Alegerea Perfectă: 10 Mașini Fiabile la 5000 Euro

Ultima actualizare la data de 16 ianuarie 2025

Visul de a avea o mașină personală este la îndemâna multora, chiar și cu un buget limitat. În acest articol, îți prezentăm top 10 recomandări de mașini second-hand, cu un preț sub 5.000 de euro. Indiferent dacă ai nevoie de un mijloc de transport pentru naveta zilnică sau pentru escapade de weekend, cu siguranță vei găsi aici o opțiune potrivită

Top 10 Recomandări de mașini la aproximativ 5000 euro

Volkswagen Golf 6 2008-2012

Volkswagen Golf Vi
Volkswagen Golf VI este un autoturism de tip hatchback fabricat între 2008 și 2012. Reprezintă o evoluție a modelului Golf V, cu un design mai modern, materiale interioare îmbunătățite și o gamă largă de motorizări eficiente. Este apreciat pentru versatilitate, confort și performanțe dinamice, fiind o alegere populară atât pentru familii, cât și pentru șoferii individuali. Este unul dintre cele mai populare modele pe plan european.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii-Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Volkswagen Golf 6:
  • 1.4 TSI 122 CP. Eficient, cu performanțe bune, poate avea probleme cu lanțul de distribuție.
  • 2.0 TSI GTI, 210 CP. Potrivit pentru cei care doresc performanță, dar necesită întreținere.
  • 1.6 TDI 105 CP. Consum redus și fiabilitate bună, ideal pentru utilizarea mixtă.
  • 2.0 TDI 140 CP. Motor robust, cu performanțe dinamice bune, potrivit pentru cei care parcurg distanțe lungi.
  • 1.4 TSI + Electric Golf GTE. Eficient și modern, dar rar întâlnit pe piața second-hand.
Alternative Volkswagen Golf 6:
  • Ford Focus III 2011-2018. Manevrabilitate excelentă și prețuri competitive.
  • Opel Astra J 2009-2015. Confortabil și bine echipat, dar cu un consum mai ridicat la motorizările pe benzină.
  • Skoda Octavia II facelift 2009-2013. Mai spațioasă, cu tehnologie similară datorită platformei comune.
  • Mazda 3 2009-2013. Fiabilitate excelentă și design atractiv.
  • Renault Megane III 2008-2016. Consum bun la motorizările dCi, dar cu un interior mai puțin sofisticat.
  • Seat Leon III 2012-2016. Design dinamic, suspensie sport
Păreri ale proprietarilor despre Volkswagen Golf 6:
Proprietarii apreciază la Golf VI fiabilitatea, confortul, manevrabilitatea și designul clasic. Mulți consideră că este o mașină echilibrată, potrivită atât pentru oraș, cât și pentru drumurile lungi.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Volkswagen Golf 6:
  • Istoricul de service. Asigură-te că distribuția și schimburile de ulei au fost realizate la timp.
  • Starea ambreiajului și a volanului bimasa, mai ales la motoarele diesel).
  • Probleme electrice. Verifică funcționalitatea completă a sistemelor electronice.
  • Turbo. La motorizările TSI și TDI, verifică zgomotele suspecte sau pierderile de putere.
  • Rugina. Chiar dacă Golf VI are o caroserie bine tratată, verifică aripile și pragurile.
Ce probleme poate avea  Volkswagen Golf 6:
  • Lanț de distribuție la motoarele pe benzină 1.4 TSI. Uzură prematură, în special la versiunile de început.
  • Injectoare la motoarele pe motorină. Pot necesita înlocuire la kilometraje mari.
  • Ambreiaj și volantă. Uzură accelerată la condus agresiv.
  • Probleme cu DPF, la motoarele pe motorină. Blocarea filtrului la utilizarea predominant urbană.
  • Compresorul de aer condiționat. Posibile defecțiuni la modele mai vechi.
  • Probleme electrice. Senzori, actuatori sau module de control pot defecta în timp.
  • Filtrul de particule. La motoarele diesel, poate necesita regenerare periodică.

PRO: Construcție bună, materiale interioare calitative, gamă variată de motoare, valoare bună de revânzare, consum mic la motoarele pe motorină. CONTRA: Anumite motorizări pot avea probleme de fiabilitate precum TSI sau anumite TDI-uri, spațiu interior și portbagaj mai mic față de alți competitori.


BMW Seria 3 E90/E91 2005-2012

Bmw Seria 3 E90

BMW Seria 3 E90 este o legendă în lumea automobilelor, fiind o generație emblematică a seriei 3, cunoscută pentru designul sportiv, manevrabilitatea excelentă și plăcerea condusului. A fost produsă între 2005 și 2013 și a fost disponibilă într-o varietate de variante de caroserie precum berlina E90, break E91, coupe E92 și cabriolet E93.

Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Ridicate.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de aproximativ 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală având în vedere vârsta modelului.
Motoare recomandate BMW Seria 3 E90:
  • 320d 2.0L, 163-184 CP. Cel mai popular datorită echilibrului dintre performanță și consum.
  • 330d 3.0L, 231-245 CP. Diesel cu 6 cilindri, foarte performant și fiabil.
  • 335d 3.0L, 286 CP. Diesel biturbo, foarte rapid și potrivit pentru cei care caută sportivitate.
  • 320i 2.0L, 150-170 CP. Alegere decentă pentru utilizare zilnică.
  • 325i și 330i 3.0L, 218-272 CP. Motoare cu 6 cilindri, rafinate și performante.
  • 335i 3.0L biturbo, 306 CP. Motor performant, dar poate fi mai scump de întreținut.
Alternative BMW Seria 3 E90:
  • Audi A4 B8 2008-2015
  • Mercedes-Benz C-Class W204 2007-2014
  • Volvo S60 2006-2010
  • Lexus IS 2005-2012
  • Volkswagen Passat CC 2008-2012
  • Alfa Romeo 159 2005-2011
Păreri ale proprietarilor despre BMW Seria 3 E90:
BMW Seria 3 E90 este apreciat pentru plăcerea condusului, designul sportiv și calitatea materialelor. Cu toate acestea, unii menționează costurile de întreținere mai ridicate față de alte modele și problemele care pot apărea la modelele mai vechi. Per total este însă mai mult apreciat pentru design-ul și performanțele sale ridicate.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de BMW Seria 3 E90:
  • Motor și cutie. Ascultă pentru sunete neobișnuite și verifică pierderile de ulei.
  • Echipamente electrice. Testează toate funcțiile, în special climatizarea și electronica de
    confort.
  • Consumabile. Verifică starea anvelopelor și a discurilor de frână.
  • Scurgeri de ulei.
  • La modelele automate, starea cutiei de viteze.
Ce probleme poate avea BMW Seria 3 E90:
  • Motoare diesel 2.0L. Probleme cu clapetele de admisie și turbina.
  • Motoare pe benzină. Probleme cu consumul excesiv de ulei (în special la 320i).
  • Injectoare. Probleme comune la dieseluri.
  • Cutia de viteze. Modelele automate pot avea uzură prematură dacă nu au fost întreținute corespunzător.
  • Electrice. Probleme cu senzorii și modulele electronice.
  • Pompa de apă. O problemă destul de comună, în special la motoarele diesel.
  • Sistemul de răcire. Pot apărea scurgeri sau probleme cu termostatul.

PRO: Motoare performante, valoare bună de revanzare, design deosebit, plăcerea de a conduce, confort, manevrabilitate optimă. CONTRA: Costuri ridicate de întreținere, spațiu limitat spate.


Dacia Duster I 2010-2017

Dacia Duster I 2010 2017
Dacia Duster I este primul SUV din gama Dacia, dezvoltat pentru a oferi o alternativă accesibilă pe piața SUV-urilor compacte. Lansat în 2010, acesta este disponibil cu tracțiune față (4×2) sau integrală (4×4), fiind construit pe platforma tehnică a lui Logan. Modelul este apreciat pentru robustețea și capacitățile sale off-road decente, raportate la prețul competitiv.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 6/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 3 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Dacia Duster I 2010-2017:
  • 1.5 dCi 90 CP/110 CP. Cel mai popular motor, cunoscut pentru eficiență și consum redus.
  • 1.6 MPI 105 CP. Su, fiabil, dar cu consum mai ridicat.Compatibil cu GPL, ceea ce îl face mai accesibil pe termen lung.
  • 1.2 TCe 125 CP. La facelift. feră performanțe mai bune decât 1.6 MPI și un consum decent. Este mai sensibil și mai puțin fiabil.
Alternative Dacia Duster I 2010-2017:
  • Renault Captur. Mai confortabil.
  • Nissan Qashqai I. Mai spațios și mai bine dotat.
  • Suzuki Vitara. Mai bun pe offroad dar mai mic.
  • Ford EcoSport. Mai bine dotat dar mai puțin fiabil.
  • Skoda Yeti. Calitate mai bună dar preț mai ridicat.
Păreri ale proprietarilor despre Dacia Duster I 2010-2017:
Duster este apreciat pentru spațiul interior generos, garda la sol ridicată și costurile de întreținere reduse. Anumiți utilizatori s-au plâns de calitatea materialelor plastice și de zgomotul excesiv la viteze mari.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Dacia Duster I 2010-2017:
  • Sistemul de tracțiune integrală 4X4. Verifică dacă funcționează corect, mai ales la modelele folosite frecvent în off-road.
  • Motorul 1.5 dCi. Verifică starea injectoarelor, EGR-ului și turbocompresorului.
  • Suspensia și șasiul. Atenție la jocurile din articulații și semnele de rugină, mai ales la modelele utilizate pe drumuri accidentate.
  • Istoricul de service. Asigură-te că a fost întreținut corespunzător, cu revizii la timp.
  • Rugina. Verifică zona aripilor, pragurilor.
Ce probleme poate avea  Dacia Duster I 2010-2017:
  • Rugina. Ca orice mașină, Duster I este sensibil la rugină, în special dacă nu a fost întreținut corespunzător. În zona aripilor, pragurilor.
  • Cuplaje. Cuplajele pot fi o problemă la unele modele, mai ales dacă mașina a fost utilizată în off-road.
  • Filtre de particule. La motoarele diesel, filtrul de particule poate necesita regenerări frecvente.
  • Uzura injectoarelor la motorizările 1.5 Dci.
  • Probleme electrice minore. Senzaori ABS sau aer condiționat defect.
  • Infiltrații de apă. În portbagaj sau pe lângă uși.
  • Vibrații și zgomote din interior.

PRO: Preț de achiziție și întreținere redus, decent pe off-road, consum redus, spațiu interior generos. CONTRA: Materiale și finisaje interioare de calitate modestă, izolație fonică redusă, motoarele de bază sunt lente și zgomotoase.


Skoda Octavia II Facelift 2009-2013

Skoda Octavia Facelift
Skoda Octavia II este o mașină compactă construită pe platforma MQB utilizată și de Volkswagen Golf V. Modelul este cunoscut pentru fiabilitate, spațiu interior generos și costuri rezonabile de întreținere. Disponibilă în variante de caroserie sedan și break , Octavia II s-a bucurat de popularitate atât în rândul familiilor, cât și al companiilor pentru flote.
Scor Fiabilitate 8.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate :
  • 1.6 MPI 102 CP Simplu, fiabil și accesibil de întreținut.
  • 1.8 TSI 160 CP Performant, dar cu posibile probleme la distribuția pe lanț dacă nu este întreținută corect.
  • 1.9 TDI 105 CP Extrem de fiabil și economic, ideal pentru cei care fac mulți kilometri.
  • 2.0 TDI 140 CP Performanță bună, dar necesită atenție la injectoare și EGR.
Alternative :
  • Volkswagen Golf V
  • Ford Focus II
  • Toyota Avensis
  • Opel Astra H
  • Renault Laguna III
Păreri ale proprietarilor despre :
Șoferii apreciază Octavia II pentru spațiul interior generos, portbagajul uriaș, costurile de întreținere reduse și fiabilitatea. Unele dintre cele mai frecvente critici se referă la calitatea materialelor la interior și la designul ușor conservator.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  :
  • Istoricul întreținerii . Verificați schimburile regulate de ulei, mai ales la motoarele TSI și TDI.
  • Distribuția. Schimbarea la timp este esențială pentru dieselurile 1.9 și 2.0 TDI.
  • Sistemul de injecție. La TDI, injectoarele pot necesita reparații costisitoare.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Rugină. Verifică cu atenție zonele predispuse la coroziune, precum aripile, pragurile și portbagajul.
  • Ambreiaj și volanta. Probleme frecvente la modelele cu transmisie manuală și kilometraj mare.
  • Turbină La diesel, verificați dacă există pierderi de putere sau fum excesiv.
  • Sistemul electric. Verifică funcționarea tuturor luminilor, geamurilor electrice, centralizării și a altor echipamente electrice.
Ce probleme poate avea  :
  • Senzor EGR și DPF. Pot necesita curățare sau înlocuire.
  • Distribuția pe lanț. Probleme frecvente la tensiune dacă schimburile de ulei nu sunt regulate.
  • Suspensia spate. Uzura bucșelor poate duce la zgomote și instabilitate.
  • Probleme electrice. Modulele de confort (geamuri, închidere centralizată) pot avea defecțiuni.
  • Debitmetru de aer. Poate cauza probleme cu performanțele motorului.
  • Bieletele de direcție. Pot necesita înlocuire mai frecvent, în special pe drumurile denivelate.
  • Pompa de combustibil. La dieseluri, aceasta poate ceda după un rulaj ridicat.
  • Volanta cu masă dublă. La motorizările diesel poate provoca vibrații la ralanti.
  • Sistemul de climatizare. Poate avea scurgeri sau probleme cu compresorul.

PRO: Spațiu interior și portbagaj mare, motoare TDI economice și fiabile, costuri de întreținere bune, confort optim.. CONTRA: Probleme la distribuția pe lanț la motoarele TSI, izolație fonică deficitară față de alți competitori, suspensia spate..


Audi A4 B7 2004-2008

Audi A4 B7
Audi A4 B7, produs între 2004 și 2008, este o limuzină compactă premium care a cucerit inimile multor șoferi datorită designului elegant, a calității construcției și a performanțelor dinamice. Modelul B7 a reprezentat o evoluție semnificativă față de predecesorul său, oferind un interior mai spațios și un nivel de confort ridicat.
Scor Fiabilitate 7/10
Costuri de întreținere – Medii-Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Ridicate.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Audi A4 B7:
  • 2.0 TFSI 200 CP. Performant și plăcut la condus, dar uneori afectat de consumul de ulei.
    3.2 FSI V6 256 CP. Foarte puternic, dar cu consum ridicat de combustibil.
  • 1.9 TDI 116 CP. Cel mai fiabil motor din gamă, cu costuri reduse de întreținere și consum mic.
  • 2.0 TDI 140 și 170 CP. Oferă un echilibru între performanță și eficiență, dar unele versiuni pot avea probleme cu injectoarele și filtrul DPF.
  • 3.0 TDI V6 204 și 233 CP. Diesel puternic și rafinat, ideal pentru drumuri lungi.
Alternative Audi A4 B7:
  • BMW Seria 3 E90. Experiență sportivă mai pronunțată, dar spațiu interior mai mic.
  • Mercedes-Benz C-Class W204. Confort superior și o suspensie orientată către lux.
  • Volkswagen Passat B6. Mai accesibil ca preț, dar cu un design mai puțin premium.
  • Volvo S40/V50. Confortabil și sigur, dar cu o gamă de motorizări mai limitată.
Păreri ale proprietarilor despre Audi A4 B7:
Audi A4 B7 este apreciat pentru designul elegant, calitatea materialelor, confortul și performanțele dinamice. Ca pucte negative, proprietarii au semnalat probleme legate de fiabilitatea anumitor componente, precum sistemul de injecție sau suspensia pneumatică.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de Audi A4 B7:
  • Istoricul de service. Verifică dacă mașina a fost întreținută corect uleiuri, distribuție, DPF, injectoare.
  • Consumul de ulei la motoarele 2.0 TFSI. Este o problemă cunoscută, verifică nivelul uleiului înainte și după un test drive.
  • Starea suspensiei. Brațele din față sunt costisitoare de înlocuit.
  • Ambreiaj și cutie. Modelele cu multitronic cutie CVT sunt mai puțin fiabile decât cele cu transmisie manuală sau automată tiptronic.
  • Infiltrații de apă. Verifică portbagajul și podeaua mașinii pentru umezeală.
  • Rugină. Deși rare, pot apărea pete de rugină la modelele mai vechi.
Ce probleme poate avea Audi A4 B7:
  • Probleme cu injectoarele la motoarele diesel 2.0 TDI.
  • Uzura prematură a brațelor suspensiei. Destul de costisitor de reparat.
  • Cutia de viteze: Cutiile de viteze automate pot avea probleme de schimbare a treptelor.
  • DPF-ul înfundat la motoarele diesel utilizate frecvent în oraș.
  • Eroziunea lanțului de distribuție la motoarele 3.2 FSI și unele 2.0 TFSI.
  • Probleme cu pompa de combustibil la motoarele diesel.

PRO: Interior premium și bine finisat, manevrabilitate bună, gamă variată de motoare, siguranță, confort optim.CONTRA: Costuri ridicate de întreținere și reparații, probleme de fiabilitate la motorizările 2.0 TDI și TFSI, spațiu interior redus față de alți competitori.


Volkswagen Passat B6 2005-2010

Volkswagen Passat B6
Volkswagen Passat B6 a fost lansat în 2005, fiind o evoluție a platformei sale predecesoare. Este un sedan/break apreciat pentru confortul, finisajele de calitate și spațiul interior generos. Este disponibil într-o gamă variată de motorizări, atât pe benzină, cât și diesel, și vine cu un design modern pentru perioada sa.
Scor Fiabilitate 6.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Volkswagen Passat B6:
  • 1.9 TDI 105 CP. Diesel fiabil, consum redus și costuri de întreținere acceptabile.
  • 2.0 TDI CR 140 CP. Diesel common-rail mai fiabil decât versiunile anterioare PD, cu performanțe bune și consum decent.
  • 1.4 TSI 122 CP. O opțiune pe benzină eficientă pentru utilizare urbană, dar necesită atenție la sistemul de distribuție.
  • 2.0 FSI 150 CP. Benzină cu performanțe bune, mai ales pentru utilizare extraurbană.
Alternative Volkswagen Passat B6:
  • Ford Mondeo MK4
  • Opel Insignia A
  • Skoda Superb I
  • Mazda 6
Păreri ale proprietarilor despre Volkswagen Passat B6:
Șoferii apreciază în general Passat B6 pentru confortul la rulare, calitatea materialelor, spațiul interior și fiabilitatea. Unele dintre cele mai frecvente critici se referă la costurile de întreținere, care pot fi mai ridicate decât la alte modele, și la unele probleme electronice care pot apărea în timp.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Volkswagen Passat B6:
  • Probleme la motorul 2.0 TDI PD. Probleme cu pompa de ulei și injectoarele.
  • Dublu-masă și ambreiaj. Testează schimbările de trepte pentru a identifica eventuale zgomote sau vibrații.
  • Electrica și electronică. Verifică toate funcțiile electrice, inclusiv clima și geamurile.
  • Kilometraj. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Starea suspensiei. Articulațiile față pot fi costisitor de reparat.
  • Rugină. Verifică cu atenție caroseria pentru urme de rugină, în special în zonele expuse la umezeală.
  • Motor. Ascultă cu atenție motorul pentru zgomote suspecte și verifică nivelul uleiului.
  • Cutie de viteze. Verifică funcționarea cutiei de viteze, atât manuală, cât și automată.
Ce probleme poate avea  Volkswagen Passat B6:
  • Motor 2.0 TDI PD. Probleme la pompa de ulei, EGR, DPF și injectoare.
  • Lanț de distribuție la TSI-uri. Uzura prematură a lanțului poate cauza probleme serioase.
  • Cutii de viteze DSG. Necesită mentenanță frecventă.
  • Suspensia față. Uzura bucșelor și a brațelor.
  • Probleme cu ambreiajul. La modelele cu cutie de viteze manuală.
  • Rugină. În unele cazuri, pot apărea probleme de rugină în anumite zone ale caroseriei.

PRO: Confort, spațiu interior, materiale calitative, fiabil, design elegant. CONTRA: Costuri de întreținere, anumite probleme electronice, probleme cu rugina.


Ford Focus III 2010-2018

Ford Focus Iii
Ford Focus III este un model foarte popular și apreciat pe piața auto, cunoscut pentru designul său sportiv, confortul și manevrabilitatea. A fost și este o alegere excelentă pentru mulți șoferi.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Ford Focus III:
  • 1.0 EcoBoost 125 CP. Performanțe bune și consum redus, dar necesită întreținere atentă pentru a evita problemele precum supraîncălzirea motorului.
  • 1.6 Ti-VCT 105 CP/125 CP. O variantă aspirată mai simplă, fiabilă, dar fără performanțe deosebite.
  • 1.5 TDCi 95 CP/120 CP. Consum redus și fiabilitate bună.
  • 2.0 TDCi 150 CP. O alegere excelentă pentru cei care parcurg distanțe mari, oferind performanțe superioare.
Alternative Ford Focus III:
  • Volkswagen Golf VII. Fiabilitate ridicată, confort superior și tehnologie modernă.
  • Opel Astra J. Spațiu interior generos și costuri de întreținere reduse.
  • Mazda 3 2013-2018. Design atrăgător și fiabilitate bună, dar spațiul interior poate fi mai limitat.
  • Honda Civic 2012-2017. Motorizări eficiente și fiabilitate excelentă.
  • Renault Megane IV. Dotări bune și motoare diesel eficiente.
  • Peugeot 308.
Păreri ale proprietarilor despre Ford Focus III:
Proprietarii sunt foarte mulțumiți de Ford Focus III. Apreciază designul, confortul, manevrabilitatea și fiabilitatea. Unele dintre cele mai frecvente critici se referă la calitatea materialelor folosite la interior și la unele zgomote care pot apărea în timp.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Ford Focus III:
  • Starea motorului. În special la versiunile EcoBoost și diesel, verifică semne de uzură excesivă, fum albastru sau negru la evacuare și consum neobișnuit de ulei.
  • Ambreiaj și cutie de viteze. Modelele cu transmisie automată Powershift pot avea probleme. Asigură-te că schimbările de trepte sunt line.
  • Electrice. Verifică funcționarea completă a sistemului multimedia și a senzorilor.
  • Rugină. Verifică pragurile și aripile spate, deși protecția împotriva coroziunii este bună.
  • Suspensie și direcție. Ascultă eventualele zgomote sau lovituri la denivelări.
Ce probleme poate avea  Ford Focus III:
  • Probleme cu motorul EcoBoost: Supraîncălzire, fisuri în chiulasă și consum excesiv de ulei.
  • Transmisia automată Powershift: Defecțiuni ale mecatronicii și vibrații la schimbarea treptelor.
  • Filtrul de particule DPF la diesel: Înfundare la utilizare predominant urbană. O problemă la majoritatea motorizărilor Diesel cu DPF activ.
  • Probleme electrice la sistemul multimedia și la senzorii de parcare. Probleme generale la majoritatea noilor modele.
  • Uzură rapidă a elementelor de suspensie pe drumuri proaste.

PRO: Manevrabilitate excelentă și ținută de drum sportivă, motorizări eficiente, confort optim, design atractiv. CONTRA: Probleme de fiabilitate la anumite motorizări și transmisii, calitatea anumitor materiale interioare.


Opel Astra J 2009-2015

Opel Astra J
Opel Astra J, produs între 2009 și 2015, reprezintă a patra generație a modelului compact de la Opel. Este o mașină populară datorită designului modern, confortului oferit și echilibrului dintre performanță și costuri. Disponibilă în variante hatchback, sedan și break, Astra J se remarcă printr-un interior bine finisat și tehnologii avansate pentru clasa sa.
Scor Fiabilitate 7.5/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7.5/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Opel Astra J:
  • 1.4 Turbo benzină 120-140 CP. Motor eficient, potrivit pentru oraș și drumuri lungi. Consum decent.
  • 1.6 CDTi 110-136 CP. Diesel modern și fiabil, ideal pentru consum redus și rulaje mari.
  • 2.0 CDTi 160 CP. Diesel puternic, potrivit pentru cei care caută performanță și autonomie.
Alternative Opel Astra J:
  • Volkswagen Golf VI/VII. Oferă o calitate superioară a materialelor și fiabilitate mai bună.
  • Ford Focus III. Manevrabilitate excelentă și prețuri competitive.
  • Mazda 3 2010-2013. Fiabilitate bună și consum redus.
  • Kia Ceed/Hyundai i30 2010-2015. O opțiune economică, cu garanție extinsă.
  • Skoda Octavia. Oferă un raport preț-calitate excelent și un spațiu interior generos.
Păreri ale proprietarilor despre Opel Astra J:
Șoferii apreciază confortul suspensiei, interiorul spațios și nivelul bun de echipare. Totuși, unii se plâng de costurile de întreținere pentru anumite motorizări și problemele cu unele componente electronice.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Opel Astra J:
  • Starea motorului. Diesel-urile pot avea probleme cu EGR-ul și DPF-ul. Verifică dacă au fost curățate sau înlocuite recent.
  • Sistemul electric. Unele modele au probleme cu senzorii și sistemele multimedia.
  • Suspensia. Verifică eventualele zgomote sau jocuri excesive la bielete și amortizoare.
  • Kilometrajul. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Cutia de viteze. La modelele automate, asigură-te că schimbările sunt line și că a fost întreținută corespunzător.
Ce probleme poate avea  Opel Astra J:
  • EGR și DPF (diesel). Sensibile la utilizare predominant urbană.
  • Bobine de inducție (benzină). Pot cauza rateuri de aprindere.
  • Amortizoare. Uzură mai rapidă pe drumuri proaste.
  • Probleme la sistemele electronice. Probleme izolate la display-ul central și climatizare.
  • Craparea pistoanelor. La motoarele 1.4 turbo, poate apărea această problemă după o anumită kilometrare.
  • Pierderi de ulei. Bușonul de la baia de ulei poate fi o sursă de pierderi de ulei.
  • Probleme electrice. Unele modele pot avea probleme cu sistemul electric.

PRO: Design atractiv și interior bine finisat, suspensie confortabilă, gamă variată de motoare.CONTRA: Costuri de întreținere ridicate la anumite motorizări, probleme cu EGR/DPF la diesel, calitatea materialelor plastice.


Dacia Sandero II Stepway 2012-2020

Dacia Sandero Ii
Dacia Sandero II este un hatchback de dimensiuni mici, apreciat pentru raportul excelent calitate-preț, întreținerea accesibilă și spațiul generos pentru clasa sa. Este construit pe platforma Renault și oferă motorizări economice, alături de un design modernizat față de prima generație. Este o alegere populară în Europa pentru utilizarea urbană și extraurbană.
Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 6/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Reduse.
Siguranță – 4 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Medie
Impozit auto – Mic spre Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Dacia Sandero II:
  • 1.0 SCe benzină, aspirat, 75 CP. Fiabil, simplu și economic, ideal pentru oraș. Este lent, dar foarte ieftin de întreținut.
  • 0.9 TCe benzină, turbo, 90 CP. Oferă un raport bun între performanțe și consum, dar necesită o întreținere mai atentă din cauza turbosuflantei.
  • 1.5 dCi diesel, 75-90 CP. Extrem de economic, durabil și potrivit pentru drumuri lungi, dar este mai costisitor de întreținut decât motoarele pe benzină.
Alternative Dacia Sandero II:
  • Renault Clio IV. Oferă finisaje mai bune și tehnologie mai avansată.
  • Volkswagen Polo V. Mai rafinat, dar mai scump de întreținut.
  • Ford Fiesta VI. Dinamic, cu motoare eficiente, dar mai scump în reparații.
  • Hyundai i20. Fiabilitate ridicată și dotări moderne pentru segmentul său.
  • Skoda Fabia III. Mai mult spațiu și o calitate mai bună a construcției.
Păreri ale proprietarilor despre Dacia Sandero II:
Șoferii Dacia Sandero II sunt mulțumiți de mașinile lor. Apreciază fiabilitatea, costurile reduse de întreținere și spațiul interior. Totuși, unii utilizatori menționează calitatea materialelor plastice, care ar putea fi îmbunătățită, și nivelul de zgomot din habitaclu la viteze mai mari.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Dacia Sandero II:
  • Istoricul de întreținere. Asigurați-vă că schimburile de ulei și filtre au fost realizate regulat.
  • Kilometrajul. Verifică istoricul mașinii și asigură-te că kilometrajul este real.
  • Starea sistemului de suspensie. Brațele și bucșele pot suferi uzură prematură.
  • Funcționalitatea electronicii. Asigurați-vă că nu există erori la sistemele de bord.
  • Uzura ambreiajului. Este un punct sensibil pe modelele cu motoare diesel.
  • Caroseria. Verificați semnele de rugină, mai ales la modele mai vechi.
  • Motorul. Ascultă motorul în funcțiune și verifică dacă nu există zgomote suspecte.
Ce probleme poate avea  Dacia Sandero II:
  • Uzura prematură a suspensiilor.
  • Probleme cu sistemul de climatizare, pierderi de agent frigorific.
  • Defecțiuni minore ale electronicii, senzori sau afișaj multimedia.
  • Probleme cu injectoarele la motorul 1.5 dCi dacă nu se utilizează combustibil de calitate.
  • Zgomote la nivelul suspensiei. Se pot produce din cauza uzurii bucșelor sau a amortizoarelor.
  • Probleme cu închiderea centralizată. Uneori, închiderea centralizată poate funcționa intermitent.

PRO: Preț scăzut de achiziție, costuri mici de întreținere, motoare fiabile și economice. CONTRA: Rugina poate apărea la praguri și aripi.


Skoda Rapid 2007-2019

Skoda Rapid

Skoda Rapid este un model compact produs de Skoda între 2007 și 2019. Se remarcă prin spațiositatea interiorului, designul practic și prețul accesibil. Este o alegere bună pentru cei care caută o mașină fiabilă, economică și versatilă.

Scor Fiabilitate 8/10
Costuri de întreținere – Medii-Ridicate.
Disponibilitate piese de schimb – Se găsesc foarte ușor piesele. Atât de noi cât și second hand. Gamă de piese aftermarket variată.
Scor Dotări Standard – 7/10.
Spațiu interior și portbagaj – Mediu.
Performanțe – Medii.
Siguranță – 5 stele Euroncap
Valoare de revânzare – Bună.
Impozit auto – Mediu. Majoritatea motorizărilor având o capacitate cilindrică de sub 2.0 litri.
Asigurare Auto – Medie.
Cutie de viteze recomandata/fiabilă – Manuală.
Motoare recomandate Skoda Rapid:
  • 1.2 TSI 90/110 CP. Economic și suficient pentru utilizare urbană, însă necesită întreținere corespunzătoare pentru a evita probleme cu lanțul de distribuție.
  • 1.0 TSI 95/110 CP. Modern, eficient și fiabil, potrivit pentru consum scăzut.
  • 1.6 TDI 90/115 CP. Diesel economic, ideal pentru rulaje mari.
  • 1.4 TSI 125 CP. Performant, însă cu un cost de întreținere mai ridicat.
Alternative Skoda Rapid:
  • Volkswagen Jetta A6
  • Seat Toledo IV
  • Renault Fluence
  • Hyundai Elantra
  • Kia Cerato
  • Volkswagen Polo
  • Seat Ibiza
  • Ford Fiesta
Păreri ale proprietarilor despre Skoda Rapid:
Majoritatea șoferilor Skoda Rapid apreciază spațiul interior, fiabilitatea și costurile de întreținere reduse. Unii consideră că designul este puțin conservator, iar suspensia poate fi cam fermă pe drumurile denivelate.
La ce sa fii atent și ce să verifici când cumperi un model de  Skoda Rapid:
  • Lanțul de distribuție la motoarele 1.2 TSI – verifică dacă a fost schimbat sau dacă prezintă zgomote anormale.
  • Ambreiajul și volanta la modelele TDI.
  • Motor: Ascultă după zgomote suspecte și verifică dacă funcționează toate componentele.
  • Suspensie: Verifică dacă nu există jocuri în articulații și dacă nu bate ceva.
  • Eventuale pierderi de ulei la motoarele TSI.
  • Funcționarea sistemului de climatizare și a sistemelor electrice.
  • Istoricul de service. Preferabil o mașină cu întreținere regulată.
  • Kilometraj. Verifică istoricul service-ului și dacă kilometrajul este real.
  • Caroserie. Căută urme de rugină, în special în zonele ascunse.
Ce probleme poate avea  Skoda Rapid:
  • 1.2 TSI. Probleme cu lanțul de distribuție.
  • 1.6 TDI. DPF sensibil la utilizare urbană excesivă.
  • Izolația fonică insuficientă.
  • Filtrul de particule. La motoarele diesel poate necesita regenerări mai frecvente.
  • Uzură prematură a amortizoarelor pe drumuri proaste.
  • Sistemul electric. Pot apărea mici defecțiuni electrice sau defecte ale senzorilor.

PRO: Spațiu generos pentru clasa sa, costuri de întreținere mici, motorizări eficiente, design practic, piese de schimb ieftine. CONTRA:Materiale interioare mai puțin calitative pe versiunile entry-level, izolare fonică redusă, suspensie rigidă.


Alte recomandări în acest buget:

 

Ce trebuie să verifici înainte de cumpărarea unei mașini?

Înainte de a achiziționa o mașină second-hand, este esențial să o supui unei inspecții tehnice amănunțite efectuate de un mecanic auto. Aceasta te va ajuta să identifici eventualele probleme ascunse și să iei o decizie informată.

  • Faceți o programare pentru o inspecție tehnică. Înainte de a lua o decizie, este recomandat să faceți o programare pentru o inspecție tehnică la un service autorizat.
  • Faceți un test drive. În timpul test drive-ului, acordați atenție zgomotelor suspecte, vibrațiilor și modului în care mașina se comportă în diferite situații de conducere.
  • Comparați prețurile. Înainte de a cumpăra, comparați prețurile pentru modele similare.
  • Negociați prețul. Nu vă fie frică să negociați prețul cu vânzătorul.

Starea vizuală a mașinii

  • Rugina: Verifică zonele vulnerabile la rugină (praguri, aripi, portbagaj, sub mașină).
  • Aspectul vopselei: Diferitele nuanțe de vopsea pot indica reparații în urma unor accidente.
  • Interiorul mașinii: Uzura excesivă a scaunelor, volanului sau pedalelor poate indica o utilizare intensă.
  • Mirosul din interior: Mirosurile de mucegai sau ars indică probleme cu umiditatea sau sistemul electric.

Motorul și compartimentul motor

  • Curățenia compartimentului motor: Deși un motor prea curat poate indica o încercare de a ascunde scurgeri, un compartiment prea murdar poate indica lipsa întreținerii.
  • Uleiul motorului: Verifică nivelul și calitatea uleiului; un ulei prea gros, negru sau cu impurități poate semnala o întreținere deficitară.
  • Antigelul: Nivelul și culoarea antigelului sunt importante; antigelul de culoare maro sau cu impurități poate indica probleme.
  • Curelele: Vizualizează starea curelelor de distribuție și accesorii, dacă sunt crăpate sau uzate.

Test de drum:

  • Pornirea motorului: Mașina ar trebui să pornească rapid, fără ezitări.
  • Accelerarea și frânarea: Asigură-te că răspunde bine la accelerație și că frânează eficient.
  • Cutia de viteze: Observă dacă schimbă treptele fără zgomote sau întârzieri, în special la cutiile automate.
  • Vibrațiile: Vibrațiile în volan sau în mașină la anumite viteze pot indica probleme la direcție, roți sau suspensie.

Motor și transmisie:

  • Funcționarea motorului: Mecanicul va verifica dacă motorul pornește ușor, dacă funcționează uniform și dacă nu există zgomote neobișnuite.
  • Urme de ulei: Vor fi verificate toate scurgerile de ulei, antigel sau alte lichide.
  • Compresorul de aer condiționat: Va fi testat pentru a se asigura că funcționează corect.
  • Cutia de viteze: Mecanicul va verifica dacă schimbă vitezele fără probleme și dacă nu există zgomote sau vibrații.
  • Ambreiajul: Va fi testat pentru uzură și funcționare corectă.
  • Fum și zgomote: Se urmărește dacă motorul scoate fum neobișnuit sau zgomote neobișnuite (bătăi, trosnete).
  • Scurgeri de ulei sau lichide: Verificarea garniturilor și etanșeității pentru eventuale scurgeri de ulei, antigel sau lichid de frână.
  • Uleiul motorului: Se poate verifica aspectul și nivelul uleiului; uleiul negru, ars sau cu reziduuri poate indica o întreținere necorespunzătoare.
  • Curele și lanțuri: Verificarea curelei de distribuție sau a lanțului și dacă necesită schimbare în curând.

Transmisia

  • Schimbarea vitezelor: Dacă are cutie manuală, mecanicul va verifica sincronizarea treptelor și dacă există dificultăți la schimbare. Pentru cutia automată, se vor observa eventualele întârzieri sau șocuri.
  • Scurgeri de ulei de transmisie: Uleiul de transmisie ar trebui să fie curat și fără scurgeri.

Sistemul de suspensie și direcție

  • Amortizoare: Verificarea amortizoarelor și a arcurilor de suspensie pentru semne de uzură sau scurgeri.
  • Bucșe și articulații: Se verifică articulațiile și bucșele pentru eventuale jocuri sau uzuri.
  • Direcția: Mecanicul trebuie să se asigure că direcția este precisă și nu există vibrații la roți în timpul conducerii.

Sistemul de frânare:

  • Discuri și plăcuțe de frână: Vor fi verificate pentru uzură și eventuale deformări. Verificarea uzurii acestora și dacă au fost schimbate recent.
  • Lichid de frână: Va fi verificat nivelul și starea. Nivelul și culoarea lichidului; lichidul foarte închis la culoare poate semnala vechime.
  • Tevi și furtunuri: Vor fi inspectate pentru a depista eventuale scurgeri sau deteriorări.
  • Comportamentul pedalei de frână: Ar trebui să fie fermă, fără a tremura sau a da senzația de spongiozitate.

Tren de rulare:

  • Bielete de direcție și capete de bară: Vor fi verificate pentru jocuri și uzură.
  • Amortizori și arcuri: Vor fi testate pentru a se asigura că funcționează corect și că nu există scurgeri de ulei.
  • Bucșe și rulmenți: Vor fi inspectate pentru uzură și jocuri.

Anvelopele și roțile

  • Uzura anvelopelor: Verificarea nivelului de uzură și dacă anvelopele sunt uzate uniform.
  • Jantele: Se verifică dacă sunt deteriorate sau deformate.

Caroserie și vopsea:

  • Urme de accident: Mecanicul va căuta urme de vopsire sau reparații care ar putea indica un accident anterior.
  • Rugină: Vor fi verificate zonele predispuse la coroziune, precum pragurile, aripile și capota.
  • Rugina: Verificarea atentă a pragurilor, aripilor, portbagajului și șasiului pentru semne de rugină.
  • Părțile exterioare: Se observă dacă vopseaua are nuanțe diferite (posibil semn de revopsire după o reparație).
  • Alinierea panourilor: Panourile de caroserie trebuie să fie aliniate corespunzător, fără goluri inegale, ceea ce poate indica o reparație anterioară.

Electrică și electronică:

  • Funcționarea luminilor: Vor fi verificate toate luminile, inclusiv farurile, stopurile și semnalizările.
  • Ștergătoare: Vor fi testate pentru a se asigura că funcționează corect.
  • Sistemul electric: Vor fi verificate bateriile, alternatorul și fuzibilele.
  • Baterie și alternator: Verificarea stării bateriei, tensiunea de încărcare și funcționarea alternatorului.
  • Faruri, stopuri și semnalizatoare: Se testează funcționalitatea acestora.
  • Funcționarea computerului de bord: Verificarea erorilor în sistemul electric și diagnosticarea codurilor de eroare.

Interiorul și dotările

  • Uzura tapițeriei: Verificarea scaunelor, a banchetei și a tapițeriei pentru uzură și defecte.
  • Funcționalitatea sistemului de climatizare: Sistemul de aer condiționat și încălzirea trebuie să funcționeze corespunzător.
  • Dotările electronice: Radioul, sistemul de navigație, geamurile electrice și orice alte dotări trebuie să fie verificate.

Documente:

  • Cartea de identitate a vehiculului (CIV): Va fi verificată pentru a se asigura că datele corespund mașinii.
  • Istoricul service: Dacă este disponibil, istoricul service va oferi informații despre întreținerea efectuată anterior.
  • Certificatul de înmatriculare (talonul): Verifică dacă seria de șasiu de pe talon corespunde cu cea de pe mașină.
  • ITP-ul (Inspecția Tehnică Periodică): Verifică dacă este valabilă și când expiră.
  • Asigurarea RCA: Verifică valabilitatea RCA-ului, care este obligatoriu.
  • Carte de service: Îți oferă informații despre întreținerea periodică, schimburile de ulei, reviziile și alte reparații.

De ce este important să apelezi la un mecanic?

  • Experiență: Mecanicul are cunoștințele și instrumentele necesare pentru a identifica probleme pe care un ochi neantrenat le-ar putea rata.
  • Obiectivitate: Mecanicul va oferi o evaluare neutră a stării mașinii, fără a fi influențat de dorința de a o vinde.
  • Siguranță: O mașină în stare bună de funcționare este esențială pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.

Sfaturi suplimentare:

  • Fii prezent la inspecție: Astfel, vei putea pune întrebări și vei înțelege mai bine starea mașinii.
  • Apelează la un mecanic: Un mecanic profesionist poate identifica probleme pe care un ochi neantrenat le-ar putea rata.
  • Verifică istoricul mașinii: Folosește serviciile online pentru a verifica istoricul unei mașini, inclusiv dacă a fost implicată într-un accident sau dacă are kilometrajul modificat.
  • Nu te grăbi: Alocă suficient timp pentru a inspecta mașina și pentru a lua o decizie informată.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *