Păreri Nissan Qashqai

Nissan Qashqai I J10 2007-2014 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Nissan Qashqai II J11 2013-2021 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Nissan Qashqai III J12 2021-Prezent – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Info și istoric:

Nissan Qashqai este un SUV compact de tip Crossover produs din anul 2006. Nissan Qashqai vine ca succesor al modelului Terrano dar neavând capacități veritabile de offroad. Cu toate că este produs încă din anul 2006, Qashqai se află doar la treia generație. Prima generație numită J10 s-a fabricat între 2006-2013, a doua generație J11 s-a fabricat între 2013-2021 iar ultima generație J12 din 2021 în prezent. Automobilul a beneficiat de motoare pe benzină de 1.2 litri, 1.3 litri, 1.6 litri și 2.0 litri și disel de 1.5 litri, 1.6 litri 1.7 litri și 2.0 litri. Ca transmisie regăsim transmisie cu 5 rapoarte la primele modele iar modelele mai nou cu 6 rapoarte sau automată CVT. Qashqai este un model bine vândut al celor de la Nissan, în 2019 s-au vândut 218.946 de exemplare.

Prima generație de Nissan QashQai s-a produs în perioada 2006-2013 și poartă codul J10. Prima generație s-a comercializat și sub denumirea de Nissan Dualis în Japonia și Australia. Modelul a utilizat aceiași platformă ca și Nissan X-Trail. Prima generație s-a comercializat în peste 1.24 milioane de unități în Europa. Versiunea cu șapte locuri poartă denumirea de Qashqai+2, are codul NJ10 și este un model mai mare ca dimesniuni. Acest model cu șapte locuri s-a produs începând cu anul 2008 și până în anul 2013 fiind înlocuit de modeul T32 X-Trail. Facelift-ul primei generații de Qashqai a fost lansat în anul 2009 iar ca vânzare din Martie 2010. Partea frontală a fost modificată la fel și cea din spate cu noi faruri LED și stopuri LED. La interior s-au adăugat noi instrumente, mici spații de stocare dar și o insonorizare mai bună. Versiunea europeană a primit de asemenea controlul electronic al stabilități ca dotare standard dar și două noi culori. Versiunea facelift a primit și o motorizare mai eficientă pe nume Pure Drive. În anul 2011 s-a introdus motorul de 1.6 dCi ce a înlocuit vechiul 2.0 dCi.

A doua generație a modelului Nissan QashQai s-a produs în perioada 2013-2021 și poartă numele de cod J11. Este un vehicul mai mare ca dimensiuni față de prima generație. Are la bază platforma CMF-CD pe care o regăsim și la alte modele precum Nissan X-Trail sau Renault Kadjar. În anul 2014, QashQai a primit tilul de ”Mașina anului 2014” de la revista What Car?. Această generație beneficiază de motorizări pe benzină de 1.2 l, 1.3 l, 1.6 l și 2.0 l iar pe motorină de 1.5 l, 1.6 l și 1.7 l. Facelift-ul celei de-a doua generație s-a lansat în anul 2017 și a primit modificări la exterior cât și la interior.

A treia generație de Nissan QashQai se produce începând cu anul 2021. Este o generație mai mare ca dimensiuni față de cea veche. Are la bază însă aceiași platformă CMF-CD pe care o regăsim și pe Nissan X-Trail sau Renault Austral. Qashqai este acum mai ușor dar mai rezistent datorită noilor tehnologii de fabricație. Această generație de QashQai beneficiază pe lâng motorizările pe benzină de 1.3 litri și de o motorizare hybrid cu motor de 1.5 litri și unul electric. Noile modele nu mai pot fi configurate cu motoare pe motorină ci doar pe benzină sau benzină+electric. Ca transmisie se poate opta pe manuală în șase trepte, automată X-Tronic în șapte trepte sau cu raport unic la versiunile electrice.


Probleme semnalate Nissan QashQai I J10 2006-2013

  • Probleme cu DPF-ul la versiunile diesel de 2.0 litri și 1.5 litri.
  • Motorul de 1.5 poate suferi de probleme la supape.
  • Probleme cu turbina.
  • Probleme cu amortizoarele pe spate. Se pot auzi zgomote.
  • Probleme cu ambreiajul.
  • Fum pe așapament.
  • Miros de ars la interior.
  • Infiltratii de apă.
  • Zgomote la interior din zona bordului și a scaunelor față.
  • Ornamentele ușilor nu sunt bine montate.
  • Defectarea contactului. Nu se poate scoate cheia.
  • Cutia automată CVT este supusă uzuri. Este întâlnită în special la motorizările pe benzină.

Probleme semnalate Nissan QashQai II J11 2013-2021

  • Probleme legate de baterie descărcată.
  • Infiltrații de apă la interior.
  • Defecțiunea aparatului de aer condiționat.
  • Apă se poate infiltra la senzorii de parcare. Aceștia se pot defecta.
  • Sistemul multimedia este dificil de utilizat.
  • Zgomote din partea față la manevrare și viteze mici. Din garniturii arcului de la suspensie.
  • Consum ridicat de ulei.
  • Probleme cu sistemul start-stop.
  • Defecțiune electrică la senzori ABS și ESP. Se pot aprinde din senin.
  • Probleme cu răcitorul EGR.
  • Fiabilitate scăzută a cutiei de viteze automate Xtronic.
  • Probleme cu centurile de siguranță.

Probleme semnalate Nissan QashQai III J12 2021-

Nu s-au raportat momentan probleme cu această generație.

Consum Nissan QashQai I J10 

  • 1.5 DCI 103 CP – Consum 5.5 l
  • 1.5 DCI 106 CP – Consum 4.9 l
  • 1.5 DCI 110 CP – Consum 4.9 l
  • 1.6 DCI 106 CP – Consum 5.2 l
  • 1.6 DCI 131 CP – Consum 4.5 l
  • 1.6 114 CP – Consum 6.7 l
  • 1.6 117 CP – Consum 6.4 l
  • 2.0 141 CP – Consum 8.1 l
  • 2.0 DCI 150 CP – Consum 6.6 l

Consum Nissan QashQai II J11

  • 1.2 DIG-T 115 CP – Consum 5.6 l
  • 1.5 DCI 110 CP – Consum 4.0 l
  • 1.6 DCI 130 CP – Consum 4.6 l
  • 1.6 DIG-T 163 CP – Consum 6.0 l
  • 1.3i 140 CP – Consum 5.7 l
  • 1.3i 160 CP – Consum 5.7 l
  • 1.5 dCI 115 CP – Consum 4.4 l
  • 1.7 DCI 150 CP – Consum 4.8 l

Consum Nissan QashQai III J12

  • 1.3 DIG-T 140 CP Mild Hybrid – Consum 5.8 l
  • 1.3 DIG-T 158 CP Mild Hybrid – Consum 5.6 l
  • 1.5 VC-T 190 CP e-Power – Consum 5.4 l

Motoare populare/recomandate Nissan QashQai I J10

  • 1.5 DCI 106 CP
  • 1.5 DCI 110 CP
  • 2.0 DCI 150 CP
  • 1.6 114 CP
  • 2.0 141 CP
  • 1.6 117 CP
  • 1.6 DCI 130 CP

Motoare populare/recomandate Nissan QashQai II J11

  • 1.2 DIG-T 116 CP
  • 1.5 DCI 110 CP
  • 1.6 DCI 130 CP
  • 1.2 DIG-T 115 CP
  • 1.3 DIG-T 160 CP
  • 1.3 DIG-T 158 CP
  • 1.3 DIG-T 140 CP
  • 1.5 DCI 110 CP
  • 1.6 DCI 130 CP

Motoare populare/recomandate Nissan QashQai III J12

  • 1.3 DIG-T 158 CP
  • e-Power 190 CP

Motoare populare în Europa și România ale Nissan QashQai și problemele lor.

1.5 DCI – Nissan QashQai

Motor fiabil în general dar se pot întâmpla următoarele probleme după un anumit număr de kilometrii, în general după 100.000/150.000.

Uzura prematură a cuzineților de bielă. Aceasta este una dintre cele mai grave probleme. Uzura cuzineților poate duce la griparea motorului. Se recomandă schimbarea uleiului mai des decât specificația oficială (max. 10.000 km) și folosirea unui ulei de calitate.

Probleme cu turbina. Pe versiunile mai vechi, turbina poate ceda din cauza lubrifierii slabe sau a acumulării de particule în circuitul de ulei. Este important să verifici dacă turbina fluieră sau dacă motorul are pierderi de putere.

EGR înfundat. Supapa EGR se poate bloca din cauza depunerilor de carbon, mai ales la utilizarea predominant urbană. Simptomele includ ralanti instabil, pierderi de putere și fum excesiv.

Filtrul de particule (DPF) problematic. La versiunile Euro 5+, filtrul de particule (DPF) se poate înfunda dacă mașina este folosită doar în oraș, fără drumuri mai lungi pentru regenerare.

Injectoare defecte sau înfundate. Injectoarele Delphi de pe versiunile mai vechi pot suferi de uzură prematură sau scurgeri, ducând la rateuri și consum ridicat de combustibil.

Probleme Distribuție pe curea. Cureaua de distribuție trebuie schimbată la intervalele recomandate (de obicei 5 ani sau 120.000 km, dar mai bine mai devreme). Un eșec al curelei poate duce la distrugerea motorului.

Probleme Pompa de ulei și pompa de apă. La unele modele, pompa de ulei poate avea probleme cu debitul redus, ceea ce afectează lubrifierea motorului. Pompa de apă trebuie verificată la fiecare revizie, deoarece poate prezenta scurgeri.

Consum de ulei. Unele motoare 1.5 dCi pot prezenta un consum crescut de ulei, ceea ce necesită verificări periodice și completări. Din cauza segmentilor sau a garniturilor deteriorate.

Nivelul antigelului în vasul de expansiune. Uneori, nivelul antigelului poate scădea sau crește neașteptat, ceea ce poate fi cauzat de probleme cu vasul de expansiune sau de aerisirea sistemului

Senzorul EGR  poate prezenta defecțiuni care duc la intrarea în modul de avarie

Pierderea de antigel. Acest motor poate avea pierderi de antigel, care pot apărea din cauza unor defecte la sistemul de răcire, cum ar fi pompa de apă sau alte componente.

Zgomote și pierderi de putere. Sâsâituri pot proveni de la turbocompresor sau de la scăpări în sistemul de admisie. Pierderi de putere pot fi cauzate de probleme la senzorii de presiune sau la sistemul de recirculare a gazelor.

Probleme la pornirea la rece. În special iarna, sistemul de preîncălzire poate eșua, provocând porniri greoaie. Cauze: bujii de incandescență defecte sau releu defect.

1.6 DCI – Nissan QashQai

Probleme cu turbina. Turbina poate ceda prematur, mai ales la mașinile care au fost utilizate preponderent în oraș. Motive: schimburi de ulei întârziate, stil de condus agresiv, oprirea motorului fără răcire adecvată a turbinei.

Depuneri de funingine în galeria de admisie. Se acumulează funingine în timp, ceea ce poate afecta fluxul de aer și performanța motorului. Cauza principală este sistemul EGR, care recirculă gazele arse pentru a reduce emisiile.

Probleme cu EGR și DPF. Filtrul de particule se poate înfunda dacă mașina este folosită predominant în oraș și nu are ocazia să parcurgă drumuri lungi unde se poate regenera.

Vana EGR poate rămâne blocată din cauza acumulării de calamină.

Consumul de ulei. Unele motoare 1.6 dCi au fost raportate cu un consum crescut de ulei, în special la rulaje mai mari. Se recomandă verificarea periodică a nivelului de ulei și schimburi regulate.

Probleme cu distribuția lanț de distribuție .În teorie, lanțul de distribuție ar trebui să fie fără întreținere, dar există cazuri în care s-a alungit prematur, necesitând înlocuire. Simptome: zgomote metalice la pornire și ralanti, erori de sincronizare a motorului.

Injectoare defecte. Pot apărea probleme cu injectoarele Bosch, care pot începe să scape motorină, afectând performanța motorului și ducând la un mers neregulat.

Probleme electrice, senzori de oxigen, ABS/ESP.
Unele modele pot avea probleme cu senzorii de oxigen din cauza unui scurtcircuit electric, ceea ce poate afecta performanța motorului și emisiile. De asemenea, unele vehicule pot avea probleme cu iluminarea lămpilor de avertizare ABS/ESP din cauza unei conexiuni slabe a cablului de masă al motorului.


Producător Nissan
Dată începere producție: 2006
Țări asamblare: Marea Britanie, Japonia, Rusia și China.
Clasă: SUV compact
Modele: J10 2006-2013, J11 2013-2021, J12 2021-

PRO:

  • Preț bun de achiziție.
  • Dotări optime raportate la preț.
  • Fiabilitate decentă.
  • Costuri acceptabile de întreținere.
  • Consum redus de combustibil.

Contra:

  • Calitatea slabă a imaginii la media-player.
  • Dotările suplimentare sunt costisitoare.

Probleme, în funcție de model:

S-au raportat probleme legate de: filtrul de particule, cutia automată de viteze CVT, sistemul start-stop,

Consum combustibil:

Modelul 2013 de 1.5 dci cu 110 cai are un consum mediu de 3.8 – 4.0 litri la 100 km.

Date tehnice și modele:

Nissan Qashqai III (J12)
2021 – SUV, Crossover
Power: from 140 to 158 Hp | Dimensions: 4425 x 1835 x 1625 mm

Nissan Qashqai II (J11, facelift 2017)

2017 – 2021 SUV, Crossover
Power: from 110 to 163 Hp | Dimensions: 4394 x 1806 x 1595 mm

Nissan Qashqai II (J11)

2013 – 2017 SUV, Crossover
Power: from 110 to 163 Hp | Dimensions: 4377 x 1806 x 1595 mm
Nissan Qashqai+2 I (NJ10, facelift 2010)
2010 – 2014 SUV, Crossover
Power: from 110 to 150 Hp | Dimensions: 4541 x 1780 x 1645 mm

Nissan Qashqai I (J10, facelift 2010)

2010 – 2014 SUV, Crossover
Power: from 103 to 150 Hp | Dimensions: 4330 x 1780 x 1615 mm
Nissan Qashqai+2 I (NJ10)
2008 – 2010 SUV, Crossover
Power: from 103 to 150 Hp | Dimensions: 4530 x 1780 x 1645 mm

Nissan Qashqai I (J10)

2007 – 2010 SUV, Crossover
Power: from 103 to 150 Hp | Dimensions: 4315 x 1780 x 1605 mm

sursă date: auto-data.net

Competitori și Alternative:

  • Fiat 500X
  • Ford EcoSport
  • Ford Escape
  • Haval H2
  • Haval H6
  • Holden Captiva
  • Holden Equinox
  • Holden Trax
  • Honda CR-V
  • Honda HR-V
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Venue
  • Infiniti Q30
  • Jeep Cherokee
  • Jeep Compass
  • Jeep Renegade
  • Jeep Wrangler
  • Kia Sportage
  • LDV D90
  • Mahindra XUV500
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-5
  • MG HS
  • Mini Countryman
  • Mitsubishi ASX
  • Mitsubishi Eclipse Cross
  • Mitsubishi Outlander
  • Nissan Juke
  • Nissan X-Trail
  • Peugeot 2008
  • Peugeot 3008
  • Renault Captur
  • Renault Koleos
  • Skoda KAROQ
  • Skoda Octavia
  • Subaru Forester
  • Subaru Outback
  • Subaru XV
  • Suzuki S-Cross
  • Suzuki Vitara
  • Toyota C-HR
  • Toyota RAV4
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Tiguan

Galerie Foto Nissan QashQai:

Prezentare Video Nissan QashQai I

Prezentare Video Nissan QashQai II

Prezentare Video Nissan QashQai III

6 comments

  1. O alternativa pentru cei care nu vor BMW X3 sau VW Tiguan. Nu este alternativa la Duster pentru ca nu se pot compara. Detin un model din 2015, il am din 2019 iar de atunci nu am avut probleme grave. Este o masina destul de fiabila dar modesta la interior dupa parerea mea. Consum foarte bun in schimb, am un prieten cu Tiguan si ii consuma mai mult.

  2. Am achizitionat un Nissan Qashqai acum 3 luni. Este anul 2015 si arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. Am vrut ceva mai frumos si confortabil decat un Duster dar nici un Tiguan pentru ca masinile produse de VW sunt din ce in ce mai problematice.

  3. Probleme mari cu servisul. Aștept piesa de 2 luni pentru qashqai din 2021. Mașina este la ei de 3 luni. Ma trimit de la unu la altul.

  4. Am Nissan qashqai cu motorul de 1.5 diesel. Merge bine, nu am avut probleme în trei ani de utilizare moderată. Ca design este bestial.

  5. Am avut J11și 1.6 și 1.5 dci ambele sunt foarte bune, un plus la 1.6 la depășire, în rest sunt ok din toate punctele de vedere.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *