Info și istoric:
Opel Insignia este un automobil de familie din segmentul D produs de către Opel din anul 2008. Este un model relativ nou în comparație cu competitorii săi și înlocuiește modelul Vectra și Signum. Insignia se află la a doua generație, ultima fiind lansată în anul 2017. Prima generație a beneficiat de un facelift în anul 2013. Modelul a beneficiat de motoare atât pe benzină cât și pe motorină iar transmisia a fost atât manuală în 6 rapoarte cât și automată. Automobilul se regăsesște sub formă de berlină și combi/break. Versiunea sportivă se numește OPC iar aici regăsim motoare de 2.8 litri benzină de de tip V6. Este un autoturism relativ ieftin în comparație cu competitorii săi și se remarcă prin spațiu generos atât la pasageri cât și în portbagaj. În Marea Britanie, autoturismul este denumit Vauxall Insignia, în Amerca de Nord și China Buick Regal, iar în Australia și Noua Zeelandă Holden Commodore.
Din anul 2022, Opel Insignia s-a oprit din producție dar este posibil să revină în anul 2025.
Probleme semnalate Opel Insignia G09 2008-2017
- Scurgeri de antigel. La modelul din 2011 cu motor de 2.0 litri CDTI.
- Martor aprins. Legat de senzori de evacuare. Erori de cod P0421 și P2080.
- Scurgere de ulei la anumite modele. În zona unde se întâlnesc motorul și cutia de viteze.
- Probleme cu direcția. O cremalieră poate fi zgomotoasă.
- Scurgeri de ulei din zona chiuloasei la motoarele de 1.8 litri.
- Probleme cu cablurile schimbătorului de viteze.
- Infiltrații de apă pe la încuietorile hayonului.
- Frâne zgomotoase odată cu kilometrajul ridicat.
- Uzura senzorilor ABS.
- Probleme cu cutia de viteze manuală. Schimbarea grea a vitezelor.
- Probleme airbag-uri. Rechemare în 2009-2010.
- Probleme cu motorașele geamurile electrice Rechemare 2010-2011.
- Probleme cu rulmenți cutiei de viteze M32. Probleme cu rulmentul din treapta 6.
- Uzura amortizoarelor FlexRide.
- Uzura prematură a volantei cu masă dublă.
- Piston fisurat la motorul de 1.6T. Pistonul nr 4 poate crăpa.
- Defecțiunea supapei PCV. La motorizarea de 1.4 turbo.
- Uzura deschizătorului portbagajului.
- Depuneri de carbon. Pe motoarele de 1.6 T și 2.0 T. Scade puterea motorului, crește consumul și pornirea grea la rece. Poate apărea și martorul check-engine.
- Probleme cu direcția. Model 2016. Filetul de pe știftul de pivotare al capătului tijei de cale poate să nu fie conform.
- Anumiți utilizatori au raportat fisură a parbrizului.
- Defecțiune a radiatorului. Se poate sparge.
- Probleme cu sistemul Haldex.
- Tijele spate de stabilitate se pot rupe. Din cauza coroziuni. 2007-2013.
- Uzura electromotorului.
Probleme semnalate Opel Insignia Z18 2017-2022
- La un anumit număr de Insignia B din 2018, centurile de siguranță exterioare din spate ar putea fi direcționate incorect la punctul de ancorare.
- Uzura furtunului de combustibil.
- Deteriorarea conductei de retur a uleiului din turbo.
- Închiderea centralizată a ușilor se poate debloca.
- Înfudarea DPF la motorizările diesel.
- Uzura prematură a electromotorului.
- Placa pedalei de frână se poate desprinde atunci când este sub sarcină. Acest lucru ar putea restricționa aplicarea frânei, crescând riscul unui accident. 2021.
- Probleme cu senzorul DPF.
Probleme 2.0 CDTI
- Zgomot și vibrații la turații ridicate. Din cauza unei electrovalve de comandă a turbocompresorului sparte/deteriorate.
- Pierderea puterii. Bușonul de vid al raditoatorului EGR poate fi slăbit sau deteriorat.
- Garnitura de cauciuc/Oring ulei din jurul pompei de ulei deveine casantă și se defectează.
Producător | Opel |
Dată începere producție: | 2008 |
Țări asamblare: | Germania, Rusia, China |
Clasă: | Familie |
Modele: | G09 2008, Z18 2017. |
PRO:
- Preț optim de achiziție.
- Aspect interior și exterior frumos.
- Consum acceptabil de combustibil.
- Interior și portbagaj spațios.
- Costuri medii de întreținere.
- Scaune confortabile.
Contra:
- S-au relatat anumite probleme legate de fiabilitate.
- Anumiți posesori au remarcat probleme legate de slaba vizibilitate.
Probleme, în funcție de model:
S-au relatat probleme legate de: senzorul dpf, probleme legate de electronică, electromotorul este sensibil.
Date tehnice și modele:
Opel Insignia Grand Sport (B, facelift 2020)
2020 – Liftback
Putere : de la 122 la 200 CP | Dimensiuni: 4897 x 1863 x 1455 mm
Opel Insignia Sports Tourer (B, facelift 2020)
2020 – Combi
Putere : de la 122 la 200 CP | Dimensiuni: 4986 x 1863 x 1500 mm
Opel Insignia Grand Sport (B)
2017 – 2020 Hatchback
Putere : de la 110 la 260 CP | Dimensiuni: 4910 x 1863 x 1455 mm
Opel Insignia Sports Tourer (B)
2017 – 2020 Combi
Putere : de la 110 la 260 CP | Dimensiuni: 4998 x 1863 x 1500 mm
Opel Insignia Country Tourer (B)
2017 – 2020 Combi
Putere : de la 165 la 260 CP | Dimensiuni: 5004 x 1871 x 1525 mm
Opel Insignia Sedan (A, facelift 2013)
2013 – 2017 Sedan
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4842 x 1858 x 1498 mm
Opel Insignia Hatchback (A, facelift 2013)
2013 – 2017 Hatchback
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4842 x 1858 x 1498 mm
Opel Insignia Sports Tourer (A, facelift 2013)
2013 – 2018 Combi
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4913 x 1858 x 1520 mm
Opel Insignia Country Tourer (A, facelift 2013)
2013 – 2017 Combi
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4920 x 1856 x 1526 mm
Opel Insignia Sports Tourer (A)
2009 – 2013 Combi
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4908 x 1858 x 1520 mm
Opel Insignia Sedan (A)
2008 – 2013 Sedan
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4830 x 1858 x 1498 mm
Opel Insignia Hatchback (A)
2008 – 2013 Hatchback
Putere : de la 110 la 325 CP | Dimensiuni: 4830 x 1858 x 1498 mm
sursă date: auto-data.net
Consum:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Modelul cu 2.0 CDTI 110 cai puteredin perioada 2013-2017 are un consum mediu de 4.5 litri la 100 km.
Competitori și Alternative:
- Skoda Superb
- Ford Mondeo
- Mazda 6
- Pugeot 508
- Hyundai i40
- VW Passat
Galerie Foto Opel Insignia
Prezentare video Opel Insignia I
Prezentare video Opel Insignia II

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.
Este o masina superba din toate punctele de vedere.Am o insignia grand sport fabricatie 2021.Inainte am avut tot o insignia din 2010 sport tourer.Am fost foarte multumit de ea, de aceea am ramas tot pe segmentul acesta.
Nu excelează la nimic dar funcționează bine. Eu am un model sh din 2014 și pot spune că sunt ok. Am trecut de la Astra iar Insignia este mult mai puternic, confortabil, dotat etc. Pe autostradă merg cu 170 lejer și constant.