Dacia Sandero de a doua generație este lansată în 2012 și a reprezentat un pas semnificativ înainte în ceea ce privește designul, calitatea percepută și dotările. Comparativ cu prima generație fiind mai bine dotată. A preluat platforma B0 de la Logan II și a beneficiat de o estetică modernizată atât la exterior cât și la interior. Versiunea Stepway are gardă la sol mărită, elemente de protecție din plastic și un aspect mai robust. Sandero Stepway a continuat să fie extrem de populară oferind un suflu de crossover la un preț accesibil. Pe parcursul anilor de producție, modelul a beneficiat de un facelift în 2016 care a adus mici retușuri de design precum stopuri, lumini de zi LED și îmbunătățiri la interior precum materiale, volan, sistem multimedia.
Fiind construite pe platforma Renault Clio III, aceste modele oferă o combinație echilibrată între costuri reduse de întreținere, consum eficient și o fiabilitate decentă.
Calități Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
Simplă și eficientă, este o mașină concepută pentru a fi simplă și fără tehnologii excesive. Fiind ușor și ieftin de reparat.
Preț de achiziție mic, fiind cel mai mare atu al Dacia Sandero. Oferă un raport calitate-preț excelent fiind una dintre cele mai accesibile mașini noi de pe piață la momentul lansării.
Costuri reduse de întreținere, piesele de schimb sunt relativ ieftine iar manopera în service-uri este accesibilă.
Fiabilitate bună. Simplitatea construcției și motoarele verificate în timp de Renault, Sandero II este considerată o mașină fiabilă.
Garda la sol bună, în special pentru versiunea Stepway, garda la sol mărită este un avantaj semnificativ pe drumurile mai puțin ideale din România.
Spațiu interior decent pentru un vehicul de clasa sa. Sandero oferă un spațiu interior surprinzător de generos inclusiv un portbagaj cu o capacitate bună.
Motoare bune și fiabile Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
1.2 16V D4F. Este un motor aspirat pe benzină cu 75 CP. Este o motorizare simplă, fără turbină, ideală pentru oraș și drumuri naționale la viteze moderate. Este cunoscut pentru durabilitatea sa și costurile reduse de întreținere.
0.9 TCe H4B. Este un motor turbo pe benzină cu 90 CP. Oferă o agilitate mai bună și un cuplu mai mare la turații joase fiind mai potrivit pentru drumuri lungi și depășiri.
1.5 dCi K9K. Este un motor diesel disponibil în variante de putere de 75 CP și 90 CP. Foarte economic, ideal pentru rulaj intens și drumuri lungi.
Probleme Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
Zgomote la trecerea peste denivelări, adesea de la bucșe, bielete antiruliu sau capete de bară.
Blocări, erori la conectarea Bluetooth, navigarea se blochează.
Consum de ulei în special la 0.9 TCe și 1.2 16V cu uzură.
Probleme la închidere centralizată/cheie. Cheia nu mai deblochează ușile sau se blochează intermitent.
Probleme la sistemul de climatizare/ventilație. Aer condiționat care nu mai răcește eficient, zgomote de la ventilator. Probleme cu compresorul, aer rece inconstant.
Pete de rugină la nivelul portierelor în special la margini, aripi sau pe sub mașină.
Alternator defect.
DPF înfundat la diesel.
Uzură prematură a ambreiajului la cutia Easy-R.
Defecțiuni la cureaua de distribuție la motorul de 1.2 16V 75 CP.
Defecțiuni la senzorii și vaporizatoarele instalației GPL.
Senzori de parcare defecți.
Șinele de acoperiș la Stepway se slăbesc în timp, producând zgomote.
Alte probleme raportate:
- Probleme cu airbag-ul șoferului la modelele fabricate în anul 2018.
- Există riscul ca contactul să nu se decupleze corect după pornirea vehiculului, ceea ce duce la blocarea cheii în poziția de pornire. La modelele fabricate în perioada 2017-2018.
- Probleme cu funcționare motorului la relantii.
- Probleme cu barerele suspensiei.
- Probleme cu vopseaua decojită pe bara de protecție spate.
- Uzura discurilor și plăcuțelor de frână.
- Blocare descuietori portbagajului.
- Martorul frânei de mână se aprinde și se stinge.
- Probleme cu suspensia.
- Ștergătoare uzate prematur.
- Pierderi ulei la motorul de 1.0 SCE 73.
- Probleme cu ușița rezervorului. Nu se mai deschide.
Păreri proprietari Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
Deținută de 7 ani luna viitoare, a avut doar reviziile regulate și înlocuiri ale pieselor uzate. Anvelope, plăcuțe de frână față și cureaua de distribuție la termen. Am tractat o rulotă mică prin Marea Britanie, din nou, mai mult decât capabilă pentru această sarcină. Am avut 3 mașini cu adevărat grozave: un Mitsubishi Spacestar DiD, un Lada 1200 original și Stepway-ul, toate s-au dovedit a fi de neclintit și niciuna nu a costat mult la achiziție sau întreținere.
Acest mașină a fost o surpriză plăcută. Am citit ce a spus James May (de la Top Gear) despre Dacia. El este un mare fan al mărcii și o susține cu entuziasm. Cautam să schimb vechea mea Peugeot 107, iar acest model mi-a atras atenția. Este fabricată cu sistem bi-fuel, adică poți alimenta atât cu GPL (la 57 de peni/litru), cât și cu benzina normală. Mi s-a părut o idee excelentă.
Am vrut una nouă sau aproape nouă, iar acest model era din noiembrie 2020, cu doar 6.700 de mile. Am cumpărat-o de la un dealer Ford oficial și, deși o am de doar o săptămână, până acum finisajele și calitatea construcției par la fel de bune ca la orice altă mașină. Un Renault Clio sau Kadjar similar ar fi costat mult mai mult. Chiar și o Ford Fiesta full option poate ajunge la £25.000.
Deși are doar aproximativ 1.000 cm³, micul motor cu 3 cilindri (același ca la Clio) oferă 100 CP. Versiunea Stepway are un stil SUV, ridicat, iar modelul meu este chiar dinainte de facelift-ul din 2021. Cred însă că modelele 2013–2020 sunt foarte reușite, iar sistemul GPL de fabrică mi s-a părut o alegere inteligentă.
O mașină bună și ieftină, care a fost fiabilă, cu excepția unei defecțiuni la motorul de pornire după 12 luni (probabil din cauza sistemului Stop-Start). A fost înlocuit cu o piesă actualizată de la Dacia/Renault în garanție și de aproape 2 ani funcționează perfect.
Se comportă excelent în oraș și pe drumurile secundare și este ok chiar și pe autostradă la distanțe de 1600 km. Cu anvelope all-season, a mers bine și pe zăpadă, iar garda la sol mai ridicată o face ușor de folosit, cu vizibilitate bună în toate direcțiile. Este ieftină de întreținut și nu a consumat ulei între revizii. Portbagajul este spațios pentru o mașină mică, iar cu banchetele pliate devine utilă pentru transport. O recomand ca o mașină mică, economică și practică
sursă păreri: parkers.co.uk/dacia/sandero/stepway-2013/owner-reviews/
Avantaje Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
Costuri mici de întreținere, consum de combustibil.
Mașina pare să facă față bine drumurilor mai puțin bune.
Spațiu interior și portbagaj surprinzător de bun.
Mulți raportează puține probleme majore pe parcursul anilor.
Lipsa sistemelor complicate reduce riscul de defecțiuni costisitoare.
Garda la sol de la Stepway este un avantaj major.
Dezavantaje Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
Izolație fonică slabă. Zgomotul motorului și al vântului poate fi destul de prezent la viteze mai mari.
Calitatea materialelelor la interior. Deși s-au îmbunătățit, plasticul dur predomină, iar finisajele sunt simple.
Suspensia poate fi uneori prea rigidă pe denivelări scurte.
Versiunile de bază sunt destul slab dotate.
Performanțe motorului de 1.2, fiind prea lent pentru drumuri extraurbane.
Consum Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
1.2 16V 75 CP: 5.8 – 6.0 l/100km
0.9 TCe 90 CP: 4.9 – 5.2 l/100km
1.0 SCe 73 CP: 5.2 – 5.5 l/100km a înlocuit 1.2 16V
1.6 MPI 82/80 CP: 7.0 – 7.5 l/100km benzina, 8.5 – 9.0 l/100km GPL
1.5 dCi 75 CP: 3.8 – 4.0 l/100km
1.5 dCi 90 CP: 3.9 – 4.1 l/100km
0.9 TCe GPL 90 CP: 6.5 – 7.0 l/100km.
1.0 SCe GPL 73 CP: 6.8 – 7.2 l/100km.
Alternative Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020
Renault Clio feră un confort și finisaje superioare, dar la un preț mai mare. Partajează multe motoare cu Sandero.
Skoda Fabia este o mașină bine construită, fiabilă, cu un interior spațios.
Hyundai i20 sau Kia Rio oferă o garanție bună și dotări decente la prețuri competitive.
Ford Fiesta este plăcută la condus cu motoare economice.
VW Polo este mai rafinat dar mai scump la achiziție și întreținere.
Galerie Foto
Prezentare Video
Se merită Dacia Sandero & Stepway II 2012-2020?
Da, Dacia Sandero & Stepway II se merită cu siguranță în special dacă ești în căutarea unei mașini practice, fiabile și economice. Sandero are costuri reduse de achiziție și întreținere.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.