Ultima actualizare la data de 22 mai 2025
Dacia Dokker este produsă între anii 2012 și 2021. S-a poziționat pe piață ca un vehicul utilitar practic și accesibil, disponibil atât în variantă de pasageri Dokker cât și în variantă comercială pe nume Dokker Van. Este construită pe platforma Dacia M0 aceeași folosită și de Lodgy, Logan și Sandero. Dokker a preluat multe elemente de la aceste modele punând accent pe spațiu generos și costuri de întreținere reduse.
Dacia Dokker a fost lansată oficial la Casablanca Auto Show în 2012 și a fost comercializat în Europa, Africa de Nord, Turcia, Israel și teritoriile franceze de peste mări. Prețul competitiv și costurile reduse de întreținere sunt puncte forte ale acestui model.
Calități Dacia Dokker 2012-2021
Spațiu interior și portbagaj generos este principalul atu al modelului. Varianta de pasageri oferă un portbagaj de 800 de litri care poate ajunge la 3000 de litri cu bancheta rabatată. Ușile laterale culisante facilitează accesul mai ales în spații înguste.
Dokker este gândită pentru a fi o mașină utilă. Interiorul este simplu și funcțional cu multiple spații de depozitare.
Costuri de achiziție și întreținere reduse fiind un model Dacia. Prețul de achiziție a fost unul competitiv, iar piesele de schimb și manopera sunt mai mici decât la alte mărci.
Suspensiile sunt concepute pentru a face față și drumurilor mai puțin bune, specifice pieței din România.
Gardă la sol decentă permite abordarea cu mai multă ușurință a drumurilor neasfaltate sau a bordurilor.
Vizibilitate bună iar poziția la volan este mai înaltă, oferind o perspectivă bună asupra traficului.
Motoare bune și fiabile Dacia Dokker 2012-2021
1.5 dCi K9K este cel mai popular și recomandat motor pentru Dokker. A fost disponibil în mai multe variante de putere precum 75, 90 sau 95 CP.
1.6 MPI 82 CP de 85 CP K7M este un motor simplu, robust și relativ fiabil, cunoscut pentru costurile mici de întreținere.
1.6 SCe de 100 CP, 102 CP sau 115 CP H4M este o evoluție a motorului MPI, mai modern și puțin mai eficient.
Motoare mai puțin recomandate Dacia Dokker 2012-2021
1.2 TCe H5Ft este un motor turbo pe benzină. Oferă performanțe bune și un consum decent pe hârtie dar a fost afectat de unele probleme de fiabilitate în primii ani de producție.
Probleme Dacia Dokker 2012-2021
Apariția ruginii pe elemente de caroserie, în special la praguri, aripi, uși pe partea inferioară, hayon, și uneori pe sub mașină.
Defecțiuni ale macaralelor electrice de geamuri, probleme cu închiderea centralizată mai ales la ușile culisante. Contacte imperfecte la stopuri sau faruri, probleme cu senzorii de parcare.
Ușile culisante pot deveni greu de operat, zgomotoase sau pot să nu se închidă corect.
Din cauza plasticelor tari și a asamblării uneori mai puțin precise pot apărea diverse zgomote la interior.
Pierderi de freon, defecțiuni ale compresorului de AC sau ale ventilatorului de habitaclu.
Scurgeri minore de ulei pe la garnituri motor, cutie de viteze sau lichid de răcire.
Probleme cu termostatul, ventilator sau nivel scăzut de lichid de răcire.
Senzori EGR sau debitmetru defecți.
Geamurile electrice nu funcționează, motoraș sau mecanism defect.
Probleme Motor 1.5 DCI K9K Dacia Dokker 2012-2021
Ca la majoritatea motoarelor diesel common-rail, injectoarele pot fi sensibile la calitatea motorinei. Simptomele includ pornire greoaie, fum excesiv sau mers neregulat.
Probleme cu EGR sau DPF. Pe mașinile utilizate preponderent în oraș sau pe distanțe scurte, filtrul de particule se poate înfunda. Valva EGR se poate bloca din cauza depunerilor de calamină.
Unele generații mai vechi ale motorului 1.5 dCi au avut probleme cu uzura prematură a cuzineților. La modelele mai noi această problemă a fost în mare parte remediată.
Au existat cazuri rare de probleme cu pompa de înaltă presiune mai ales la primele generații ale motorului. Pentru perioada 2012-2021 fiabilitatea a fost îmbunătățită.
Probleme Motor 1.6 MPI sau 1.6 SCE Dacia Dokker 2012-2021
Sonda Lambda poate ceda în timp, afectând amestecul carburant-aer și consumul.
Bobinele de inducție se pot defecta ocazional.
Consum de ulei la modelele cu mulți kilometrii. Motorul SCE este mai fiabil la consumul de ulei.
Probleme Motor 1.2 TCE Dacia Dokker 2012-2021
Unele mașini consumau ulei peste limitele acceptabile, putând duce la defecțiuni majore ale motorului dacă nivelul nu era verificat și completat regulat.
Probleme cu distribuția pe lanț. S-au semnalat cazuri de întindere prematură a lanțului de distribuție.
Depuneri de carbon pe supapele de admisie, sunt o problemă specifică motoarelor cu injecție directă.
Diverse probleme cu senzorii motorului.
Păreri proprietari Dacia Dokker 2012-2021
andreivrd
Cred ca a fost cea mai rezistenta masina cu care am mers .. am avut la munca .. faceam zilnic 350 km cu ea,era singura masina care a ajuns la 250k km cu suspensia originala (mers in stil de distributie marfa),revizii / anvelope / motorina .. de atat avea nevoie acel dokker
haVVk22
Conduc Dokker din 2019 (1.5 dci 75 cp) . În 2 ani şi 3 luni am 170 000 km .Părți bune : consum ok 6% (dar merg putin mai sportiv sa zicem-cand imi pun mintea scot si 4%), intretinere ieftina, motor fiabil, garda la sol ok – comparativ de ex. cu un transit connect(sincer pt mine e un avantaj urias pt. ca mai fac si “offroad” putin) plus ca e o masina destul de agila (ideea e ca nu car cine stie ce – aprx 150 kg de echipament pt munca). Parti mai putin bune : am schimbat pompa de ambreiaj pe garantie (sincer nu stiu cum a căzut – posibil defect de fabricatie),schimbat bloc de lumini (cand schimbam de pe faza scurta pe lunga aveam 1 sec de bezna totala)), aerodinamica proastă, confortul in scaunele alea nu prea exista, chedere care se duc cam usor, hmmm.. am mai avut o perioada cand a tras “infundat” dar s a rezolvat dupa ce am trecut pe motorina mai buna. Per total sincer sunt multumit de ea :). Recomand pe ea cauciucuri cat mai bune (am mers iarna asta cu niste chinezarii de Aptany la 170 lei bucata.. cand intram in curbe aveam impresia ca nu am deloc bielete antiruliu.. am trecut pe Michelin primacy 4..diferenta de la cer la pamant). Surprinzator cu bucsele nu am avut probleme (am un singur rulment stricat si schimbat). Singurul regret e ca nu are 90 cp… dar si asa m-am luat odata cu un Suzuki Vitara de ultima generatie si m-am tinut bine cu el.. m-a depasit in extremis pe la 170 km/ora 🙂
zoomer1468
Am dokker 2015 1.6 pe GPL la firma, platita putin (12k) si acum are 205.000km
La ea am schimbat distributia, amortizatori pe fata, injectori majorati de gpl si consumabile. Sa zicem ca este foarte lenta, dar in 6 ani a facut treaba!
redlive9
sunt incomode pt pasagerul din dreapta (dai cu genunchii in bord) trage curentul la picioare iarna (rau de tot) , si consuma 12-13% pe autostrada la 130/h cu scara pe ea. Sunt posesor 75cp an fabricatie 2019.
stefansoman8361
Lucrez la una dintre cele mai mari companii din Romania și am de serviciu un dokker din 2019. Mașina are 63.000 km la acest moment, dintre care aprox. 15.000 i-am făcut eu in ultimele 4 luni, atat urban, cat si extraurban. Trage foarte bine, iti faci treaba cu ea, dar mie personal mi se pare o masina foarte prost gandita din punct de vedere aerodinamic(nu e deloc stabila la viteza de 120-130 kmh). Unghiul mort e exagerat de mare, si ai foarte multe puncte din care nu ai vizibilitate deloc ca sofer. Iau chederele sunt o mare problema la ele ( se desprind exagerat de repede ). In rest, consumul e bun, intretinerea e ieftina, si te duce de la A la B .
sursă păreri: youtube.com/watch?v=sulN9dFWFt4
Păreri pozitive proprietari Dacia Dokker 2012-2021
Este spațioasă și ideală pentru familii numeroase, transport de obiecte voluminoase sau mici afaceri.
Prețul accesibil atât la achiziție nouă sau second-hand cât și la întreținere.
Suspensia rezistentă face față bine drumurilor proaste.
Consumul redus al motoarelor diesel 1.5 dCi.
Practicitatea ușilor culisante.
Este simplă, deci mai puține sisteme electronice complexe și mai puține probleme.
Păreri negative proprietari Dacia Dokker 2012-2021
Calitatea materialelor interioare, plasticele sunt tari și predispuse la zgârieturi.
Zgomotul la rulare la viteze mari poate fi deranjant.
Pe distanțe lungi scaunele pot deveni inconfortabile pentru unii pasageri.
Datorită înălțimii și formei poate fi sensibilă la vânt lateral.
Performanțe modeste ale motorizărilor de bază precum motorul pebenzină aspirat sau dieselul de 75. Mai ales cu mașina încărcată.
Dotări de siguranță și confort uneori limitate pe versiunile de bază.
Unele exemplare, mai ales cele din primii ani și cele exploatate în condiții dure, pot prezenta prematur pete de rugină în anumite zone. Rugina apare pe la praguri, aripi, uli, roți, hayon.
Consum Dacia Dokker 2012-2021
1.5 dCi 75 CP. Consum 4.5.
1.5 dCi 90 CP. Consum 4.5.
1.5 dCi 95 CP. Consum 4.3.
1.2 TCe 115 CP. Consum 6.1.
1.6 MPI 85 CP. Consum 7.5.
1.6 MPI 85 CP GPL. Consum 7.2.
1.3 TCe 130 CP. Consum 6.0.
1.6 SCe 100 CP. Consum 6.2.
1.6 SCe 100 CP. Consum GPL 6.8.
Alternative Dacia Dokker 2012-2021
Renault Kangoo este fratele de platformă al Dokker-ului. Oferă un rafinament puțin superior și dotări mai bune.
Citroen Berlingo sau Peugeot Partner sunt concurenți direcți, apreciați pentru confort și spațiu. Modelele mai noi vin cu tehnologii moderne. Pot fi mai scumpe la achiziție și întreținere.
Fiat Doblo este un alt jucător important în segment, cunoscut pentru spațiul său generos și diversitatea de configurații.
Ford Tourneo Connect sau Transit Connect oferă o ținută de drum bună și un design specific Ford.
Volkswagen Caddy este considerat o opțiune mai premium în segment cu materiale de calitate superioară și tehnologie avansată dar și cu prețuri pe măsură.
Opel Combo împarte platforma cu Berlingo în generațiile mai noi.
Galerie Foto
Prezentare Video
Se merită Dacia Dokker 2012-2021?
Dacia Dokker este o mașină onestă care își face treaba pentru care a fost proiectată și anume să transporte oameni și bagaje/marfă eficient și cu costuri minime. Dokker rămâne una dintre cele mai practice și economice soluții din clasa sa dar cu limitări evidente în ceea ce privește calitatea materialelor și rafinamentul. Dacia Dokker este potrivită pentru cei care caută un vehicul spațios, simplu și ieftin de întreținut mai ales în versiunile diesel 90 CP sau 1.3 TCe 130 CP.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.



