Info și istoric:
Hyundai Ioniq 6 este un autoturism de tip sedan din clasa mediilor produsă de către compania Sud Coreeană Hyundai începând cu anul 2022. Este un autoturism de tip electric și folosește platforma modulară E-GPM. Livrările au început la sfărșit de 2022 în Europa și Coreea de Sud iar în SUA din Ianuarie 2023. În Noiembrie 2022, autoturismul Ioniq 6 a obținut cel mai ridicat scor la testele de siguranță Euroncap pentru protecția adualților, copiilor, pietonilor dar și a sistememelor de siguranță. Hyundai Ioniq 6 a primit diferite premii în anul 2023 din care putem enumera: Mașina anului 2023, Design-ul auto mondial al anului și Mașina anului electrică.
Versiunea de performanță a autoturismului se numește RN22e și este diferită față de versiunea de serie. RN22e se remarcă prin tracțiune integrală și o putere de 577 cai putere. Sistemul său de răcire a fost îmbunătățit pentru a prevenii supra-încălzirea motorului sau acumulatorilor. Modelul este echipat cu o opțiune ce simulează zgomotele motorului. Versiuni înrudite cu Ioniq 6: Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 și Genesis GV60.
Dimensiunile unui model de Ioniq 6 sunt: lungime 485 cm, lățime 188 cm, lățime 149 cm. Greutatea unui Hyundai Ioniq 6 este de aproximativ 1800-2055 kilograme în funcție de configurație. Hyundai Ioniq 6 oferă o autonomie de până la 614 kilometrii, încărcare ultra-rapidă de 800V și poate accelera de la 0 la 100 km pe oră în doar 5.1 secunde. Compania Hyundai oferă o garanție de 5 ani fără limită de kilometrii pentru modelul Ioniq 6 și o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometrii pentru bateria litiu-ion polimer. Ioniq 6 se poate configura cu acumulator de 53 kWh sau 77.4 kWh. Tracțiunea autoturismului poate fi spate sau integrală.
Prețul unui model de Hyundai Ioniq 6 în anul 2023 este de aproximativ 59.167 euro pentru versiunea de 229 cai putere, tracțiune spate și baterie de 77 kWh cu echipare premium. Prețul este unul standard dar cu programul remat 2023 poate scădea la aproximativ 47.880 euro. Prețul unui model de Hyundai Ioniq 6 în anul 2024 este de aproximativ 45.363 euro. Prin programul Remat prețul începe de la 40.313 euro.
Avantaje Hyuindai Ioniq 6
Design inic și aerodinamic. Silueta sa fluidă nu doar că arată distinctiv dar contribuie și la un coeficient aerodinamic foarte redus ceea ce ajută la maximizarea autonomiei.
Autonomie excelentă, în special în configurația cu bateria mare 77.4 kWh și tracțiune spate, Ioniq 6 oferă una dintre cele mai bune autonomii din clasa sa până la 614 km.
Tehnologie de încărcare ultra rapidă. Datorită arhitecturii de 800V a platformei E-GMP Ioniq 6 poate încărca de la 10% la 80% în aproximativ 18-20 de minute la stații de încărcare ultra-rapide DC de 350 kW.
Performanțe solide, oferă accelerații rapide specifice mașinilor electrice în special în varianta AWD care ajunge de la 0 la 100 km/h în aproximativ 5.1 secunde.
Interior spațios și tehnologizat. Ampatamentul lung 2950 mm asigură mult spațiu pentru picioare, în special în spate. Interiorul este dominat de două ecrane mari de 12.3 inch integrate într-un singur panou, oferind un sistem de infotainment modern și un instrumentar de bord digital.
Confort la rulare. Suspensia este orientată spre confort, absorbind bine denivelările, deși unii pot considera că este puțin fermă pe anumite suprafețe.
Funcția V2L, permite alimentarea dispozitivelor electrice externe laptopuri, electrocasnice mici etc. direct de la bateria mașinii atât din interior, cât și din exterior cu un adaptor.
Garanție extinsă. Hyundai oferă de obicei o garanție generoasă pentru vehiculele sale inclusiv pentru bateria de înaltă tensiune de obicei 8 ani sau 160.000 km.
Probleme semnalate Hyundai Ioniq 6 2022-Prezent
- Descărcarea bateriei de 12V. Poate ceda prematur.
- Supraîncălzire la nivelul 2 de încărcare.
- Probleme cu sistemele de asistență și siguranță.
- Zgomote din zona hayonului.
- Scăderea amperajului de încărcare.
- Timp de încărcare ridicat.
- Sistemul de frână de staționare electrică EPB uneori se blochează dacă nu este utilizat frecven
- Autonomie mai mică în anumite condiții și vreme. În special iarna, autonomia poate fi mai mică.
- Porturi USB imperfect aliniate, scârțâituri ale scaunelor, butoane nealiniate, corectate în primele luni de producție
- Rechemare ICCU 2024. Problema la unitatea de control a încărcării, care poate provoca pierderea puterii.
Probleme cu software-ul infotainment, apar blocări ocazionale, probleme de conectivitate cu Apple CarPlay/Android Auto, răspuns lent.
Mecanismul ușiței portului de încărcare, poate fi capricios, nu se deschide sau nu se închide corect.
Zgomote/greierași în interior, unele plastice sau elemente de finisaj pot produce mici zgomote pe drumuri denivelate.
Corodarea discurilor de frână spate. Utilizare rară a frânelor datorită frânării regenerative.
Alerte false de la sistemele de asistență, senzorii pot genera alerte false, mai ales în condiții meteo dificile (ploaie torențială, ninsoare).
Motorizări disponibile Ioniq 6
Configurația cea mai echilibrată și recomandată de mulți este Long Range 77.4 kWh cu tracțiune spate. Aceasta oferă cea mai mare autonomie până la 614 km și performanțe mai mult decât suficiente pentru utilizarea zilnică de 0-100 km/h în 7.4 secunde.
Pentru performanță și tracțiune, dacă dorești performanțe superioare și tracțiune îmbunătățită în condiții de aderență scăzută iarnă, ploaie, varianta Long Range 77.4 kWh cu tracțiune integrală este alegerea potrivită. Sacrifică puțin din autonomie până la 583 km WLTP pentru un plus de putere și accelerație 0-100 km/h în 5.1 secunde.
Pentru Buget sau utilizare în oraș. Varianta Standard Range 53 kWh cu tracțiune spate este mai accesibilă și suficientă dacă majoritatea drumurilor sunt urbane sau pe distanțe mai scurte oferind o autonomie de până la 429 km.
Păreri proprietari Hyundai Ioniq 6
Am primit Ioniq 6-ul meu săptămâna trecută în Europa. Mașina este complet echipată, cu excepția oglinzilor digitale și a acoperișului solar. Este versiunea Long Range RWD cu jante de 18″ și culoarea Nocturnal Gray Matt. Primele impresii după 90.000 km parcursi cu Ioniq 5 Long Range AWD în ultimul an și jumătate sunt următoarele:
Performanță și adaptare: Tracțiune spate (RWD): La început, mi s-a părut absurd de lentă, dar m-am obișnuit în câteva zile. Înainte de Ioniq 6, am avut un Kona și un Ioniq 5 – Kona părea mai rapid. Cred că controlerul motorului spate de la Ioniq 6 este reglat să furnizeze putere mai progresiv.
Autonomie: 450 km reali cu un mix de autostradă și drumuri județene (fără oraș). Comparativ, Ioniq 5-ul meu oferea 300–350 km. Cred că în condiții de vară, la 100 km/h, Ioniq 6 ar atinge 550–580 km fără probleme.
Manevrabilitate: Stabilitate superioară: Ioniq 6 se simte ca un sedan stabil, pe când Ioniq 5 era „șubred” în viraje. Pe drumurile montane virajate, oferă încredere – lucru care lipsea la I5.
Calitatea construcției: Soliditate generală: Portierele se închid cu un sunet mai robust, iar materialele par mai premium. În general, dă senzația unei mașini mai bine realizate.
Sistemul de avertizare viteză: Enervant: Semnalează schimbarea limitelor de viteză, dar dacă nu încetinești, bipăie de 4–5 ori într-un mod exasperant. Mă tem că voi ignora și alte avertizări importante (ex: lichid parbriz sau anvelope) din cauza zgomotului excesiv. Sper la o actualizare software.
Spațiu și confort: Habitaclul este surprinzător de spațios pentru dimensiunile mașinii – comparabil cu Ioniq 5. Totuși, pasagerii înalți pe bancheta din spate s-ar putea să nu fie la fel de confortabili.
Izolație fonica mai bună: Cabina este mai silențioasă decât la Ioniq 5 – poate datorită uzurii I5-ului meu, dar diferența este vizibilă.
Faruri Matrix LED: Performanță limitată: Deși sunt bune, nu se compară cu mărcile germane. Rezoluția LED-urilor pare scăzută (~6–8 LED-uri pe far), așa că, când mașina încearcă să nu orbeste alte vehicule, dezactivează o porțiune prea mare din lumina lungă.
Dețin mașina de aproximativ trei săptămâni și iubesc totul la ea. Este suficient de rapidă și nu are probleme să țină pasul pe autostradă. Toate funcțiile de asistență la condus și de siguranță mă ajută enorm în naveta lungă prin traficul intens din zona Bay Area.Ceea ce îmi place cel mai mult este spațiul generos pentru picioare, atât în față, cât și în spate. La 2,03 m înălțime, pot conduce ore în șir fără să mă simt strâmt sau obosit. Singurul dezavantaj pe care l-am observat este spațiul la cap în spate. Dar sunt singur 99% din timp, așa că nu e o problemă pentru mine.
Mașină excelentă. Sunt super mulțumit de achiziție. Dacă cauți o mașină electrică care nu este Tesla, aceasta merită cu siguranță luată în considerare.
Îi tot spuneam soției mele că nu avem nevoie de o mașină electrică, din moment ce nu conducem atât de mult. Am căutat un nou Santa Fe, dar când am fost la dealer, am văzut Ioniq 6. După ce am aflat despre caracteristicile și posibilitățile ei, am decis să mergem mai departe. Cea mai mare lecție pe care am învățat-o este că, încă o dată, eu am greșit, iar ea a avut dreptate. Tocmai pentru că nu conducem foarte mult este exact motivul pentru care avem nevoie de această mașină. Este atât de distractiv de condus și arată fantastic.
Am instalat un încărcător de nivel 2 în garaj – aproximativ 700 de dolari pentru curentul de 220V și încărcătorul în sine – și este atât de convenabil să o încarci acasă oricând. Și, uau, este uimitor cât de mult mai ieftin este comparativ cu alimentarea cu benzină. După aproximativ o lună, nu văd niciun motiv să cred că am greșit alegând o mașină electrică.
Pentru context, mașina mea anterioară a fost un Honda Clarity Plug-In hybrid cu o autonomie de 72 km în mod pur electric. Înainte de aceasta, am avut câteva Lincoln MKZ hybrid, iar înainte de ele, un Prius hybrid. De-a lungul timpului, am deținut și BMW, Mercedes, Volvo, Infiniti și alte mărci. Am ezitat să cumpăr o mașină 100% electrică din cauza unei ușoare anxietăți legate de autonomie și a schimbărilor rapide în tehnologie, mai ales în ceea ce privește bateriile care oferă din ce în ce mai multă autonomie. Dar mi-a plăcut senzația de condus a Clarity în mod electric și am urât când trecea pe hibrid. Așa că am făcut pasul.
Dețin un Hyundai Ioniq 6 SEL AWD 2023 de aproximativ o săptămână și până acum sunt extrem de impresionat. Obțin în jur de 530 km la o încărcare completă, fără să fac vreun efort special. Mă aștept să scadă autonomia în lunile de iarnă. Conducerea este foarte stabilă și liniștită. Simt că pilotez o combinație într-un sedan de turism și o mașină sport – niciunul nu este perfect, dar îmbinarea este destul de uimitoare.
sursă păreri: reddit.com/r/Ioniq6/comments/124vkn2/ioniq_6_review_from_exi5_owner/ și edmunds.com/hyundai/ioniq-6/2023/consumer-reviews/
Producător | Hyundai |
Dată începere producție: | 2022 |
Țări asamblare: | Coreea de Sud |
Clasă: | Sedan dimensiuni medii |
Modele: | Ioniq 6 I |
PRO:
- Autonomie ridicată.
- Confort și dotări multiple.
- Siguranță ridicată și sisteme de siguranță.
- Design modern atât la interior cât și exterior.
- Manevrabilitate ridicată și plăcut de condus.
Contra:
- Prețul de achiziție ridicat pentru anumite versiuni.
Siguranță:
Hyundai Ioniq 6 a obținut cinci stele din cinci la testele de siguranță Euroncap din anul 2022. Protecția pasagerilor adulți fiind de 97%.
Date tehnice și modele:
Hyundai IONIQ 6
2022 – Fastback
Putere : de la 151 la 325 CP | Dimensiuni: 4855 x 1880 x 1495 mm
sursă date: auto-data.net
Competitori și Alternative:
Tesla Model 3 este concurentul direct principal, oferă performanțe excelente, rețea extinsă de încărcare Supercharger, tehnologie minimalistă și actualizări OTA frecvente.
Polestar 2 este o alternativă premium cu design scandinav, interior de calitate, sistem de infotainment bazat pe Google și o dinamică de condus mai sportivă. Disponibil și ca fastback.
BMW i4 oferă experiența de condus specifică BMW, calitate premium, dar poate fi mai scump și cu un spațiu interior puțin mai mic în spate comparativ cu Ioniq 6.
Kia EV6 deși este mai mult un crossover/hatchback ca stil, împarte aceeași platformă E-GMP, oferind tehnologie similară de încărcare rapidă și autonomie bună, dar cu un design diferit și un portbagaj cu hayon mai practic.
Volkswagen ID.7 este un sedan electric mai nou, axat pe confort și spațiu interior, cu o autonomie competitivă.
BYD Seal este un concurent emergent din China, oferă specificații atractive autonomie, performanță, tehnologie Blade Battery la un preț potențial competitiv.
Galerie Foto – Hyundai Ioniq 6
Prezentare Video – Hyundai Ioniq 6

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.