Hyundai Ioniq 5 2021-Prezent – Păreri și Probleme

Ultima actualizare la data de 18 aprilie 2025

Info și istoric:

Hyundai Ioniq 5 este un autoturism de tip Suv Crossover din gama compactelor produs de către compania sud coreană Hyundai începând cu anul 2021. Ioniq 5 este primul autoturism comercializat din gama Ioniq, fiind unul cu propulsie electrică și care este dezvoltat pe platformă globală modulară E-GPM. Producția globală a Hyundai Ioniq a fost de 65.906 modele în anul 2021. În anul 2022 s-au comercializat 27.399 modele în Coreea de Sud și 22.982 de modele în SUA.

Hyundai Ioniq 5 se remarcă printr-un design modern, dotări și opțiuni de ultimă generație, performanțe ridicate, autonomie optimă și un sistem de încărcare rapid. Platforma E-GPM se remarcă printr-un ampatament lung și astfel este un autoturism spațios. Versiunea performantă de 305 cai putere și tracțiune integrală a modelului Ioniq 5 poate accelera de la 0 la 100 km pe oră în doar 5.1 secunde. Ioniq 5 este dotat cu tehnologii de siguranță precum sistem de asistență la coliziunile frontale, sistem de asistență la evitarea coliziunilor în unghiul mort, sistem de asistență pentru păstrarea benzii, pilot automat adaptiv, sistem de atenționare pentru parcare la distanță.

Hyundai Ioniq are o greutate de aproximativ 1830-2115 kilograme, în funcție de configurație. Se poate opta pentru modele cu un acumulator de 58 kWh, 72.6 kWh sau 77.4 kWh. Hyundai Ioniq 5 a câștigat mai multe titluri de mașina anului între perioda 2021-2023, în anul 2022 fiind desemnată mașina anului în Germania. Prețul unui model de Hyundai Ioniq în anul 2024 începe de la aproximativ 42.983 euro în varianta Premium. Prețul prin program Remat începe de la 37.933 euro.


Calități Hyundai Ioniq 5

Design unic și atrăgător, se diferențiază clar de alte mașini electrice sau convenționale.

Interior extrem de spațios și modular datorită platformei E-GMP, oferă mult spațiu pentru pasageri și bagaje, podea plată, iar consola centrală poate culisa.

Încărcare ultra-rapidă: Arhitectura de 800V permite încărcarea de la 10% la 80% în aproximativ 18 minute la stații ultra-rapide.

Performanțe bune cu ccelerație rapidă în special la versiunile AWD.

Tehnologie avansată cu ecrane digitale mari, head-up display cu realitate augmentată, sisteme de asistență moderne.

Confort la rulare, suspensia absoarbe bine denivelările oferind o călătorie lină.

Funcția V2L este extrem de practică pentru alimentarea diverselor echipamente electrice.

Garanție ridicată, Hyundai oferă de obicei pachete de garanție generoase pentru baterie și componentele electrice.


Probleme semnalate Hyundai Ioniq 5 2021-Prezent

  • Încărcarea poate dura prea mult.
  • Probleme cu portul de încărcare.
  • Probleme cu descărcarea bateriei de 12V. Chiar și fără o defecțiune completă a ICCU, unii proprietari au raportat descărcarea neașteptată a bateriei de 12V.
  • Probleme cu navigația prin GPS.
  • Probleme software. S-u raportat uneori probleme legate de software-ul sistemului de infotainment, inclusiv blocări, restartări neașteptate și probleme de conectivitate cu smartphone-urile.
  • Autonomie mai mică decât cea estimată, mai ales în condiții de temperaturi foarte scăzute sau ridicate.
  • Au existat plângeri cu privire la durabilitatea anumitor materiale și finisaje.
  • S-u raportat dificultăți în realizarea actualizărilor software OTA
  • Sistemele de asistență avansată a șoferului ADAS, cum ar fi menținerea benzii sau frânarea automată de urgență, nu funcționează întotdeauna conform așteptărilor.
  • O pierdere a puterii motrice. Pot apărea zgomote urmate de o eroare.
  • Frâna de parcare electronică, care s-ar putea decupla singură neintenționat. Se poate rezolva printr-un update software.

Probleme cu unitatea integrată de control al încărcării, ICCU. ICCU gestionează atât încărcarea bateriei de înaltă tensiune cât și menținerea încărcată a bateriei auxiliare de 12V.

Neajunsuri infotainment, interfață considerată lentă și greu de navigat, fără control complet de la distanță al scaunelor încălzite.

Frânare regenerativă variabilă, modurile Eco și Sport extrem de diferite; utilizatorii recomandă păstrarea modului Normal pentru consistență.

Vizibilitate spate și parcare, fără ștergător spate, curbă de vizibilitate este îngustă.

Probleme cu frâna de parcare electronică. Afectează unele modele 2021–2022, s-a remediat prin update software.

Problemă la ctuatoarele clapetelor de încărcare. Clapeta portului de încărcare nu se deschide sau nu se închide corect.


Autonomie și motorizări Hyundai Ioniq 5 2021-Prezent

Versiunea cu baterie Long Range 72.6 kWh sau 77.4 kWh, în funcție de anul modelului și piață și tracțiune spate. Aceasta este adesea considerată cea mai echilibrată opțiune oferind cea mai bună autonomie WLTP și eficiență păstrând în același timp performanțe respectabile. Este suficientă pentru majoritatea utilizatorilor inclusiv pentru călătorii mai lungi.

Versiunea cu baterie Standard Range 58 kWh și tracțiune spate. Dacă utilizezi mașina predominant în oraș și zone limitrofe și nu ai nevoie de autonomie maximă, această versiune este mai accesibilă ca preț și încă oferă o autonomie decentă.

Versiunile cu tracțiune integrală AWD. Acestea cu baterie Long Range oferă performanțe superioare cu accelerație mai rapidă și tracțiune îmbunătățită în condiții de aderență scăzută pe ploaie sau zăpadă. Compromisul este o autonomie ușor redusă și un preț mai mare.


Păreri proprietari Hyundai Ioniq 5

Mașina este plăcută de condus și are un interior comfortabil. Din păcate, modelul pe care l-am cumpărat a avut o defecțiune la sistemul de încălzire, descoperită de un reprezentant Hyundai la aproximativ 8 săptămâni de la achiziție. Când am primit-o înapoi, tabloul de bord (demontat pentru înlocuirea încălzitorului), volanul și numeroase alte elemente de trimisaj erau deteriorate considerabil (daune de peste 6.000 de lire) din vina service-ului. De la cumpărare, mașina a stat în posesia mea doar 49 de zile, iar restul – 87 de zile și numărând – la service-urile Hyundai. Problema principală pare a fi departamentul de garanție Hyundai UK, care autorizează încet reparațiile, mai ales cele necesitate din greșelile propriilor dealeri.

Ca la toate mașinile electrice, autonomia reală e departe de cea oficială, dar aplicația Bluelink funcționează bine, afișând nivelul de încărcare și alte funcții obișnuite. Este o mașină frumoasă la aspect…

Am parcurs doar 1.770 km, dar sunt foarte mulțumit de autonomie pentru trasee scurte. Încă învăț să mă descurc cu toate butoanele, comutatoarele și setările, dar experiența este plăcută. Direcția și accelerația sunt fine și fiabile, făcând condusul cu adevărat enjoyabil. Pe autostradă, mașina se comportă excelent, dar consumul (mile per kilowatt) scade simțitor. Până acum, reîncărcarea la stațiile de pe autostradă sau în drum a fost cam hit-or-miss – uneori bună, alteori mai puțin.

Am una dintre versiunile originale Project 45, echipată cu pompă de căldură și panou solar. Caroseria are un finisaj mat Gravity Gold, pe care l-am protejat imediat cu o tratament ceramic – o investiție care s-a dovedit excelentă. Mașina este foarte spațioasă, iar toți pasagerii, atât pe scaunele din față cât și din spate, au remarcat liniștea și confortul excepțional. Modul de frânare regenerativă (I-pedal) este fantastic, permițând oprirea completă a mașinii chiar și pe pantă și oferind un control precis al vitezei folosind doar pedala de accelerație.

Sistemul Highway Driving Assist (HDA2) funcționează perfect pe autostrăzi și drumuri expres, făcând călătoriile lungi mult mai relaxante. Combinat cu încărcarea rapidă DC, drumurile lungi, cu o planificare corespunzătoare a stațiilor de încărcare, devin o experiență plăcută. Până bei o cafea și faci o pauză, mașina este gata pentru următoarea etapă, fără timp pierdut. Posibilitatea de a preîncălzi sau răci habitaclul prin aplicație (remote access app) a fost deosebit de utilă atât iarna, cât și în caniculele verii, de când o dețin. În general, este probabil cea mai bună mașină pe care am avut-o vreodată.

Cât de fiabilă consideri mașina?
Bateria originală de 12V a avut defecțiuni repetitive, cauzând probleme la pornire până când a fost înlocuită în garanție. De atunci, nici o problemă. Îndeplinește mașina toate așteptările?
Performanța excelentă, liniștea și confortul pe distanțe lungi au depășit chiar și așteptările mele.

sursă păreri: parkers.co.uk/hyundai/ioniq-5/suv-2021/owner-reviews/


Producător Hyundai
Dată începere producție: 2021
Țări asamblare: Coreea de Sud, Indonezia, Singapore, India.
Clasă: Suv Crossover compact
Modele: Ioniq I

PRO:

  • Design modern și confort optim.
  • Autonomie decentă.
  • Încărcare rapidă a acumulatorului.
  • Dotări și opțiuni diverse și siguranță.
  • Spațios la interior.

Contra:

  • Lipsă configurație cu tracțiune integrală, alți competitori oferind această opțiune.

Siguranță:

La testele de siguranță Euroncap din anul 2021, Hyundai Ioniq 5 a obținut cinci stele din cinci. Protecția pasagerilor adulți fiind de 88%.

Date tehnice și modele:

Hyundai IONIQ 5
2021 – CUV
Putere : de la 170 la 325 CP | Dimensiuni: 4636 x 1890 x 1605 mm

Hyundai IONIQ 5 – Facelift 2024
2024 – SUV
Putere : de la 170 la 325 CP | Dimensiuni: 4655 x 1890 x 1626 mm

sursă date: auto-data.net

Competitori și Alternative:

Kia EV6 împarte aceeași platformă E-GMP cu Ioniq 5 oferind încărcare rapidă și performanțe similare, dar cu un design mai sportiv și un interior orientat către șofer.

Tesla Model Y este o alternativă foarte populară cunoscută pentru autonomie bună, performanțe excelente, rețeaua extinsă Supercharger și tehnologie minimalistă. Interiorul și calitatea construcției pot fi puncte de dezbatere.

Volkswagen ID.4/Skoda Enyaq iV sunt alternative europene care oferă spațiu interior bun, confort și o experiență de condus mai tradițională. Încărcarea este mai lentă decât la Ioniq 5.

Ford Mustang Mach-E este un SUV electric cu accent pe sportivitate și design inspirat de Mustang. Oferă o experiență de condus dinamică.

Nissan Ariya se concentrează pe confort și rafinament cu un interior premium și o rulare lină.

Toyota bZ4X/Subaru Solterra reprezintă o altă opțiune de crossover electric, dezvoltată în colaborare, cu accent pe fiabilitate și capacități AWD (în special Solterra).

Galerie Foto – Hyundai Ioniq 5

One comment

  1. Din partea mea, nota 10. Automie, putere, confort si cel mai important pret de achizitie decent pentru o electrica. Seria ioniq este de viitor dupa parerea mea.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *