Dacia Logan II a fost lansată în 2012, fiind a doua generație a modelului Logan. Acest model păstrează caracteristicile de bază ale predecesorului, oferind un raport preț-calitate foarte bun. Logan II vine cu un design mai modern, un interior mai ergonomic și materiale de calitate mai bună decât prima generație. Este recunoscută pentru spațiul generos al portbagajului de 510 litri și costurile reduse de întreținere.
Motoare bune și fiabile Dacia Logan II 2012-2020
1.0 SCe de 73 CP Dacia Logan II – Motor aspirat pe benzină, fiabil și economic, potrivit pentru deplasări urbane și utilizare moderată. Avantaje: Costuri mici de întreținere, consum redus. Probleme: Putere limitată la drum lung, uzura bobinelor de inducție.
0.9 TCe de 90 CP Dacia Logan II – Motor turbo pe benzină, echilibrat pentru oraș și drumuri mai lungi. Avantaje: Performanțe mai bune decât 1.0 SCe, consum relativ scăzut. Probleme: Turbina poate ceda dacă nu este întreținută corect; necesită schimbări regulate de ulei de calitate.
1.5 dCi de 75/90/95 CP Dacia Logan II – Motor diesel economic, potrivit pentru cei care parcurg mulți kilometri anual. Avantaje: Consum foarte mic, durabilitate ridicată. Probleme: Injectoare sensibile, filtru de particule (DPF) problematic la utilizare exclusiv urbană.
1.2 16v aspirat/clasic. Este un motor mai simplu și mai fiabil pe termen lung, dar poate fi puțin submotorizat în anumite situații (de exemplu, cu mașina încărcată).
Probleme Dacia Logan II 2012-2020
Probleme la direcție, volan greu sau zgomote. Cauze: Uzura casetei de direcție sau a pompei de servo. Rezolvare: Înlocuirea componentelor defecte (casetă sau pompă).
Uzura prematură a bucșelor și bieletelor antiruliu. Cauze: Drumuri proaste sau calitatea redusă a pieselor originale. Rezolvare: Optați pentru piese aftermarket de calitate superioară.
Probleme electrice, senzori de parcare, geamuri electrice. Cauze: Contacte oxidate sau întreruperi de circuit. Rezolvare: Curățarea și verificarea cablajelor sau înlocuirea senzorilor.
Ruginirea ușoară a caroseriei. Cauze: Protecție anticorozivă insuficientă pe anumite părți ale caroseriei. Rezolvare: Aplicarea unui tratament suplimentar anticoroziv.
Filtru de particule la 1.5 dCi. Cauze: Utilizare predominant urbană și regenerări incomplete. Rezolvare: Curățare chimică sau regenerare activă prin rulaj pe drumuri lungi.
Turbina la 0.9 TCe și 1.5 dCi. Cauze: Lipsa schimburilor regulate de ulei și folosirea uleiurilor de calitate slabă. Rezolvare: Respectarea intervalelor de service și folosirea de uleiuri recomandate.
Probleme la sistemul de închidere centralizată. Probleme la telecomandă sau la actuatoarele de închidere ale ușilor. Rezolvarea poate consta în înlocuirea bateriei telecomenzii, curățarea contactelor sau înlocuirea actuatoarelor defecte.
Probleme la sistemul de climatizare. Probleme la compresorul de AC sau la radiatorul de AC. Rezolvarea poate consta în reîncărcarea cu freon, repararea sau înlocuirea componentelor defecte.
Zgomote la suspensie. Zgomote la suspensie, mai ales la trecerea peste denivelări. Rezolvarea poate consta în înlocuirea bucșelor, bieletelor antiruliu sau a amortizoarelor.
Probleme electrice minore. Pot apărea probleme la funcționarea geamurilor electrice, a luminilor sau a altor componente electrice. Rezolvarea poate consta în verificarea siguranțelor, a cablajelor sau în înlocuirea componentelor defecte.
Intreruperi motor: Pot fi cauzate de probleme la sistemul de aprindere (bujii, bobine), la senzorul de turație sau la alte componente ale motorului
0.9 TCe. Unele probleme raportate includ consumul de ulei și zgomote la pornire la temperaturi scăzute.De asemenea, pot apărea probleme la sistemul de aprindere și la turbină, mai ales la mașinile cu un număr mare de kilometri.
1.2 16v. Nu are probleme majore, dar poate fi considerat puțin „leneș” în anumite situații, cum am menționat anterior.
1.5 dCi. Problemele frecvente la motoarele diesel, în general, pot apărea și la 1.5 dCi: probleme cu injectoarele, turbina, EGR-ul și filtrul de particule (DPF), mai ales dacă mașina este folosită preponderent în oraș și la drumuri scurte. Problemele cu pornirea pot fi cauzate de siguranțe arse sau probleme la sistemul de alimentare.
Poziționarea incorectă a suportului de montare a coloanei de direcție inferioară cu risc de slăbire. Logan 2017-2018.
Decuplare incorectă a contactului. Dacia Logan 2017-2018.
Placuță de frână incorect montată la Logan MCV 2020.
Păreri ale șoferilor despre Dacia Logan II 2012-2020
- Bune:
- Majoritatea proprietarilor laudă costurile mici de întreținere, consumul redus și fiabilitatea generală a mașinii.
- Portbagajul spațios și spațiul interior sunt considerate mari avantaje.
- Negative:
- Nivelul de insonorizare al cabinei este criticat, mai ales la viteze mari.
- Unele materiale din interior par ieftine și se uzează rapid.
- Motorizarea de bază (1.0 SCe) este considerată insuficientă pentru drumuri lungi.
Consum Dacia Logan II
- 0.9 TCE 90 CP – Consum 5 l
- 1.2 75 CP – Consum 5.9 l
- 1.5 DCI 75 CP – Consum 3.8 l
- 1.5 DCI 90 CP – Consum 3.8 l
- 1.0 73 CP – Consum 6.4 l
- 1.5 DCI 95 CP – 4.8 l
- 1.5 DCI 75 CP – Consum 3.6 l
Motoare populare Dacia Logan II
- 0.9 TCE 90 CP – Consum 5l
- 1.5 dCI 90 CP – Consum 3.5 l
- 1.2 75 CP – Consum 5.8 l
- 1.5 dCI 75 CP – Consum 3.8 l
- 1.0 75 CP – Consum 4.9 l
Motoare populare în Europa și România ale Dacia Logan – și problemele lor.
1.5 dCI – Dacia Logan, Sandero, Duster etc. Probleme tipice motoarelor diesel în general. Motor fiabil în general dar se pot întâmpla următoarele probleme după un anumit număr de kilometrii, în general după 100.000/150.000.
- Probleme legate de turbină.
- Probleme legate de pompa de combustibil.
- Probleme legate de injectoare.
- Probleme legate de calculator/Ecu.
- Probleme legate de EGR.
- Probleme legate de DPF.
Prezentare Video Dacia Logan II
Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.