Alegerea Perfectă: 10 Mașini Fiabile la 10.000 Euro

Ultima actualizare la data de 21 ianuarie 2025

Cauți o mașină fiabilă și spațioasă, dar bugetul te limitează la 10.000 de euro? Nu-ți face griji! Piața auto second-hand oferă o mulțime de opțiuni interesante în această gamă de preț. În acest articol, îți vom prezenta câteva modele care se potrivesc perfect nevoilor tale și îți vom oferi sfaturi utile pentru a face cea mai bună alegere.

Top 10 Recomandări de Mașini la prețul de aproximativ 10000 euro.

Mazda CX-5 I 2012-2017

Mazda Cx 5 I
Mazda CX-5 I este primul SUV compact al mărcii echipat cu tehnologia SkyActiv. Oferă un design atractiv și dinamic, spațiu generos și o experiență de condus sportivă. CX-5 I s-a remarcat prin designul său elegant, inspirat de limbajul de design KODO al Mazda.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii spre Mari.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Ridicate
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Ambele.
Motoare recomandate Mazda CX-5 I:
  • 2.0 SkyActiv-G pe benzină. Potrivit pentru condus urban, dar cu performanțe modeste.
  • 2.5 SkyActiv-G pe benzină. Oferă un echilibru bun între putere și eficiență.
  • 2.2 SkyActiv-D pe motorină. Recomandat pentru călătorii lungi și consum redus de combustibil​
Alternative Mazda CX-5 I:
  • Toyota RAV4
  • Honda CR-V
  • Volkswagen Tiguan
  • Hyundai Tucson
  • Nissan Qashqai
Păreri ale proprietarilor despre Mazda CX-5 I:
  • Ce apreciază proprietarii la Mazda CX-5 I – Proprietarii apreciază dinamica de condus, consumul eficient și fiabilitatea generală. Dar și design-ul modern și materialele de bună calitate.
  • Ce nu apreciază proprietarii la Mazda CX-5 I – Criticile sunt legate de sistemul de infotainment, calitatea parbrizului și unele probleme electrice.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Mazda CX-5 I:
  • Starea parbrizului și funcționalitatea sistemului de infotainment.
  • Kilometrajul. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Întreținere. Verifică dacă mașina a fost întreținută corespunzător, conform recomandărilor producătorului.
  • Verificați dacă au fost realizate actualizările de software pentru TCM.
  • Inspectați suspensiile și frânele pentru uzură excesivă.
Ce probleme poate avea Mazda CX-5 I:
  • Parbriz sensibil. Se poate crăpa ușor, necesitând înlocuire.
  • Probleme electrice. Inclusiv cu sistemul de infotainment și luminile de bord. Probleme generale în industria auto.
  • Uzura sistemului de frânare. În special la modelele diesel.
  • Erori de software la modulul de control al transmisiei (TCM). Pot duce la opriri accidentale ale motorului
  • Suspensie. Unele modele pot prezenta uzură prematură a suspensiei, în special dacă mașina a fost utilizată pe drumuri denivelate.
  • Motorizarea diesel 2.2 poate dezvolta probleme legate de: DPF, EGR, depuneri de carbon, scurgeri pe la injectoare, presiune scăzută ulei, probleme cu turbina etc.

PRO: Manevrabilitate bună, consum bun datorită SkyActiv, design modern și atractiv, interior spațios. CONTRA: Spațiu limitat în portbagaj, costuri de întreținere mai ridicate față de alți competitori, izolare fonică insuficientă la viteze ridicate.


Kia Sportage IV 2016-2021

Kia Sportage 4
Kia Sportage IV este un SUV compact apreciat pentru designul modern, confortul interior și dotările generoase. Modelul oferă o gamă variată de motorizări și este recunoscut pentru fiabilitatea sa. Dispune de dotări de siguranță avansate și un spațiu interior generos. Fiind ideal pentru familii. Kia Sportage este o mașină apreciată în primul rând pentru fiabilitatea sa.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Ridicate
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Ambele.
Motoare recomandate Kia Sportage IV:
  • 1.6 T-GDI 177 CP. Pe benzină, potrivit pentru performanțe bune.
  • 1.6 CRDi 136 CP. Diesel economic și fiabil.
  • 2.0 CRDi 185 CP. Diesel puternic și eficient pentru distanțe lungi.
  • 1.6 GDI 132 CP . Pe benzină, potrivit pentru oraș​.
Alternative Kia Sportage IV:
  • Mazda CX-5. Pentru o experiență de condus mai dinamică.
  • Hyundai Tucson. Platformă comună și dotări similare.
  • Volkswagen Tiguan. Pentru un interior premium.
  • Ford Kuga. Mai distractiv de condus.
  • Peugeot 3008. Design futurist și confort excelent​.
  • Nissan Qashqai. Design mai conservator și un interior spațios.
Păreri ale proprietarilor despre Kia Sportage IV:
  • Ce apreciază proprietarii de Kia Sportage – Confortul, designul, fiabilitatea, spațiul interior și dotările variate.
  • Ce nu apreciază proprietarii de Kia Sportage – Performanțele scăzute unor motorizări, în special la versiunile mild-hybrid. Izolație fonică scăzută la viteze mari sau suspensia fermă pe drumuri neasaltate.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Kia Sportage IV:
  • Sistemul de evacuare. Verifică dacă filtrul DPF și supapa EGR funcționează corect.
  • Istoricul de service. Este important pentru a depista probleme ascunse.
  • Funcționarea echipamentelor și dotărilor. Testează toate funcțiile mașinii, de la sistemul de climatizare până la sistemele de asistență a condusului.
  • Ambreiajul și transmisia. Pot apărea probleme la modelele mai vechi.
  • Istoricul service. Verifică dacă reviziile au fost efectuate la timp și în conformitate cu recomandările producătorului.
  • Suspensia. Verifică zgomotele sau vibrațiile neobișnuite la condus​
  • Kilometrajul real. Asigură-te că kilometrajul afișat corespunde cu uzura generală a mașinii.
Ce probleme poate avea Kia Sportage IV:
  • Probleme cu DPF și EGR la motorizările diesel. Tipice tuturor mașinilor diesel de generație nouă.
  • Defecțiuni ale sistemului de climatizare.
  • Martorul „Check Engine” aprins fără motiv clar.
  • Probleme cu frânele și blocarea motorului din cauza pompei de combustibil​.
  • Zgomote la suspensie. Unele modele pot prezenta zgomote la suspensie, în special pe drumurile denivelate.
  • Probleme cu sistemul de infotainment. Unii proprietari au raportat blocaje ale sistemului de infotainment sau funcționare defectuoasă a anumitor funcții.
  • Motorizările pe motorină pot avea probleme legate de: DPF, EGR, Turbo, Injectoare.
  • Motoarele pe motorină pot deveni zgomotoase după un anumit număr de kilometrii.

PRO: Interior spațios, dotări diverse, fiabilitate bună, costuri de întreținere optime, design atractiv. CONTRA: Performanțe scăzută față de alți concurenți, izolație fonică mediocră, suspensie fermă, probleme cu sistemul de infotainment.


Hyundai Tucson III 2015-2020

Hyundai Tucson 3
Hyundai Tucson III este un SUV compact ce impresionează prin designul său modern și dotările bogate. A fost proiectat să ofere un echilibru între confort, spațiu și tehnologii de siguranță. Este disponibil cu o gamă variată de motorizări și oferă tracțiune față sau integrală, în funcție de configurația aleasă. Tucson III este de asemenea o mașină recunoscută pentru fiabilitatea sa.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Hyundai Tucson III:
  • 1.6 T-GDI pe benzină de 177 CP. Potrivit pentru cei care doresc performanță și un răspuns rapid.
  • 2.0 CRDi pe motorină de 136 CP sau 185 CP. Motor diesel economic și robust, ideal pentru drumuri lungi și utilizare intensă.
  • 1.6 CRDi pe motorină de 115 CP. Motor diesel mai mic, potrivit pentru condus urban și rural.
Alternative Hyundai Tucson III:
  • Kia Sportage. Are multe componente comune cu Tucson, dar cu un design diferit.
  • Mazda CX-5. Oferă un comportament dinamic superior și un interior rafinat.
  • Toyota RAV4. Renumit pentru fiabilitate și eficiența motorizărilor hibride.
  • Volkswagen Tiguan. Interior de calitate superioară și opțiuni tehnologice avansate.
  • Nissan Qashqai. Un concurent direct, cu un design mai conservator.
Păreri ale proprietarilor despre Hyundai Tucson III:
  • Ce apreciază proprietarii de Hyundai Tucson III – Dotările generoase, interior spațios, tracțiune integrală, fiabilitatea.
  • Ce nu apreciază proprietarii de Hyundai Tucson III – Izolația fonică putea fi îmbunătățită, suspensia poate fi fermă uneori, probleme cu cutia de viteze DCT.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Hyundai Tucson III:
  • Verifică istoricul de rechemări și asigură-te că toate problemele cunoscute au fost remediate.
  • Testarea transmisiei pentru a detecta eventuale ezitări sau șocuri.
  • Verifică funcționarea sistemelor electronice, în special sistemul de frânare automată și sistemele de infotainment.
  • Istoricul de service. Verifică dacă reviziile au fost efectuate la timp și în conformitate cu recomandările producătorului.
  • Kilometrajul. Evaluează dacă kilometrajul este realist în raport cu vârsta mașinii.
  • Starea caroseriei. Verifică dacă există urme de accident sau rugină.
Ce probleme poate avea Hyundai Tucson III:
  • Cutia de viteze DCT. Probleme de ezitare și șocuri la schimbarea vitezelor. Hyundai a lansat actualizări software pentru a remedia aceste probleme.
  • Senzor de temperatură EVAP. Poate duce la defecțiuni ale sistemului de emisii.
  • Sistemul de frânare automată .Uneori frânează brusc fără motiv, din cauza sensibilității software-ului.
  • Defecțiuni ale motorului. Unele modele au raportat probleme cu lagărul bielelor, care pot duce la defecțiuni majore ale motorului.
  • Suspensia. Părțile de suspensie se pot uza mai repede în funcție de condițiile de drum.
  • Poate apărea consum de ulei la motorizările pe benzină.
  • Motorizările pe motorină pot avea probleme legate de: DPF, EGR, Turbo, Injectoare.
  • Motoarele pe motorină pot deveni zgomotoase după un anumit număr de kilometrii.

PRO: Dotări generoase, spațiu bun la interior, design modern, fiabilitate bună.CONTRA: Consum ridicat la motoarele pe benzină, suspensie fermă, mici probleme electronice.


Volkswagen Passat B8 2014-2023

Volkswagen Passat B8
Lansat în anul 2014 Volkswagen Passat B8 este construit pe platforma MQB, oferind un interior spațios și confortabil. Platforma MQB fiind folosită de mai multe modele din cadrul grupului VAG. Designul său exterior este modern și elegant. Dotările standard includ tehnologii avansate de siguranță și infotainment. Versiunea facelift din 2019 a adus îmbunătățiri la nivelul echipamentelor și motorizărilor.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8/10.
Spațiu interior și portbagaj – Ridicat.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Volkswagen Passat B8:
  • 1.6 TDI pe motorină de 120 CP.Eficient din punct de vedere al consumului, potrivit pentru utilizare mixtă. Mici probleme de fiabilitate.
  • 2.0 TDI pe motorină de 150 CP și 190 CP. Motorizări echilibrate între performanță și economie.
  • 1.5 TSI de 150 CP. P benzină, bun pentru oraș.
  • GTE Plug-in hybrid. Ideal pentru cei care doresc un model hibrid, combinând performanța cu economia.
Alternative Volkswagen Passat B8:
  • Skoda Superb. Oferă spațiu interior similar și o gamă de motorizări comune cu Passat. Dar la un preț mai mic de achiziție.
  • Mazda 6. Focusată pe dinamica condusului și design.
  • Toyota Camry. Cunoscută pentru fiabilitatea sa ridicată.
  • Ford Mondeo. Confortabil și cu prețuri competitive pe piața second-hand.
Păreri ale proprietarilor despre Volkswagen Passat B8:
  • Ce apreciază proprietarii la Volkswagen Passat B8 – Confortul, spațiul interior, tehnologia avansată, calitatea materialelor interiaore și manevrabilitatea bună.
  • Ce nu apreciază proprietarii la Volkswagen Passat B8 – Consum ridicat al unor motorizări, costuri de întreținere mai mare față de alți competitori.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Volkswagen Passat B8:
  • Istoricul de service. Este esențial să verifici dacă toate reviziile au fost efectuate conform specificațiilor VW.
  • Sistemele electronice. Asigură-te că funcționează corect frâna de parcare și asistențele la conducere.
  • Interior. Verifică existența scârțâiturilor sau vibrațiilor neobișnuite la bord.
  • Istoricul de service. Verificați dacă mașina a fost întreținută conform programului și dacă nu există intervenții majore.
  • Kilometrajul. Un kilometraj ridicat poate indica uzura componentelor.
  • Starea caroseriei. Căutați urme de rugină, zgârieturi sau lovituri.
Ce probleme poate avea Volkswagen Passat B8:
  • Defecțiuni ale frânei electronice.
  • Probleme cu sistemul de avertizare la coliziune.
  • Răsuflări de fum alb/albastru la motorizările 2.0 TDI.
  • Vibrații ale motorului și scârțâituri la bord, mai ales la temperaturi ridicate​
  • Sistemul de climatizare. Pot apărea probleme cu compresorul sau cu senzorii de temperatură.
  • La motorizările diesel pot apărea probleme cu EGR, DPF, Turbo, Injectoare.

PRO: Confort bun, spațiu generos, motorizări variate, tehnologii avansate de asistență, design modern, fiabilitate bună. CONTRA: Costuri de întreținere mai mari față de alți competitori, consum ridicat la anumite motorizări, mici probleme tehnice cu motorizările TDI dar și TSI.


Audi A4 B9 2015-2024

Audi A4 B9
Audi A4 B9 este a cincea generație a modelului A4 și se remarcă prin rafinament, tehnologie avansată și confort sporit. Construit pe platforma MLB Evo, oferă o greutate redusă, eficiență energetică crescută și un interior luxos cu dotări moderne. A fost lansată în 2015 și a devenit rapid un best-seller în segmentul său.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii spre Mari.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Ridicate
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Audi A4 B9:
  • 2.0 TFSI pe benzină de 190 CP sau 252 CP. Performanță bună, consum decent și fiabilitate relativ ridicată.
  • 2.0 TDI pe motorină de 150 CP sau 190 CP. Eficient și cuplu generos, ideal pentru cei care fac multe drumuri lungi.
Alternative Audi A4 B9:
  • BMW Seria 3 G20. Mai sportiv, dar cu un confort similar.
  • Mercedes-Benz C-Class W205. Confort superior și interior elegant.
  • Volvo S60. Siguranță și confort excepționale.
  • Alfa Romeo Giulia. Design exterior deosebit, eleganță și sportivitate.
Păreri ale proprietarilor despre Audi A4 B9:
  • Ce apreciază proprietarii la Audi A4 B9 – Confortul ridicat, tehnologia, calitatea materialelor.
  • Ce nu apreciază proprietarii la Audi A4 B9 – Costuri ridicate ale dotărilor, consum de ulei la motorizările pe benzină.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Audi A4 B9:
  • Istoricul de întreținere. Asigură-te că toate reviziile au fost efectuate la timp.
  • Sistemele electrice și multimedia. Testează funcționalitatea completă, inclusiv Virtual Cockpit și MMI.
  • Ambreiaj și cutie de viteze. La modelele cu S-Tronic, verifică eventuale zgomote sau ezitări.
  • Suspensia. Ascultă eventuale zgomote la denivelări, mai ales la modelele cu suspensie sport.
  • Kilometraj. Evaluează dacă kilometrajul este real și dacă mașina a fost exploatată în condiții normale.
  • Starea caroseriei. Verifică dacă nu există urme de accident sau rugină.
  • Interiorul. Verifică dacă tapițeria este în stare bună și dacă toate funcțiile electronice funcționează corect.
Ce probleme poate avea Audi A4 B9:
  • Cutia S-Tronic: Pot apărea probleme cu mecatronica sau zgomote neobișnuite.
  • EGR și DPF la diesel: Înfundarea acestor componente poate duce la costuri ridicate de reparație.
  • Senzori și sisteme electronice: Defecțiuni minore, dar costisitoare de remediat.
  • Consum de ulei: Unii proprietari au raportat un consum excesiv de ulei, în special la motoarele TFSI.
  • Motorizările pe motorină pot avea probleme legate de: DPF, EGR, Turbo, Injectoare.
  • Motoarele pe motorină pot deveni zgomotoase după un anumit număr de kilometrii.
  • Scurgeri de ulei la motorizările diesel.

PRO: Confort ridicat, izolare fonică bună, tehologii avansate, motorizări bune, design elegant.CONTRA: Costuri ridicate de întreținere la anumite reparații, dotările suplimentare sunt costisitoare, spațiu redus pe bancheta din spate.


Ford Focus IV 2018-2024

Ford Focus Iv
Ford Focus IV este o mașină compactă, apreciată pentru designul său modern, confortul și performanțele dinamice. A fost lansată în 2018 și a reușit să se impună pe piață datorită calităților sale. Este apreciat pentru manevrabilitatea sa precisă și pentru confortul oferit, având o gamă variată de motorizări și niveluri de echipare.
Scor Fiabilitate 7/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Ford Focus IV:
  • 1.0 EcoBoost pe benzină. Economic și potrivit pentru oraș. Mici probleme de fiabilitate însă, acumulări de carbon și consum de ulei.
  • 1.5 EcoBlue pe motorină. Eficient pe distanțe lungi, dar cu posibile probleme de fiabilitate utilizat în mediul urban.
Alternative Ford Focus IV:
  • Volkswagen Golf VIII – pentru cei care caută un interior premium și confort superior.
  • Mazda 3. Design atrăgător și o experiență de condus dinamică.
  • Skoda Octavia. Pentru spațiu generos și practicabilitate​
  • Peugeot 308. Dotări variate, consum redus.
  • Seat Leon. Design plăcut și fiabilitate bună.
  • Hyundai i30. Preț bun și fiabilitate.
Păreri ale proprietarilor despre Ford Focus IV:
  • Ce apreciază proprietarii la Ford Focus IV – Design modern, tehnologii moderne, confort și manevrabilitate, prețul bun de achiziție.
  • Ce nu apreciază proprietarii la Ford Focus IV – Finisajele interioare, anumite probleme de fiabiltitate, suspensie și electronică.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Ford Focus IV:
  • Motor. Verifică posibile scurgeri de ulei și lichid de răcire.
  • Cutie de viteze. Asigură-te că schimbările sunt fluide, mai ales la automată.
  • Suspensii și direcție. Ascultă după zgomote neobișnuite la condus.
  • Istoricul service-ului. Verifică dacă mașina a fost întreținută conform recomandărilor producătorului.
  • Kilometrajul. Evaluează dacă kilometrajul este real și dacă corespunde uzurii generale a mașinii.
  • Starea caroseriei. Verifică dacă există urme de accident sau de rugină.
  • Electronice. Testează toate funcțiile electronice, mai ales sistemele de infotainment​.
Ce probleme poate avea Ford Focus IV:
  • 1.0 și 1.5 EcoBoost. Posibile depuneri de carbon și probleme cu turbocompresorul.
  • Garnitura de chiuloasă. Scurgeri care pot cauza amestec de lichide.
  • Sistemul de răcire. Scurgeri și supraîncălziri.
  • Probleme cu sistemul multimedia. Unii proprietari au raportat blocaje ale sistemului sau funcționare defectuoasă a ecranului tactil.

PRO: Manevrabilitate excelentă, motorizări eficiente, tehnologii avansate, preț bun de achiziție. CONTRA: Unele probleme cu electronica, zgomote la nivelul suspensiei, costuri de întreținere care pot crește în timp.


Seat Ateca 2016-2024

Seat Ateca
Seat Ateca este un SUV compact lansat în anul 2016 de către compania spaniolă Seat. Este un model recunoscut pentru combinația sa între design atractiv, tehnologie modernă și performanțe solide. Este construit pe aceeași platformă ca Skoda Karoq și Volkswagen Tiguan, ceea ce îi conferă un nivel ridicat de fiabilitate și versatilitate.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii spre Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Seat Ateca:
  • 1.5 TSI pe benzină de 150 CP. Echilibrat între putere și consum.
  • 2.0 TDI pe motorină de 150 CP. Este ideal pentru consum scăzut și călătorii lungi.
  • 2.0 TSI pe benzină de 300 CP. Pentru cei pasionați.
Alternative Seat Ateca:
  • Skoda Karoq. Practic și bine echipat.
  • Peugeot 3008. Interior premium și design modern.
  • Volkswagen Tiguan. Confort sporit și finisaje de calitate.
  • Kia Sportage. Garanție extinsă și dotări generoase.
  • Nissan Qashqai. Un clasic al segmentului, cu un design mai îndrăzneț.
Păreri ale proprietarilor despre Seat Ateca:
  • Ce apreciază proprietarii la Seat Ateca – Proprietarii de Seat Ateca apreciază la această mașină manevrabilitatea, spațiul interior și performanțele.
  • Ce nu apreciază proprietarii la Seat Ateca – Proprietarii de Seat Ateca nu apreciază anumite materiale interioare și cred că costurile de întreținere trebuiau să fie mai mici, insonorizarea putea fi mai bună.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Seat Ateca:
  • Sistemul electric. Probleme raportate la ștergătoare, navigație și aer condiționat.
  • Discurile de frână. Uzură prematură.
  • Kilometrajul. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Întreținerea. Verifică dacă toate reviziile au fost efectuate la timp și în conformitate cu programul de service.
  • Starea caroseriei. Caută urme de rugină, zgârieturi sau lovituri.
  • Interiorul. Verifică tapițeria, bordul și toate comenzile pentru a te asigura că nu sunt uzate sau deteriorate.
  • Cutia automată DSG. Verifică funcționarea acesteia la fiecare treaptă de viteză​.
Ce probleme poate avea Seat Ateca:
  • Probleme electrice diverse.
  • Lipsa roții de rezervă.
  • Probleme la motorizările Diesel/TDI legate de: ADBlue, DPF, EGR, Injectoare, Turbo după aproximativ 200.000 km.
  • Uzura timpurie a frânelor.
  • Probleme legate de cutia automată DSG.
  • Sistemul de infotainment: Unele modele pot avea probleme cu software-ul sau cu funcționarea ecranului tactil.
  • Suspensie: În unele cazuri, s-au raportat zgomote sau vibrații la nivelul suspensiei.
  • Motorizările TSI pot avea consum de ulei sau depuneri de carbon.

PRO: Se conduce bine, motorizări diverse, preț bun de achiziție, fiabilitate bună, tehnologii moderne. CONTRA: Spațiu limitat în portbagaj, interior învhechit pentru anumiți utilzatori, suspensia cam dură.


Volvo XC60 I 2008-2017

Volvo Xc60 I 2008 2017
Volvo XC60 I este un SUV din gama premium, cunoscut pentru siguranță sa ridicată. XC60 este de asemenea confortabil și are un design elegant. Lansat în 2008, acest model a fost unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri din segmentul său datorită echilibrului între performanță și utilitate. XC60 oferă un interior confortabil, sisteme de siguranță avansate și motorizări eficiente, fiind apreciat pentru versatilitatea sa. Volvo fiind o marcă apreciată și pentru siguranța sa ridicată.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8/10.
Spațiu interior și portbagaj – Ridicat.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Volvo XC60 I:
  • D5 2.4 pe motorină de 205-220 CP. Motor cunoscut pentru fiabilitate și consum echilibrat.
  • T6 3.0 pe benzină de 304 CP. Motor potrivit pentru cei care doresc performanță, deși consumul este mai ridicat.
  • D4 2.0 pe motorină de 181 CP. Motor economic și fiabil.
Alternative Volvo XC60 I:
  • BMW X3. Un concurent direct, cu un design mai sportiv și o manevrabilitate mai agilă.
  • Audi Q5. Oferă un interior de înaltă calitate și o tehnologie avansată.
  • Mercedes-Benz GLC. Combinație între lux și performanță, cu o gamă largă de
    motorizări.
  • Mercedes-Benz GLK. Confort ridicat, performanțe bune.
  • Lexus RX. Tehnologii de ultimă generație, fiabilitate și performanțe ridicate.
Păreri ale proprietarilor despre Volvo XC60 I:

Ce apreciază proprietarii la Volvo XC60 I – Siguranța oferită, confortul scaunelor, calitatea bună a materialelor interioare și fiabilitatea bună.

Ce nu apreciază proprietarii la Volvo XC60 I – Costuri de întreținere ridicate, probleme electrice ocazionale, suspensie fermă uneori și consum ridicat la motoarele pe benzină.

La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Volvo XC60 I:
  • Sistemul de direcție. Verifică dacă există pierderi de lichid sau dificultăți la viraj.
  • Filtrul de particule diesel (DPF). Verifică dacă este curățat și în stare bună.
  • Sistemul de climatizare. Asigură-te că funcționează corect, deoarece pot apărea erori software.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Starea caroseriei. Căută semne de rugină, în special în zonele ascunse.
  • Interior. Verifică uzura scaunelor, a volanului și a tapițeriei.
  • Sistemul electric. Asigură-te că toate funcțiile electrice funcționează corect.
  • Motor și cutie de viteze. Ascultă după zgomote ciudate și verifică dacă schimbările de viteză se fac lin.
  • Starea suspensiilor. XC60 este predispus la uzură a acestora, mai ales în zonele cu drumuri proaste.
Ce probleme poate avea Volvo XC60 I:
  • Defecțiuni la servodirecție. Pot apărea scurgeri de lichid sau pierderea completă a asistării.
  • Performanța redusă a motorului. Cauzată de înfundarea DPF sau probleme la bujii.
  • Probleme cu sistemul de navigație. Încărcare lentă sau defecțiuni software.
  • Climatizare defectă. Necesită actualizare software pentru a rezolva erorile.
  • Pompa de injecție. O problemă comună la motoarele diesel mai vechi.
  • Sistemul de climatizare. Pot apărea probleme cu compresorul sau cu senzorii.
  • Probleme la motorizările Diesel/TDI legate de: ADBlue, DPF, EGR, Injectoare, Turbo după aproximativ 200.000 km.

PRO: Interior confortabil, sisteme de siguranță avansate, motorizări puternice, fiabilitate bună, design modern. CONTRA: Costuri de întreținere ridicate, suspensii rigide în anumite configurații, anumite dotări standard sunt învechite.


Nissan X-Trail III T32 2014-2022

Nissan X Trail Iii
Nissan X-Trail III este un SUV din gama compact,apreciat pentru spațiul interior generos. Este un vehicul versatil, fiind disponibil în configurații cu 5 și 7 locuri. Este o mașină practică pentru familii, oferind confort ridicat și siguranță. Oferă tehnologii moderne, mai ales după facelift-ul din 2017. Acesta a adus un design exterior mai atractiv, materiale interioare de calitate superioară și funcții precum un sistem de navigație îmbunătățit sau scaune încălzite în față și spate.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 8/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Nissan X-Trail III:
  • Diesel 1.6 dCi cu 130 CP. Este eficient și echilibrat pentru consum.
  • Diesel 2.0 dCi cu 177 CP. Este recomandat pentru cei ce au nevoie de mai multă putere și performanțe bune.
  • Benzină 1.6 DIG-T cu 163 CP. Potrivit pentru utilizare urbană și ocazional extraurban.
Alternative Nissan X-Trail III:
  • Toyota RAV4. Cunoscut pentru fiabilitatea ridicată.
  • Mazda CX-5. Oferă o experiență de condus mai sportivă.
  • Kia Sorento. Ideal pentru spațiul interior și garanția extinsă.
  • Hyundai Tucson. Concurent direct cu prețuri competitive.
  • Volkswagen Tiguan. Oferă un interior de înaltă calitate și o gamă largă de motorizări.
  • Skoda Kodiaq. Spațios și versatil, cu un raport preț-calitate foarte bun.
Păreri ale proprietarilor despre Nissan X-Trail III:

Ce apreciază proprietarii la Nissan X-Trail III – Confortul, spațiul interior, costuri bune de întreținere și poziția înaltă de condus.

Ce nu apreciază proprietarii la Nissan X-Trail III – Probleme legate de cutia de viteze automată CVT ce poate deveni zgomotasă, calitatea finisajelor interioare și izolația fonică slabă la viteze ridicate.

La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Nissan X-Trail III:
  • Starea transmisiei CVT. Verifică pentru zgomote sau vibrații.
  • Sistemele electronice. Asigură-te că toate funcționează corect.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și dacă kilometrajul este real.
  • Starea caroseriei. Căută urme de rugină, zgârieturi sau lovituri.
  • Interior. Verifică tapițeria, bordul și toate comenzile pentru uzură.
  • Mecanica. Ascultă cu atenție motorul, cutia de viteze și direcția.
  • Electronică. Testează toate sistemele electronice, inclusiv computerul de bord și sistemul audio.
  • Suspensia și direcția. Semne de uzură pot indica utilizare intensă.
  • Istoricul de service. Un service regulat ajută la evitarea problemelor.
Ce probleme poate avea Nissan X-Trail III:
  • Transmisia CVT. Probleme de supraîncălzire și vibrații.
  • Uzura prematură a discurilor de frână.
  • Defecțiuni ale sistemului de aer condiționat.
  • Software-ul sistemului de infotainment poate avea întârzieri sau erori.
  • Probleme la motorizările Diesel/TDI legate de: ADBlue, DPF, EGR, Injectoare, Turbo după aproximativ 200.000 km.

PRO: Spațiu interior generos, motoare efeciente, opțiuni diverse, fiabilitate bună în general, design plăcut. CONTRA: Izolație fonică scăzută, anumite materiale interioare slab calitative, mici probleme electrice, consum ridicat la motorizările pe benzină.


BMW X1 E84 2009-2015

Bmw X1 E84
BMW X1 E84 este un SUV din gama compactelor premium, produs între anii 2009 și 2015. Este apreciat pentru designul său modern și motoarele sale performante. X1 E84 Este construit pe platforma lui Seria 3, oferind o experiență bună pe șosea.
Scor Fiabilitate 7/10
Costuri de întreținere – Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Ridicate.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate BMW X1 E84:
  • 2.0d N47. Este cel mai echilibrat motor diesel, cu un consum redus și performanțe bune. Totuși, necesită atenție la distribuție.
  • xDrive28i: Benzină, cu performanțe ridicate și un nivel de vibrații scăzut.
  • Nu se recomandă versiunile mai vechi N47, au probleme cu lanțul de distribuție.
Alternative BMW X1 E84:
  • Audi Q3 2011-2018. Interior premium și fiabilitate comparabilă.
  • Volvo XC60 2008-2016. Mai spațios, cu accent pe siguranță.
  • Mercedes-Benz GLK 2008-2015. Confortabil și cu o reputație solidă.
  • Volvo XC40. O alternativă mai modernă și mai spațioasă, cu un accent puternic pe siguranță.
Păreri ale proprietarilor despre BMW X1 E84:
  • Ce apreciază proprietarii la BMW X1 E84 – Manevrabilitatea bună, consumul mic la motoarele pe motorină, interiorul premium și confortul ridicat.
  • Ce nu apreciază proprietarii la BMW X1 E84 – Fiabilitatea anumitor piese, costurile de întreținere mai mari față de alți competitori și spațiul interior mic.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de BMW X1 E84:
  • Kilometraj. Asigură-te că este real și verifică istoricul de întreținere.
  • Lanțul de distribuție. În special la motoarele N47 diesel, verifică dacă a fost înlocuit preventiv.
  • Suspensia. Ascultă pentru zgomote neobișnuite care ar putea indica uzura amortizoarelor sau bucșelor.
  • Sistemul xDrive. Verifică funcționarea sistemului de tracțiune integrală.
  • Electronica. Testează toate sistemele electronice din bord.
  • La motorizările pe motorină verifică eventuale scurgeri de ulei.
  • La motorizările pe benzină verificați dacă motorul consumă ulei.
Ce probleme poate avea BMW X1 E84:
  • Uzura lanțului de distribuție la motoarele N47 diesel​.
  • Probleme cu injectoarele și EGR-ul la versiunile diesel.
  • Uzura suspensiei, mai ales dacă mașina a fost folosită pe drumuri proaste.
  • Posibile scurgeri de ulei la motoarele pe benzină.
  • Electronică: Defecțiuni ale senzorilor, probleme cu sistemul electric.
  • Probleme la motorizările diesel legate de: Adblue, DPF, EGR, Injectoare, Turbo după aproximativ 200.000 km.
  • Pot apărea vibrații din cauza uzurii suportilor motorului.
  • Probleme cu clima. Sistemul de climatizare poate avea defecțiuni.
  • Rugină, în special în zonele expuse la umezeală.

PRO: Se conduce ușor, consum mic la motoarele pe motorină, interior de calitate, design atractiv, motoare puternice. CONTRA: Costuri de întreținere ridicate, spațiu interior limitat pe bancheta spate,


Ce trebuie să verifici înainte de cumpărarea unei mașini?

Înainte de a achiziționa o mașină second-hand, este esențial să o supui unei inspecții tehnice amănunțite efectuate de un mecanic auto. Aceasta te va ajuta să identifici eventualele probleme ascunse și să iei o decizie informată.

Starea vizuală a mașinii

  • Rugina: Verifică zonele vulnerabile la rugină (praguri, aripi, portbagaj, sub mașină).
  • Aspectul vopselei: Diferitele nuanțe de vopsea pot indica reparații în urma unor accidente.
  • Interiorul mașinii: Uzura excesivă a scaunelor, volanului sau pedalelor poate indica o utilizare intensă.
  • Mirosul din interior: Mirosurile de mucegai sau ars indică probleme cu umiditatea sau sistemul electric.

Motorul și compartimentul motor

  • Curățenia compartimentului motor: Deși un motor prea curat poate indica o încercare de a ascunde scurgeri, un compartiment prea murdar poate indica lipsa întreținerii.
  • Uleiul motorului: Verifică nivelul și calitatea uleiului; un ulei prea gros, negru sau cu impurități poate semnala o întreținere deficitară.
  • Antigelul: Nivelul și culoarea antigelului sunt importante; antigelul de culoare maro sau cu impurități poate indica probleme.
  • Curelele: Vizualizează starea curelelor de distribuție și accesorii, dacă sunt crăpate sau uzate.

Test de drum:

  • Pornirea motorului: Mașina ar trebui să pornească rapid, fără ezitări.
  • Accelerarea și frânarea: Asigură-te că răspunde bine la accelerație și că frânează eficient.
  • Cutia de viteze: Observă dacă schimbă treptele fără zgomote sau întârzieri, în special la cutiile automate.
  • Vibrațiile: Vibrațiile în volan sau în mașină la anumite viteze pot indica probleme la direcție, roți sau suspensie.

Motor și transmisie:

  • Funcționarea motorului: Mecanicul va verifica dacă motorul pornește ușor, dacă funcționează uniform și dacă nu există zgomote neobișnuite.
  • Urme de ulei: Vor fi verificate toate scurgerile de ulei, antigel sau alte lichide.
  • Compresorul de aer condiționat: Va fi testat pentru a se asigura că funcționează corect.
  • Cutia de viteze: Mecanicul va verifica dacă schimbă vitezele fără probleme și dacă nu există zgomote sau vibrații.
  • Ambreiajul: Va fi testat pentru uzură și funcționare corectă.
  • Fum și zgomote: Se urmărește dacă motorul scoate fum neobișnuit sau zgomote neobișnuite (bătăi, trosnete).
  • Scurgeri de ulei sau lichide: Verificarea garniturilor și etanșeității pentru eventuale scurgeri de ulei, antigel sau lichid de frână.
  • Uleiul motorului: Se poate verifica aspectul și nivelul uleiului; uleiul negru, ars sau cu reziduuri poate indica o întreținere necorespunzătoare.
  • Curele și lanțuri: Verificarea curelei de distribuție sau a lanțului și dacă necesită schimbare în curând.

Transmisia

  • Schimbarea vitezelor: Dacă are cutie manuală, mecanicul va verifica sincronizarea treptelor și dacă există dificultăți la schimbare. Pentru cutia automată, se vor observa eventualele întârzieri sau șocuri.
  • Scurgeri de ulei de transmisie: Uleiul de transmisie ar trebui să fie curat și fără scurgeri.

Sistemul de suspensie și direcție

  • Amortizoare: Verificarea amortizoarelor și a arcurilor de suspensie pentru semne de uzură sau scurgeri.
  • Bucșe și articulații: Se verifică articulațiile și bucșele pentru eventuale jocuri sau uzuri.
  • Direcția: Mecanicul trebuie să se asigure că direcția este precisă și nu există vibrații la roți în timpul conducerii.

Sistemul de frânare:

  • Discuri și plăcuțe de frână: Vor fi verificate pentru uzură și eventuale deformări. Verificarea uzurii acestora și dacă au fost schimbate recent.
  • Lichid de frână: Va fi verificat nivelul și starea. Nivelul și culoarea lichidului; lichidul foarte închis la culoare poate semnala vechime.
  • Tevi și furtunuri: Vor fi inspectate pentru a depista eventuale scurgeri sau deteriorări.
  • Comportamentul pedalei de frână: Ar trebui să fie fermă, fără a tremura sau a da senzația de spongiozitate.

Tren de rulare:

  • Bielete de direcție și capete de bară: Vor fi verificate pentru jocuri și uzură.
  • Amortizori și arcuri: Vor fi testate pentru a se asigura că funcționează corect și că nu există scurgeri de ulei.
  • Bucșe și rulmenți: Vor fi inspectate pentru uzură și jocuri.

Anvelopele și roțile

  • Uzura anvelopelor: Verificarea nivelului de uzură și dacă anvelopele sunt uzate uniform.
  • Jantele: Se verifică dacă sunt deteriorate sau deformate.

Caroserie și vopsea:

  • Urme de accident: Mecanicul va căuta urme de vopsire sau reparații care ar putea indica un accident anterior.
  • Rugină: Vor fi verificate zonele predispuse la coroziune, precum pragurile, aripile și capota.
  • Rugina: Verificarea atentă a pragurilor, aripilor, portbagajului și șasiului pentru semne de rugină.
  • Părțile exterioare: Se observă dacă vopseaua are nuanțe diferite (posibil semn de revopsire după o reparație).
  • Alinierea panourilor: Panourile de caroserie trebuie să fie aliniate corespunzător, fără goluri inegale, ceea ce poate indica o reparație anterioară.

Electrică și electronică:

  • Funcționarea luminilor: Vor fi verificate toate luminile, inclusiv farurile, stopurile și semnalizările.
  • Ștergătoare: Vor fi testate pentru a se asigura că funcționează corect.
  • Sistemul electric: Vor fi verificate bateriile, alternatorul și fuzibilele.
  • Baterie și alternator: Verificarea stării bateriei, tensiunea de încărcare și funcționarea alternatorului.
  • Faruri, stopuri și semnalizatoare: Se testează funcționalitatea acestora.
  • Funcționarea computerului de bord: Verificarea erorilor în sistemul electric și diagnosticarea codurilor de eroare.

Interiorul și dotările

  • Uzura tapițeriei: Verificarea scaunelor, a banchetei și a tapițeriei pentru uzură și defecte.
  • Funcționalitatea sistemului de climatizare: Sistemul de aer condiționat și încălzirea trebuie să funcționeze corespunzător.
  • Dotările electronice: Radioul, sistemul de navigație, geamurile electrice și orice alte dotări trebuie să fie verificate.

Documente:

  • Cartea de identitate a vehiculului (CIV): Va fi verificată pentru a se asigura că datele corespund mașinii.
  • Istoricul service: Dacă este disponibil, istoricul service va oferi informații despre întreținerea efectuată anterior.
  • Certificatul de înmatriculare (talonul): Verifică dacă seria de șasiu de pe talon corespunde cu cea de pe mașină.
  • ITP-ul (Inspecția Tehnică Periodică): Verifică dacă este valabilă și când expiră.
  • Asigurarea RCA: Verifică valabilitatea RCA-ului, care este obligatoriu.
  • Carte de service: Îți oferă informații despre întreținerea periodică, schimburile de ulei, reviziile și alte reparații.

De ce este important să apelezi la un mecanic?

  • Experiență: Mecanicul are cunoștințele și instrumentele necesare pentru a identifica probleme pe care un ochi neantrenat le-ar putea rata.
  • Obiectivitate: Mecanicul va oferi o evaluare neutră a stării mașinii, fără a fi influențat de dorința de a o vinde.
  • Siguranță: O mașină în stare bună de funcționare este esențială pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.

Sfaturi suplimentare:

  • Fii prezent la inspecție: Astfel, vei putea pune întrebări și vei înțelege mai bine starea mașinii.
  • Apelează la un mecanic: Un mecanic profesionist poate identifica probleme pe care un ochi neantrenat le-ar putea rata.
  • Verifică istoricul mașinii: Folosește serviciile online pentru a verifica istoricul unei mașini, inclusiv dacă a fost implicată într-un accident sau dacă are kilometrajul modificat.
  • Nu te grăbi: Alocă suficient timp pentru a inspecta mașina și pentru a lua o decizie informată.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *