Dacia Logan II 2012-2020 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 3 aprilie 2025

Dacia Logan II a fost lansată în 2012, fiind a doua generație a modelului Logan. Acest model păstrează caracteristicile de bază ale predecesorului, oferind un raport preț-calitate foarte bun. Logan II vine cu un design mai modern, un interior mai ergonomic și materiale de calitate mai bună decât prima generație. Este recunoscută pentru spațiul generos al portbagajului de 510 litri și costurile reduse de întreținere.


Motoare bune și fiabile Dacia Logan II 2012-2020

1.0 SCe de 73 CP Dacia Logan II – Motor aspirat pe benzină, fiabil și economic, potrivit pentru deplasări urbane și utilizare moderată. Avantaje: Costuri mici de întreținere, consum redus. Probleme: Putere limitată la drum lung, uzura bobinelor de inducție.

0.9 TCe de 90 CP Dacia Logan II – Motor turbo pe benzină, echilibrat pentru oraș și drumuri mai lungi. Avantaje: Performanțe mai bune decât 1.0 SCe, consum relativ scăzut. Probleme: Turbina poate ceda dacă nu este întreținută corect; necesită schimbări regulate de ulei de calitate.

1.5 dCi de 75/90/95 CP Dacia Logan II – Motor diesel economic, potrivit pentru cei care parcurg mulți kilometri anual. Avantaje: Consum foarte mic, durabilitate ridicată. Probleme: Injectoare sensibile, filtru de particule (DPF) problematic la utilizare exclusiv urbană.

1.2 16v aspirat/clasic. Este un motor mai simplu și mai fiabil pe termen lung, dar poate fi puțin submotorizat în anumite situații (de exemplu, cu mașina încărcată).


Probleme Dacia Logan II 2012-2020

Probleme la direcție, volan greu sau zgomote. Cauze: Uzura casetei de direcție sau a pompei de servo. Rezolvare: Înlocuirea componentelor defecte (casetă sau pompă).

Uzura prematură a bucșelor și bieletelor antiruliu. Cauze: Drumuri proaste sau calitatea redusă a pieselor originale. Rezolvare: Optați pentru piese aftermarket de calitate superioară.

Probleme electrice, senzori de parcare, geamuri electrice. Cauze: Contacte oxidate sau întreruperi de circuit. Rezolvare: Curățarea și verificarea cablajelor sau înlocuirea senzorilor.

Ruginirea ușoară a caroseriei. Cauze: Protecție anticorozivă insuficientă pe anumite părți ale caroseriei. Rezolvare: Aplicarea unui tratament suplimentar anticoroziv.

Filtru de particule la 1.5 dCi. Cauze: Utilizare predominant urbană și regenerări incomplete. Rezolvare: Curățare chimică sau regenerare activă prin rulaj pe drumuri lungi.

Turbina la 0.9 TCe și 1.5 dCi. Cauze: Lipsa schimburilor regulate de ulei și folosirea uleiurilor de calitate slabă. Rezolvare: Respectarea intervalelor de service și folosirea de uleiuri recomandate.

Probleme la sistemul de închidere centralizată. Probleme la telecomandă sau la actuatoarele de închidere ale ușilor. Rezolvarea poate consta în înlocuirea bateriei telecomenzii, curățarea contactelor sau înlocuirea actuatoarelor defecte.

Probleme la sistemul de climatizare. Probleme la compresorul de AC sau la radiatorul de AC. Rezolvarea poate consta în reîncărcarea cu freon, repararea sau înlocuirea componentelor defecte.

Zgomote la suspensie. Zgomote la suspensie, mai ales la trecerea peste denivelări. Rezolvarea poate consta în înlocuirea bucșelor, bieletelor antiruliu sau a amortizoarelor.

Probleme electrice minore. Pot apărea probleme la funcționarea geamurilor electrice, a luminilor sau a altor componente electrice. Rezolvarea poate consta în verificarea siguranțelor, a cablajelor sau în înlocuirea componentelor defecte.

Intreruperi motor: Pot fi cauzate de probleme la sistemul de aprindere (bujii, bobine), la senzorul de turație sau la alte componente ale motorului

0.9 TCe. Unele probleme raportate includ consumul de ulei și zgomote la pornire la temperaturi scăzute.De asemenea, pot apărea probleme la sistemul de aprindere și la turbină, mai ales la mașinile cu un număr mare de kilometri.

1.2 16v. Nu are probleme majore, dar poate fi considerat puțin „leneș” în anumite situații, cum am menționat anterior.

1.5 dCi. Problemele frecvente la motoarele diesel, în general, pot apărea și la 1.5 dCi: probleme cu injectoarele, turbina, EGR-ul și filtrul de particule (DPF), mai ales dacă mașina este folosită preponderent în oraș și la drumuri scurte. Problemele cu pornirea pot fi cauzate de siguranțe arse sau probleme la sistemul de alimentare.

Poziționarea incorectă a suportului de montare a coloanei de direcție inferioară cu risc de slăbire. Logan 2017-2018.

Decuplare incorectă a contactului. Dacia Logan 2017-2018.

Placuță de frână incorect montată la Logan MCV 2020.


Păreri ale șoferilor despre Dacia Logan II 2012-2020

  • Bune:
    • Majoritatea proprietarilor laudă costurile mici de întreținere, consumul redus și fiabilitatea generală a mașinii.
    • Portbagajul spațios și spațiul interior sunt considerate mari avantaje.
  • Negative:
    • Nivelul de insonorizare al cabinei este criticat, mai ales la viteze mari.
    • Unele materiale din interior par ieftine și se uzează rapid.
    • Motorizarea de bază (1.0 SCe) este considerată insuficientă pentru drumuri lungi.

 


Consum Dacia Logan II

  • 0.9 TCE 90 CP – Consum 5 l
  • 1.2 75 CP – Consum 5.9 l
  • 1.5 DCI 75 CP – Consum 3.8 l
  • 1.5 DCI 90 CP – Consum 3.8 l
  • 1.0 73 CP – Consum 6.4 l
  • 1.5 DCI 95 CP – 4.8 l
  • 1.5 DCI 75 CP – Consum 3.6 l

Motoare populare Dacia Logan II

  • 0.9 TCE 90 CP – Consum 5l
  • 1.5 dCI 90 CP – Consum 3.5 l
  • 1.2 75 CP – Consum 5.8 l
  • 1.5 dCI 75 CP – Consum 3.8 l
  • 1.0 75 CP – Consum 4.9 l

Motoare populare în Europa și România ale Dacia Logan – și problemele lor.

1.5 dCI – Dacia Logan, Sandero, Duster etc. Probleme tipice motoarelor diesel în general. Motor fiabil în general dar se pot întâmpla următoarele probleme după un anumit număr de kilometrii, în general după 100.000/150.000.

  • Probleme legate de turbină.
  • Probleme legate de pompa de combustibil.
  • Probleme legate de injectoare.
  • Probleme legate de calculator/Ecu.
  • Probleme legate de EGR.
  • Probleme legate de DPF.

Probleme Motor 1.0 TCE Dacia Logan II

Probleme cu turbina. Au fost raportate cazuri de defecțiuni ale turbocompresorului, ceea ce poate afecta performanța motorului. ​

Consumul de ulei. Anumiți proprietari au observat un consum de ulei peste medie, subliniind importanța respectării intervalelor de întreținere și utilizării unui ulei de calitate. ​

Mers neregulat la rece. La temperaturi scăzute, motorul poate funcționa în mod neregulat, cu pierderi de putere și sacadări la accelerare. Acest comportament este legat de procesul de încălzire rapidă a catalizatorului și a filtrului de particule (GPF), necesar pentru respectarea normelor de poluare. ​

Mesaje de eroare și martori aprinși. Au fost semnalate mesaje precum Verifică Injecția sau Avarie servodirecţie însoțite de aprinderea martorilor de bord. Acestea pot fi cauzate de erori tranzitorii ale senzorilor sau ale sistemului de injecție. ​

Probleme la pornirea. Motorul nu răspunde la accelerație dimineața, turația oscilează sau scade brusc, iar uneori se stinge. Poate fi din cauza: senzorilor de temperatură, oxigen sau catalizator. Probleme la clapeta de accelerație sau fisuri în sistemul de admisi. Depuneri de carbon pe supape la motoarele cu injecție directă.

Oprire în mers sau moarte a motorului.
Motorul se oprește brusc în timpul condusului, iar uneori nu mai trece pe GPL la versiunile ECO-G. Din cauza: Furtun PCV deconectat sau defect. Probleme la instalația GPL din cauza la filtre înfundate, gaz de calitate slabă. Erori de soft sau senzori defectuoși.

Pierderi de ulei la capacul de distribuție. Ulei scurs pe scutul motorului, uneori în cantități mari. Etanșare defectuoasă din fabrică, silicon de calitate slabă sau suprafețe nedegresate corespunzător. Probleme pot apărea chiar de la 5.000 km sau după 40.000 km, în funcție de utilizare.

Probleme la instalația GPL ECO-G 100 CP. Motorul merge în “șuturi” pe GPL, dar pe benzină funcționează normal. Comutatorul GPL nu trece pe gaz la temperaturi scăzute la -7°C. Probleme cauzate de: Filtre de GPL înfundate (lichid sau gazos). Calitate proastă a gazului (conține apă, pilitură sau impurități) 28.

Depuneri în circuitul de răcire. Peliculă gri sau pastă în vasul de expansiune al antigelului. Cauze posibile: Garnitură de chiulasă defectă. Probleme la radiatorul de ulei sau pompa de apă.


Probleme Motor 1.0 SCE Dacia Logan II

Motorul 1.0 SCe din Dacia Logan III este în general fiabil dar necesită întreținere atentă pentru a evita problemele de mai jos. Dacă apar semne de consum excesiv de ulei, zgomote anormale sau pierderi de performanță este recomandat un control la un service auto.

Scurgeri de ulei. Un service din România a identificat scurgeri semnificative de ulei la un Logan echipat cu motorul 1.0 SCe, la un rulaj de 63.000 km. Cauza principală a fost deformarea capacului motorului, fabricat din plastic subțire, care, în condiții de temperaturi ridicate și trafic urban intens își pierde etanșeitatea ducând la scurgeri de ulei. ​

Sensibilitate la calitatea combustibilului. Performanța motorului 1.0 SCe este influențată de calitatea benzinei utilizate. Utilizarea unui combustibil de calitate inferioară poate duce la scăderea performanțelor. ​

Consum excesiv de ulei. Unele rapoarte indică un consum mai mare de ulei la motoarele 1.0 SCe, mai ales la rulaje peste 100.000 km. Acest lucru poate fi cauzat de uzura segmentilor sau a sistemului de ventilație a carterului.  Verifică nivelul de ulei lunar și folosește uleiul recomandat 5W-30.

Zgomote și vibrații din motor. Motorul 1.0 SCe, fiind un 3-cilindri, poate produce vibrații și zgomote mai pronunțate decât motoarele cu 4 cilindri. Uneori acestea pot fi accentuate de probleme la lanț de distribuție, deși este mai durabil decât o curea, poate deveni zgomotos sau necesita întindere/înlocuire la rulaje mari peste 200.000 km. Suporturi motor, uzura suportilor poate transmite vibrații în habitaclu.

Probleme de injectie și performanță redusă. Unele modele pot avea probleme cu sistemul de injecție. Problemele ducând la pornire dificilă la rece sau pierderi de putere sau tăieri la accelerație. Cauze posibile sunt reprezentate de injectoare înfundate, senzori defectuoși precum senzor de oxigen sau acumulări de depuneri în sistemul de admisie. Curățare periodică a sistemului de injecție și folosire de combustibil de calitate poate rezolva problema.

Probleme la sistemul de răcire. Pompa de apă sau termostatul pot ceda prematur, ducând la supraîncălzire. Temperatura motorului crește anormal sau apare scurgeri de lichid de răcire.


Probleme Motor 1.0 ECO-G Dacia Logan II

Fluctuații ale turației la ralanti. Anumiți șoferi au observat oscilații ale turației motorului în regim de ralanti, ceea ce poate indica necesitatea unei recalibrări a sistemului de injecție sau a altor componente electronice.​

Pornește grea la rece. Există rapoarte despre dificultăți la pornirea motorului în condiții de temperaturi scăzute, posibil din cauza setărilor sistemului de alimentare cu GPL sau a calității combustibilului utilizat.​

Consum de ulei. Anumiți proprietari au semnalat un consum mai mare de ulei decât cel specificat de producător, ceea ce necesită monitorizare și completare periodică.

Probleme cu turbina la supapa wastegate. Turbina are o supapă wastegate care se poate defecta prematur, ducând la zgomote metalice zornăit și pierderi de putere. Unele turbine au fost înlocuite în garanție, dar problema persistă la unele mașini. Se discută despre o posibilă re-calibrare software pentru a reduce uzura, dar soluția definitivă nu a fost anunțată oficial.

Pierderi de ulei la capacul de distribuție Unele motoare au prezentat scurgeri de ulei din cauza unei etanșări defectuoase a capacului de distribuție. În unele cazuri, nivelul de ulei poate scădea semnificativ, riscând avarierea motorului.

Trecerea dificilă pe GPL. Unele mașini au întârzieri în trecerea pe GPL sau funcționează în “șuturi” și accelerație intermitentă pe gaz, posibil din cauza unor impurități în sistemul de injecție GPL. Unii proprietari au schimbat filtrul GPL de mai multe ori din cauza depunerilor.

Probleme electronice ale motorului
Unele mașini au intrat în modul de protecție LIMP MODE din cauza erorilor de presiune a uleiului sau a problemelor cu senzorii.

Zgomote anormale la suspensie și suporti motor Unele mașini au prezentat zgomote la plecarea de pe loc, posibil din cauza suportilor motorului care se uzează prematur.

Tremurat și lipsă de putere.La plecarea de pe loc, ambreiajul poate tremura, iar mașina poate avea dificultăți în accelerare. Posibile cauze pot fi volant uzat, ambreiaj sau turbină defectă.

Oprirea motorului în mers. Motorul se poate opri brusc în timpul mersului, cu aprinderea martorilor de bord. După repornire, pot apărea zgomote la relanti și dificultăți în trecerea pe GPL. Probleme este cauzată de  furtunuri slăbite sau probleme cu ECU. Soluții temporare includ reconectarea furtunurilor sau resetarea ECU, dar problema poate reveni.


Probleme Motor 0.9 TCE Dacia Logan II

Consum de ulei. Proprietarii au raportat un consum ridicat de ulei, mai ales la motoarele cu rulaj mare. Este important să verifici regulat nivelul uleiului și să folosești uleiul recomandat de producător 5W-30 sau 5W-40, în funcție de specificații. Unele modele cu instalatie GPL au raportat un consum mai ridicat de ulei, mai ales după 100.000 km.

Probleme cu distribuția, lanț întins. Motorul folosește lanț de distribuție, care teoretic ar trebui să fie pe viață, dar în practică se poate întinde prematur chiar și sub 100.000 km. Simptomele includ zgomote metalice la pornire și funcționare neregulată. Dacă se rupe, poate provoca daune grave motorului.

Bobine de inducție defecte. Bobinele de aprindere sunt susceptibile la defecte, ceea ce poate duce la rateuri la aprindere și pierdere de putere. Se recomandă înlocuirea bobinelor și bujiilor la intervale regulate.

Turbo sensibil. Unele motoare au avut probleme cu turbina, în special din cauza schimbărilor rare de ulei sau folosirii unui ulei de calitate inferioară. O turbină defectă poate duce la pierderi de putere și consum ridicat de combustibil.

Trepidații și ralanti instabil. Fiind un motor 3 cilindri, este mai predispus la vibrații decât un motor cu 4 cilindri. Uneori, senzorul de presiune MAP se murdărește, afectând stabilitatea ralantiului.

Probleme cu valva PCV. Dacă valva PCV se înfundă, poate duce la acumularea presiunii în motor și pierderi de ulei.

Senzor de temperatură defect. Un senzor de temperatură defect poate cauza porniri grele la rece, creșterea consumului sau activarea eronată a ventilatorului.

Probleme cu antigelul și garnitura chiulasei. Unele modele au avut pierderi de antigel din cauza garniturii termostatului sau a pompei de apă. În cazuri extreme, s-a observat antigel amestecat cu ulei, ceea ce poate indica o garnitură de chiulasă defectă.

Probleme cu senzorii și distribuția. Unele mașini au avut probleme cu senzorul arborelui cu came, inclusiv deteriorarea contactelor sau decalajul distribuției.

Probleme la pornirea la rece. Unele mașini au dificultăți la pornirea dimineața, mai ales iarna, din cauza presiunii scăzute în sistemul de alimentare. Verificarea pompei de benzină și a injectoarelor ar putea rezolva problema.

Fum negru pe eșapament. Unele modele au afumare neagră din cauza unui amestec bogat de combustibil, mai ales la accelerar. Probleme cu sondele lambda sau injectoarele.


Prezentare Video Dacia Logan II

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *