Audi Q5 II FY 2016-2024 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 6 ianuarie 2025

Audi Q5 II cod FY este a doua generație a SUV-ului de dimensiuni medii produs de Audi, lansată în 2016. Acest model continuă tradiția mărcii germane, oferind un design elegant, tehnologii avansate și performanțe remarcabile. Q5 FY oferă o gamă variată de motorizări, atât pe benzină, cât și diesel și hibride, tracțiune față sau integrală quattro și cutii de viteze automate.


Motoare bune și fiabile Audi Q5 II FY 2016-2024

  • 2.0 TDI de 190 CP. Acest motor diesel oferă un echilibru bun între performanță și eficiență, fiind potrivit pentru cei care parcurg distanțe lungi și doresc un consum redus de combustibil. La motorizările diesel, pot apărea probleme cu sistemul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR), cu filtrul de particule diesel (DPF) sau cu injectoarele.
  • 2.0 TFSI de 252 CP. Pentru cei care preferă un motor pe benzină, această variantă oferă performanțe dinamice și o experiență de condus plăcută. Se menționează posibile probleme cu consumul de ulei la anumite exemplare, precum și probleme cu distribuția sau cu pompa de apă.

Probleme Audi Q5 II FY 2016-2024

Cutia de viteze S-Tronic: Unele modele echipate cu această cutie au raportat întârzieri la accelerare sau schimbări de viteze mai puțin line. Rezolvare: Este recomandată actualizarea software-ului cutiei și efectuarea reviziilor periodice, inclusiv schimbul de ulei la intervalele specificate.

Sistemul de climatizare: Au fost semnalate cazuri în care sistemul de climatizare nu furnizează căldură constant. RezolvareProblema poate fi cauzată de clapetele de distribuție a aerului; înlocuirea acestora poate rezolva defecțiunea.

Pompa de injecție: La anumite motorizări diesel, pompa de injecție poate prezenta uzură prematură. Rezolvare:Monitorizarea regulată a performanței motorului și înlocuirea pompei la primele semne de defecțiune pot preveni probleme mai grave.

Probleme cu sistemul Keyless Go. Unii utilizatori au raportat dificultăți în a deschide sau închide mașina folosind senzorii de pe mânerele portierelor.

Probleme cu sistemul de infotainment MMI. Uneori, pot apărea probleme cu conectivitatea Bluetooth, cu navigația sau cu alte funcții ale sistemului MMI.

Consum mare de ulei la unele motorizări. Unele motorizări pe benzină pot prezenta un consum mai mare de ulei.

Probleme cu sistemul start-stop. La modelele produse din anul 2017 până în anu 2020. S-a raportat întârziere la accelerație sau slăbirea frânelor și servodirecției.

Probleme cu cilindrul de frână. La modelele din 2018.

Probleme cu pedala de frână. La modelel fabricate între 1-30 ianuarie 2020.

Probleme cu pistoanele de frână. La modelele construite între 20.03.2018 și 24.05.2018.

Probleme cu reglajul scaunului pentru șofer. La anumite modele produse în 2020.

Probleme cu pornirea și alternatorul la modelele mild hybrid. S-a raportat că umiditatea pătrunde în motorul de pornire și alternator. Probleme la modelele din 2017-2020.


Păreri ale proprietarilor despre Audi Q5 II FY 2016-2024

Unii proprietari apreciază consumul redus al motorului 2.0 TDI, raportând valori de aproximativ 6,5-7,2 l/100 km în regim mixt. Alți proprietari menționează cutia S-Tronic oferă schimbări rapide, poate prezenta uneori întârzieri la accelerare. În general, utilizatorii consideră Q5 II FY o mașină bine construită, cu un interior de calitate și o experiență de condus plăcută.

MG-ce3dx
E misto masina ,am condus dar ptr greutatea ei , se simte lentă la accelerare cand fac iesiri pe autostrada ..un 3.0 benzina sau diesel este mult mai potrivit dar ptr oras ,nu-ti trebuie mai mult .

De fapt, căutam un vagon sport AWD când am decis să testez un Q5. Mi-a plăcut foarte mult cum se conduce și pachetul tehnologic inclus în nivelul de echipare. Este o mașină care se conduce lin, cu o direcție precisă (pentru un SUV) și se simte puternică atunci când am nevoie. Am testat și un Volvo XC60, un Mercedes GLC și un BMW X3 și am preferat mult mai mult condusul și interiorul Audi-ului față de celelalte. După 1600 de km, totul este în regulă și obțin cu ușurință 7.8 litri la 100 km în călătoriile pe autostradă. Sistemul de menținere a benzii și cruise control-ul adaptiv sunt noi pentru mine, dar cu siguranță vor fi caracteristici ‘must-have’ de acum înainte

40 TDI Quattro Black Ed 5dr S Tronic 2024
Atât de silențioasă, atât de rafinată. Motorul 40TDI se potrivește perfect cu mașina, are cuplu, este suficient de rapid, dar extrem de silențios, aproape ascuns, până când apăsați accelerația, apoi răspunde prompt. Totul este construit solid, sistemul de condus semi-autonom pe autostradă este inteligent și lin, surprinzător de bine se descurcă în traficul aglomerat, de tipul stop-go-stop. Suspensia pneumatică este excelentă, împreună cu geamurile frontale care blochează zgomotul, mașina se simte atât de lină, atât de izolată. Trapa panoramică din sticlă este imensă și inundă habitaclul cu lumină. Consola centrală arată frumos, dar ar fi putut fi proiectată mai bine.

40 TDI Quattro S Line S Tronic [C+S] 5d 2021
Am luat-o să înlocuiesc un Volvo XC60 și, deși au același preț, calitatea construcției este mult mai bună. Este destul de economică, având un consum mediu de 5.11 litri în oraș și crescând la 6.11 litri în călătoriile mai lungi, o îmbunătățire masivă față de Volvo.
Singura mică nemulțumire pe care o am este că o mașină la acest preț nu a venit cu funcție de memorie pe scaunele din față. Este un lucru mic, dar mă așteptam la asta, ceea ce mă va învăța să citesc cu atenție specificațiile!
Per total, o mașină excelentă și o voi lua în considerare din nou pentru viitor.

S Line Competition 55 TFSI e 367PS Quattro S Tronic auto 5d 2020
Aceasta este o mașină extrem de confortabilă și rafinată, puțin dezamăgită de mici neplăceri….. Se decide singură când să facă frânarea regenerativă – foarte deranjant. Ar trebui să aibă o setare pentru regenerare. Pornește întotdeauna în modul electric – trebuie să găsesc butonul dificil de accesat pentru a trece în modul hibrid de fiecare dată. Display-ul este destul de confuz – prea multe grafice complicate pe mai multe ecrane. Cel puțin toate comenzile se fac cu butoane (ecranele tactile ar trebui interzise din motive de siguranță, în opinia mea), dar unele butoane sunt amplasate jos/greu de găsit. Un buton rotativ pentru ventilator ar fi mult mai ușor, de exemplu. Nu există unde să depozitați cablul în portbagaj, care este oricum destul de mic – știu că trebuie să pună bateriile undeva! Autonomia electrică anunțată nu a fost atinsă în ultimele șase luni, până când nu s-a încălzit ieri! Autonomia reală de aproximativ 22 de mile nu mă duce în orașul cel mai apropiat și înapoi, așa că 40-50 ar fi mai bine. Paletele de schimbare și opțiunile semi-manuale în schimbarea vitezelor sunt destul de inutile și, cât timp suntem la subiect, de ce mutați maneta înapoi pentru a merge înainte și invers – foarte contraintuitiv. Majoritatea acestor neplăceri erau vizibile din recenziile pe care le-am citit, pur și simplu le strică strălucirea a ceea ce ar fi altfel o mașină foarte frumoasă.

SQ5 TDI 347PS Quattro Tiptronic auto 5d 2020
Mașina este superbă, calitatea interioară și materialele sunt de primă clasă. Lină și relaxantă în călătoriile lungi. Sistemul audio Bang & Olufsen este excelent, virtual cockpit este cel mai bun sistem pe care l’am experimentat. Sunetul artificial al motorului poate deveni obositor, dar nu este intruziv în modul Comfort. Pentru un SUV mare cu 350 de cai putere, un consum de peste 35 de mile pe galon dacă respectați limita de viteză este rezonabil și în jur de douăzeci și cinci dacă utilizați performanțele mașinii. Singurul dezavantaj este că cutia de viteze este lentă la plecare și, dacă nu sunteți atenți, puterea este totul sau nimic.

sursă: youtube.com și parkers.co.uk


Consum Audi Q5 II FY 2016-2024

  • 2.0 TDI 150 CP – Consum 4.9 l
  • 2.0 TDI 163 CP – Consum 5.2 l
  • 2.0 TDI 190 CP – Consum 5.2 l
  • 2.0 TFSI 252 CP – Consum 6.2 l
  • 3.0 TDI 286 CP – Consum 6.2 l
  • 35 TDI 163 CP – Consum 7.8 l
  • 40 TDI 190 CP – Consum 7.2 l
  • 45 TDI 231 CP – Consum 9.3 l
  • 50 TDI 286 CP – Consum 8.6 l
  • 40 TDI 204 CP Mild Hybrid – Consum 6.9 l
  • 40 TFSI 204 CP Mild Hybrid – Consum 8.7 l
  • 45 TFSI 265 CP Mild Hybrid – Consum 9.2 l
  • 50 TDI 286 CP Mild Hybrid – Consum 8.8 l
  • 50 TFSI e Plug-in Hybrid – Consum 1.8 l
  • 55 TFSI 367 CP Plug-in Hybrid – Consum 1.8 l

Motoare populare în Europa și România ale Audi Q5 și problemele lor.

2.0 TDI – Probleme Audi Q5

  • Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
  • Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
  • Defecțiuni ale injectorului
  • Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
  • Probleme și probleme cu DPF
  • Probleme cu controlerul ventilatorului
  • Probleme la volantă și ralanti
  • Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
  • Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
  • Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.

sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42

3.0 TDI – Probleme Audi Q5

  • Defecțiuni injectoare
  • Bujii incandescente
  • Filtru de particule diesel (DPF) și senzori
  • Miez de încălzire înfundat sau cu scurgeri
  • Defecțiune la pompa de combustibil de înaltă presiune

sursă: vwtuning.co/vw-audi-30-tdi-engine-problems/


Galerie Foto – Audi Q5 II FY 2016-2024

Prezentare Video – Audi Q5 II FY 2016-2024

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *