Leapmotor T03 2020-Prezent – Păreri și Probleme

Ultima actualizare la data de 8 mai 2025

Leapmotor T03 este un automobil electric compact, destinat în special traficului urban. Proiectat de producătorul chinez Leapmotor parte a grupului Stellantis din 2024, a fost lansat în Europa în 2025 cu prețuri de la 19.900 € în România fără Rabla. Dimensiuni exterioare mici de 3,62 m lungime se combină cu un interior surprinzător de spațios,asigurând loc pentru patru adulți. Designul amintește de Fiat Panda sau Renault Twingo, cu elemente rotunjite și o față zâmbitoare

Este concepută pentru a fi o soluție accesibilă și practică pentru mobilitatea urbană. Se încadrează în segmentul mini-mașinilor electrice concurând cu modele precum Dacia Spring, Renault Twingo E-Tech, Fiat 500e și alte mașini electrice de mici dimensiuni.


Calități Leapmotor T03 2020-Prezent

Preț accesibil, unul dintre principalele sale atuuri este prețul de achiziție care o poziționează ca o opțiune atractivă pentru cei care caută o mașină electrică cu buget redus.

Dimensiuni compacte, este ideală pentru oraș, ușor de parcat și manevrat în trafic aglomerat.

Echipare destul de bună, T03 vine cu dotări surprinzătoare pentru clasa sa cum ar fi un ecran tactil de dimensiuni generoase pentru sistemul de infotainment, funcții de asistență pentru șofer de nivel L2 în unele versiuni și conectivitate bună.

Siguranță, 6 airbag‑uri, AEB urban, detectarea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea benzii, camere și senzori multiple.

Costuri de funcționare reduse fiind electrică beneficiază de costuri mai mici cu combustibilul și cu întreținerea, având mai puține piese mobile în comparație cu un motor cu ardere internă.

Design modern și atractiv, designul este considerat plăcut și modern pentru o mașină de oraș.

Garantie 4 ani pentru mașină nouă.

Încărcare rapidă, 36 min 30-80% DC.

Alarme de supraîncălzire baterie. Mesaje Battery Overheat la încărcare.

Regenerare frână slabă.


Motoare bune și fiabile Leapmotor T03 2020-Prezent

55 kW – 31,9 kWh este echilibrul ideal între performanță, autonomie și încărcare rapidă. Are puține rapoarte de supraîncălzire și are cost moderat.

40 kW – 21,6 kWh este fiabil dar sub‑motorizat și are autonomie scăzută. Este recomandat strict pentru naveta urbană foarte scurtă


Probleme Leapmotor T03 2020-Prezent

Blocări ale sistemului multimedia, răspuns lent al ecranului tactil, erori de conectivitate Bluetooth sau cu aplicațiile.

Funcționarea defectuoasă a unor senzori de parcare, de lumină, probleme cu sistemul de închidere centralizată sau cu geamurile electrice.

Autonomia reală obținută poate fi semnificativ mai mică decât cea oficială.

Avertismente sonore excesive precum asistență la păstrarea benzii care nu pot fi dezactivate permanent.

Zgomot la viteză mare, zgomot de vânt semnificativ peste 90 km/h.

Infotainment neintuitiv, interfață greoaie, lipsă Apple CarPlay/Android Auto.

Materiale interior basic, plastic dur pe console și uși.

Lipsa pompei de căldură, încălzire lentă a habitaclului în condiții friguroase.


Păreri proprietari Leapmotor T03 2020-Prezent

Proprietar T03 din Malta. Sunt fericit să afirm că raportul calitate-preț este foarte bun, iar mașina este ideală pentru condusul urban. Autonomia de 276 km ar putea fi incomodă dacă faci naveta lungă frecvent. Singurele mele nemulțumiri sunt că nu se conectează la CarPlay sau Android Auto și mi-aș fi dorit să aibă o protecție sub motor pentru a menține compartimentul curat. Sper ca unele companii aftermarket să înceapă să producă astfel de accesorii.

Am fost plăcut surprins de Leapmotor T03. Mă așteptam să fie similar cu rivalii săi chinezești – decent pentru un prim model, dar fără finețea unei mașini europene. Dar, dacă treci peste zgomotul aerului și avertizările sonore enervante, diferența e aproape imperceptibilă. Se poziționează perfect în clasa A, fiind o opțiune atractivă la prețul ei.

Cel mai impresionant este că nu se simte atât de ieftină pe cât este. Echiparea este generoasă, beneficiezi de o garanție de patru ani (suficientă pentru un contract PCP), autonomia este adecvată scopului său și, surpriză, chiar este distractivă la volan. În plus, este susținută de puterea logistică a Stellantis, astfel că accesul la piese și asistența din reprezentanțe sunt deja la un nivel solid.

sursă păreri: .reddit.com/r/electricvehicles/comments/1g7d5mg/16k_leapmotor_t03_in_uk_later_this_year_fourseat/ și carmagazine.co.uk/car-reviews/leapmotor/t03-hatchback/


Avantaje Leapmotor T03 2020-Prezent

Prețul foarte competitiv.

Echiparea bună pentru banii plătiți în special sistemul infotainment și funcțiile de asistență.
Agilitatea în oraș și ușurința la parcare.

Costurile mici de rulare.

Autonomia decentă pentru utilizare urbană și periurbană (pentru versiunile cu baterie mai mare).

Dezavantaje Leapmotor T03 2020-Prezent

Calitatea materialelor la interior este percepută ca fiind entry-level, cu mult plastic dur.

Confortul la drum lung poate fi limitat – scaune, suspensie.

Performanța este adecvată pentru oraș dar poate fi modestă la viteze mai mari sau pe drumuri cu rampe accentuate.

Fiabilitatea pe termen lung este încă o necunoscută pentru mulți având în vedere noutatea mărcii pe anumite piețe.

Rețeaua de service și disponibilitatea pieselor de schimb pot fi o preocupare în regiunile unde marca nu este bine stabilită.

Unele recenzii menționează zgomotul de rulare și la vânt la viteze mai mari.

Sistemul de infotainment, deși bogat în funcții, poate avea uneori întârzieri sau erori de software.


Autonomie Leapmotor T03 2020-Prezent

Motor de 75 CP cu baterie de 31.9 kWh. Autonomie de 301 km. Pe cicluri mai realiste precum WLTP sau în condiții reale, autonomia ar fi mai degrabă în jur de 200-250 km.

Motor de 109 CP cu baterie de 41.3 kWh. Autonomie 403 km. În condiții reale sau WLTP, autonomia ar fi mai probabil în jur de 280-330 km.


Alternative Leapmotor T03 2020-Prezent

Dacia Spring este adesea cel mai direct competitor în Europa în ceea ce privește prețul. Oferă o abordare similară axată pe accesibilitate. Poate avea o rețea de service mai extinsă în Europa.

Renault Twingo E-Tech Electric este o altă mașină de oraș electrică, cu un design distinctiv și agilitate bună, dar de obicei cu o autonomie ceva mai mică decât versiunile de top ale T03.

Volkswagen e-up!, Skoda Citigoe iV, SEAT Mii Electric sunt mașini de oraș electrice din grupul VW, cunoscute pentru calitatea construcției, dar adesea cu prețuri mai mari și posibil autonomii comparabile sau mai mici cu versiunile de bază T03.

Fiat 500e este o opțiune mai stilată și adesea mai scumpă, dar cu un brand puternic și tehnologie modernă. Versiunile de bază pot concura la preț cu T03-ul mai bine echipat.

MG4 EV este o clasă puțin mai mare, versiunea de bază a MG4 EV ar putea fi o alternativă dacă bugetul permite o ușoară creștere, oferind mai mult spațiu și, posibil, o autonomie mai bună.


Galerie Foto – Leapmotor T03 2020-Prezent

Prezentare Video – Leapmotor T03 2020-Prezent

Se merită Leapmotor T03 2020-Prezent?

Leapmotor T03 este o propunere interesantă în segmentul mașinilor electrice de buget oferind multă tehnologie și o autonomie decentă pentru prețul său. Dacă accentul principal este pe costul redus de achiziție și pe utilizarea preponderent urbană, iar eventualele riscuri asociate cu o marcă mai nouă sunt acceptabile, T03 poate fi o alegere bună.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *