Renault Captur 2013-2019 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Renault Captur este un SUV subcompact lansat în 2013, destinat în principal traficului urban datorită dimensiunilor compacte și consumului redus de combustibil. Prima generație (2013-2019) a fost construită pe platforma Renault Clio și a beneficiat de un facelift în 2017. A doua generație, lansată în 2019, utilizează platforma CMF-B, oferind tehnologii avansate și opțiuni hibride.

Este o mașină care combină confortul unui hatchback cu o poziție de condus mai înaltă și un portbagaj generos.


Motoare bune și fiabile Renault Captur 2013-2019

1.5 dCi diesel. Acest motor este apreciat pentru eficiența sa, însă pot apărea probleme după 100.000 km, precum:

  • Defecțiuni ale turbinei
  • Probleme cu pompa de combustibil
  • Defecțiuni ale injectoarelor
  • Probleme cu EGR și DPF
  • Defecțiuni ale calculatorului/ECU

1.3 TCe benzină. Considerat unul dintre cele mai fiabile motoare ale gamei. Oferă performanțe bune, dar pot apărea probleme precum:

  • Depuneri de carbon după aproximativ 100.000 km
  • Consum excesiv de ulei

1.2 TCe benzină. Acest motor a fost subiectul unor controverse din cauza consumului excesiv de ulei, care poate duce la defecțiuni majore. Au fost raportate probleme legate de fiabilitate, iar în Franța s-au inițiat acțiuni legale împotriva Renault în acest sens.

1.0 TCe. Un motor mic, turbo, eficient în consum, dar care poate fi puțin zgomotos la turații mari. Unele modele au raportat probleme cu bobinele de aprindere.


Probleme Renault Captur 2013-2019

Probleme electrice. Defecțiuni ale sistemului de navigație, comenzi sau aer condiționat. Soluție: Actualizarea software-ului sau înlocuirea componentelor defecte.

Sistemul de infotainment. Disfuncționalități raportate de utilizatori. Soluție: Resetarea sistemului sau actualizarea firmware-ului.

Faruri. Probleme de iluminare din cauza senzorului fasciculului. Soluție: Verificarea și recalibrarea senzorului sau înlocuirea acestuia.

Cutia automată EDC. Anumite probleme de funcționare. Soluție: Diagnoză specializată și, dacă este necesar, reparații sau actualizări ale software-ului cutiei de viteze.

Suspensie și sistem de frânare. Zgomote sau uzură prematură. Soluție: Inspecție periodică și înlocuirea componentelor uzate.

Probleme cu filtrul de particule. La motoarele diesel, filtrul de particule se poate înfunda, reducând performanțele motorului. Soluția poate fi regenerarea filtrului sau, în cazuri extreme, înlocuirea acestuia.

Alte probleme raportate:

  • S-au raportat probleme electrice. În special legate de navigația prin satelit, comenzi sau aerul condiționat.
  • Probleme cu sistemul de infotainment.
  • Probleme cu farurile. La anumite modele este posibil să nu lumineze corect. Din cauza senzorului fasiculului ce trebuie legat.
  • Anumite probleme de funcționare a cutiei automate EDC.
  • Probleme cu butuci roților față. Se pot auzi zgomote sau crăpa.
  • Probleme cu suspensia.
  • Probleme cu sistemul de frânare. Furtunele de frână se pot deteriora. Problemă la modelele 2013-2015.
  • Probleme cu convertorul catalic. Din cauza unei sudori defecte. La anumite modele din 2018.
  • Probleme cu cablajul alternatorului. La anumite modele din 2019.
  • Probleme cu catarama centurii de siguranță. La anumite modele din 2018.
  • Probleme cu radioul DAB.
  • Anumiți utilizatori au semnalat probleme cu sistemul start-stop. Ocazional el nu funcționează. Poate fi din cauza senzorului sau a unei bateri descărcate.
  • Anumiți utilizatori au acuzat zgomot din zona centuri de siguranță.

Păreri proprietari Renault Captur 2013-2019

Proprietarii apreciază designul atractiv, consumul redus de combustibil și tehnologiile moderne oferite de Renault Captur. Cu toate acestea, unii au semnalat probleme legate de calitatea materialelor interioare și vizibilitatea redusă.

TCE 90 2018
La început nu eram prea sigur, dar acum, după aproape 4 ani, Captur a fost o mașină excelentă. Are un motor mic, dar în general este foarte plăcut de condus, iar fiind un crossover, înălțimea și poziția de ședere oferă o vedere excelentă asupra drumului. Motorul turbo cu 3 cilindri este o alegere bună și nu este atât de scump de întreținut, dar motorul diesel ar putea fi mai potrivit pentru călătorii mai lungi, sau 1.3 TCe, deoarece are o a 6-a viteză în plus, dar 0.9 este bun pentru călătorii lungi, de cele mai multe ori este destul de silențios, dar poate deveni puțin zgomotos în a 5-a viteză pe călătorii mai lungi.

Spațiul interior este foarte bun, cu mult spațiu pentru cap și picioare, precum și un portbagaj decent. Scaunele din spate glisante permit creșterea spațiului din portbagaj, iar dacă doriți și mai mult spațiu, puteți scoate podeaua falsă, ceea ce oferă o adâncime mai mare în portbagaj. Depozitarea este, de asemenea, bună pe tabloul de bord, aveți un compartiment mic și, de asemenea, pe modelele de nivel superior, obțineți o cotiera care se deschide pentru a dezvălui un compartiment de depozitare suplimentar. În afară de asta, spațiile de depozitare din ușă sunt de dimensiuni bune și aveți și 3 suporturi pentru pahare. Spațiile de depozitare din ușile din spate nu sunt la fel de mari, dar sunt utile, deoarece nu toate mașinile le au în spate. Chiar și specificația de bază a mașinii este bine echipată, dar specificația superioară Signature este o alegere bună.

Captur este o mașină elegantă, în special în culoarea Cosmic Blue cu acoperiș Mystery Black contrastant, care face ca mașina să iasă în evidență, iar jantele din aliaj de 17 inch o finisează frumos. Modelele Captur de nivel inferior nu vin întotdeauna cu vopsea în două tonuri, dar arată totuși bine și consider că ies în evidență mai mult decât alte mașini similare din clasa Captur.

Per ansamblu, Captur este o mașină bună, cu un design elegant și plăcut de condus. Nu o pot recomanda suficient de mult.

Aș recomanda-o oricui ia în considerare achiziția unei mașini, este o a doua mașină bună de cumpărat.

1.5 DCI 110 CP 2016
Am cumpărat această mașină pre-înmatriculată după multe cercetări pentru a beneficia de cel mai mic impozit și de consumul excelent de combustibil. Acest model particular are o cutie de viteze cu șase trepte, dar rapoartele sunt foarte apropiate, iar a șasea treaptă se simte abia mai mare decât a cincea într-o cutie de viteze cu cinci trepte. O conduc în mare parte în modul eco și foarte ușor. De asemenea, locuiesc într-o zonă rurală. Portbagajul este mic și ne-a fost greu să încăpem patru adulți și un copil de 3 ani în scaunul auto. Spațiul pe bancheta din spate este limitat. Husele de scaun lavabile sunt excelente. Navigația GPS este lentă și cu întârzieri. Iar radioul se luptă să comute la cel mai puternic semnal. Trebuie să reglăm frecvența manual destul de des. Sistemul de telefonie hands-free este în regulă, dar poziția microfonului este chiar deasupra oglinzii retrovizoare, astfel încât șoferul trebuie să-și ridice vocea mult peste nivelul normal pentru a fi auzit de apelant.

În afară de aceste mici neajunsuri, a fost o mașină excelentă. Consum de combustibil excelent și impozit auto de 0 lei (cred că regulile s-au schimbat în 2017/18) ideală pentru familiile mai mici, cuplurile mai în vârstă și șoferii de o anumită vârstă, deoarece înălțimea mașinii și deschiderea mai mare a ușilor facilitează urcarea și coborârea din scaunul șoferului. Scaunul pasagerului nu este reglabil pe înălțime la modelul meu. Aș recomanda-o. Și am păstrat-o mult mai mult decât intenționam, datorită economiilor financiare.

TCE 150 2019
Al doilea Captur pe care îl cumpăr nou. Datorită restricțiilor din timpul pandemiei, kilometrajul este mult mai mic, așa că poate fi dificil să fiu obiectiv. Dar Captur-ul anterior a fost schimbat la trei ani cu 18.000 de kilometri fără probleme. Transmisia automată (ambele mașini) este bună, dar nu se compară cu CVT-ul a două Honda Jazz pe care le-am deținut anterior. Există o ciudățenie stranie cu motorul/transmisia. În mod normal, motorul pe benzină este silențios și răspunde bine. Cu toate acestea, atunci când pornești de pe loc, de exemplu într-un sens giratoriu, trebuie să accelerezi rapid. Motorul scoate un zgomot îngrozitor. Aș compara acest zgomot cu cel al unui motor diesel. Forumurile proprietarilor indică faptul că acest lucru este „normal”.

TCE 130 2019
M-am uitat la alte modele recent și pur și simplu nu vreau să schimb, deoarece are o poziție bună a scaunului. Mult spațiu pentru pasageri, confortabil și arătos. Consum bun de combustibil pentru dimensiunile sale. Dezavantaje depreciere mai rapidă decât se aștepta, astfel încât există un sold negativ după 3 ani, deci nu pot schimba încă. Mică problemă: zgomotul curelei de siguranță de la MK1 a fost rezolvat. Dar nu ar trebui să fie nevoie să le puneți în clipul curelei de siguranță tot timpul. Consola pentru media ar putea fi reglabilă. Presiunea în anvelope afectează cu adevărat consumul de combustibil, verificați-o săptămânal pentru cel mai bun consum. De asemenea, scoateți greutatea suplimentară.

1.5 DCI 90 CP
Mi-a fost oferită una ca mașină de închiriere pentru câteva săptămâni în timp ce așteptam să fie livrată mașina mea nouă. De unde să încep? Frânele smuc, dar se estompează puternic. Direcția este prea ușoară, fără senzație deloc în jurul centrului. Vizibilitate slabă, în special peste umăr la mersul înapoi sau la schimbarea benzii. Poziție de condus incomodă. Scaune prost proiectate. Sistem de infotainment pentru șofer de calitate foarte slabă. Instrumente fără sens, complexe și greu de citit, inclusiv turația și un indicator de nivel al combustibilului enorm umbrit de carcasa lor lucioasă, cu un vitezometru digital stupid între ele. Mersul este săritor, la limita periculosului la viteza de autostradă; mai ales atunci când este asociat cu direcția proastă și cu frânele slabe; dracu’, să nu strănutați – veți fi sub următorul camion. Consumul de combustibil este cu mult sub cel anunțat. Direcție fără vlagă. Poate fi bună pentru suburbii pentru cineva care nu are niciun interes în a conduce.

sursă păreri: parkers.co.uk/renault/captur/4×4-2013/owner-reviews/


Consum Renault Captur 2013-2019

  • 0.9 TCE 90 CP – Consum 5 l
  • 1.2 TCE 120 CP – Consum 5.4 l
  • 1.5 dCI 90 CP – Consum 3.6 l
  • 1.5 DCI 110 CP – Consum 3.7 l
  • 1.3 TCE 130 CP – Consum 5.6 l
  • 1.3 TCE150 CP – Consum 5.4 l

Galerie Foto – Renault Captur 2013-2019

Prezentare Video – Renault Captur 2013-2019

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *