Hyundai i40 a fost introdusă în 2011 și produsă până în 2019 fiind disponibilă atât în varianta sedan cât și în cea break. A fost conceput special pentru piața europeană având ca scop concurența cu modele consacrate precum Volkswagen Passat, Ford Mondeo sau Opel Insignia.
Hyundai nu a lansat un înlocuitor direct pentru modelul i40 în Europa după încetarea producției acestuia în anul 2019. Decizia a venit în contextul scăderii vânzărilor mașinilo de clasă medie, precum i40 în Europa și al creșterii popularității SUV-urilor. Hyundai a ales să se concentreze pe alte segmente, în special pe gama sa de SUV-uri cum ar fi Tucson și Santa Fe care au preluat într-o oarecare măsură rolul de vehicul de familie mai spațios.
Calități Hyundai i40 2011-2019
Design frumos. La momentul lansării i40 a impresionat prin limbajul de design Fluidic Sculpture al Hyundai, oferind linii dinamice și moderne,diferite de aspectul conservator al unor rivali. Varianta break CW este adesea considerată chiar mai reușită estetic decât sedanul.
Spațiu Interior bun. i40 oferă un interior generos atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei din spate. Portbagajul este un punct forte în special la varianta break care oferă un volum foarte bun și o podea plată la rabatarea banchetei.
Confort optim. Scaunele sunt confortabile și potrivite pentru drumuri lung, iar suspensia este orientată spre confort absorbind bine denivelările, deși uneori poate părea ușor moale în viraje abordate sportiv.
Dotări diverse. Unul dintre avantajele majore ale i40 a fost nivelul bun de echipare chiar și în variantele de bază. Versiunile superioare puteau include dotări precum scaune încălzite și ventilate, volan încălzit, sistem de navigație, cameră de marșarier, faruri Xenon sau LED după facelift, plafon panoramic etc.
Valoare bună. Pe piața second-hand Hyundai i40 oferă adesea un raport preț/dotări/an de fabricație foarte atractiv comparativ cu rivali germani.
Motoare bune și fiabile Hyundai i40 2011-2019
1.7 CRDi de 116 CP. Acest motor a fost disponibil în mai multe variante de putere de-a lungul perioadei de producție. Este varianta de bază suficientă pentru un condus relaxat și economic. Este considerată fiabilă și potrivită dacă performanța nu este o prioritate absolută.
1.7 CRDI de 136 CP/141 CP o feră un echilibru mai bun între performanță și consum. Sunt cele mai căutate și apreciate versiuni ale motorului diesel.
1.6 GDi de 135 CP. Este un motor aspirat cu injecție directă. Este fiabil dar poate părea submotorizat pentru gabaritul mașinii mai ales în sarcină sau la viteze mari. Consumul poate fi decent la drum lung dar crește în oraș.
2.0 GDi de 177 CP. Oferă performanțe mai bune dar sunt mai puțin economice. Sunt opțiuni bune dacă se dorește un motor pe benzină mai potent și consumul nu este principala preocupare.
Probleme Hyundai i40 2011-2019
Coloana de direcție. Unele modele pot dezvolta un “cloncanit” sau joc în coloana de direcție.
Sistemul de Infotainment, uneori, sistemul multimedia poate “îngheța” sau funcționa cu întârzieri.
Rugină. Protecția anticorozivă este în general bună, au existat raportări izolate de apariție a ruginei în zone specifice de ex marginea capotei, hayon sau portiere la versiuneile 2011-2013.
Senzori defectuoși precum ABS sau senzor presiune ulei.
Zgomote la nivelul bordului, uzură prematură a materialelor plastice și eventuale probleme cu sistemele de climatizare.
Zgomot la viteze mari, suspensie rigidă pentru anumiți proprietari.
Probleme la sistemul de închidere și senzori. Portbagajul care se deschide spontan, cheile care nu funcționează corect.
Probleme Motor 1.7 CRDI Hyundai i40 2011-2019
Probleme cu DPF, mai ales la mersul pe distanțe scurte sau preponderent în oraș.
Probleme cu sistemul EGR.
Uzură prematură la volanta cu masă dublă și ambreiaj. La cutiile manuale, apar zgomote sau vibrații la pornire oprire și schimbarea vitezelor.
Uzura turbinei. Dacă întreținerea nu este corespunzătoare.
Păreri proprietari Hyundai i40 2011-2019
sdavid89, Părere despre Hyundai i40 2011-2019
Dețin acest model de un an și 7 luni aceeași motorizare, cutie automată AT6 an 2014. Când am luat-o avea 89.000 de km acum are 115.000 aprox. Sunt foarte mulțumit de mașină, confortul e la superlativ mai ales la drum lung, scaunele tip fotoliu fac toți banii ( atenție! Scaunele cu tapițerie textilă nu sunt la fel). Mașina mea are aceeași echipare ca cea filmată excepție eu am trapă dar nu am aceea jaluzea electrică de la lunetă care din ce știu eu e disponibilă doar pe unele piețe cu climă toridă gen Spania. Consumul mă așteptam să fie mai mare, eu am în general consumuri de 6.5-6-8 în bord la un rulaj în proporție de 70% extraurban restul urban.
marian-cristian_gruia, Părere despre Hyundai i40 2011-2019
Și eu dețin modelul estate din 2013. Mașina chiar ține cu casa, cost de întreținere mic însă sunt și câteva elemente de design pe care eu le-am descoperit după puțin timp de la achiziționarea sh.
1.7 CRDI 2012, Părere despre Hyundai i40 2011-2019
Este o mașină arătoasă, cu un plafon panoramic superb. Potrivită pentru condusul pe autostradă, dar nu și pentru drumuri deluroase și înguste. Jantele mari și anvelopele cu talon jos nu sunt făcute pentru drumurile noastre proaste și suprafețele pline de gropi. Am avut probleme inițiale cu senzorii de parcare spate, când mașina avea mai puțin de un an. Performanța slabă a farurilor pe drumuri întunecate și ude a făcut condusul stresant și inconfortabil, chiar dacă am montat ulterior becuri mai luminoase.Cât de fiabilă considerați mașina? Mai mulți senzori de parcare spate au fost reparați în garanție. O altă defecțiune a apărut după ieșirea din garanție.
Înlocuirea coloanei de direcție după ieșirea din garanție a costat 3450 lire sterline.
Radiatorul și condensatorul de aer condiționat au fost înlocuite după ieșirea din garanție, cost 500 lire sterline.
Discurile de frână față au fost înlocuite la 40.000 de mile (aprox. 64.000 km), iar înlocuirea lor este acum recomandată din nou la 71.000 de mile (aprox. 114.000 km), conform ITP (Inspecția Tehnică Periodică).
Luminile de drum pe timp de noapte sunt foarte slabe, iluminarea șoselei fiind deficitară încă de la început; am înlocuit toate becurile cu unele aftermarket mai luminoase, dar îmbunătățirea iluminării a fost foarte mică.
Mașina face tot ce v-ați așteptat de la ea?Ca aspecte pozitive, am găsit mașina excelentă pentru condusul pe autostradă, oferind confort și spațiu. Însă, având în vedere zona în care locuiesc, terenul este destul de deluros, cu drumuri înguste și suprafețe denivelate. Jantele de 18 inci cu anvelope cu talon jos fac ca rularea să fie inconfortabilă și zgomotoasă. Deși este o mașină diesel, cuplul la turații joase într-o treaptă inferioară poate fi problematic la pornirile în rampă abruptă.
A trebuit să înlocuiesc parbrizul iarna trecută, când a apărut o fisură de 300 mm (30 cm) într-o noapte foarte rece. Nu pot actualiza sistemul de navigație (Satnav), conform recomandării reprezentanței mele Hyundai, deoarece procesul de actualizare ar putea bloca sistemul. În acest caz, ar trebui înlocuit cu o unitate nouă, care m-ar costa peste 1200 lire sterline. Acum circul cu sistemul de navigație având hărți neactualizate. Practic, este o mașină bună, dar nu la fel de plăcută la condus ca precedentul meu Ford Focus Estate și nici la fel de economică.
1.7 CRDI 2012, Părere despre Hyundai i40 2011-2019
Plusuri: Spațiul, confortul, mulțimea de dotări (“jucării”), plafonul panoramic, camera pentru marșarier.Minusuri: Defecțiuni frecvente la ambreiaj și la bucșele coloanei de direcție, zgomote (troncăneli) în bord, întârziererea turbo (turbo lag), defecțiuni ale senzorilor de parcare.
Concluzie: Nu este o mașină rea, este complet echipată și arată destul de modern, dar performanța este slabă, iar consumul real de combustibil este mult mai mare decât cel declarat oficial.
1.7 CRDI 2016, Părere despre Hyundai i40 2011-2019
Folosesc mașina în principal pentru drumuri regulate în Scoția, pe o distanță de 900 de mile dus-întors (aproximativ 1450 km). Este foarte confortabilă, are un consum de combustibil rezonabil și o capacitate de încărcare foarte bună. Cutia de viteze automată funcționează lin, iar pilotul automat (cruise control) este constant. Folosesc des limitatorul de viteză, deoarece motorul diesel silențios și accelerația rapidă pot duce la depășirea vitezei legale în localități fără să-ți dai seama. Singurele probleme pe care le-am întâmpinat au fost legate de electronica sistemului de navigație (Satnav): am pierdut agenda de adrese, iar informațiile hărților sunt neactualizate. O altă problemă este că bateria nu se încarcă decât dacă există un consumator activ pe alternator, ceea ce a dus la descărcarea completă a bateriei la un moment dat. Acum, las luminile de poziție aprinse [în timpul mersului, probabil], iar asta a rezolvat problema.De asemenea, hayonul acționat electric se poate deschide singur când sunt departe de mașină; problema pare să fie un buton prea sensibil pe telecomandă (cheia tip “fob”). Am eliminat fizic acest buton, am acoperit spațiul gol, și problema nu a mai apărut de atunci. Referitor la service-ul în garanție, atât la această mașină, cât și la un model i40 pe care l-am deținut anterior, experiența a fost similară: Hyundai acoperă problemele majore în garanție fără discuții, dar refuză să ia în considerare problemele minore (cum ar fi un mâner de ușă rupt sau cromul care se exfoliază de pe grila frontală) și oferă răspunsuri evazive/neserioase, dând vina pe proprietar.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/hyundai/i40/tourer-2011/owner-reviews/
Consum Hyundai i40 2011-2019
1.6 GDi 135 CP – 6.5 L/100km
2.0 GDI 177 CP – 7.5 L/100km
1.6 CRDi 110 CP – 4.3 L/100km
1.7 CRDi 115 CP – 4.7 L/100km
1.7 CRDi 136 CP – 5.0 L/100km
2.0 CRDi 177 CP – 6.2 L/100km
Alternative Hyundai i40 2011-2019
Skoda Superb este recunoscută pentru spațiul generos, confortul și fiabilitatea sa.
Ford Mondeo oferă o combinație echilibrată între dinamica de condus și confort.
Volkswagen Passat este cunoscut pentru calitatea construcției, tehnologia avansată și un interior rafinat.
Toyota Avensis este apreciată pentru fiabilitate pe termen lung și costuri reduse de întreținere.
Opel Insignia are design atrăgător, confortabil, dotări bune. Insignia B din 2017 a făcut un salt major față de generația A. Motoarele diesel pot avea probleme similare cu DPF/EGR.
Mazda 6 este o alternativă cu design distinctiv și plăcută la condus. Motoarele Skyactiv benzină și diesel sunt apreciate pentru eficiență și fiabilitate. Poate fi mai scumpă.
Peugeot 508 are design elegant, interior confortabil și bine finisat. Motoarele HDI sunt economice dar pot avea probleme cu AdBlue/DPF la modelele mai noi.
Renault Talisman este succesorul Lagunei, cu design modern și interior tehnologizat. Confortabil dar fiabilitatea pe termen lung este un subiect dezbătut.
Galerie Foto – Hyundai i40 2011-2019
Prezentare Video – Hyundai i40 2011-2019
Se merită Hyundai i40 2011-2019?
Hyundai i40 este o alegere solidă pentru familie cu costuri reduse și fiabilitate decentă. Alegeți 1.7 CRDi sau 1.6 GDi și verificați istoricul mașinii pentru probleme comune.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.



