BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

BMW Seria 4 F32/F33/F36 a fost lansat în 2013 ca o derivată mai sportivă și mai stilată a Seriei 3 F30. Față de Seria 3 sedan, Seria 4 are un centru de greutate mai coborât, este mai lată și are un design distinct în special în partea frontală și linia plafonului. F32 este varianta Coupe cu două uși, axată pe sportivitate și design dinamic. F33 este varianta Cabriolet  cu hardtop retractabil metalic, oferind experiența condusului în aer liber combinată cu rafinamentul unui coupe când plafonul este ridicat. F36 este varianta Gran Coupe cu patru uși și hayon combinând eleganța unui coupe cu practicitatea unei berline.


Calități BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Design atractiv, este considerat unul dintre cele mai frumoase BMW-uri moderne, în special F32 și F36.

Manevrabilitate excelentă prin direcție precisă, suspensie bine echilibrată oferind o experiență de condus sportivă și angajantă.

Performanțe solide, Seria 4 oferă gamă largă de motoare pe benzină și diesel, de la variante economice la motoare puternice cu șase cilindri.

Interior premium prin materiale de bună calitate, finisaje atente, design ergonomic orientat către șofer. Sistemul de infotainment iDrive este unul dintre cele mai bune din clasă.

Rafinament prin izolare fonică, confort bun la drum lung chiar și în setările sportive.


Motoare bune și fiabile BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

B48 420i LCI, 430i este motorul turbo cu 4 cilindri de 2.0 litrim 184 CP și 252 CP. Este un motor considerat fiabil, eficient și oferă performanțe bune.

B58 440i este motorul turbo cu 6 cilindri în linie de 3.0 litri de 326 CP. Este considerat unul dintre cele mai bune motoare BMW moderne, foarte fiabil, puternic și surprinzător de eficient pentru performanțele oferite.

B47 418d, 420d, 425d este motorul diesel cu 4 cilindri de 2.0 litri de 150 CP, 190 CP, 224 CP. Este o evoluție a problematicului N47 și este considerat semnificativ mai fiabil în special în privința distribuției. Oferă un echilibru excelent între performanță și consum redus.

N57 430d, 435d este motorul diesel cu 6 cilindri în linie de 3.0 litri de 258 CP sau 313 CP. Este un motor foarte puternic, rafinat și fiabil, oferind performanțe impresionante și cuplu mare.


Motoare cu probleme BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

N20 420i pre-LCI, 428i este motorul turbo pe benzină de 2.0 litri de 184 CP sau 245 CP folosit în primii ani de producție până în 2016. Este cunoscut pentru problemele la sistemul de distribuție lanț și ghidaje din plastic casant, care pot duce la defecțiuni majore și costisitoare ale motorului dacă nu sunt remediate preventiv.

N47 dacă a echipat primele 418d/420d. Probleme cu distribuția pe lanț.

La N55 435i poate pica pompăa de apă electrică. Pot apărea scurgeri de ulei la carcasa filtrului de ulei. Conducta de supraalimentare din plastic este predispusă la fisurare.


Probleme BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Scurgeri de ulei pe la garnitura capac culbutori, garnitura carcasă filtru ulei, garnitura baie ulei.

Scurgeri antigel, vas de expansiune fisurat, furtunuri îmbătrânite, pompă de apă în special N55.

Probleme cu sistemul de răcire, termostat blocat, pompă de apă defectă mai ales la motoarele pe benzină N55, dar și la altele pot apărea probleme.

Bucși și elemente de suspensie, uzura bucșelor brațelor față în special cele mari, hidroelastice, poate cauza zgomote sau vibrații la frânare/accelerare. Amortizoarele pot necesita înlocuire la rulaje mari.

Probleme electrice minore pot apărea la senzori precum senzori ABS/DSC, senzori parcare. Sistemul iDrive este în general fiabil, dar uneori pot apărea blocaje minore

Farurile adaptive LED pot avea probleme la modulele de control.

Mecanism plafon F33 Cabrio, fiind un sistem complex, pot apărea probleme la senzori, motorașe hidraulice sau alinierea panourilor putând cauza erori sau scurgeri dacă garniturile nu sunt întreținute.

Zgomote la interior, diversi greierași pot apărea de la plastice, chedere sau din zona bordului/consolei.

Alte probleme raportate:

  • Probleme cu sistemul de răcire al motorului. Pot apărea scurgeri de lichid de răcire și probleme la pompa de apă. Supraîncălzirea motorului poate apărea datorită acestor probleme.
  • Probleme electrice diverse. Senzori defecți, geamuri electric cu probleme.
  • Probleme cu sistemul de infotainment.
  • Probleme cu suspensia și uzura sa. Pot apărea și zgomote.
  • Probleme cu pompa de combustibil. Pot apărea și scurgeri ale sale.
  • Pot apărea probleme cu uzura lanțului de distribuție.
  • Probleme cu turbo.
  • Probleme cu suspensia adaptivă.
  • Probleme cu direcția sport variabilă.
  • Probleme și rechemari din cauza airbag-urilor.
  • Axă spate slăbită. Rechemare pentru această problemă.
  • Probleme cu senzorul arborelui cotit. Seria 4 2018.
  • Probleme cu răcitorul EGR. Poate avea scurgeri. Seria 4 2014-2017.
  • Scurgeri de ulei prin zona garnituri băi de ulei.
  • Probleme cu cremaliera de direcție.
  • Probleme cu supapa EGR.
  • Probleme cu lanțul de distribuție la motorul pe benzină N20 Turbo. La modelele fabricate până în Ianuarie 2015.
  • Zgomote în interior datorită suspensiei sport.
  • Probleme cu condensatorul aerului condiționat. Se deteriorează datorită amplasarea sa aproape de sol.
  • Probleme cu sistemul de infotainment. O problemă generală la mașinile de generație nouă.
  • DPF înfundat la motorizările diesel cu mulți kilometrii. O altă problemă generală a motorizărilor diesel.

Probleme Motor B47 412d, 420d, 425d BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Probleme cu sistemul EGR. În special răcitorul EGR.

Filtrul de particule se poate înfunda.

Vibrații de la fulia arborelui cotit.


Păreri proprietari BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

435d 2017
Deținut de la 77 de mile până la 93.000. Cea mai bună mașină pe care am condus-o, darămite deținut, chiar și în comparație cu înlocuitoarea ei (un M340i) – și chiar și așa, sunt aspecte în care rămâne superioară.*

Niciodată nu a dat greș să mă facă să zâmbesc. În mai puțin de un mile, toate problemele se topesc. A transformat-o pe soția mea, care nu era pasionată de mașini, într-o persoană care ține la ce conduce. De la mulțumirea cu un Honda Civic (o mașină decentă pentru navetă, fără reclamații, Honda) la dorința de a avea ceva dinamic și distractiv la volan. Chiar ne-a păsat de această mașină. Oricine ar putea s-o conducă. E satisfăcătoare, dar protejează șoferul. Se simte solidă pe drum. Dar aș recomanda cu tărie suspensia adaptivă dacă gropile sunt frecvente în zona ta.

430d 2016
Această mașină are tot ce-ți poți dori: design elegant, manevrabilitate excepțională, consum de doar 5,9 l/100 km, calitate premium și o cutie de viteze în 8 trepte. Ce mai pot spune? Cea mai bună mașină pe care am avut-o vreodată – performanță și economie într-un singur pachet.

O recomand cu mare încredere BMW 430d oricărui șofer care dorește o mașină versatilă: la fel de ușor de condus în oraș, la viteze mici, cât și pe autostradă, unde surprinde cu eficiența sa.

420d 2014
Arată fantastic, e perfectă pentru naveta zilnică și nu are probleme cu doi adulți și doi copii mici pe bancheta din spate. Portbagajul e suficient. Pentru noii proprietari de mașini automate: asigurați-vă că schimbați uleiul din cutia de viteze la 60.000 km. Eu schimb uleiul și filtrul la fiecare 6-7.000 km, fac întreținere de bază săptămânal și, bat în lemn, totul a funcționat perfect. Cartea de service vă spune când și ce trebuie schimbat – eu folosesc jumătate din intervalul recomandat. Da, plătesc de două ori mai des, dar de ce să riști?*

Am motorul N47T, care, deși aparent e mai rezistent, am decis să-l întrețin meticulos – prevenția e cea mai bună politică. Până acum, nici o problemă. E confortabilă, cu scaune excelente, consum bun, iar pentru un diesel biturbo de 2 litri (184 CP), accelerează surprinzător de bine când e nevoie. Ușor de parcat, mulțumită senzorilor. Singurul lucru pe care l-aș schimba? Aș opta pentru un 430d/435d, dar asta rămâne un vis.

sursă păreri: parkers.co.uk/bmw/4-series/coupe-2013/owner-reviews/


Avantaje BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Plăcerea de a conduce, manevrabilitatea sportivă.

Aspectul exterior și interior.

Performanța motoarelor în special cele cu 6 cilindri.

Eficiența motoarelor diesel.

Calitatea sistemului iDrive.

Dezavantaje BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Costurile de întreținere și reparații tipice pentru un brand premium german.

Suspensia M Sport poate fi considerată prea fermă de unii pentru drumurile din România.

Spațiul limitat pe bancheta din spate în special F32 și F33.

Problemele specifice ale unor motorizări mai ales N20.

Unele zgomote/greierași pot apărea la interior în timp.

Complexitatea și potențialele probleme ale mecanismului de plafon la F33.


Consum BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

418i 1.5 litri, 3 cilindri, B38 – 136 CP – Consum 5.3−6.2 l/100km
420i 2.0 litri, 4 cilindri, N20 – 184 CP – Consum aprox. 6.1−6.8 l/100km
420i LCI 2.0 litri, 4 cilindri, B48 – 184 CP – Consum 5.5−6.5 l/100km
428i 2.0 litri, 4 cilindri, N20 – 245 CP – Consum 6.3−7.0 l/100km
430i 2.0 litri, 4 cilindri, B48 – 252 CP – Consum 5.8−6.7 l/100km
435i 3.0 litri, 6 cilindri, N55 – 306 CP – Consum 7.2−8.1 l/100km
440i 3.0 litri, 6 cilindri, B58 – 326 CP – Consum 6.6−7.7 l/100km
M4 3.0 litri, 6 cilindri, S55 – 431 CP standard, 450 CP, 460 CP CS – Consum 8.3−9.1 l/100km
418d 2.0 litri, 4 cilindri, B47 – 150 CP – Consum 4.1−5.0 l/100km
420d 2.0 litri, 4 cilindri, B47 – 190 CP – Consum 4.2−5.1 l/100km
425d 2.0 litri, 4 cilindri, B47 – 218 CP / 224 CP – Consum 4.6−5.4 l/100km
430d 3.0 litri, 6 cilindri, N57 – 258 CP – Consum 4.9−5.7 l/100km
435d 3.0 litri, 6 cilindri, N57 – 313 CP standard cu xDrive – Consum 5.4−6.0 l/100km


Alternative BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Audi A5 Coupe, Sportback, Cabriolet. Este o alternativă directă oferind un design elegant, interior de înaltă tehnologie, tracțiune integrală quattro renumită și un confort bun. Poate fi perceput ca fiind mai puțin sportiv în condus decât BMW.

Mercedes-Benz C-Class Coupe sau Cabriolet. Pune accent mai mare pe confort, lux și rafinament interior. Designul este elegant iar tehnologia este avansată. Manevrabilitatea este bună dar în general mai orientată spre confort decât Seria 4.

Lexus RC este o alternativă japoneză care se remarcă prin fiabilitate excelentă, design agresiv și un interior bine construit. Este mai puțin spațios și gama de motoare este mai limitată. Manevrabilitatea este bună dar poate nu la fel de incisivă ca la BMW.

Infiniti Q60 este o opțiune mai rară cu un design atrăgător și un motor V6 twin-turbo puternic. Fiabilitatea este bună, dar rețeaua de service și valoarea de revânzare pot fi puncte slabe în Europa.


Galerie Foto – BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Prezentare Video – BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021

Se merită BMW Seria 4 F32/F33/F36 2013-2021?

BMW Seria 4 F32/F33/F36 este o mașină excelentă pentru cei care caută o combinație de stil, performanță și plăcere de a conduce. Motoarele B-series B48, B58, B47 sunt în general cele mai recomandate pentru un echilibru bun între performanță, eficiență și fiabilitate.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *