013-2021
Strict modelul asta , dar fara cutie automata : motorul este praf ( pana si cei din service Nissan mi-au reprosat ca am cumparat motorul cel mai slab de la Renault , cel mai indicat pe masina ar fi fost cel de 1.7 dci ) , foarte galagios la viteze de peste 100 km/h ( aici zic ca o fi din cauza plafonului care este in totalitate din sticla), nu ati verificat dar daca ati fi desfacut capota pana si conductele de la motor sunt atacate de rugina,, dupa cateva sute de km ambreiajul da semne de oboseala,portbagajul este mai mic decat la un Clio, imposibilitatea de a bloca usile in automat la plecare , nu poti face up date la consola centrala, nu poti folosi android sau apple …
Consider acest model inferior fostului model care au fost masini trainice. Asocierea cu Renault se pare ca nu a dus la o crestere pt Nissan , din contra daca comparam cu Kadjar vedem o calitate net superioara a elementelor folosite pe Kadjar. Insa la noul model de Qashqai treaba pare ca se schimba, niponul dandu-si seama ca a dat gres cu acest model incearca sa recastige increderea cumparatorului de Qashqai , adica a preluat toata mecanica de Navara rezultand ceva trainic ….in schimb , DIN PACATE au renuntat la motoarele diesel ….acum avand doar benzinar de 1.3 turbo .

1.2 DiG-T Tekna (Non-Panoramic) 5d Xtronic 2016
Mașină excelentă din toate punctele de vedere. Fiabilă, economică, sigură, o plăcere de condus și își menține valoarea. Am această mașină de trei ani și nu am avut nicio problemă. Se conduce bine în viraje, cu o manevrabilitate și un control excelente. Sistemele de siguranță sunt excelente. Îmi place foarte mult această mașină.

1.5 dCi N-Tec+ 5d 2015
Am achiziționat acest Nissan datorită specificațiilor interioare de înaltă calitate, consumului de combustibil anunțat și emisiilor reduse de CO2. În realitate, consumul este semnificativ mai mare decât cel promis, iar nivelul de NOX este ridicat. Mașina emite un miros neplăcut la pornire, în ciuda utilizării pentru călătorii lungi. Motorul pare subdimensionat, resimțindu-se în special la demaraj. Interiorul este bine echipat, cu o mențiune specială pentru camera cu vedere la 360 de grade. Din păcate, fiabilitatea este scăzută. Au fost necesare reparații în garanție pentru probleme la direcție, iar la doar 3 ani a fost nevoie să înlocuiesc condensatorul de aer condiționat. Mai grav, bateria a cedat brusc, determinând oprirea mașinii într-un loc potențial periculos. Situația a fost agravată de imposibilitatea de a dezactiva frâna de parcare electronică pentru a muta vehiculul și de a activa semnalizările de avarie, în ciuda funcționării parțiale a sistemului electric.

Tekna+ 1.5 dCi 110 (07/17 on) 5d
Această mașină este atât de confortabilă încât nu vei fi dezamăgit. Rulează foarte lin și este ușor de urcat și coborât, ceea ce este important pentru mine, având o dizabilitate. Nu întâmpin nicio dificultate în a ieși din ea, iar scaunele electrice reprezintă un mare avantaj pentru persoanele cu dizabilități. Consumul de combustibil este în jur de 47 de mile pe galon. Scaunele încălzite sunt excelente, la fel și geamurile încălzite, care sunt minunate în diminețile geroase când mașina este înghețată.Portbagajul este foarte spațios și pot încăpea cu ușurință un cărucior sau chiar un scaun cu rotile. Cheile pot rămâne în fundul geantei, împreună cu celelalte lucruri, deoarece tot ce trebuie să faci este să atingi butonul de pe ușă și se deschide fără cheie, la fel și portbagajul. De asemenea, vei auzi un semnal sonor dacă ceva nu este în regulă cu mașina, de exemplu, presiunea în anvelope, dacă o ușă nu este închisă corect sau dacă portbagajul nu este închis. Funcțiile de control al vitezei de croazieră și parcare automată sunt uimitoare. Această mașină merită cu adevărat să fie cumpărată.

sursă: youtube.com și parkers.co.uk/nissan/qashqai/station-wagon-2014/owner-reviews/


Consum Nissan Qashqai II J11 2013-2021

  • 1.2 DIG-T 115 CP – Consum 5.6 l
  • 1.5 DCI 110 CP – Consum 4.0 l
  • 1.6 DCI 130 CP – Consum 4.6 l
  • 1.6 DIG-T 163 CP – Consum 6.0 l
  • 1.3i 140 CP – Consum 5.7 l
  • 1.3i 160 CP – Consum 5.7 l
  • 1.5 dCI 115 CP – Consum 4.4 l
  • 1.7 DCI 150 CP – Consum 4.8 l

Motoare populare în Europa și România ale Nissan QashQai și problemele lor.

1.5 DCI – Nissan QashQai, Posibile probleme

Motor fiabil în general dar se pot întâmpla următoarele probleme după un anumit număr de kilometrii, în general după 100.000/150.000.

Uzura prematură a cuzineților de bielă. Aceasta este una dintre cele mai grave probleme. Uzura cuzineților poate duce la griparea motorului. Se recomandă schimbarea uleiului mai des decât specificația oficială max. 10.000 km și folosirea unui ulei de calitate.

Probleme cu turbina. Pe versiunile mai vechi, turbina poate ceda din cauza lubrifierii slabe sau a acumulării de particule în circuitul de ulei. Este important să verifici dacă turbina fluieră sau dacă motorul are pierderi de putere.

EGR înfundat. Supapa EGR se poate bloca din cauza depunerilor de carbon, mai ales la utilizarea predominant urbană. Simptomele includ ralanti instabil, pierderi de putere și fum excesiv.

Filtrul de particule (DPF) problematic. La versiunile Euro 5+, filtrul de particule (DPF) se poate înfunda dacă mașina este folosită doar în oraș, fără drumuri mai lungi pentru regenerare.

Injectoare defecte sau înfundate. Injectoarele Delphi de pe versiunile mai vechi pot suferi de uzură prematură sau scurgeri, ducând la rateuri și consum ridicat de combustibil.

Probleme Distribuție pe curea. Cureaua de distribuție trebuie schimbată la intervalele recomandate (de obicei 5 ani sau 120.000 km, dar mai bine mai devreme). Un eșec al curelei poate duce la distrugerea motorului.

Probleme Pompa de ulei și pompa de apă. La unele modele, pompa de ulei poate avea probleme cu debitul redus, ceea ce afectează lubrifierea motorului. Pompa de apă trebuie verificată la fiecare revizie, deoarece poate prezenta scurgeri.

Consum de ulei. Unele motoare 1.5 dCi pot prezenta un consum crescut de ulei, ceea ce necesită verificări periodice și completări. Din cauza segmentilor sau a garniturilor deteriorate.

Nivelul antigelului în vasul de expansiune. Uneori, nivelul antigelului poate scădea sau crește neașteptat, ceea ce poate fi cauzat de probleme cu vasul de expansiune sau de aerisirea sistemului

Senzorul EGR  poate prezenta defecțiuni care duc la intrarea în modul de avarie

Pierderea de antigel. Acest motor poate avea pierderi de antigel, care pot apărea din cauza unor defecte la sistemul de răcire, cum ar fi pompa de apă sau alte componente.

Zgomote și pierderi de putere. Sâsâituri pot proveni de la turbocompresor sau de la scăpări în sistemul de admisie. Pierderi de putere pot fi cauzate de probleme la senzorii de presiune sau la sistemul de recirculare a gazelor.

Probleme la pornirea la rece. În special iarna, sistemul de preîncălzire poate eșua, provocând porniri greoaie. Cauze: bujii de incandescență defecte sau releu defect.

1.6 DCI – Nissan QashQai, Posibile probleme

Probleme cu turbina. Turbina poate ceda prematur, mai ales la mașinile care au fost utilizate preponderent în oraș. Motive: schimburi de ulei întârziate, stil de condus agresiv, oprirea motorului fără răcire adecvată a turbinei.

Depuneri de funingine în galeria de admisie. Se acumulează funingine în timp, ceea ce poate afecta fluxul de aer și performanța motorului. Cauza principală este sistemul EGR, care recirculă gazele arse pentru a reduce emisiile.

Probleme cu EGR și DPF. Filtrul de particule se poate înfunda dacă mașina este folosită predominant în oraș și nu are ocazia să parcurgă drumuri lungi unde se poate regenera.

Vana EGR poate rămâne blocată din cauza acumulării de calamină.

Consumul de ulei. Unele motoare 1.6 dCi au fost raportate cu un consum crescut de ulei, în special la rulaje mai mari. Se recomandă verificarea periodică a nivelului de ulei și schimburi regulate.

Probleme cu distribuția lanț de distribuție .În teorie, lanțul de distribuție ar trebui să fie fără întreținere, dar există cazuri în care s-a alungit prematur, necesitând înlocuire. Simptome: zgomote metalice la pornire și ralanti, erori de sincronizare a motorului.

Injectoare defecte. Pot apărea probleme cu injectoarele Bosch, care pot începe să scape motorină, afectând performanța motorului și ducând la un mers neregulat.

Probleme electrice, senzori de oxigen, ABS/ESP.
Unele modele pot avea probleme cu senzorii de oxigen din cauza unui scurtcircuit electric, ceea ce poate afecta performanța motorului și emisiile. De asemenea, unele vehicule pot avea probleme cu iluminarea lămpilor de avertizare ABS/ESP din cauza unei conexiuni slabe a cablului de masă al motorului.

1.2 DIG-T Nissan Qashqai, Posibile probleme

Consumul excesiv de ulei. Una dintre cele mai mari probleme este consumul excesiv de ulei, care poate duce la scăderea nivelului uleiului și defectarea motorului. În cazuri extreme, nivelul uleiului scăzut poate duce la griparea motorului. Mulți proprietari raportează că motorul arde ulei în cantități anormale, uneori până la 1 litru la fiecare 3.000 km sau chiar mai mult.

Probleme cu lanțul de distribuție. Unele unități au suferit de întinderea prematură a lanțului de distribuție, ceea ce duce la rulat neuniform al motorului și, în final, poate cauza defecțiuni grave. Dacă lanțul sare de pe poziție, poate duce la deteriorarea supapelor și a motorului.

Depuneri de carbon pe supape și injectoare. Acest motor are injecție directă, ceea ce îl face predispus la acumularea de carbon pe supape și injectoare, afectând performanța și consumul de combustibil.

Probleme la turbo. Uneori, turbina poate ceda prematur din cauza lubrifierii insuficiente mai ales dacă nivelul uleiului este scăzut. Se pot observa simptome precum pierderea de putere și zgomote ciudate din compartimentul motor.

Defectări premature ale motorului. Mulți proprietari au raportat că motorul a cedat complet la kilometraje mici sub 50.000 km, necesitând înlocuirea la costuri între £2.000 și £8.000.. Nissan a acordat uneori contribuții financiare pentru reparații, dar numai pentru mașinile cu istoric de service autorizat.

Probleme cu ECU și senzori. Unele modele au avut probleme cu senzorii de presiune sau ECU, care pot cauza aprinderea martorului „Check Engine” și intrarea motorului în mod limp.

Vibrații și ralanti instabili. Mulți utilizatori au raportat vibrații excesive la ralanti, mai ales la pornirea motorului sau la oprirea acestuia.

Contaminarea uleiului cu benzină. În unele cazuri, benzină se infiltrează în baia de ulei, diluând uleiul și reducând capacitatea acestuia de ungere. Acest lucru poate duce la uzura accelerată a componentelor motorului.

1.3 DIG-T Nissan Qashqai, Posibile probleme

Consumul de ulei ridicat. Unele mașini au fost raportate cu un consum ridicat de ulei, în special după 50.000 – 100.000 km. Recomandat să verifici nivelul uleiului la fiecare 5.000 km. Defect întâlnit și la 1.2  DIG-T.

Depuneri de carbon pe supape este o problema tipică la motoarele cu injecție directă. Poate cauza funcționare neregulată a motorului și scăderea performanțelor. Se recomandă curățarea periodică a admisiei și utilizarea unui carburant de calitate.

Probleme la sistemul de distribuție, lanț de distribuție întins prematur. Deși folosește lanț de distribuție, au fost cazuri în care acesta s-a întins prematur după 80.000-120.000 km. Se manifestă prin zgomote metalice la pornire și funcționare neregulată a motorului.

Probleme cu turbo. Turbina poate dezvolta pierderi de ulei sau chiar defecte premature. Recomandat să schimbi uleiul mai des (maxim 10.000 km) și să lasi motorul să se răcească după condus intens.

Probleme la injectoare. Unele modele au suferit de defecte ale injectoarelor, ducând la pierderi de putere și consum crescut.

Probleme pompă de combustibil. Un număr limitat de unități au fost afectate de pompa de combustibil defectă, ceea ce duce la oprirea motorului în mers.

Defecțiuni ale carcasei termostatului. Carcasa termostatului, fabricată din plastic, poate crăpa sau sparge complet, ducând la pierderea rapidă a lichidului de răcire. Simtome: Pierdere inexplicabilă de lichid de răcire, supraîncălzirea motorului uneori fără avertizări pe tablou din cauza lipsei unui senzor de nivel scăzut. Riscuri: Dacă nu este detectată la timp, poate provoca daune severe motorului de ex: pierderea compresiei în cilindri, defectarea garniturii de chiulasă. Unele cazuri au necesitat înlocuirea întregului motor. Soluție: Înlocuirea cu o versiune îmbunătățită a carcasei unele service-uri Nissan oferă un model “reforțat”. Este recomandat să verificați periodic nivelul lichidului de răcire.

Probleme  la termostat. Unele mașini au prezentat probleme grave după înlocuirea termostatului, cum ar fi: bătăi și pierdere de putere la accelerare, miros de ars și aprinderea a multiplelor lumini de avertizare pe tablou. Cauze posibile: montare incorectă, aer în sistemul de răcire sau daune secundare provocate de supraîncălzirea inițială.

Probleme electrice și de senzori. Senzorul de oxigen poate eșua din cauza unui scurtcircuit electric, afișând erori în sistemul de diagnosticare onboard OBD. Senzorii de parcare pot deveni defectuoși dacă apa pătrunde în caroserie.


Galerie Foto – Nissan Qashqai II J11 2013-2021

Prezentare Video – Nissan Qashqai II J11 2013-2021

One comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *