Dacia Sandero & Stepway I 2008-2012 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Dacia Sandero a marcat intrarea constructorului român pe segmentul hatchback-urilor de clasă mică, oferind o alternativă accesibilă și spațioasă la modelele concurente. Lansat inițial în Brazilia în 2007 sub marca Renault, modelul a ajuns în Europa în 2008 sub sigla Dacia. Este construit pe platforma B0 aceeași utilizată și pe Logan. În anul 2009 a apărut varianta crossover Stepway, cu o garda la sol crescută.


Calități Dacia Sandero/Stepway I 2008-2012

Fiabilitate, unele motorizări s-au dovedit a fi destul de fiabile în timp.

Prețu accesibil fiind unul dintre principalele atuuri ale modelului, oferind un raport preț/calitate greu de egalat la momentul lansării și chiar și pe piața second-hand.

Pentru clasa sa Sandero I oferă un interior surprinzător de spațios, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, având un portbagaj de 320 de litri.

Construită pentru a face față și drumurilor mai puțin prietenoase, Sandero I beneficiază de o suspensie robustă și o gardă la sol mai mare decât majoritatea hatchback-urilor din clasa sa.

Piesele de schimb sunt relativ ieftine și ușor de găsit iar mecanica simplă face ca intervențiile în service să fie ieftine.


Motoare bune și fiabile Dacia Sandero/Stepway I 2008-2012

1.4 MPI de 75 CP. Este un motor clasic cu 8 supape, cunoscut pentru fiabilitatea sa și întreținerea facilă. Nu impresionează prin performanțe.

1.6 MPI de 87 CP sau 90 CP. Este asemănător cu 1.4 MPI în ceea ce privește construcția dar oferă un plus de putere și cuplu. Este considerat un motor fiabil și ușor de întreținut.

1.2 16V de 75 CP. Introdus ulterior, acest motor pe benzină cu 16 supape oferă un consum de combustibil ceva mai bun decât variantele MPI mai vechi. Dar fiind optim pentru oraș. A fost introdus mai spre finalul ciclului de viață al primei generații fiind conform normelor de poluare Euro 5. Deși economic acest motor este considerat submotorizat pentru caroseria Sandero, oferind performanțe modeste în afara orașului.

1.5 dCi diesel de 75 sau 90 CP este ideal pentru consum redus de 4.5–5.9 L/100 km și autonomie mare.


Probleme Dacia Sandero/Stepway I 2008-2012

Probleme cu rugina. În special la nivelul pragurilor, pasajelor roților, hayonului în zona încuietorii și a stopurilor și sub chedere.

Mici probleme electrice. Contacte imperfecte, probleme la macaralele electrice ale geamurilo, funcționarea defectuoasă a ștergătoarelor sau a sistemului de ventilație. Becuri arse frecvent.

Bucșele, pivoții, bieletele antiruliu și amortizoarele se pot uza relativ repede, mai ales pe drumuri proaste.

Butucurile încuietorilor sau mecanismele de acționare se pot defecta.

Zgomote și scârțâituri la interior.


Probleme Motor 1.4 MPI 75 CP Dacia Sandero I 2008-2012

Bobina de inducție poate ceda în timp, ducând la funcționarea neregulată a motorului. Se rezolvă prin înlocuire.

Senzorul de turație poate cauza probleme la pornire sau oprirea motorului în mers. Se înlocuiește.

Unele mașini pot prezenta un consum de ulei mai ridicat la rulaje mari, necesitând completări periodice sau în cazuri mai severe segmentarea motorului.

Probleme Motor 1.2 16V 75 CP Dacia Sandero I 2008-2012

Fiind 4 bobine, una pe fiecare cilindru, costul înlocuirii poate fi mai mare dacă cedează mai multe.

Sonda lambda poate necesita înlocuire afectând consumul și emisiile.

Probleme Motor 1.5 DCI de 68, 70, 85 sau 90 CP Dacia Sandero I 2008-2012

Sistemul de injecție Delphi este cunoscut ca fiind mai sensibil la calitatea motorinei și poate genera probleme costisitoare cu injectoarele și pompa de înaltă presiune cu pilitură. Versiunile ulterioare au trecut la sisteme de injecție Siemens/Continental, considerate mai fiabile.

Ca la orice motor diesel, turbina se poate uza mai ales dacă nu s-au respectat intervalele de schimb ale uleiului și filtrului de ulei sau dacă motorul a fost oprit brusc după un condus solicitant.

Filtrul de particule versiunile Euro 5 se poate înfunda, mai ales dacă mașina este folosită preponderent în oraș.

Supapa EGR se poate bloca din cauza depunerilor de calamina, afectând performanțele motorului și emisiile.

Probleme la cuzineți la unele generații mai vechi ale motorului 1.5 dCi în special înainte de 2010-2011.


Păreri proprietari Dacia Sandero I 2008-2012

Un proprietar spune: „E ca o conservă de ton: nu e wow, dar își face treaba”.

emillylevine1505
Am această mașină cu motor de 1.2 și are exact 160000 km și 14 ani. Primii 8 ani mergeam 6-7 mii km/an, iar de 6 ani merg 20000 km/an și nu am nicio problemă. Am băgat pînă la 140000 ulei 5w30 Dacia și de acum 2 ani 5w40 elf așa cum scrie în cartea tehnică și nu am avut probleme să pape ulei schimbînd uleiul la 20000 km.

MosNeagu1975
Am avut un Sandero exact la fel, motorizare, culoare, productie 2009. L-am vandut dupa 8 ani, la 61.000 km. Nu avea nicio pata de rugina. Volanul era ca nou. Motorul de abia incepuse sa mearga ca uns. O masina foarte buna, mi-am facut treaba cu ea si am avut grija de ea – revizii la timp, ITP, samd.

ostatic
Am Sandero 1.4 din 2009, luat prin programul rabla, deci fara dotari, 7000 euro noua. Masina are 50000 de km si sta in parcare la umbra. Cea mai mare problema cu ea a fost ambreajul, caruia i-a picat placa de presiune dupa aproape 49000 de km. Asta fiind sigura problema majora a masinii in 11 ani. Nu are nicio problema cu puncte de rugina sau plastic decolorat, nici macar aripa fata care in coltul dinspre usa, partea de jos, aduna frunze care se transforma in pamant si tin umezeala. Sunt greu de scos fara a da aripa jos, lucru pe care nu l-am facut niciodata. De asemenea nu are rugina nici pe unde am zgariat-o si a fost reparata.

sursă păreri: youtube.com


Avantaje Dacia Sandero I 2008-2012

Cost redus de achiziție și întreținere.

Spațiu interior și portbagaj suficient pentru o familie mică.

Robustețe și gardă la sol bună pentru drumurile din România.

Consum redus de combustibil, în special la motorizările diesel și 1.2 16V.

Manevrabilitate bună în oraș.

Dezavantaje Dacia Sandero I 2008-2012

Calitatea materialelor la interior, plasticele sunt tari și predispuse la zgârieturi.

Insonorizare slabă, zgomotul la rulare și cel al motorului pătrund destul de mult în habitaclu mai ales la viteze mai mari.

Confort limitat la drum lung, caunele pot deveni incomode după câteva ore de condus.

Chiar și pe echipările superioare, unele dotări considerate standard la alte mărci pot lipsi.

Performanțe modeste ale motoarelor de bază de 1.4 MPI.

Sensibilitate la vânt lateral din cauza înălțimii.


Consum Dacia Sandero I 2008-2012

1.0 16V 70 CP – Consum mixt: aprox. 5.5 – 6.5 l/100 km
1.2 16V 75 CP – Consum mixt: aprox. 5.9 – 6.5 l/100 km
1.4 MPI 75 CP – Consum mixt: aprox. 6.5 – 7.5 l/100 km
1.6 MPI 87 CP / 90 CP – Consum mixt: aprox. 7.0 – 8.0 l/100 km
1.6 16V 105 CP – Consum mixt: aprox. 7.0 – 8.2 l/100 km
1.5 dCi 68 CP / 70 CP – Consum mixt: aprox. 4.5 – 5.3 l/100 km
1.5 dCi 85 CP / 90 CP – Consum mixt: aprox. 4.3 – 5.0 l/100 km
1.2 16V GPL 72 CP – Consum mixt GPL: aprox. 7.5 – 8.5 l/100 km
1.4 MPI GPL – Consum mixt GPL: aprox. 8.0 – 9.5 l/100 km
1.6 MPI GPL – Consum mixt GPL: aprox. 8.5 – 10.0 l/100 km


Alternative Dacia Sandero I 2008-2012

Ford Fiesta generația VI 2008-2017. Are dinamică mai bună, manevrabilitate superioară, design mai atrăgător, interior mai bine finisat.

Opel Corsa D 2006-2014. Are confort mai bun, gamă variată de motorizări, disponibilitate mare pe piața second-hand.

Volkswagen Polo generația V 2009-2017. Are calitate superioară a materialelor și asamblării, imagine de marcă bună și valoare de revânzare mai bună.

Skoda Fabia generația II 2007-2014. Are spațiu interior bun, fiabilitate similară cu Polo, preț de achiziție mai bun decât Polo.

Renault Clio III 2005-2014. Are confort bun, siguranță ridicată, motorizări comune cu Sandero.

Hyundai i20 prima generație 2008-2014. Fiabilitate bună în special la motorizările pe benzină și mai multe dotări.

Kia Rio a doua generație UB 2011-2017. Design atrăgător după 2011 și fiabilitate bună.


Galerie Foto

Prezentare Video

Se merită Dacia Sandero I 2008-2012?

Da, Dacia Sandero I este o mașină corectă care își face treaba, oferind mult spațiu și costuri de rulare mici pentru prețul cerut. Este o alegere solidă pentru cei care caută un vehicul simplu, fiabil și economic. Cu o alegere corectă a motorizării și o verificare atentă poate fi un partener de drum de încredere și economic.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *