Păreri Renault Clio

Ultima actualizare la data de 17 iunie 2024

Info și istoric:

Renault Clio este un autoturism din segmentul mic sau super-mini. Este un model popular mai ales pe continentul european. Renault Clio este produs încă din anul 1990 și a reușit să relanseze compania Renault care a trecut printr-o perioadă dificilă în urmă cu câțiva ani. În Japonia a fost comercializat sub numele de Renault Lutecia pentru că și Honda a avut un model pe nume Clio lansat în 1984. Chiar dacă în Europa este cunoscut ca model de tip hatchback el a fost comercializat și sub formă de sedan și break. Clio se află la a 5 generație, prima generație 1990, a doua generație BB/CB 1998, a treia generație BR/CR/SB/SR din 2005, a patra generație BH/KH din 2012 și a cincea generație BF din 2019. Renault Clio a beneficiat de o mulțime de motoare de-a lungul timpului începând cu 1108 cc și ajungând la 1998 cc. Modelul a fost alimentat atât de motoare pe benzină dar și motoare diesel, versiunile standard fiind de obicei dotate cu motorizări economice. În domeniul motorsport, Clio a participat cu versiunea Rally, versiunea rapidă și îmbunătățită.

Prima generație de Renault Clio s-a fabricat în perioada 1990-1998. A înlocuit modelul R5 supermimini. A beneficiat de mai multe tipuri de motorizări pe benzină începând de la 1.1 l și până la 2.0 litri. În anul 1990 a câștigat titlul de Mașina anului în Europa pentru anul 1991. Prima generație de Renault Clio a fost una dintre cele mai bine vândute mașini din Europa.

A doua generație de Renault Clio s-a fabricat în perioada 1998-2005. A beneficiat de motorizări mai performante și un design exterior total diferit. De-a lungul timpului a beneficiat de mai multe modificări și facelift-uri. Această generație a beneficiat și de o versiune Sedan.

A treia generație de Renault Clio s-a fabricat în perioada 2005-2012. Este o generație construită pe platforma Nissan B pe care o regăsim și la alte modele precum Nissan Micra sau Renault Modus. Este o generație mai mare ca dimensiuni și mai grea față de Clio 2. În anul 2009 a beneficiat de un facelift. Această generație este construită sub formă de caroserie hatchback și estate/combi.

A patra generație de Renault Clio s-a fabricat în perioada 2012-2019. Este o generație construită doar sub caroserie hatchback. Beneficiază de motorizări eficiente dar performante în același timp. A fost unul dintre cele mai bine vândute modele ale companiei Peugeot. Facelift-ul acestei generații a fost lansat în anul 2016.

A cincea generație de Renault Clio se fabrică începând cu anul 2019 și până în prezent. Este o generație ce se remarcă prin folosirea de materiale mai calitative și este construit pe platforma CMF-B HS pe care o regăsim și la alte modele precum Renault Captur sau Nissan Juke. Este o generație tehnologizată și cu diferite sisteme de asistență pentru șofer adăugate. În anul 2013 a beneficiat de un Facelift. Această generație se poate dota cu motorizări pe benzină, diesel dar și motorizări Hibrid.


Probleme semnalate Renault Clio II 1998-2005

  • Probleme cu frânele. La modelele fabricate în anul 2002.
  • Defecțiunea servoasistenței la frânare. Din cauza poziției incorecte a senzorului de presiune al aerului. a modelele fabricate în anul 2002.
  • Probleme cu senzorii ABS.
  • Probleme cu suspensia față. Se poate rupe brațul suspensiei. a modelele fabricate în anul 2002.
  • Probleme cu senzorul pedalei de accelerație. Se poate defecta.

Probleme semnalate Renault Clio III 2005-2012

  • Probleme cu cutia de viteze. La modelele construite în perioada 2005-2006. Dar și la modelele din 2010.
  • Probleme cu lumininele de frână. La modelele construite în perioada 2005-2006
  • Martorul check-engine. La motorizările diesel de 1.5 dci. Se acumulează ulei pe electrodul bujiilor.
  • Probleme cu supapele motorului.

Probleme semnalate Renault Clio IV 2012-2019

  • Uzura furtunurilor de frână.
  • Probleme electrice. Probleme cu cablajele electrice la modelele construite în anul 2019.
  • Probleme cu ECU. La modelele fabricate în anul 2015.
  • Uzura senzorului de măsurare de pe acumulator.
  • Uzura senzorilor de presiune din anvelope.
  • Scurgeri de combustibi. La modelele fabricate în anul 2013-2014.
  • Probleme cu frânele. Distanța de frânare se mărește. Din cauza unor furtunuri uzate.
  • Motorașul și sistemul de ștergătoare se poate uza.
  • Probleme cu lanțurile de distibuție. Trebuiesc schimbate la fiecare cinci ani. La motorizările de 1.5 diesel și 1.2 benzină.

Probleme semnalate Renault Clio V 2019-prezent

  • Defecțiunea servodirecției. La modelele fabricate în anul 2019.
  • Actuator/Solenoid defect.
  • Probleme cu închiderea/deschiderea ușilor.
  • Probleme cu funcționarea sistemului de infotainment.
  • Scurgeri de lichid de răcire.
  • Probleme cu navigația prin satelit.
Producător Renault
Dată începere producție: 1990
Țări asamblare: Franța, Argentina, Columbia, Slovenia, Belgia, Turcia, Brazilia, Mexic, Spania, Algeria
Clasă: Super Mini
Modele: I 1990, BB/CB 1998, BR/CR/Sb/SR 2005, BH/KH 2012, BR 2019-

PRO:

  • Preț mic de achiziție.
  • Consum redus de combustibil.
  • Perfectă pentru oraș.
  • Costuri reduse de întreținere.

Contra:

  • Spațiu redus la interior și portbagaj.
  • Materiale mai puțin calitative la interior.

Probleme, în funcție de model:

S-au raportat probleme legate de: calitatea slabă a suspensiei, partea electrică, cutia automată.

Date tehnice și modele:

Renault Clio V

2019 – Hatchback
Putere : de la 65 la 140 CP | Dimensiuni: 4050 x 1798 x 1440 mm
Renault Clio IV Grandtour (facelift 2016)
2016 – Combi
Putere : de la 75 la 90 CP | Dimensiuni: 4267 x 1732 x 1475 mm

Renault Clio IV (facelift 2016)

2016 – 2019 Hatchback
Putere : de la 75 la 220 CP | Dimensiuni: 4062 x 1732 x 1448 mm
Renault Clio IV Grandtour
2013 – 2016 Combi
Putere : de la 75 la 120 CP | Dimensiuni: 4267 x 1732 x 1445 mm

Renault Clio IV

2012 – 2016 Hatchback
Putere : de la 75 la 200 CP | Dimensiuni: 4062 x 1777 x 1448 mm
Renault Clio III (facelift 2009)
2009 – 2013 Hatchback
Putere : de la 65 la 110 CP | Dimensiuni: 4032 x 2025 x 1497 mm

Renault Clio III

2005 – 2009 Hatchback
Putere : de la 59 la 200 CP | Dimensiuni: 3991 x 1768 x 1484 mm

Renault Clio Sport Coupe
2001 – 2005 Coupe
Putere : de la 226 la 255 CP | Dimensiuni: 3800 x 1810 x 1360 mm
Renault Clio Symbol
1999 – 2002 Sedan
Putere : de la 75 la 98 CP | Dimensiuni: 4150 x 1639 x 1416 mm

Renault Clio II

1998 – 2005 Hatchback
Putere : de la 58 la 169 CP | Dimensiuni: 3773 x 1640 x 1420 mm

Renault Clio I

1990 – 1998 Hatchback
Putere : de la 49 la 150 CP | Dimensiuni: 3709 x 1616 x 1395 mm

sursă date: auto-data.net

Consum:

Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Modelul din 2016 de 1.5 diesel 90 cai are un consum mediu de 3.2 litri la 100 km.

Competitori și Alternative:

  • Abarth 595
  • Alfa Romeo Giulietta
  • Audi A1
  • Audi A3
  • BMW 1 series
  • Citroen C3
  • Ford Fiesta
  • Ford Focus
  • Ford Mondeo
  • Holden Astra
  • Holden Barina
  • Holden Commodore
  • Holden Spark
  • Honda Civic
  • Honda Jazz
  • Hyundai Accent
  • Hyundai i20
  • Hyundai i30
  • Hyundai Ioniq
  • Hyundai Veloster
  • Infiniti Q30
  • Kia Cerato
  • Kia Picanto
  • Kia Rio
  • Lexus CT
  • Mazda 2
  • Mazda3
  • Mercedes-Benz A-Class
  • MG 3
  • Mini Cooper
  • Peugeot 208
  • Peugeot 308
  • Renault Megane
  • Skoda Fabia
  • Subaru Impreza
  • Suzuki Baleno
  • Suzuki Swift
  • Toyota Corolla
  • Toyota Prius
  • Toyota Yaris
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Polo
  • Volvo V40

Galerie Foto Renault Clio

4 comments

  1. Un model reusit cu traditie! Am achizitionat pentru fiica mea acest model de nou, avand un pret pe care am putut sa mi-l permit. Functioneaza foarte bine avand costuri reduse, consum mic de combustibil si dimensiuni reduse. Este perfect mai ales pentru femei atunci cand vor sa parcheze de exemplu.

  2. O masina potrivita pentru oras cu costuri mici de intretinere si consum redus. Are un pret accesibil pentru Romania, eu am avut si tichet rabla. Merita.

  3. Conduc modelul hatchback din 2019 și pot spune că e o reală plăcere. Este prima mea mașină, am cumpărat-o nouă și am mers cu ea cu încredere peste tot, naveta la serviciu și plimbări prin țară.
    Pentru mine e o mașină frumoasă, comodă, practică, foarte fiabila și cu un consum mic.

  4. Sunt posesorul noului Clio de aproximativ o lună. Am deținut, anterior, un Clio 2 vreme de 18 ani. Mașina este impecabilă și în acest moment, deși nu mai este în posesia mea. Mă declar mulțumit de noul Clio, în posesia căruia mă aflu. Vreau, de asemenea, să-i mulțumesc domnului Coman Adel de la Renault Brătianu Constanța, care mi-a înlesnit intrarea în posesia noului Renault Clio.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *